X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא הפנים [צילום: אריאל שליט, AP]
עבריין סדרתי, לא מוכה גורל
היחיד שמתנכל לאולמרט
חמש הערות בעניינו של ראש הממשלה לשעבר: מדוע לא מגיע לו ניכוי שליש, מדוע חובה למצות את החקירה נגדו, הטעות של איילת שקד, החיפוש בידיעות ספרים והאשפוז

1.
שחרור בתום ריצוי שני שלישים מתקופת המאסר מותנה בשני תנאים מצטברים: התנהגות טובה בזמן המאסר והעדר סכנה לציבור אחריו. אהוד אולמרט עומד בתנאי השני; הוא כבר לא יוכל לקבל שוחד ולהפר אמונים. הוא לא עומד בתנאי הראשון.
זה התחיל בתרגיל המגעיל שאפשר לעשרות "עורכי דין" לבקר אותו, תוך הגשת הצהרות כוזבות כאילו הם מייצגים אותו, ועל חשבון זמני הביקור האמיתיים של אסירים אחרים. זה הגיע לשיאו בהברחת המסמכים המסווגים, גם הפעם תוך ניצול של עורך דין - שנעשתה תוך הפרה של הנחיות מפורשות שקיבל אולמרט. התחושה וההיגיון אומרים, שזו לא הייתה הפעם הראשונה בה אולמרט עשה זאת.
אולמרט מוכיח, שהוא לא למד כלום ב-16 חודשי מאסרו. הוא עדיין בטוח שמגיע לו יותר מאשר אחרים, הוא עדיין משוכנע שהכללים והחוקים אינם מחייבים אותו. זה אומר, שתקופת הכלא לא הביאה אצלו להפנמה ולחרטה.
2.
אף אחד, חוץ מאהוד אולמרט, אינו מתנכל לאהוד אולמרט. מה בדיוק אמורות הרשויות לעשות כאשר ראש ממשלה לשעבר נתפס על חם בהחזקה ובהברחה של מסמכים מסווגים? מה יהיה המסר לאסירים אחרים, אם אסיר מיוחס אחד יוכל להפר את ההוראות בלי לשלם מחיר? מה עם עקרון השוויון בפני החוק?
אמרתי כמה פעמים בנוגע לאולמרט ואומר זאת שוב: העובדה שמישהו הוא עבריין סדרתי, היא סיבה להחמיר איתו, לא להקל איתו. די בכך שבצורה שערורייתית המדינה עשתה הסדר טיעון מגוחך עם אולמרט בתיקי השיבוש שלו, בהם ביצע עבירות שהעונשים המצטברים עליהם מתקרבים ל-25 (!) שנות מאסר. מי שאומר ש"אולמרט סבל מספיק", מתנהג כאילו מדובר במוכה גורל שניחתו עליו מכות על לא עוול בכפו.
מדובר בעבריין מורשע, שהתנהגותו בכלא היא המשך ישיר להתנהגותו מחוצה לו. מי ששיבש בעזות מצח שני משפטים פליליים, הוא אותו אחד שניצל בציניות אנוכית את כללי השב"ס ואותו אחד ששם פס על ההנחיות שקיבל, תוך סיכון ממשי לביטחון המדינה. אז לאחד כזה מגיע שחרור מוקדם?! לאחד כזה מגיע שיעברו לסדר היום על עוד עבירות שלו?!
3.
דבריה של השרה איילת שקד (20.6.17), לפיהם יש לנהוג עם אולמרט במידת הרחמים, היו לא רק שגויים אלא גם חמורים. שגויים - מהסיבות שציינתי. חמורים - משום שבקשתו תלויה ועומדת בפני ועדת השחרורים, שהיא גוף שיפוטי. האמירה של השרה - הנוגדת ב-180 מעלות את העמדה שהציגה המדינה - היא הפרה ישירה של כללי הסוביודיצה. אז נכון שלא ממש מקפידים עליהם, אבל יש לצפות לפחות משרת המשפטים שלא תרמוס אותם בריש גלי.
4.
כמה מילים על החיפוש בידיעות ספרים. כאשר המדינה חוששת שמסמכים מסווגים מוחזקים במקום אינם אמורים להיות, אין זו זכותה לחפש אותם; זוהי חובתה. החוק מעניק חסיונות נקודתיים לעורכי דין ולרופאים, אך גם את אלו ניתן להסיר בצו שיפוטי במקרים כגון זה. לעיתונים ולהוצאות ספרים אין חיסיון כזה, וטוב שאין. אני מצהיר כאן, שאם יום אחד יתעורר חשד שיש ברשותי מסמכים כאלו - לא צריך צו כדי לחפש אותם בכל מקום השייך לי. עיתונאים אינם עומדים מעל החוק, גם אם כמה מעמיתי חושבים אחרת.
לחיפוש הזה אין דבר וחצי דבר עם חופש העיתונות, ולא רק משום שבכלל לא מדובר בעיתון, ולא רק משום שאין סיבה להבחין בין הוצאת ספרים הקשורה לעיתון לבין הוצאות אחרות. חיסיון עיתונאי שייך למקורות, לא לעיתונאי ולא לתוצרי עבודתו. הפרקליטות נהגה בידיעות ספרים בצורה מיטיבה, כאשר הודיעה שבדיקת החומר תיעשה בנוכחות נציג של ההוצאה, כך שניתן יהיה לוודא שהחוקרים מעיינים רק בספרו של אולמרט.
גילוי נאות: אני מכיר את ידיעות ספרים, עבדתי עם ההוצאה ועם מנהליה. אין לי שום יסוד לחשוש, שמישהו שם רוצה לפגוע בביטחון המדינה. אין לי שום יסוד לחשוב, שמישהו שם יפר את החוק ואת צווי בית המשפט. לכן, זעקות השבר שנשמעות מפי כל מיני גורמים מסביב - גם לא מוצדקות וגם מיותרות.
5.
בלי טיפה של ציניות, אני מאחל לאולמרט בריאות שלמה ואריכות ימים. ראשית, משום שעל מעשיו לא מגיע עונש מוות ולא שום דבר שקרוב לו. שנית, משום שהוא באמת תרם רבות למדינה במשך עשרות שנים. לצד זאת, תרשו לי לצטט את דברי רש"י שעלו בדעתי כאשר שמעתי שאולמרט חש ברע ואושפז: "זה עונשו של בדאי - אפילו אומר אמת, אין מאמינים לו".

