X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החל משנת הלימודים הקרובה יוכלו המנהלים לקבוע את מערכי השיעור במקום עבודתם השאלה היא: איך הדבר ישפיע על הישגי בתי-הספר של אותם מנהלים?
▪  ▪  ▪
כיתות רב גילאיות [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]

משרד החינוך הודיע לאחרונה שהחל משנת הלימודים הבאה יוכלו מנהלי בתי-הספר לשנות את מקצועות הלימוד ואת מערכת השעות במוסד בו הם עובדים. מדובר בשלב נוסף במיזם שמשיק משרד החינוך המכונה בשם "המהפכה הפדגוגית" אשר אמורה בין-השאר לתת למנהלי בתי-הספר עצמאות בעבודתם החינוכית.
כך, למשל, יוכלו המנהלים לאחד מקצועות שונים וללמד אותם ביחד (היסטוריה עם אזרחות, לשון עם ספרות, ביולוגיה עם פיזיקה), לפתוח כיתות רב-גילאיות (ילדי כיתה ז' יהיו בכיתה אחת עם ילדי כיתה ח'), ולרכז את מקצועות הלמידה על פני שנה אחת.
המצב השורר כיום
עד היום חייב משרד החינוך את בתי-הספר ללמוד לפי תוכנית לימודים אחידה אשר מותאמת לגילאי התלמידים, וכן הונהגה מערכת שעות נוקשה הכוללת את מערך השיעורים וההפסקות הנהוגים בבתי-הספר.
לפי התוכנית החדשה יוכלו המנהלים להזיז את ההפסקות, ולהסב 15% משעות הלימוד הפדגוגיות של מקצועות הליבה לטובת נושאים אחרים אשר אינם מופיעים כיום בחומר הלימוד.
סמכויות המנהלים החדשות
1. איחוד מקצועות לימוד. למשל, יהיה ניתן ללמוד ביולוגיה ופיזיקה ביחד.
2. פתיחת כיתות מרובות גילאים. כך, למשל, ילדי כיתה ג' יוכלו לשבת בכיתה אחת עם ילדי כיתה ה'.
3. שינוי זמני ההפסקות. כך, למשל, יוכל המנהל להזיז את הפסקת עשר לשעות הצהריים.
4. ריכוז למידה במקצוע אחד. למשל, המנהל יוכל להחליט שאת מקצוע המתמטיקה ילמדו במשך שלוש שנים.
חשוב לציין, כי למרות שלפי התוכנית החדשה,יוכלו המנהלים לאחד מקצועות לימוד, בשלב זה התלמידים יבחנו בכל מקצוע בנפרד בבחינות הבגרות.
אם שיטה זו תצליח בבתי-הספר יכול להיות שהמוסדות להשכלה גבוהה (בעיקר האוניברסיטאות) יצטרכו להתייחס בצורה שונה לתעודות הבגרות. מדובר בשיטה מעניינת שצריך לבחון אותה לאורך זמן, ולהסיק את המסקנות המתבקשות.

המחבר הוא בלוגר ומתעניין בחינוך
תאריך:  19/06/2017   |   עודכן:  19/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיזוק העצמאות של מנהלי בתי-הספר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תמשיכו להרוס את החינוך
ארי כספי  |  19/06/17 15:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם קוריס
בתחומים מסוימים של עריכת הדין מאוד מקובל לסכם עם לקוח על שכר טירחה לפי הצלחה, בדרך כלל לעורכי הדין ברורה מה הכוונה בהסכם שכ"ט לפי הצלחה אבל שוב ושוב נראה לי שלציבור הרחב זה לא כל כך ברור
אברהם פכטר
באוגוסט 2017 - ימלאו 12 שנה לפינוי גוש-קטיף    מאז הפינוי יש ויכוח ער סביב השאלה, האם זה היה הכרחי, הגיוני, רצוי ומה השיג הפינוי    יש מתנגדים רבים עד ימים אלה, ויש גם קבוצה קטנה החולמת לחזור לגוש ולהחרתו ומנגד - קבוצה גדולה ששמחה, הבינה והפנימה את העובדה שחזרה לגבול הבינלאומי, נתנה לישראל, יתרון בוויכוח הבינלאומי מדיני
רפאל בוכניק
האינטרס הישראלי מנחה ריסון של המצב שבו "איש הישר בעיניו יעשה" באקדמיה ואין פוצה פה ומצפצף    גישת האנטי הכל כך צפויה מצד המיינסטרים של הממסד האקדמי, משולה לתגובה פאבלובית, בנסיבות שבהן מחולל הרפורמה צבוע בצבעים פוליטיים ימניים
גורמים מצרים טוענים כי קטר מנסה להתסיס את הרחוב המצרי על-רקע העברת הריבונות על האיים טיראן וסנאפיר לסעודיה. מצרים פרסמה את רשימת 10 הטרוריסטים המסוכנים ביותר
ראובן לייב
במופע-הבכורה של הפסנתרן ליאוניד פטשקה ושל האמן מוזס סי, מדגימים לראשונה השניים לציבור הישראלי כיצד היה יכול להיראות מופע של שני הטאלנטים הגדולים של המאה ה-20, אילו היו מופיעים בצוותא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il