X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ממשיכי מורשת המרגלים: מהשמאל הקיצוני עד המתיימרים לדבר בשם תורת ישראל הגלות אינה באמת כאן. היא רק בתוך הראש הגלותי שלכם. גם בכם, כמו גם אצל המרגלים, אין 'רוח אחרת'
▪  ▪  ▪
עגל הזהב

בבתי הכנסת קוראים בשבת הקרובה את פרטי הסיפור היותר דרמטי בתולדות מסעות בני ישראל במדבר, בואכה הארץ המובטחת: חטא המרגלים, מוציאי דיבת הארץ, שבעטים הפך המסע במדבר שנועד להימשך ימים אחדים, לתעייה בת 40 שנה. לצד החטאים 'הקטנים' של דור יוצאי מצרים (המתאוננים, המתאווים ועוד), כשלו יוצאי מצרים בשני חטאים כבדים: עגל הזהב והמרגלים. שניהם היו מהלך של בגידה – הראשון באלוהי ישראל, והשני בארץ ישראל. לכאורה אמור היה חטא העגל להיות חמור יותר. אבל ההגיון האלוהי עובד אחרת. דווקא חטא העגל נסלח. לא כן הבגידה בארץ ישראל. אין לה כפרה. על הפסוק: "וַיִּבְכּוּ הָעָם, בַּלַּיְלָה הַהוּא", דורשים חז"ל: "אמר הקב"ה: אתם בכיתם בכיה של חינם, ואני קובע לכם בכיה לדורות". ללמדך, שהבגידה בארץ ישראל, חמורה אפילו מן הבגידה בבורא עולם. עד כדי כך!
פרשת המרגלים לא הייתה אירוע חד-פעמי שהתרחש רק לפני 3,322 שנה. אירגוני השמאל הרדיקלי הולכים בדרכם ומוציאים את דיבת הארץ. שלום עכשיו שהופכת עצמה למרגלים עכשיו, 'שוברים שתיקה', בצלם, סייעני תנועת BDS, ופעילי כל שאר אירגוני השיטנה שמטפחת הקרן לישראל חדשה; כמו גם תקשורת מרגלי זמננו, שהופכת את חופש הביטוי לחופש השיסוי, הם המרגלים המודרניים, בני זמננו. למרבה השמחה, אין משקל רב לפעילותם, לא בארץ, גם לא בעולם. בניגוד לרעש והצילצולים שלהם, השפעתם אפסית, פחות ממשקל נוצה. ישראל מדורגת גבוה ברשימת המדינות המתקדמות, משמשת מושא להערצה, מקיימת קשרים הדוקים - מדיניים, ביטחוניים, כלכליים ואחרים - עם מרבית מדינות תבל, אפילו עם חלק ממדינות ערב.
השמאל לא לבד. יש לו שותפים לחטא המרגלים, גם בקרב יהודים שומרי מצוות, שלומי אמונים, נוטרי העיר, שממשיכים במורשת "וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה". כך מעז יהודי מתחזה לשומר מצוות – קפוטה, זקן, אפילו פיאות מסולסלות – להתייצב על דוכן הכנסת, ובעזות מצח נוראה לחרף ולגדף את אלוקי מערכות ישראל שהביאנו עד הלום: "אנחנו חיים כאן בגלות בקרב יהודים". אין לך קטנות מוחין שעל סף כפירה, כפיות טובה, וקטנות אמונה חמורה מזו.
גלות? בארץ ישראל? במדינת ישראל? כך נראית גלות? שכחתם את אושוויץ? האינקוויזיציה? קלגסי רומי? האם טחו עיניכם מהבין, שמעולם, לאורך כל ההיסטוריה, לא היו לעם ישראל ימים טובים מאלה, נטולי שיעבוד מלכויות? האם היו אי-פעם רבבות-רבבות של לומדי תורה, שאוכלים מכף ידו של הציבור הישראלי כולו? וכי לא לנגד עינינו מתממש חזון העצמות היבשות, נס קיבוץ הגלויות, שחזו נביאינו? האם לא שמתם לב שכאן מתגשמת נבואת הנביא: "עֹד יֵשְׁבוּ זְקֵנִים וּזְקֵנוֹת בִּרְחֹבוֹת יְרוּשָׁלִָם... וּרְחֹבוֹת הָעִיר יִמָּלְאוּ יְלָדִים וִילָדוֹת מְשַׂחֲקִים"? כך נראית לעניות דעתכם גלות?
חטא המרגלים
הגלות אינה באמת כאן. היא רק בתוך הראש הגלותי שלכם. גם בכם, כמו גם אצל המרגלים, אין 'רוח אחרת', שהייתה בפי יהושע וכלב. גם אתם המרתם את "טוֹבָה הָאָרֶץ מְאֹד מְאֹד", ב"אֶרֶץ אוֹכֶלֶת יוֹשְׁבֶיהָ הִוא". ממש מעשה המרגלים.
הרב ישכר טייכטל, מחבר 'אם הבנים שמחה', שניספה בשואה, זיהה את אבותיכם הרוחניים. רבנים ואדמו"רים וראשי ישיבות, שנפלו גם הם בחטא המרגלים: "המרגלים היו מתייראים, שאם יבואו לארץ ישראל, יאבדו נשיאותם, ועל כן מאסו בארץ חמדה והיתְעוּ אחרים עימם, עד שגרמו לנו גלות... המרגלים היו משוחדים בנגיעה שהייתה בליבם. כמו-כן הוא בזמננו: אפילו רבנים ורֶבֶּיים וחסידים: לזה יש רבנות טובה, ולזה אדמו"רות טובה, ולזה עסק טוב או פאבריק [מפעל] טוב, או מישרה טובה ונכבדה – מורא עולה על ראשם, שאם יילכו לא"י יתרופף מצבם".
והוא זועק ממעמקי נפשו כלפי אבותיכם הרוחניים: "מטעם הנגיעה העצמית שבכם, החלפתם את מצוות ה': עשיתם מצווה לעבירה ועבירה למצווה; היינו: את מצוות ישיבת א"י שהיא לכל הפוסקים מצווה גדולת ערך, אתם עושים עבירה, ואת מצוות ישיבת הארץ עשיתם עבירה".
הרב טייכטל, שהחל את דרכו הרבנים כקנאי אנטי ציון, שבעקבות מוראות השואה הפך לציוני נלהב בכל הנוגע לעליה ולבניין הארץ, מסכם: "כל אלו אשר הֵמָה גם בזמן הזה נגד העלייה והבניין ויישוב הארץ, המה מכת המרגלים, וכל אלה הבוחרים בעליה המה מכת יהושע וכלב". ומסקנתו מצמררת: "גזירות השואה וגזירות תתנ"ו ומסעי הצלב באו על ישראל בשל הסחת הדעת מארץ ישראל".
זו הייתה גם דעתו של הגאון רבי אליהו מווילנה (הגר"א), שקבע כבר לפני 220 שנה, שרק בניין הארץ יתקן את חטא המרגלים. על-פי 'קול התור' שחיבר תלמידו הלל משקלוב, סבר הגר"א ש"רבים הם החוטאים חטא גדול של 'וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה'. גם רבים מתופסי התורה, לא ידעו ולא יבינו, שנתפסו בחטא המרגלים. הם נסחפו בקליפת חטא המרגלים בכל מיני סברות כוזבות ותואנות שווא ומדוּחים, גם מכסים את סברותיהם בדעה המופרכת, שאין מצוות יישוב ארץ ישראל נוהגת בזמן הזה... המרגלים האלה רוצים להיות גדולים מרבותינו תנאים ואמוראים, שקבעו שישיבת א"י שקולה כנגד כל המצוות".
לא תמו מרגלים מן הארץ. הם חיים בינינו, בחוגי השמאל ההזוי ובהיכלי התורה. מורדים ומנאצים. רק רע כל היום. חובבי בכיה לדורות, רחמנא ליצלן.

