X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מקור הכסף טמון בתביעות נגד חברות הביטוח, כאשר המוסד לביטוח לאומי כמעט ולא טורח להגיש. במקרה והביטוח הלאומי משלם קצבאות למבוטח במקומה של חברת הביטוח יכול המוסד להגיש תביעה נגד החברה ולקבל את הכסף שהייתה אמורה לשלם חזרה לקופת המוסד
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

במהלך השבוע שעבר, נחשף אחד מהדוחות החמורים ביותר שנכתבו בשנים האחרונות על-ידי מבקר המדינה על הביטוח הלאומי, בו מצא המבקר התנהלות קשה של הביטוח הלאומי, שעלתה לקופת המוסד מאות מיליוני שקלים ששייכים לציבור ונותרו לנצח בקופת חברות הביטוח. דוח זה נחשף כאשר, פעם נוספת, מפגינים נכים על-מנת להשוות את קצבאות הנכות לשכר המינימום במשק.
מקור הכסף טמון בתביעות נגד חברות הביטוח, כאשר המוסד לביטוח לאומי כמעט ולא טורח להגיש. במקרה והביטוח הלאומי משלם קצבאות למבוטח במקומה של חברת הביטוח יכול המוסד להגיש תביעה נגד החברה ולקבל את הכסף שהייתה אמורה לשלם חזרה לקופת המוסד.
לא אחת במהלך השנים נתקלתי בתאונות שהתרחשו בדרך למקום העבודה ובהם אזרחים קיבלו קצבאות נכות עבודה גבוהות ששולמו על-ידי ביטוח לאומי. במקרים כאלו, כאשר המוסד לביטוח לאומי נאלץ לשלם סכומים גבוהים, הגיוני שהמוסד יגיש תביעה כנגד חברת הביטוח ויגבה את הכספים שלא שולמו למבוטח. אולם תמונת המצב בעניין זה עגומה ביותר.
לצערי, אי-גביית התשלומים מחברות הביטוח אינה המחדל היחיד שנוגע לשמירה על כספי הציבור. פעמים רבות נתקלתי במקרים אשר לא בוצעה בהם בקרה על-ידי המוסד לביטוח לאומי ועקב העדר הפיקוח שולמו גמלאות גבוהות לנכים שלא זכאים לכך.
לדוגמה, במקרה של מבוטח אשר נפגע בידו וסבל מטראומה ודיכאון, למרות שהמבוטח לא התלונן על בעיות זיכרון לאחר התאונה, הוחלט מסיבה לא ברורה להכיר בבעיית הזיכרון שלו ולקבוע כי היא נגרמה מהתאונה.
מקרה זה לא עבר בקרה, וביטוח לאומי שילם למבוטח גמלאות מיותרות בשווי של עשרות אלפי שקלים, למזלו של המוסד המקרה עסק בנכות זמנית ובתביעת החידוש תוקנה הטעות.
פעמים רבות, כאשר מדובר בתביעות של נכות כללית הקשורות לתאונות דרכים לא מתבצעות בדיקות מקיפות,, וגם כאשר מדובר בתביעות שירותים מיוחדים או ניידות לא מתבצעות בדיקות האם התשלומים שניתנים אכן קשורים לאותה לתאונה.
במקרה והיו מתבצעות בקרות כאלו, היה צריך להגיש המוסד לביטוח לאומי תביעות שיבוב ולדרוש החזר של כל הגמלאות שעל חברות הביטוח לשלם ובכך היה מחזיר לקופת המוסד כחצי מיליארד שקל.
המקרים האלה מקוממים, אי-הדקדקנות של המוסד לביטוח לאומי והעובדה שלא מתרחשות בדיקות מקיפות ולכן גם לא תובעים החזרים מחברות הביטוח מביאה לכך שהקופה הציבורית מפסידה כסף וכך גם האזרחים שמסתמכים על קצבאות של ביטוח לאומי מפסידים.
הרי ככל שיהיה יותר כסף בקופת הביטוח הלאומי יוכל המוסד להגדיל את תשלומי הגמלאות לנכים ולאפשר להם לקבל קצבאות גדולות יותר.

הכותב הוא עורך דין, מומחה לתביעות ביטוח לאומי וחברות ביטוח ומייסד האתר ביטוח לאומי עשה זאת בעצמך.
תאריך:  08/06/2017   |   עודכן:  08/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היכן קבורים חצי מיליארד שקלים של קצבאות הנכים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה חסדאי
מדינה יהודית עוד לא הוקמה בתכלית    מדינת ישראל תלויה במדינה היהודית    ההולכת ומתגשמת במציאות של ימינו
יוני בן-מנחם
המאבק בין אירן לציר הסוני בראשות סעודיה גובר על-רקע מתקפת הטרור של דאעש והמשבר עם קטר. ממשל טראמפ מחליט להתערב במשבר ולא לחכות לתיווכה של כווית
ראובן לייב
על-פי מקורות זרים, לא רק ערב מלחמת ששת הימים נשקל השימוש הישראלי בנשק גרעיני לצורך הרתעת האויב הערבי. אם להסתמך על מקורות זרים בתקשורת העולמית - הרי שישראל דנה באפשרות הפעלתו של "נשק יום הדין" גם במלחמת יום הכיפורים ובמלחמת המפרץ
ציפי לידר
בשולי הכותרות: רצח בכפר יונה - איפה הפסיכיאטרים?    היכן נעלמה קדושת החיים?    שני מותגים זה מול זה    ולקינוח זמרים מזן מיוחד
ראובן דינור
אין ספק כי התמכרנו לניצחון ויש ויאמרו שישראל הפכה להדוניסטית בזכות אותו ניצחון ביוני 1967. אך בד-בבד ידעו מנהיגי ישראל משני הקצוות הפוליטיים לותר על חלקי ארץ. אולם הכל עדיין תלוי ועומד ולא נפתר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il