X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תודה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלביט, שלחץ על ראש הממשלה ועל שר הפנים לקבל החלטה מוסרית של מתן מעמד תושב ארעי בשלב זה ל-200 יוצאי מערב סודן מחבל דארפור, וזאת לאחר שבמשך עשר שנים חולץ במאות דיונים מיגעים רק אישור אחד מרשות האוכלוסין וההגירה
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. מעורר כבוד [צילום: רועי עלימה/פלאש 90]

עוד מהדהדת בציבור התבהמותה של מי שמכהנת היום בתפקיד שרת התרבות בישראל - "הסודנים הם סרטן בגוף המדינה". אזרחים ישראלים קשיי יום, החיים בשכונות דרום תל אביב, שהוזנחו על-ידי רשויות המדינה עשרות שנים, הוסתו על-ידי נציגת השלטון, שהפנתה זעם מוצדק של תושבי דרום תל אביב לא לעבר רשויות המדינה האחראים למצבם הקשה, אלא לעבר הסודנים, שאותם הציגה לא פחות מאשר נגע של מחלה ממארת, שבעטיה סובלים סבל רב תושבי שכונות הקצה של העיר תל אביב.
מול מירי רגב, שפרטה בבוטות ובגסות רוח על כל נים פופוליסטי, שהלהיט פרץ זעם של תושבי שכונות חלשות נגד הסודנים, פעל בימים אלו אביחי מנדלביט, היועץ המשפטי לממשלה, באופן המעורר כבוד.
הלחץ הבלתי פוסק של היועץ המשפטי לממשלה על ראש הממשלה ועל שר הפנים זכה להצלחה. בשלב זה זכו למעלה ממאתיים סודנים יוצאי דארפור במעמד של תושבים ארעיים.
כמי שנמצא בקשר עם מספר קטן של משפחות סודניות ממערב סודן, מאזור שידע ועדיין יודע טבח ורצח עם, אני מוצא לנכון לומר תודה לאביחי מנדלביט, שמהיום נסללת להם הדרך לרופא כדי לקבל סיוע לבנם שחומו עלה, המשפחה תזכה לתת לילדיה טיפול רפואי מונע מסודר ונגישות לרפואה ציבורית, ולא למה שמוענק בהגבלות רבות מאוד ובצמצום רב על-ידי רופאים מתנדבים במרפאות של ארגוני מתנדבים. הרופאים המתנדבים והאזרחים המגישים את הסיוע ראויים לכל הערכה והתודה, אך זה אינו תחליף לרפואה מונעת מסודרת.
תודתי נתונה לאביחי מנדלביט בשם משפחה, העובדת תמורת שכר מינימום בניקיון משרדים, ומהיום בזכות אביחי מנדלביט תוכל לעבוד ללא חשש ממפגש עם משטרת הגירה במקום עבודתם או בדרכם לעבודה ובחזרה. ילדיהם לא יסתגרו בבית מחשש שעלול לקרות דבר מה להוריהם.
תודתי נתונה לאביחי מנדלביט, שזו פעם ראשונה אחרי עשר שנים, שישראל מעניקה בשלב זה לפחות לקבוצה די גדולה של מאתיים מבקשי מקלט מעמד של תושב ארעי. במשך עשר שנים רשות האוכלוסין על מנגנוניה המנופחים העניקה אך ורק אישור אחד. בעטיה של אטימות לב והתעלמות של רשות האוכלוסין וההגירה מבקשות ההגירה שהונחו בפניהם, נאלצו המבקשים בלית ברירה לפנות למערכות המשפט.
אני מוצא לנכון לא לסקר את פרטי הנפתולים של הדיונים המשפטיים על ערכאותיהם השונות, שנמשכו למעלה משלוש שנים, אלא אסתפק באמירת תודה למי שהחליט לקבוע, שמאתים מבקשי מקלט יזכו לסעד של המדינה. גם אם מדובר במאתיים, נתונה תודתי.
נזכור, שבנתיבי הרעב מהיבשת השחורה, יבשת אפריקה, לעברה של ישראל הלכו בנים חורגים לאלוהים ולאדם, הם נסו מערבה אורבת, מרקיע קרוע וממרחץ דמים רק כדי לשבור שבר בארץ ישראל. באותם נתיבי רעב מישראל לעבר יבשת אפריקה כשהיה "רָעָב בָּאָרֶץ יָרַד אַבְרָהָם מִצְרַיְמָה לָגוּר שָׁם כִּי כָּבֵד הָרָעָב בָאָרֶץ" (בראשית י"ב 10). גם בנתיבי הרעב לארץ מואב המקוללת ירדו מאזור בית לחם לעבר ארץ מואב - "וַיְהִי רָעָב בָּאָרֶץ וַיֵּלֵך אִישׁ מִבֵּית לֶחֶם יְהוֹדָה לָגוּר בִּשְׁדֵי מוֹאָב..." (רות א' 1).
בנתיבי הרעב לעבר אפריקה ולעבר עבר הירדן המזרחי ירדו אבותינו כפליטי רעב, שגם נאלצו אף לשקר בתחנות הגבול רק כדי לשבור שבר. והיום את אטימות הלב, שהפגינה שררה שלטונית כלפי פליטי הרעב מיבשת אפריקה, שבר במעט היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלביט, ועל כך נתונה תודתי.