תאריך:  14/06/2017   |   עודכן:  14/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרגלים עכשיו
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר הכפשה שטירמריסטי מטונף
הירונימוס  |  14/06/17 15:19
 
- שמאלנות= מחלת נפש
מאבחן אוטואנטישמי  |  14/06/17 21:08
2
שמין  |  15/06/17 04:51
3
מאיפה מגיעים הטיפוסים האלו?
דב הלמן  |  15/06/17 05:05
 
- מאין מגיעים טיפוסים נאלחים
שאלה  |  15/06/17 21:17
4
שתוף פעולה של החרדים והשמול
שבצ"י חלובצ"יק  |  15/06/17 05:12
5
לדעתי גרועים יותר דבריו של
דברי בגידה  |  15/06/17 06:04
6
אולי כדאי להזכיר
משה דב  |  15/06/17 06:39
7
אמרת יפה
ישראלי חושב  |  15/06/17 07:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - תואר, רישוי, משימה, דגל שחור וצא"פים
מרדכי ליפמן
בימין התקבל הקוד בברכה. בשמאל וגם במרכז הפוליטי, כועסים על השר בנט שיזם את כתיבת הקוד. ואילו בימין מצטברים הזעם והכעס על התבטאויות שונות של מרצים באקדמיה, כבר תקופה ארוכה, שרובם בצד השמאלי של המפה הפוליטית, נגד הימין ועמדותיו
יורם אטינגר
קוריאה הצפונית מודעת לרקורד הפלשתיני, ומזהה איגבור (סינרגיה) גיאו-פוליטי ארוך טווח בינה לבין הארגונים הפלשתינים
ציפי לידר
בשולי הכותרות: סרנה, עיתונאי ורכילאי קטן, מציג - המחיר    מיזם מבורך של משרד הדתות    זק"א באזכרה לחייל האלמוני החרדי    ולקינוח היילי בכותל
יוני בן-מנחם
מצרים הציעה יוזמה לפיוס בין מחמד דחלאן לתנועת חמאס שתכניס את דחלאן מחדש למערכת קבלת ההחלטות הפלשתינית. אם תסכים חמאס ליוזמה הדבר יחזק את מצבו של דחלאן בקרב הירושה ברש"פ על אפו וחמתו של מחמוד עבאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il