X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מטריד אותי הסחף, שגרר את החברה בה אני חי, לעבר קבלה והשלמה עם מציאות של הכיבוש והתעלמות ממה שהוא טומן בחובו. מטרידה אותי מציאות של חברה המסמאת את עיניה לראות כיצד עולם מיסטי עושה שמות בקיומה של החברה הישראלית
▪  ▪  ▪
50 שנה למלחמת ששת הימים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

השבוע ציינו חמישים שנה למלחמה, שפרצה באלף תשע מאות ששים ושבע. אמש, ביום שני 5 ביוני, רציתי להיות עם אלפי יהודים וערבים, שצעדו בקריאה לשים קץ לחמישה עשורים של שליטתנו על העם הפלשתיני.
לצערי, מסיבות בריאותיות לא השתתפתי בהפגנה, שהיה לי חשוב להיות בין משתתפיה. חשוב היה לי להיות בין אלפי מפגינים הנחושים להעלות את הדרישה לשים קץ למציאות של בניית מדינה, הגוזרת על עצמה להעמיק את האיבה מול קהילייה של יותר ממיליארד מוסלמים. להעמיק איבה מול קהילייה גדולה ברחבי העולם התומכת בהקמת מדינה פלשתינית. להעמיק איבה מול עולם שממאן, לקבל קיום של עם כובש - ישראל ועם נכבש - פלשתין.
מטרידה אותי השאלה מדוע קשה לי לשכנע חלקים גדולים בחברה הישראלית, בה אני חי, להיות שותפים להתלבטויות ולפקפוקים לנוכח עצם קטל האדם ההדדי המתמשך דור אחר דור, ולא לראות שינויים בלתי נמנעים, שהתחוללו בשתי החברות עקב מאבק אלים בלתי פוסק, ולהיות מודאג משינויים באופי ובתרבות של שתי החברות.
קשה לי לקבל מציאות בה חברה, שהקימה מדינה כדי להגשים יעדים מוסריים, איבדה כה הרבה מן האשראי שהיה לה בבנק האהדה בעולם ביום כ"ט בנובמבר 1947.
מטריד אותי הסחף, שגרר את החברה בה אני חי, לעבר קבלה והשלמה עם מציאות של הכיבוש והתעלמות ממה שהוא טומן בחובו. מטרידה אותי מציאות של חברה המסמאת את עיניה לראות כיצד עולם מיסטי עושה שמות בקיומה של החברה הישראלית.
אני כואב את המתהווה בחברה, המתמסרת מרצונה החופשי לנביאי שקר, המעלים אותה על שרטון המעוגן בדפוסי ראייה מיסטית משיחית המציגים את ששת ימי בריאת העולם על אותה סקאלה של ששת ימי הניצחון במלחמה ביוני 1967. לשם כך אף גייסו את הנוכחות האלוקית לכוחות אופוריית הניצחון.
כשמיסטיקה מנווטת מדיניות היא הופכת למלכודת דמים. מלכודת סגידה משכרת ומשקרת לאלוהי הכוחנות, כי "בעזרת השם" ננצח ונביס את כל אויבנו. אני כואב את "החוסן" של ב"עזרת השם".
מטרידה אותי סגידה מרקיעת שחקים לכוח הצבאי, שפשט כנגע ממאיר אצל קברניטי המדינה, הממאנים להקשיב למורשת כתובים, הדורשת בחינה של דרכים אחרות: "וְאָמַרְתִּי אֲנִי טוֹבָה חָכְמָה מִגְּבוּרָה... טוֹבָה חָכְמָה מִכְּלֵי קְרָב " (קהלת ט' 16-17).
חבל מאוד, שלא אמצנו את האזהרה של קהלת, לא ללכת בדרך ש"הסכל הולך" המאמץ דפוסי "פטריוטיות", שאינם מחויבים לערך העליון של החיים, אלא רק לפתרונות קיצוניים ולוחמניים, "צ'יק צ'קיים", פתרונות כוחניים, חדים וחלקים. ממאנים לבחון כל חלופה אחרת לשימוש בכוח.
אני מוצא עצמי משוטט באירועי הזמן וחוזר חמישים שנה, כשהייתי חייל מילואים ברמת הגולן, במוצב תל שאמס בעומק השטח הסורי. יצאתי לאותה מלחמה כשבוי בכבלי הקונצנזוס, לפיו יצאנו למלחמת מגן. ראיתי בשטחים שישראל כבשה - כפי שגם הוצהר על-ידי קברניטי המדינה - פיקדון שיוחזר מהר לבעליו(!!!) תמורת כניסה למו"מ על הסדר שלום סופי.
אני מודה, שיותר מדי מאוחר אימצתי גישה אחרת, שלמרבה הצער, היא דעת מיעוט בציבור הישראלי. אימצתי גישה המחייבת אותי לשחות נגד הזרם, שהמלחמה ב-1967 העצימה את עוצמתו העכורה של הזרם הרווי במטעני אווירה משיחית.
בהפגנה לציון חמישים שנות כיבוש שנה, שנמנע ממני להשתתף בה, רציתי להביע את כאב חטא היוהרה שפשט בתוכנו. יוהרה שאינה רואה, שבצדק אוכלוסייה נכבשת מפתחת משטמה חסרת מעצורים כלפי חברה כובשת.
בשטחים - שחשבתי לתומי לפני 50 שנה, שהם רק פיקדון - קמו התנחלויות רבות ומאות אלפי מתנחלים התיישבו בהן. היום בפתחה של השנה החמישים ואחת מאז אותה מלחמה ממשיכים להתעצם תרבות השכול ופולחן המוות, המקבלים מוות של אדם באיבו כחלק מההוויה הישראלית, כמס מתחייב לקיומה של מדינת ישראל.
מה שנותר לי לאחל למדינה, שהיא כה יקרה לי, שיעמדו לנו הכוחות להביא מהר את היום, בו נצעד - יהודים וערבים - במצעד שמחה של קץ הכיבוש. יום בו נמחק את הזיות תוכנית ההכרעה של סמוטריץ', שיש להן מהלכים בממשלת ישראל, לפיהן: או שהפלשתינים יקבלו את היותם נחותים בשליטת ישראל, או שיסכימו להגירה מכאן, ואם כלפי שני הפתרונות האלו יביעו התנגדות, ניתן לחיילנו לעשות את העבודה.
מדינת ישראל לא תוכל להמשיך להתקיים, אם לצידה של מדינת ישראל לא תקום מדינה פלשתינית.

