X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרש"פ ממשיכה לשלם משכורות לאלפי מחבלים ומשפחות "שהידים" למרות דרישות ישראל וממשל טראמפ להפסיק את התופעה. ישראל צריכה להתנות שחרור אסירים ביטחוניים מבתי הכלא בהפסקת התמיכה הכספית של הרש"פ
▪  ▪  ▪
המחבל כרים יונס [צילום: נאסר נאסר/AP]

עשרות אסירים ביטחוניים משוחררים ברצועת עזה, ובהם גם אסירים ביטחוניים תושבי הגדה שגורשו על-ידי ישראל לרצועה, הופתעו השבוע לגלות כי הרש"פ לא העבירה את ההקצבות החודשיות שלהם לחשבונות הבנקים, כפי שהיא מחויבת על-פי החוק הפלשתיני.
בדיקה מדוקדקת יותר העלתה כי מדובר בסה"כ ב-277 אנשים שהינם פעילים של תנועת חמאס, בהם גם יחיא סינוואר, המנהיג החדש של רצועת עזה, ומשוחררי "עסקת שליט" האחרים. כל אלה מצטרפים למאות אסירים ביטחוניים אחרים מתנועת פתח שהרש"פ הפסיקה לשלם את משכורותיהם בשל היותם תומכיו של מוחמד דחלאן, יריבו הפוליטי המר של מחמוד עבאס.
גורמים בחמאס טענו כי הרש"פ הפסיקה גם את תשלום המשכורות ל-47 חברי פרלמנט מטעם חמאס המתגוררים בתחומי הגדה. אולם במשרד האוצר הפלשתיני נטען כי מדובר בטעות וכי הדבר יתוקן.
מהלך הזה של עבאס נתפש ברחוב הפלשתיני כניסיון למלא אחר דרישות הנשיא טראמפ וישראל מהרש"פ, בדבר הפסקה מיידית של התמיכה הכספית של הרש"פ באסירים הביטחוניים ובמשפחות ה"שהידים" והפצועים שמהווה פרס לטרור.
אסירים ביטחוניים שפנו לעיסא קראקע, העומד בראש מטה האסירים הביטחוניים, כדי לברר מה קרה למשכורותיהם שלא הגיעו לחשבונות הבנק שלהם, נענו כי מדובר ב"הנחיות מגבוה". אולם יש לשים לב כי הפסקת תשלום המשכורות שנעשתה עד כה בוצעה בראש ובראשונה כדי לשרת את האינטרסים של עבאס, והיא מכוונת נגד מתנגדיו הפוליטיים בחמאס ובפתח. הוא מנצל את הדבר כדי להשתמש בכך מול ארה"ב וישראל ולהראות כי הוא כביכול נענה לחלק מדרישותיהן. בינתיים הרש"פ ממשיכה לשלם משכורות לאלפי אסירים ביטחוניים מכל הפלגים הפלשתינים ולמשפחות ה"שהידים" והפצועים.
עבאס ניסה להסתיר מהציבור הפלשתיני את העובדה, שהנשיא טראמפ דרש ממנו להפסיק את התשלומים לאסירים הביטחוניים ולמשפחות ה"שהידים". אולם הדבר הודלף לאמצעי התקשורת ע"י גורמים אמריקנים מבלי שהצליח למנוע זאת.
גורמים בכירים בפתח מסרו כי עבאס הסביר לטראמפ כי איננו יכול להיענות לדרישתו מכיוון שהפסקת התשלומים למשפחות האסירים הביטחוניים וה"שהידים" נחשבת למעשה "אנטי לאומי" ותביא לפרוץ "אינתיפאדה עממית" שתערער את יציבות שלטונו.
אולם על-פי גורמים בתנועת פתח, עבאס מחפש דרך להפחית את הלחץ האמריקני-ישראלי עליו, ולהימנע מעימות חזיתי עם ממשל טראמפ. על-פי הגורמים האלה, הרעיון החדש של עבאס נשמר בסודיות מלאה והוא שוקל להגדיר את משפחות האסירים הביטחוניים וה"שהידים" כ"משפחות נזקקות" שנדרשות לסיוע הומניטרי וחברתי, והוא מחפש גוף אזרחי העוסק בפעילות רווחה, כדי שהוא יממן את תשלום המשכורות החודשי לאותן משפחות. הכסף יועבר אליו בדרכים עקיפות מאש"ף.
