X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הפלשתינים מודאגים מהאפשרות ש"העסקה" שמגבש בנשיא טראמפ איננה כוללת הקמת מדינה פלשתינית עצמאית. להערכתם, "העסקה" כוללת אוטונומיה מורחבת עם סמלי שלטון של מדינה אך ישראל תמשיך לשלוט מבחינה ביטחונית בגדה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בקרב ההנהגה הפלשתינית הולך וגובר החשש מאפשרות חידוש המשא-ומתן עם ישראל ומ"העסקה" שמתכנן טראמפ עבור שני הצדדים.
גורמים בכירים ברש"פ מאשרים כי מפגישת יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס בבית הלבן עם טראמפ ועד היום, כולל הפגישה בין עבאס לנשיא האמריקני בבית לחם, לא שמע עבאס את צמד המילים "מדינה פלשתינית" יוצא מפיו של טראמפ.
המילים האלה גם לא יצאו מפיהם של השליחים ג'ראד קושנר וג'ייסון גרינבלט שנפגשו השבוע עם עבאס במוקאטעה, המסר שהביא ג'ראד קושנר לעבאס מטראמפ היה כי "הוא מחויב לעסקת שלום רצינית".
לעומת זאת, עבאס הדגיש בכל שיחותיו עם טראמפ ושליחיו כי הפתרון היחידי לסכסוך הישראלי פלשתיני הינו הקמת מדינה פלשתינית בקווי 67 שבירתה מזרח ירושלים.
האמריקנים הקשיבו בנימוס ולא הגיבו.
עבאס איננו מסתיר את הדברים מהנהגת אש"פ או מהוועדה המרכזית של פתח, הוא מבין היטב שקיימת פה בעיה רצינית מבחינתו, אין מדובר בעניין מקרי שכן טראמפ ושליחיו למדו כבר היטב את החומר ואת תולדות המשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים מהסכם אוסלו ועד היום.
עבאס מבין כי עליו להתכונן לאפשרות של עימות עם טראמפ ברגע שהוא יציג בפני שני הצדדים את מתווה "העסקה" שהוא מתכנן לפתרון הסכסוך, אם "העסקה" לא תכלול מדינה פלשתינית עצמאית בקווי 67 שבירתה מזרח ירושלים יביא הדבר לפיצוץ המגעים, מבחינת עבאס מדובר ב"קו אדום" פלשתיני שהוא איננו מוכן ויכול לוותר עליו.
הוא מבהיר את הדברים לבכירי פתח ולכן הוא חוזר כמו תקליט שחוק על הדברים בפני כל בכיר אמריקני כדי שלא יוכלו לבוא אליו אח"כ בטענה כי הדברים לא נאמרו בצורה ברורה.
עבאס גם לא שמע מטראמפ ומשליחיו את המשפט האומר כי ישראל תקפיא לחלוטין את ההתנחלויות ברגע שיחודש המשא-ומתן, הוא הסכים לוותר על כל התנאים המוקדמים שהציב בעבר בתקופת הנשיא ברק אובמה לחידוש המו"מ, אך ממשל טראמפ לא הבטיח לו בשום צורה כי פעילות ההתנחלויות של ישראל בגדה ובמזרח ירושלים תופסק לחלוטין ברגע שיחודש המשא-ומתן.
נראה כי טראמפ מבין שממשלת הימין בישראל תקרוס אם יציג בפניה דרישה כזו שתוביל לבחירות ולכן האופציה הזו איננה קיימת כרגע על הפרק.
נחזור לנושא "המדינה הפלשתינית", החשש של עבאס הוא ש"העסקה" שטראמפ מדבר עליה הינה אוטונומיה מורחבת בגדה ארוזה היטב בצלופן של משטר נשיאותי, ממשלה, פרלמנט, שגרירויות ברחבי העולם, מעמד מלא של מדינה באו"ם אבל בשטח, האחריות הביטחונית הכוללת בפועל בשטחי הגדה תהייה בידי ישראל, כולל השליטה במעברי הגבול ובמרחב האווירי.
ישראל תמשיך לשלוט ביטחונית במזרח ירושלים ובהר-הבית עם סידורים מיוחדים שיאפשרו לפלשתינים למקם את סמלי השלטון שלהם במזרח העיר.
ברש"פ מעריכים כי לנשיא טראמפ לא יהיה אכפת שהפלשתינים יקראו לאוטונומיה הזו בשם "פלשתין" אבל סידורי הביטחון של המתווה הזה יבטיחו כי ישראל היא שתשלוט בפועל בשטח מבחינה ביטחונית וגושי ההתנחלויות הגדולים יהיו בריבונות ישראלית מלאה בתמורה לחילופי שטחים.