תאריך:  21/06/2017   |   עודכן:  21/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי מסר  אורי קורב  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  איילת שקד / Ayelet Shaked  איל רוזובסקי / Eyal Rozovsky  איריס ניב-סבאג  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלון ביכלר  אלי אברבנאל  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אריה פטר  אשר גרוניס / Asher Grunis  ג'ואי אש  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הלל צ'רני  יובל גבעון  יוסי אולמרט  יורם דנציגר / Yoram Danziger  יורם ראב"ד /  "  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יעקב צבן  יפעת מנור-נהרי  יצחק עמית / Issac Amit  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  מוסיה ארד  מני מזוז / Meni Mazuz  משה טלנסקי  משה לדור  משה סובל / Moshe Sobel  נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"  נוית נגב  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  ניל הנדל / Neal Hendel  נעמי גרנות  סלים ג'ובראן / Salim Joubran  עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman  צבי זילברטל / Zvi Zylbertal  רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman  רועי בלכר  שולה זקן / Shula Zaken  שמואל קליין  שמואל דכנר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היחיד שמתנכל לאולמרט
תגובות  [ 22 ] מוצגות  [ 22 ]  כתוב תגובה 
1
{{{אולמרט חשוד כעבריין40שנה
התרגל לקומבינות..  |  21/06/17 11:21
 