תאריך:  06/06/2017   |   עודכן:  06/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מתנחלים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"חגגנו" יובל לכיבוש
תגובות  [ 22 ] מוצגות  [ 22 ]  כתוב תגובה 
1
מה קר ה לך איתן, המורה מתל חי
נועה זילברמן  |  6/06/17 10:46
 
- לפחות היה לך מורה מוערך .
למגיבה המאוכזבת   |  7/06/17 20:39
2
תתנחם שהיה מפגן יהודי- ערבי .
אדווין  |  6/06/17 11:05
3
זה אסון  ל"ת
זו לא חגיגה   |  6/06/17 11:26
4
אני וקלינסקי לא נזכה לראות
gemny  |  6/06/17 13:00
 
- אנחנו נזכה בקץ הכיבוש  ל"ת
אנחנו נזכה  |  7/06/17 11:29
5
חוגגים יובל לשחרור-שלב ב'
מיפקדת נכבה 2  |  6/06/17 13:06
 
- תגןבה לנכבה 2
ידידיה  |  6/06/17 17:50
 
- לשים קץ לדעאש הישראלי והמוסלמי
לשים קץ לדעאש   |  7/06/17 11:14
6
ישראל חייבת להציל את עמצה ל"ת
לסיים את הכיבוש  |  6/06/17 17:43
 
- הגיעה העת לסיום הכיבוש הערבי
מיפקדת הנכבה 2  |  6/06/17 21:00
 
- המגיב הזה הוא דעאש הישראלי
למגיב הנכבה 2   |  7/06/17 09:46
 
- חושפת את הציונות האמיתית
המפקדה של נכבה 2  |  14/06/17 17:45
7
רוב העם בתגובה:חגגנו 50 לנס שש
קורןנאוה טבריה   |  7/06/17 04:51
8
״חגגנו״ יובל לחרפת הכיבוש. ל"ת
״חגגנו״ יובל   |  7/06/17 10:02
 
- ממתי היהודים היו 'כובשים' בארצ
קורןנאוה טבריה   |  8/06/17 07:30
 
- למגיבה המתלהמת .
איצי.  |  9/06/17 15:09
9
מגיב מס״ 5 חבר בדעאש ישראלי
איצי   |  7/06/17 10:30
 
- "חובה" אומרת הסחבה
יש העזתי שצופר...  |  10/06/17 11:17
 
- יש העזתי חבר בדאעש הישראלי
כך נראה יש העזתי   |  11/06/17 04:40
10
איתן קלינסקי
עובר אורח!  |  7/06/17 14:30
 
- אני מאחל לאיתן אריכות ימים
למגיב עובר אורח   |  7/06/17 19:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
מבחן היכולת: נוכל או לא נוכל, הגיע לידי מיצוי בחברון ובענקיה    לידם, אלה ראו את עצמם כחגבים, ואלה אמרו - "לחמנו הם"
יוני בן-מנחם
חמאס חוששת שהצעדים של העולם הערבי נגד קטר יחייבו אותה לפנות את מפקדתה מדוחא. משלחת חמאס מנהלת שיחות בקהיר עם המודיעין המצרי ותלותה במצרים גוברת בעקבות בידודה של קטר
אברהם שרון
אנחנו לא צריכים, אסור לנו, להשלים עם העדר תכלית ותוחלת להווייתנו. ישראל 2017 היא מקום שרוב רובו של הציבור, כך אני משער, משווע לשינוי, למפנה, לבשורה. אני יודע שיידרש מאמץ על אנושי לריסון ה"אגו" של אחדים ממי שיימנו עם בכירי הגוף החדש שהקמתו היא כורח כמעט קיומו, אבל גודל השעה והסיכוי שנפתחה בה והיותה, בה בשעה, בעלת פוטנציאל הרה אסון, הופכים את הצורך בהקמת מפלגה חדשה ואת הקריאה הרמה להקמתה לדבר החשוב ביותר שעלינו, שוחרי השינוי ומי שאמורים לחולל אותו
ציפי לידר
בשולי הכותרות: הגם באקדמיה דעות קדומות?    איך אפשר לשכוח פעוטות ברכב?    אלמגור - דרושה תביעה ייצוגית    ולקינוח משטרה על חלשים
אלי אלון
פינוי מחנה צה"ל בצריפין והקמת מגדלי בטון על חלק ניכר משטחו, יפגע בטבע ובנוף    קיים חשש יותר מסביר גם לפגיעה במבנים היסטוריים    מדוע שלא יוקם על חלק מהשטח המפונה פארק ענק נוסח פארק הירקון לטובת תושבי רמלה לוד והאזור?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il