X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תל אביב נחשבת למטרופולין בין העמוסים בעולם; מאות אלפי רכבים נכנסים לעיר בכל שנה ועיקר עיסוקם הוא למצוא מקום חניה לפני שהם מגיעים אל היעד; במצב הנוכחי אנו מתקרבים להחלטה שלפיה לא יהיה מנוס מהטלת מגבלות כניסה העירה; מי שחולם שרכבים אוטונומיים יפתרו את הבעיה חי בחלומות שמהם הוא עשוי להתעורר אל תוך חלום בלהות תחבורתי
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

מזה זמן מה התחיל העולם לחלום על העתיד הקרוב שבו כלי רכב אוטונומיים ישרתו את כל מי שמבקש לנוע בדרכים במהירות ובנוחות. שהרי ברור שזה ממש כיף להתרווח במכונית הנוחה, לקרוא עיתון, לשוחח בנייד עם חברים, עם האישה, אם בא לך, או עם הפילגש, ואחר כך להגיע אל היעד באפס זמן. למרבה הצער יש לי חדשות רעות מאוד בשביל כל החולמים על רכב אוטונומי. הנתונים היבשים מצביעים על כך שהחלום הנחמד הזה עומד להיות חלום בלהות.
הנה תיאור המצב התחבורתי ההולך ומחמיר. כל אחד יודע כי גוש-דן הוא הלב הפועם של ישראל והוא מושך אליו מדי יום מאות אלפי אנשים מכל רחבי הארץ. אך אם כיום המצב התחבורתי בעיר הזו הינו בלתי אפשרי, הרי ככל הנראה הוא רק יחמיר ובקרוב מאוד הוא עומד להגיע לסיטואציה הרבה יותר גרועה שאותה ניתן להגדיר במלים פשוטות: פקק ענק. כל זאת למרות שעתידה לפעול בגוש-דן רכבת קלה, חלקה תת-קרקעית.
לקטסטרופה התחבורתית המתרחשת במדינת תל אביב יש מספר סיבות שאותן ניתן לגלות על-פי המספרים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הנה הנתונים היבשים.
במהלך 2016 נוספו למצבת כלי הרכב בישראל כ-372 אלף כלי רכב, מהם כ-321 אלף כלי רכב חדשים, שנרכשו בתנאי אשראי נוחים במיוחד כדי לעודד את הצריכה. בתקופה זו נגרעו מהמצבה כ-224 אלף כלי רכב, כך שהתוספת נטו למצבת כלי הרכב הסתכמה בכ-148 אלף כלי רכב. בסך-הכל נעו בכבישי ישראל שלושה מיליון ו-239 אלף כלי רכב - עלייה של 4.8% (שהם כ-155 אלף רכבים) לעומת סוף שנת 2015.. מתוך כלל כלי הרכב, היו כשני מיליון ו-727 אלף כלי רכב פרטיים, כ-321 אלף משאיות, כ-130 אלף אופנועים, כ-21,200 מוניות, כ-20,200 אוטובוסים, וכ-14,500 אוטובוסים קטנים.
ניתוח של כל המספרים האלה מגלה, כי בממוצע עמדה רמת המינוע בישראל בשנת 2016 על 383 כלי רכב לכל 1,000 תושבים. אבל כמו כל ממוצע ניתן לגלות את הטעות על-פי הסיפורון הבא: "איש אומלל אחד טבע בביצה שעומקה הממוצע 30 ס"מ". לכאורה זה אבסורד, כי קשה מאוד לטבוע בשלולית שעומקה רק 30 ס"מ, אבל כיוון שזה הממוצע, בהחלט ייתכן שבחלקים מסוימים של הביצה מגיע עומק המים גם לשני מטרים, וכאן כבר אין בעיה לטבוע. אם נשליך את הסיפור הזה על נתוני רמת המינוע בהחלט ייתכן, כי מי שירצה לנסוע מחיפה לתל אביב דרך כביש 6 יגיע במהירות וללא פקקים עד לצומת מורשה. מנקודה זו ייאלץ להתחיל להזדחל אל תל אביב, דרך רמת גן למשל, ושם יתקע בפקק ענק.
תל אביב נחשבת למטרופולין בין העמוסים בעולם. מאות אלפי רכבים נכנסים לעיר בכל שנה ועיקר עיסוקם הוא למצוא מקום חניה לפני שהם מגיעים אל היעד. במצב הנוכחי אנו מתקרבים להחלטה שלפיה לא יהיה מנוס מהטלת מגבלות. למשל: איסור על משאיות להיכנס לתחומי העיר, פרט למשאיות המחלקות מזון; בשעות מסוימות תיאסר כניסת רכבים פרטיים אל העיר כשההנחיה העיקרית היא להיכנס למגרשי חניה מחוץ לעיר ולהמשיך בתחבורה ציבורית; עם זאת תיאסר כניסת קטנועים ואופנועים, כדי למנוע לחצי תנועה שייצרו מחסומים לתחבורה הציבורית.
בקיצור ובתמצית אפשר לומר שהמנסים לנסוע אל תל אביב ברכבם הפרטי משולים לפקק שבור התקוע בצוואר הבקבוק - לא לבלוע ולא להקיא.

תאריך:  14/06/2017   |   עודכן:  14/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גוש-דן: פקק ענק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הפקקים בגוש דן פשלה של הממשלות
שבץ חלובה  |  17/06/17 09:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז שפירא
אחוזי ילודה הגבוהים בעולם, סחר בנשים, אלימות רבה בתוך החברה הבדווית, דיכאון והפרעות נפשיות אצל נשים רבות, הברחת נשים ערביות לשם "ייצור" וולדות ועוד...
שלמה פרלה
שעם בחירתו של טראמפ לנשיא לא הסתירה מרקל את חששותיה ממדיניותו המוצהרת    בחוגים פוליטיים מסוימים באירופה היא אף הוכתרה כמנהיגת העולם החופשי לנוכח מה שהיה נראה כהעמקת מדיניות הבדלנות בארצות הברית
דרור אידר
אם יש פגיעה בחופש הביטוי, היא מתקיימת כבר עכשיו ברוב הפקולטות למדעי הרוח והחברה, המשמשות שומרות סף שאינן מתירות למרצים ולחוקרים בעלי השקפת עולם שמרנית-ימנית ללמד
נועם קוריס
אנחנו קוראים הרבה באינטרנט על איך להגיש תביעות ייצוגיות וכמה כדאי לפעמים להגיש תביעות ייצוגיות ועוד כל מיני מאמרים, שבדרך כלל מעודדים הגשת תביעות ייצוגיות. חשבתם פעם על הצד השני ? מה עושים כשחוטפים תביעה ייצוגית במיליונים?
צ'לו רוזנברג
הנושא של הקוד האתי לאוניברסיטאות הוא נושא רחב שיש לדון בו בצורה עניינית, נטולת דעות קדומות, וודאי לא דעות הממריצות את המחליטים לצמצם את חופש הביטוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il