X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - תספורת, תוכנית הזויה, יצטיידו, אין טעם ותקלה שבת שלום
▪  ▪  ▪
פישמן. תספורת מרשימה [צילום: פלאש 90]

א. בלתי-מוסרי
כשיצאתי מהספָר, הותרתי את מרבית שערותיי על רצפת המספרה. הרדיו במכוניתי סיפר על ה'תספורת', שמציעים לעשות לאדון אליעזר פישמן - שכמו רבים מעשירי ישראל, מתכוון לא לשלם את חובותיו, והם יוטלו עלי הציבור. כנראה, מחוב של ארבעה מיליארדי שקל, הוא עשה טובה, והסכים להחזיר 140 מיליון שקל ואם יהיה רצון יחזיר עוד 260 מיליון שקל, בתוך חמש שנים.
גם אם נסכים, שפישמן חייב רק 1.7 מיליארד שקל, עדיין החזר של 400 מיליון שקל בלבד הוא 'תספורת' נועזת למדי. כיוון שהציבור יישא בהוצאה - זו הצעה בלתי-מוסרית בעליל. החלופה הנה, לכאורה, שפישמן לא ישלם דבר. ההבדל באחוזים קטנטן, אך במיליוני שקל - ניכר.
ויש עוד חלופה, שננקטת רק לגבי פשוטי העם, לרדת לנכסיו ולנכסי משפחתו, כדי שהם ולא אנחנו יישאו בנטל החזר חובותיו העצומים. פישמן דורג בשנת 2013 במקום ה-40 ברשימת מאת עשירי ישראל של העיתון "פורבס ישראל" עם הון של 2.7 מיליארד שקל. כשנתיים אחר כך הוערכו חובותיו האישיים של פישמן כגדולים מנכסיו ביותר ממיליארד שקל, ובאוגוסט 2016 החלו ההליכים להכריזו כפושט רגל.
ונשאלת שוב השאלה - הכיצד אישרו קציני הלוואות בבנקים הלוואות עתק לפישמן, שידוע מזה שנים כלווה בעייתי. וכנגזרת מזה - איפה היה הפיקוח על הבנקים?
ב. בריונות
ההתפרעויות בכפר קאסם אינן חריג, אלא שיטה. כל אימת שהמשטרה מנסה לאכוף את החוק במגזר הערבי, היא נתקלת בבריונות. הבעיה, לעניות דעתי, שיש פחות מדי נוכחות משטרתית ברחובותינו, וכמעט היעדרות מופגנת מהרחוב הערבי.
מצד אחד, תובע הציבור הערבי, שהמשטרה תאכוף את החוק, ותבער את הנשק הבלתי-חוקי, שמציף את יישובי הערבים, ומסכן את שלומו (ובשלב הבא - גם את שלומנו). מצד שני, כשמנסה המשטרה לעשות את תפקידה, היא נתקלת באיבה ובהתפרעויות.
אחת הבעיות של משטרתנו היא שהיא מונחית על-ידי תוכנית הזויה ("שיטור בחברה משוסעת"), שהכינה יוזמות קרן אברהם, ונועדה ליחסי המשטרה עם הציבור הערבי. על מקורותיה של התוכנית ועל חזונה לא צריך להרחיב. עם תוכנית כזו המשטרה מגיעה מפורקת וחסרת-אונים להתמודדות עם האלימות הגוברת ברחוב הערבי.
ובניגוד ליוזמות קרן אברהם, איני סבור, שיש כאן בעיה של קיפוח - אלא של אכיפת חוק, שהמשטרה והרשויות החליטו לוותר עליה. סיפרו לי שכבאיות ואמבולנסים אינם מעזים להיכנס ליישובים ערביים ללא ליווי כבד וחמוש.
ג. "מעיל-רוח" לאברמס?
הצבא האמריקני החליט להצטייד במערכת פעילה להגנת הרכב הקרבי המשוריין (רק"ם) שלו מפני טילים נ"ט - אמר גנרל מארק מיליי, רמטכ"ל צבא ארצות-הברית.
גנרל מיליי התייחס בדיון בסנאט למערכת "מעיל-רוח" הישראלית (הנקראת בארצות-הברית, "טרופי"), וקבע בתשובה לשאלות סנאטורים, כי הצבא החליט להצטייד במערכת מתוצרת רפאל. לדברי הגנרל, רק שתי מדינות, ישראל ורוסיה, פיתחו מערכת פעילה להגנת רק"ם נגד טילים נ"ט - "אחת מהן ידידותית לארצות-הברית והאחרת אינה". גנרל מיליי מסר, כי ארצות-הברית וישראל פועלות בתחום הזה, כדי לתת הגנה פעילה לרק"ם של הצבא האמריקני.
נמסר, כי הצבא האמריקני נמצא כבר בבחינה מקפת של מערכת "מעיל-רוח" לטנק אברמס מ-1. הצבא מתכוון להכניס לשירות מערכות "מעיל-רוח" מתוצרת אמריקנית בקרוב - במסגרותיו השונות, שמפעילות רק"ם. "זו יכולת חיונית", הדגיש גנרל מיליי, "ונבטיח שעוצבותינו יהיו מוגנות כדבעי".
ד. אין ויכוח
לית מאן דפליג, שמלחמת ששת הימים לא הייתה מתוכננת, ושינתה את פניה של מדינת ישראל ללא-הכר. חמישים שנה מתנהל ויכוח בציבור מה עשתה לנו המלחמה ומה לעשות עם תוצאותיה. רק באקדמיה הישראלית אין ויכוח. דווקא שם - היכן שהיו אמורים להיות חופש מחשבה וגיוון דעות - יש דעה אחידה בדבר טיבה השלילי של מלחמת ששת הימים ושל תוצאותיה.
אני כותב זאת אחרי שקיבלתי הזמנה נוספת, אולי חמישית במספר, לכנס באקדמיה על חמישים שנה למלחמה. רוב ההזמנות מוכתרות בכותרת, 'חמישים שנה לכיבוש', ולעתים מואילים המארגנים להציב סימן שאלה ליד הכותרת.
כשזו הכותרת, ברורה המסקנה מהדיון, ואין טעם לטרוח להגיע אליו.
ה. זוועה
דבר אחד היה בשידורי רשות השידור - כשלא חיבלו בהם - איכות טכנית. אחרי כמה שבועות של שידורי תאגיד השידור "כאן", לצערי, עליי לציין, כי אומנם אלה שידורים בהרצה, אך רמתם הטכנית נמוכה ביותר ומלאה תקלות.
כנראה, עוד סיבה לחשוב על אפשרות, שאין מקום לכאן.