גם רעיון הפיכת משפחות האסירים הביטחוניים וה"שהידים" ל"משפחות נזקקות" יזיק לעבאס ברחוב הפלשתיני מכיוון שהם נחשבים ל"גיבורים לאומיים" ולא לנזקקי סעד. אולם עבאס מעריך שהוא יוכל להכיל את הביקורת הזו ולנסות להחזיק את המקל משני קצותיו. מחד-גיסא, להמשיך בתשלום המשכורות החודשיות אך מאידך-גיסא, להימנע מעימות עם ממשל טראמפ.
שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים מחשקת את עבאס. על-פי גורמים המקורבים למרוואן ברגותי, הוא מתכנן שלב חדש במאבק נגד עבאס, והפעם דרישה להכיר בכל האסירים הביטחוניים בבתי הכלא כ "שבויי מלחמה" שעליהם חלים חוקי אמנת ז'נווה.
עבאס חושש כי כל התקפלות בפני הלחצים האמריקנים-ישראלים בעניין התמיכה הכספית באסירים הביטחוניים תנוצל נגדו על-ידי ברגותי. לכן מינה את האסיר הביטחוני הוותיק של פתח, כרים יונס מהכפר ערערה, לחבר הוועדה המרכזית של פתח ולאחראי על תיק האסירים מטעם פתח כדי לנסות ולסכל את תוכניותיו של ברגותי. יונס נושא בכלא הישראלי עונש מאסר עולם על רצח החייל הישראלי אברהם ברומברג בשנות ה-80.
תשלום משכורות למחבלים ע"י הרש"פ הוא גורם מעודד את המשך פעילות הטרור נגד ישראל. לכן ישראל צריכה לדרוש ברגע שיחודש המשא-ומתן בינה לבין הפלשתינים את הפסקת התופעה לאלתר, ולהציבו כאחד התנאים לשחרור אסירים ביטחוניים מתנועת פתח כפי שדורש עבאס.
במקביל, יש להמשיך לפעול בקרב חוגי הממשל והקונגרס כדי להגביר את הלחץ על עבאס. רק לחץ מתמשך עשוי להביא לתוצאות חיוביות.

תאריך:  08/06/2017   |   עודכן:  08/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
גרשון אקשטיין
קובי מיכאל, יואל גוז'נסקי
לניתוק היחסים בין מדינות מפרץ מרכזיות ומדינות סוניות נוספות לקטר והטלת מצור על-ידי מדינות אלו על קטר יש השלכות גם בזירה הישראלית פלשתינית    המעורבות הקטרית ברצועת עזה המסייעת לייצובה עלולה להיפגע, והחמאס עלול להידחף לזרועות אירן, תרחיש שיגביר את הסיכויים להתלקחות מחודשת מול הרצועה
יוני בן-מנחם
המאבק בין אירן לציר הסוני בראשות סעודיה גובר על-רקע מתקפת הטרור של דאעש והמשבר עם קטר. ממשל טראמפ מחליט להתערב במשבר ולא לחכות לתיווכה של כווית
יוני בן-מנחם
קטר משלמת את מחיר תמיכתה בארגוני הטרור במשך שנים והיא תצטרך להתאים את עצמה למדיניות הנשיא טראמפ. ההערכה בעולם הערבי היא שקטר תתקפל ולא תצטרף למחנה השיעי בראשות אירן
קיסר קבהא
גד ליאור, הכתב הכלכלי של "ידיעות", היה העיתונאי הישראלי הראשון ובינתיים האחרון, שביקר בסעודיה עם משלחת אירופית ב-2009    צריך לדאוג לכך, שביקורים מעין אלה יישנו וירבו שכן שלום יושג על-ידי אנשים פשוטים, חביבים ונעימי סבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il