X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
המתנגדים לקוד האתי שחיבר פרופ' אסא כשר, הם גדולי ומסוכני סותמי הפיות לא מדובר בסתימת פיות - מדובר בסתימת חורים בשטיפת מוחות אקדמית, בהצגת אג'נדות ברוח המרצים, שלא קשורות כלל בחומר הנלמד
▪  ▪  ▪
רגב. מתנגדת [צילום: מרק ישרל סלמן/פלאש 90]
רוחות רעות
מרצה למתמטיקה, לכלכלה שמדבר על הכיבוש, על צה"ל, על השהייה בשטחים, על הסכמי אוסלו, אינו מדבר על החומר הנלמד, אלא על פוליטיקה וזה מנוגד לאתיקה ומנוגד לתוכנית הלימודים. חופש הדיבור וחופש הביטוי - הפכו לדגלים קרועים ופרוצים לרוחות רעות, ואת זה צריך לתקן. הקוד האתי - נולד כי המרצים עברו את הגבול.

צודקת
סערות מירי רגב - היא נהנית מהכותרות ומהפרובוקציות, המרצים, אקו"מ מרימים לה להנחתה, אך לגוף העניין בהרבה נושאים היא בהחלט צודקת.

הקוד האתי
התנגדות לקוד האתי היתממות מהולה בצביעות של האקדמיה. זעקת הפרופסורים על סתימת פיות היא זעקת המרצה -הקוזק הנגזל. בכל המהומה על הקוד האתי שפירסם פרופסור אסא כשר יש אלמנטים מובהקים ובולטים של תמימות מאורגנת וצביעות אקדמית נלעגת. בפועל לא מדובר בסתימת פיות אלא בסתימת חורים בתחום של שטיפת מוחות, הבעות דעות פוליטיות עם אג'נדה חד-צדדית מובהקת ברוח המרצים אמונתם ושאיפותיהם. רוב מתנגדי הקוד האתי הם מגדולי ומסוכני סותמי הפיות לכל אלה שלא חושבים כמוהם. והנה מספר דוגמאות להמחשה:
1. בקדנציה הראשונה של נתניהו כראש ממשלה, הוא הוזמן לטקס והרצאה באוניברסיטה העברית בירושלים. כ-40 מרצים, פרופסורים ועמיתיהם חתמו על מכתב פניה להנהלת האוניברסיטה לבטל את בואו של נתניהו בשל עמדותיו ודעותיו הפוליטיות.
2. הנהלת אוניברסיטת חיפה הציע להעניק פרס מיוחד לפרופסור אומן זוכה פרס נובל בכלכלה. המרצים וסטודנטים ערביים של האוניברסיטה הקימו קול זעקה והטקס והפרס בוטל בשל דעותיו ועמדותיו הפוליטיות ימניות.
3. מרצה באוניברסיטת אריאל הודיע שלא ימשיך בהרצאה כי באולם נמצא סטודנט, שחזר משירות מילואים בצה"ל והוא לבוש במדים והוא לא ממשיך בשיעור עד שיצא.
4. . כאשר מרצים באוניברסיטאות מצטרפים לחרם על מרצים מישראל ואותן אוניברסיטאות ממונות על-ידי כספי ממשלה העיוותים החוצפה העיוורון הצביעות ממש חוגגת.
אז תפסיקו לאיים עם הקלישאות השחוקות של חופש הביטוי כי כל המתנגדים הם המשתיקים המסוכנים ביותר לאקדמיה. ובאשר לטענה כי הסטודנטים מספיק חכמים ונבונים כדי לא להיות מושפעים ההנחה אינה נכונה. למרצים ולמורים בתיכון השפעה לא מבוטלת על תפישת עולמו של הנער הבוגר במסגרות האלה והעובדה שיש החוזרים בתשובה בשאלה או המצטרפים לכתות שונות או אשרמים בהודו או קומונות בקוסטה ריקה מוכיחה את ההפך.
עלילות שרת התרבות מירי רגב
מירי רגב עושה כותרות, אוהבת כותרות והאומנים ואקו"ם, מספקים לה חומר ובמה בשפע.
גם אם אין משפטית למירי רגב סמכות לאסור על עירום בהופעות, יש לה בהחלט סמכות להביע את דעתה. ההתערבות שלה - בניגוד לכל המתנגדים, אינה בתוכן אלא ברגשות הציבור הספציפי, שרואה בעירום פגיעה באמונתו, מסורתו וחייו הקהילתיים. בתחום זה מותר לה להביע דעה ולייצג את הקהל המתנגד.
כאשר יהודי מטייל בחו"ל, ונכנס לכנסיה או בזיליקה, מבקשים ממנו להוריד כובע/כיסוי ראש, והוא מציית. כאשר ישראלי שמבקר בטורקיה או בארץ מוסלמית, נכנס למסגד הוא מוריד נעליים, ומציית. כאשר נוצרי נכנס לבית-כנסת, הוא חובש כובע ומציית.
כאשר מירי רגב מתנגדת להשמעת שירים של המשורר הפלשתיני, אחמד דרוויש, שהוא אנטי-ישראלי, אנטי ציוני, אנטי יהודי מובהק, ששיריו (לא כולם כמובן), הם הסתה נגד מדינת ישראל בנוסח השיר שטוענים שהוא לא כתב "לאכול את בשר העם היהודי" אלא הכתוב אומר: "אבל אם אהיה רעב בשרו של הכובש יהיה לי למאכל". ומיהו הכובש: האנגלים, הוויקינגים, מסעי הצלב, או אולי במקרה חיילי מדינת ישראל.
ואתם רוצים לאפשר לאנטישמי מוצהר ששיריו יהיו בטקס אקו"ם רשמי, נו באמת, יש גבול גם לנאורות וליברליות מזויפת.
ברגע אחרון:
העיתונאי יגאל סרנה, חויב בתשלום קנס של 115 אלף שקל על פרסום רכילות, ללא בסיס, מצוצה מהאצבע והעט ובשנאה לביבי. מסקנה - רכילות זולה - עולה ביוקר.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  15/06/2017   |   עודכן:  15/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקוד האתי: התנגדות עם אלמנטים של צביעות ותמימות
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה מעולה של אברהם הללי
yrevach  |  15/06/17 10:50
2
יישר כוח על המאמר! היכנסו
רחובותית  |  15/06/17 10:52
 