- אשם מי שהצביע לאולמרט!
דניאל143  |  21/06/17 17:01
2
מי שאישר לו לכתוב ספר, ידע
זעקי ארץ מושחתת !  |  21/06/17 11:46
3
אחלה פאנצ' , עונשו של הבדאי ל"ת
משה יצחק  |  21/06/17 12:15
 
- מזל=שהשרה שקד אינה נגועה בכלבת
ע_הראל  |  21/06/17 21:38
4
ובקיצור, אתה שונא את אולמרט
הירונימוס  |  21/06/17 12:22
 
- מה כבר אסור לשנוא את הנוכל?
אורי פ  |  21/06/17 13:39
5
לשפוט את הנוכל בכל חומרת הדין
צדק תרדוף  |  21/06/17 12:31
6
מי כאן הפושע?
יוסי מ  |  21/06/17 13:48
7
אולמרט תרם רק תרומה שלילית
עמעד  |  21/06/17 16:48
 
- לנציג העדר המוסת
יוסי מ  |  21/06/17 18:38
 
- יוסי החמוד והמתוק, המזרחי
לנציג הזיוף  |  21/06/17 19:47
 
- לאיש ללא שם,
יוסי מ  |  21/06/17 22:34
8
לאולמרט לא מגיע נכוי שליש
פועה  |  21/06/17 22:22
 
- הרבה חושדים ש"מחלתו" מדומה
אישפוז מתוזמן  |  22/06/17 05:41
9
מאמר שלם ללא תוכן ממשי
אנדי דוד  |  21/06/17 23:46
10
ההתנהלות : איפה ואיפה לחומרה !
החסרת ועתה  |  22/06/17 00:17
11
אני לא סבור שהוא חולה
א-ת  |  22/06/17 06:14
 
- אך השאלה היא איך הוא מצליח
נכון  |  22/06/17 08:33
12
לדעתי יש לשחררו מייד. איש ישר
הניה  |  22/06/17 22:40
 
- הניה, אהבתי את ההומור שלך ל"ת
יהודה דרורי  |  23/06/17 20:39
 
- שניכם נגועים בכלבת חשוכת מרפא!
ע_הראל  |  25/06/17 03:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט אולמרט
איתמר לוין
משרד המשפטים: מיון החומר שנתפס בידיעות ספרים ייעשה בנוכחות נציג ההוצאה, והחוקרים לא יעיינו ולא יעשו כל שימוש בחומר כלשהו שאינו נוגע לספרו של אולמרט
איתמר לוין
ועדת השחרורים תודיע ב-29.6.17 האם ראש הממשלה לשעבר ישוחרר בתום ריצוי שני שלישים מעונשו
איתמר לוין
הפרק מספרו נתפס בידיו של עו"ד חנינא ברנדס לאחר שביקר אצל אולמרט ובעת שניסה להוציא מסמכים אלה מהכלא    ועדת השחרורים דחתה את בקשתה של המדינה לעכב עד סיום הבדיקה את הדיון בשחרורו המוקדם של אולמרט
איתמר לוין
אם תתקבל הבקשה - ישתחרר בחודש הבא    הפרקליטות צפויה להתנגד, בעיקר בשל פרשיית המסמכים המסווגים שהחזיק בתאו ושניסה להבריח מן הכלא
איתמר לוין
שי ניצן לא מסוגל לפתוח את הפה בלי לשקר    אהוד אולמרט נותר מושחת ומשחית גם בכלא    דונלד טראמפ ימשיך להיות אימפולסיבי ומסוכן    בנימין נתניהו לא ינקוט ביוזמה מדינית    חסן רוחאני ממש איננו מתון    למה לא הופתענו מהתנהגותו של אורן חזן
רשימות נוספות
אולמרט לא ייצא לחופשות מהכלא  /  עידן יוסף, יואב יצחק
אולמרט ניסה להבריח מהכלא חומר מסווג  /  איתמר לוין
משפטה של ריסבי-רז יימשך  /  איתמר לוין
לא שליש, לא מלא  /  איתמר לוין
המתנות של שי  /  איתמר לוין
הפשע השתלם מאוד  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il