תאריך:  08/06/2017   |   עודכן:  08/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מירי  רגב / Miri Regev
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תודה ליועץ המשפטי אביחי מנדלביט
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
איך לתגמל
ארי כספי  |  8/06/17 14:32
 
- למגיב ארי כספי
נערה   |  8/06/17 16:13
 
- "הנערה" ומשורר הדמים...
ystmr123@gmail.com  |  10/06/17 11:28
 
- למגיב יש העזתי
למגיב יש העזתי  |  10/06/17 17:38
 
- לא להתייחס למגיב י.ש
לא להתייחס  |  11/06/17 04:29
2
קריצה לשמאל להרגיע ההפגנות ?
אכיפה בררנית   |  9/06/17 08:24
3
מה אתה ממהר לסנגר על מנדלבליט
יוליה לוין   |  9/06/17 08:25
4
למלך מואב
תגובת ארי כספי  |  9/06/17 09:14
5
למלך מואב
תגובת ארי כספי  |  9/06/17 09:25
6
אין מקום להלל את מנדלביט
איצי  |  9/06/17 14:59
7
מנדלביט יועץ פרטי של הקיסר
איצי   |  9/06/17 15:35
8
תגובה למגיבים המבקרים אותי
איתן קלינסקי  |  10/06/17 04:32
 
- מחמאה מיותרת למנדלסיט
שימי.  |  11/06/17 04:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה קונפורטס
לפני שמצמידים את המילה חכמה למילה תחבורה, צריכות להיות תשתית ומערכות שיאפשרו את זרימת התחבורה    אין לישראל, למרבה הצער, פריווילגיה להמתין חמש שנים עד שזה יקרה
עמוס גלבוע
שתי ידיעות מודיעיניות - האחת, מברק של נאצר לנשיא סוריה לפיו מצרים מסכימה להפסקת אש ומפצירה גם בסוריה להסכים    השנייה, גיחת צילום שהראתה כי מחנות קוניטרה ריקים    רס"ן אלי ויסברוט (הלחמי ) נתן לכך פרשנות שהמערך הסורי מתמוטט וזאת הופצה ישירות לצמרת הביטחונית    דיין ראה אותן בבוקר 9 יוני
אייל פייפר
מקור הכסף טמון בתביעות נגד חברות הביטוח, כאשר המוסד לביטוח לאומי כמעט ולא טורח להגיש. במקרה והביטוח הלאומי משלם קצבאות למבוטח במקומה של חברת הביטוח יכול המוסד להגיש תביעה נגד החברה ולקבל את הכסף שהייתה אמורה לשלם חזרה לקופת המוסד
משה חסדאי
מדינה יהודית עוד לא הוקמה בתכלית    מדינת ישראל תלויה במדינה היהודית    ההולכת ומתגשמת במציאות של ימינו
יוני בן-מנחם
המאבק בין אירן לציר הסוני בראשות סעודיה גובר על-רקע מתקפת הטרור של דאעש והמשבר עם קטר. ממשל טראמפ מחליט להתערב במשבר ולא לחכות לתיווכה של כווית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il