X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנהגת חמאס איננה מעוניינת בשלב הזה בעימות צבאי נוסף עם ישראל בגבול הדרום מחמוד עבאס דוחף לפיצול הרצועה מן הגדה כדי לחפות על מחדליו ולישראל אסור לשחק לידיו
▪  ▪  ▪
יחיא סינוואר ואיסמאעיל הנייה [צילום: עבד ראחים חאטיב/פלאש 90]

מקורות פלשתינים המעורים בתוכן השיחות בקהיר בין משלחת חמאס בראשות יחיא סינוואר לראשי המודיעין המצרי, טוענים כי מצרים נכונה לסייע בפתרון בעיית החשמל של רצועת עזה בתמורה לכך שחמאס תסגיר לידיה 17 מבוקשים המסתתרים ברצועה שהיו מעורבים בפעולות טרור במצרים.
על-פי מקורביו של מחמד דחלאן שנפגש עם משלחת חמאס בקהיר, משבר החשמל יכול להיפתר במסגרת מזכר ההבנות שיסדיר את הפיוס בין מוחמד דחלאן לתנועת חמאס ברצועת עזה בחסות מצרית שבמסגרתו מצרים תחבר את רצועת עזה לרשת החשמל שלה.
גורמים ביטחוניים בכירים בישראל וגורמים בכירים בתנועת חמאס מסכימים כי שני הצדדים אינם רוצים בפיצוץ המצב ברצועת עזה ובסבב לחימה נוסף. ההנהגה החדשה של חמאס שנבחרה באחרונה והמובילה את רצועת עזה, דהיינו יו"ר הלשכה המדינית אסמעיל הניה ויחיא סינוואר המנהיג החדש של עזה, מעוניינים בהמשך הרגיעה ברצועה ובייצוב מעמדם הפוליטי.
חיסולו של בכיר חמאס מאזן פוקהא לפני שלושה חודשים טלטל ופגע במעמדם בקרב תושבי הרצועה והם מעוניינים בהחזרת היציבות ומושכות השלטון לידיהם.
מצרים היא זו שהזמינה את משלחת חמאס לשיחות בקהיר כדי לנסות ולהרגיע את המצב הביטחוני בסיני ולמגר את דאעש, חמאס נענתה מכיוון שהיא מעוניינת להגיע להבנות עם מצרים שיאפשרו את פתיחת מעבר רפיח באופן קבוע לתנועת אנשים וסחורות דבר שיקל את המצור ברצועה.
המשבר של קטר עם מדינות ערב מחליש את חמאס ואת תנועת "האחים המוסלמים" ומבחינת חמאס, שהודיעה על הינתקותה מהתנועה, זהו העיתוי המתאים להתפייס עם מצרים ולהבטיח שער יבשתי פתוח לעולם הערבי דרך מעבר רפיח.
החלטת הקבינט הביטחוני הישראלי להיענות לבקשת הרש"פ ולקצץ באספקת החשמל ברצועה מ 4 ל-3 שעות נתפסת ברחוב הפלשתיני כצעד נוסף בתיאום הביטחוני ההדוק של הרש"פ עם ישראל וכסנקציה נוספת של מחמוד עבאס נגד הרצועה כדי להביא לפיצול מלא שלה מהגדה המערבית.
עבאס הבטיח לנקוט "צעדים חסרי תקדים" נגד הרצועה וכבר קיצץ במשכורות של הפקידים בעזה, אסר על העברת תרופות לרצועה והפסיק את תשלום המשכורות למשוחררי "עסקת שליט" ותומכיו של מוחמד דחלאן בעזה.
חוסיין א-שיח', השר לעניינים אזרחיים ברש"פ, טוען כי חמאס השתמשה ב-30 אחוזים מהחשמל ברצועה לבניית מנהרות והארת המסגדים וכי בכירי חמאס בעצמם לא שילמו את הוצאות החשמל לצרכיהם האישיים.
ישראל מעדיפה לשתף פעולה עם הרש"פ ולשמר את שיתוף הפעולה עמה, מחמוד עבאס הינו הרע במיעוטו מבחינת ישראל והוא ממלא לשביעות רצונה את ההסכם הביטחוני על-פי הסכמי אוסלו בדבר המלחמה בטרור, לכן היא נענתה לבקשתו בעניין החשמל בעזה במסגרת ה"תן וקח" בינה לבין הרש"פ. עם זאת, לישראל אין שום אינטרס להרע עוד יותר את מצבם של שני מיליון פלשתינים החיים ברצועת עזה שעברו ב10 השנים האחרונות שלושה סבבי לחימה מול ישראל ושמצבם ההומניטרי ממשיך ומתדרדר.
תנועת חמאס השולטת ביד רמה ברצועה יכולה לפתור את משבר החשמל, יש לה את המשאבים הכספיים לכך מכספים שהיא גובה מהאוכלוסייה,מתרומות שהיא מקבלת ומתעשיית ההברחות דרך המנהרות, אך היא איננה מוכנה לוותר על המשך חפירת המנהרות וייצור הרקטות לקרב המלחמה הבאה עם ישראל.