תאריך:  08/06/2017   |   עודכן:  08/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין מקום לכאן
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
בפרק האחרון של בן-צדף "זוועה"
הפרק האחרון  |  8/06/17 17:45
 
- ואת הדבר החשוב ביותר שכחת
בני בנקר  |  8/06/17 19:44
 
- בקריינות החדשות הפכו קרייניות
תוספת  |  8/06/17 22:00
 
- מה השטויות הללו , בנקר ?
שלמה המגיב  |  8/06/17 22:26
 
- האדם הנאלח הזה הקורא לעצמו
מר בנקר טועה  |  9/06/17 09:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם קוריס
למה ככל הנראה, חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי החדש שייכנס לתוקפו, ייתן ל'פשוטי העם' שפושטים רגל, מעט מהפריבילגיות להן בינתיים זוכים בעיקר הטייקונים
מנחם רהט
השמאל לא יתן לעובדות לקלקל את ה'פוליטיקלי קורקט', ויעדיף את 'איחוד ירושלים' על פני האמת: 'שיחרור ירושלים'
קובי מיכאל, יואל גוז'נסקי
לניתוק היחסים בין מדינות מפרץ מרכזיות ומדינות סוניות נוספות לקטר והטלת מצור על-ידי מדינות אלו על קטר יש השלכות גם בזירה הישראלית פלשתינית    המעורבות הקטרית ברצועת עזה המסייעת לייצובה עלולה להיפגע, והחמאס עלול להידחף לזרועות אירן, תרחיש שיגביר את הסיכויים להתלקחות מחודשת מול הרצועה
איתן קלינסקי
תודה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלביט, שלחץ על ראש הממשלה ועל שר הפנים לקבל החלטה מוסרית של מתן מעמד תושב ארעי בשלב זה ל-200 יוצאי מערב סודן מחבל דארפור, וזאת לאחר שבמשך עשר שנים חולץ במאות דיונים מיגעים רק אישור אחד מרשות האוכלוסין וההגירה
יהודה קונפורטס
לפני שמצמידים את המילה חכמה למילה תחבורה, צריכות להיות תשתית ומערכות שיאפשרו את זרימת התחבורה    אין לישראל, למרבה הצער, פריווילגיה להמתין חמש שנים עד שזה יקרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il