- מבינים ללבך ומצדיקים כל אות
לרחובותית היקרה,  |  16/06/17 20:36
3
נכתבו ונשפכו אין ספור מלים
הקוד האתי  |  16/06/17 21:08
4
קוד אתי להשכלה גבוהה בישיבות
אם כבר  |  16/06/17 21:55
 
- ראה כמה הנך שוטה. ראשית,
אקדמיה ולא ישיבות  |  17/06/17 10:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם אטינגר
בדיקה מדוקדקת של הרקורד הפלשתיני - אש"פ, הרשות הפלשתינית, פתח וחמאס - היא תנאי להבנת הצפוי לישראל ולאזור מהקמת מדינה פלשתינית
עמוס גלבוע
העיתון חוזר ומפרסם כי טראמפ העביר לרוסים מידע מודיעיני רגיש על דאעש שמקורו במודיעין הישראלי. בפועל המצב הוא שמי שמוסר לכל העולם את המידע המודיעיני הרגיש הוא העיתון באמצעות גורמים במודיעין האמריקני, והכל משנאת טראמפ
יוני בן-מנחם
למרות הודעת שה"ח האמריקני טילרסון הרש"פ מתכוונת להמשיך לשלם למשפחות מחבלים שעשו פיגועים בישראל. גם אירן מחלקת כספים למשפחות מחבלים הרוגים ברצועת עזה
ראובן לייב
לדברי ההיסטוריון והעיתונאי גד נחשון, מניו-יורק, נובע הקשר החם שנוצר בין נשיא-ארה"ב, דונלד טראמפ, לבין המנהיג הרוסי, ולדימיר פוטין, ממדיניות מכוונת ומחושבת מראש של השניים, שמאחוריה עומדת כדאיות הדדית
רפי לאופרט
הציבור האמריקני, במיוחד אלה שבחרו בטראמפ, מחפש תשובות ריאליות ומהירות למצוקות היום-יום. טראמפ מבין זאת; מפלגתו - לא    מכאן נובע דיסוננס שלטוני חמור המסכן את כולם: את ארה"ב, הדמוקרטיה והרוב הרפובליקני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il