X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ברצוני להציע חקיקה אחרת הקובעת כי גם מי שיוכל לעתור לבג"ץ יצטרך להוכיח בדיון המשפטי את בעלותו על השטח במסמכים. הצעתי מדלגת על השלב המיקדמי של "זכות העמידה" ואומרת שאם לא ניתן למנוע את הדיון בעתירה מלכתחילה, הרי תהיה חובה על התובע להוכיח לאחר מכן את בעלותו
▪  ▪  ▪
מאחז פלשתיני בלתי חוקי [צילום: תנועת רגבים]

הצעת החוק הקרויה "זכות העמידה" קובעת כי תובע שאין בידו הוכחת זיקה או זכות במקרקעין, לא יוכל לעתור לבג"ץ. מטרתה העיקרית של ההצעה הוא למנוע עתירות חסרות בסיס של ארגוני שמאל ופלשתינים בנוגע לבעלות על קרקעות שבהן התיישבו יהודים ביהודה ושומרון. למרבה הצער, נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, כבר הבהירה כי השופטים יעניקו לחוק "פרשנות מורחבת" וידונו בעתירות שכאלה גם אם יחקק החוק.
ברצוני להציע חקיקה אחרת הקובעת כי גם מי שיוכל לעתור לבג"ץ יצטרך להוכיח בדיון המשפטי את בעלותו על השטח במסמכים. הצעתי מדלגת על השלב המיקדמי של "זכות העמידה" ואומרת שאם לא ניתן למנוע את הדיון בעתירה מלכתחילה, הרי תהיה חובה על התובע להוכיח לאחר מכן את בעלותו, ורק לפי הוכחות כאלו, אם תוצגנה, יוכל בג"ץ לקבוע כי השטח שייך לעותרים.
להלן פרטי ההצעה:
תאור המצב הקיים לגבי יהודה ושומרון מול המצב המשפטי הקיים בישראל: הבעיה בהחלטות בג"ץ בנוגע לקרקעות ביהודה ושומרון היא בכך שהבג"ץ מקבל אוטומטית את טענות העותרים הפלשתינים כי הקרקע הנידונה היא קרקע של העותר. הפלשתינים אינם צריכים להביא מסמכים או רישומי טאבו כדי להוכיח את טענתם. כך למשל, הבתים בעמונה וכן תשעת הבתים ביישוב עפרה הוכרו ע"י בג"ץ כאדמות פלשתיניות פרטיות של העותרים - רק עקב כך שלפי תצלומי אוויר הייתה בשטח זה בעבר שורת עצים.
האם מי ששתל את העצים הוא העותר או בעל זכות בקרקע זו?
כשישנה תביעת בעלות לגבי מקרקעין במדינת ישראל אין זה מספיק שאדם יטען כי הקרקע שייכת לו או כי אביו עיבד אותה, אלא שעליו להביא שטר מכר או רישום בטאבו להוכחת בעלותו. והנה, בדיונים על עמונה או על תשעת הבתים בעפרה לא דרשו שופטי בג"ץ הוכחה כזאת. מבחינתם מספיק היה אם תצלומי אויר ישנים הראו כי בשטח הייתה בעבר שורת עצים.
האם ישנו פלשתיני שיכול להוכיח בעלות על שטח זה?
לא כך הם היו נוהגים לגבי תביעת בעלות במדינת ישראל.
החוק הנדרש: ראוי לחוקק חוק שיקבע כי דיני הראיות (בדיון המשפטי) לגבי תביעת בעלות במקרקעין הנהוגים במדינת ישראל יחולו גם על יהודה ושומרון.

תאריך:  13/06/2017   |   עודכן:  13/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מרים נאור / Miriam Naor
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דיני ראיות בתביעת בעלות במקרקעין ביו"ש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
בשוך סערת העירום בפסטבל ישראל וסערת מירה עוואד של מחמוד דרוויש - תתברר גם סערת הקוד האשתי של פרופ' אבא כשר כסערה בכוס מים בלבד, שאין לה שום סיכוי למימוש
שגית סטיווי-קרביס
במציאות של 2017 מכירות מדינות הציר הסוני המתון בכורח להתאים את עצמן למציאות החדשה ולהיערך אל מול הסהר השיעי ולכן הפילוג בעולם הערבי מאפשר, אם העיניים פקוחות, לראות ביוזמה הסעודית יותר הזמנה מאשר תכתיב. אבל עולם כמנהגו נוהג ושאלת השאלות היא אם מישהו ירים בכל זאת את הכפפה.
רפי לאופרט
רובוטיקה צבאית בשימוש זרועות כוחות הביטחון, מכוונת לחסוך בכוח-אדם, חיי אדם והוצאות    מגמות החותרות לסרס ולמוסס תכלית זו, הן חבלה בביטחון הלאומי, בכושר הלחימה וביעילות המאבק בטרור האיסלאמי הרצחני
יוסי דר
סרנה חשב שבאמצעות כמה קלישאות חבוטות על חופש הביטוי, הסיפור ההזוי שלו יוכל להידחק איכשהו אל מתחת לכנפיו של חופש הביטוי המקודש הזה. אבל בית המשפט סרב לעבור לדום
עפר דרורי
פרופ' אסא כשר חיבר קוד אתי למרצים באקדמיה שעיקרו מתן סייגים למרצים בעת שהם מעבירים שיעור ומשלבים בו את דעותיהם האישיות הפוליטיות. מה יותר הגיוני מכך שהמרצה ישמור את דעותיו הפוליטיות לעצמו ויתרכז במהלך השיעור בחומר הנלמד?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il