עבאס ובכירי הרש"פ גם לא שמעו את צמד המילים "מדינה פלשתינית" יוצא מפיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, להפך, נתניהו הבהיר כי הוא מוכן לתת לפלשתינים "מדינה מינוס" והבהיר כי השליטה הביטחונית לאורך נהר הירדן תישאר בידי ישראל כולל ריבונות מלאה במזרח ירושלים.
המגעים המדיניים בין ממשל טראמפ לרש"פ ולישראל אמורים לקבל תנופה מחודשת אחרי עיד אלפיטר, צוותים בכירים של שני הצדדים, 5 אנשים מכל צד, אמורים לצאת לדיונים בנפרד בוושינגטון.
הממשל האמריקני עדיין מגבש את "העסקה" אבל אין שום סימן עד כה ש"העסקה" כוללת הקמת "מדינה פלשתינית" עצמאית שבירתה היא מזרח ירושלים.
בכירים בפתח אומרים בשיחות סגורות שעבאס עוד עלול להצטער על כך שדחה את העסקה שהציע לו בזמנו ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט מכיוון שנראה כרגע כי מה שמתכוון להציע לו טראמפ הוא הרבה פחות ממה שהציע אהוד אולמרט.
הלחץ בהנהגת הרש"פ הוא גדול, עבאס חושש מבגידה של מדינות ערב "המתונות" בעניין הפלשתיני, יש סימנים כי הן מוכנות להתחיל בנורמליזציה עם ישראל לפני שנפתרה הבעיה הפלשתינית ואחרי ועידת ריאד יש תחושה לפלשתינים שטראמפ יכול לגייס אותן כמעט לכל משימה.
אין ספק שטראמפ מנסה לרבע את המעגל ולמצוא פתרון יצירתי ששני הצדדים יתקשו לדחותו, בישראל וברש"פ לא יודעים עדיין מה הוא מתכנן אך נראה כי הצד הפלשתיני הרבה יותר מודאג מהצד הישראלי.
נראה כי הפלשתינים המשתוקקים לשמוע את צמד המילים "מדינה פלשתינית" יצטרכו להמתין עוד כמה שבועות לפחות כדי להבין את מהות "העסקה" שמגבש טראמפ, בינתיים הם מודאגים מאוד וכנראה שיש להם סיבה טובה לכך.

תאריך:  22/06/2017   |   עודכן:  22/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאן נעלמו המילים "מדינה פלשתינית"
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
כמה התגעגענו למדינה הפלשתינית
רון ה.  |  23/06/17 13:47
2
הפסקה מידת של מימון המחבלים
ב,ל  |  23/06/17 14:33
3
יוני היקר
כבש 44  |  23/06/17 14:37
4
הדמעות של יוני מנחם זולגות על
בני בנקר  |  24/06/17 11:45
5
זה לא אנדורה ולא לוקסנבורג
אזרח  |  24/06/17 15:01
 
- יפה. כל מילה בסלע. "מדינה
בני בנקר  |  24/06/17 15:21
6
טראמפ מתחיל להתפכח
יהודי מפוכח  |  24/06/17 23:25
7
יוני (מדינה פלשתינאית) בן מנחם
צבי מרחב  |  25/06/17 10:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן אראל
עקירת יהודים בידי יהודים והרס בתיהם כולל בתי-הכנסת בארץ-חמדת-אבות; במלים ברורות: טִיהוּר אתני, הִנָּהּ מעשה רשעות, זדון ופשע כנגד האנושות וכנגד בני עמְךָ מוּל כל אַמַּת-מִדָּה שתרצֶה
איציק וולף
ג'ראד קושנר וג'ייסון גרינבלט, שליחיו המיוחדים של הנשיא האמריקני למזרח התיכון, התקבלו בלשכת ראש הממשלה    נתניהו: הזדמנות לקדם את המטרות המשותפות של ביטחון שגשוג ושלום    גורם מדיני מנמיך ציפיות: הסיכוי להתקדמות למו"מ - קלוש
יוני בן-מנחם
מצרים החלה להזרים סולר לתחנת החשמל בעזה ולקדם את חלקה בהבנות בין חמאס למוחמד דחלאן שסוכמו בקהיר. מוחמד דחלאן הצליח לפגוע בתדמיתו של מחמוד עבאס כמנהיג העם הפלשתיני ויצא בשלב הזה כמנצח הגדול בקרב על הרצועה
מרדכי ליפמן
לכאורה יגידו הקוראים, נו אז אישרה, הרי צריך לתת להם 'משהו'... ובכן אם ה'משהו' הזה הוא בניית עיר גדולה, על פתחו המזרחי של השרון, על מפתנו של כביש 6, אסור היה לתת להם ובמיוחד לא על מגש של כסף, כפי שעשתה עכשיו הממשלה
רפי לאופרט
הכרעות מצפוניות הן מבחן אולטימטיבי עם מחיר אישי שחייבים להיות מוכנים לשלמו במציאות קונפליקטואלית; לא ניתן לפסוח על שתי הסעיפים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il