היא רואה בכך את משימתה האסטרטגית ואת זכות קיומה כ"ארגון התנגדות", לכן היא בלחץ מכך שהנשיא טראמפ וסעודיה, ראש המחנה הסוני, רואים בה ארגון טרור. צמצום אספקת החשמל לרצועה לא יכופף את חמאס ולא יגרום לה להפסיק את חפירת המנהרות וייצור הרקטות, הוא יפגע בתושבים ברצועה ויגביר עוד יותר את השנאה לישראל.
לכן, ישראל צריכה להיות זהירה בהתנהלות מול מחמוד עבאס שרוצה לכופף בכוח את הנהגת חמאס ברצועה, אם יהיה פיצוץ של המצב הביטחוני הוא יתרחש בפניה של ישראל ולא בפניו של מחמוד עבאס, לכן, אל לה לישראל להיכנס לסכסוכים הפנימיים בין הרש"פ לחמאס.
ישראל צריכה להיזהר מפני האפשרות שמחמוד עבאס יגרור אותה אט אט לעימות צבאי עם חמאס כדי לחפות על מחדליו השלטוניים, הדרדרות מעמדו הפוליטי ולמנוע את הלחץ הצפוי מצד ממשל טראמפ עליו להתקפל בכל הקשור ל"קווים האדומים" הפלשתינים.
גורמים בפתח אומרים כי מחמוד עבאס נוקט במדיניות הקשה נגד הנהגת חמאס ורצועת עזה כדי לשאת חן בעיניו הנשיא טראמפ, פתאום הוא נזכר בכך אחרי 10 שנים מאז שחמאס גירשה את פתח בבושת פנים מרצועת עזה.
ישראל צריכה לוודא שהוא פועל בראש ובראשונה נגד הטרור בתחומח אחריותו ושליטתו הישירים כמו למשל בהפסקת התשלומים למשפחות האסירים הביטחוניים הפלשתינים שהורשעו בפעילות טרור ונדונו למאסר ולמשפחות "השהידים". הבה נראה את מחמוד עבאס מפסיק את התשלומים האלה המעודדים וממריצים טרור לפני שהוא פועל בנחישות כה רבה נגד רצועת עזה ותושביה. בשורה התחתונה, פניה של תנועת חמאס אינם לעימות כרגע מסיבות פנימיות ואזוריות אך צעדיו של עבאס כלפי הרצועה מגבירים את אפשרות פיצולה מהגדה והכרזתה כ "אזור מורד" ברשות הפלשתינית.

תאריך:  15/06/2017   |   עודכן:  15/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פיצול ולא פיצוץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה נשתנה?
כבש 44.  |  16/06/17 12:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
אריאל י' לוין
בראיון טלפוני שנתן לעיתון סעודי אישר ראש המודיעין לשעבר בקטר מייג'ור גנרל (במיל') מחמוד מנסור, את קיומו של סיוע קטרי לארגוני טרור באזור. בעוד שקטר מסייעת לארגונים שונים, הוא טוען כי היא לא המדינה היחידה מהמפרץ שעושה זאת. בראיון התייחס גם למשבר בין קטאר למדינות המפרץ, ולאיום של קטאר להציב חיילים מאירן בשטחה
יוני בן-מנחם
המשבר במפרץ מתארך ושליט קטר מסרב להיכנע לדרישות של מדינות ערב ממנו. באופזיציה בקטר מדברים כבר על החלפת השליט וקוראים למדינות ערב להתערב צבאית במדינה
יוני בן-מנחם
הרש"פ ממשיכה לשלם משכורות לאלפי מחבלים ומשפחות "שהידים" למרות דרישות ישראל וממשל טראמפ להפסיק את התופעה. ישראל צריכה להתנות שחרור אסירים ביטחוניים מבתי הכלא בהפסקת התמיכה הכספית של הרש"פ
גרשון אקשטיין
קובי מיכאל, יואל גוז'נסקי
לניתוק היחסים בין מדינות מפרץ מרכזיות ומדינות סוניות נוספות לקטר והטלת מצור על-ידי מדינות אלו על קטר יש השלכות גם בזירה הישראלית פלשתינית    המעורבות הקטרית ברצועת עזה המסייעת לייצובה עלולה להיפגע, והחמאס עלול להידחף לזרועות אירן, תרחיש שיגביר את הסיכויים להתלקחות מחודשת מול הרצועה
רשימות נוספות
פייק ניוז הביא למשבר עם קטאר  /  איציק וולף
קטאר: ניתוק הקשרים - לא מוצדק  /  איציק וולף
סעודיה מצרים, איחוד האמירויות ובחריין ניתקו הקשרים עם קטאר  /  איציק וולף, איתמר לוין
אירן נאבקת בציר הסוני  /  יוני בן-מנחם
המצור על קטר  /  יוני בן-מנחם
פשטות השלום  /  קיסר קבהא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il