X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
האם הנשיא טראמפ ילמד מלקחי העבר וימנע מלחץ על ישראל? האם ראש הממשלה נתניהו יאמץ את מורשת ראשי הממשלה שהדפו לחץ אמריקני, ולכן שדרגו את בטחונה הלאומי של ישראל ושתוף הפעולה עם ארה"ב?
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו, דונלד טראמפ [צילום: סבסטיאן שיינר/AP]

האם ישראל יכולה/חייבת להדוף לחץ אמריקני להאטת הבנייה ביו"ש?
מ-1948 לחץ הוא חלק בלתי-נפרד מיחסי ישראל-ארה"ב, המבוסס על אי-הבנת המזה"ת, ונכשל בקידום השלום. הסכמי השלום עם מצרים וירדן הם תוצאה של יוזמה ישראלית ולא לחץ אמריקני, המחייב את הערבים לאגוף את ארה"ב מהצד המקסימליסטי, ולכן מקשה על תהליך השלום.
מאזן יחסי ישראל-ארה"ב מאז 1948 מבהיר שלחץ אמריקני דומה למהמורות באוטוסטרדה של שתוף-פעולה, ביטחוני ואזרחי, המשגשג מעבר לציפיות. לחץ נשיאותי-אמריקני מנוגד לעמדת רוב הציבור האמריקני ונבחריו בבית הנבחרים ובסנאט, אך משקף את עמדת מחלקת המדינה השוגה בשיטתיות.
ב-1948 היא התנגדה להקמת המדינה בטענה שתהייה בעלת-ברית של הגוש הקומוניסטי ותושמד על-ידי הערבים. ב-1979 בגדה בשאח הפרסי הפרו-אמריקני ותמכה באייתולות האנטי-אמריקניות. ב-1990 התייחסה לסדאם חוסיין כבעל-ברית פוטנציאלי והעניקה "אור-ירוק" לפלישתו לכווית. ב-1994 ראתה בערפאת מדינאי הראוי לפרס נובל לשלום. ב-2011 הגדירה את ה"צונאמי הערבי" כ"אביב ערבי" ומסדרון לדמוקרטיה. ב-2011 נטשה את מובארק הפרו-אמריקני ותמכה ב"אחים המוסלמים" האנטי-אמריקנים, ומ-2014 מסתייגת מהגנרל סיסי הפרו-אמריקני.
אילו נכנע בן-גוריון ללחץ אמריקני ב-1948-49, לא הייתה קמה המדינה, וירושלים המערבית ו"שטחים כבושים" בנגב ובגליל לא היו בריבונות ישראל. אילו נכנע אשכול ללחץ אמריקני ב-1967, לא הייתה מלחמת-מנע נגד מצרים, סוריה וירדן ששאפו לחסל את ישראל, כצעד להשתלטות מצרים על העולם הערבי, והפלת משטרים פרו-אמריקנים במפרץ הפרסי. אילו נכנע בגין ללחץ אמריקני ב-1981, לא היה משמיד את הכור הגרעיני בעירק, וחושף את ארה"ב לעימות גרעיני מול צדאם חוסיין ב-1990. אילו נכנע שמיר ללחץ אמריקני ונסוג מרכסי יו"ש, היה הופך את ישראל לנטל על ארה"ב, במקום נכס אסטרטגי המסייע לארה"ב במאבק באירן ובטרור האיסלאמי ובחיזוק משטרים ערביים פרו-אמריקנים, וחוסך לארה"ב מיליארדי דולרים שהיו כרוכים בצורך לתגבר את כוחה הצבאי במזה"ת. אילו נכנע אולמרט ללחץ אמריקני ב-2007, לא היה משמיד את הכור הגרעיני הסורי ומונע יכולת גרעינית מאסד או מדאעש. אילו נכנע נתניהו ללחץ אמריקני להקמת מדינה פלשתינית, היה תורם למפולת אנטי-אמריקנית: מגדיעת הזרוע האסטרטגית הישראלית, הפלת המשטר ההאשמי בירדן ומשטרים פרו-אמריקנים במפרץ הפרסי, ועד שדרוג מעמד אירן, רוסיה וסין.
לחץ אמריקני מהווה מבחן מנהיגות לראשי ממשלות ישראל, שמשימתם להדוף - ולא להימנע מ-לחץ אמריקני, תוך דבקות ביעדים רעיוניים ואסטרטגים. מנהיג לא מקריב ביטחון לאומי ארוך-טווח על מזבח נוחיות קצרת-טווח. מנהיג יודע שעמידה בלחץ מכרסמת בפופולריות, אך משדרגת הערכה. הדיפת לחץ משדרגת תדמית הרתעה וחיוניות אסטרטגית בעיני ארה"ב.
בתום פגישה בין ראש הממשלה שמיר לבין מנהיגי הרוב והמיעוט בסנאט האמריקני, ג'ורג' מיטצ'ל ובוב דול, אמר דול לשמיר: "אנחנו מאוד מעריכים אותך, למרות חילוקי הדעות החריפים בינינו, כי אתה קשוח!"
האם הנשיא טראמפ ילמד מלקחי העבר וימנע מלחץ על ישראל? האם ראש הממשלה נתניהו יאמץ את מורשת ראשי הממשלה שהדפו לחץ אמריקני, ולכן שדרגו את בטחונה הלאומי של ישראל ושתוף הפעולה עם ארה"ב?

תאריך:  25/06/2017   |   עודכן:  25/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סדאם חוסיין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא להיבהל מלחץ אמריקני
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
האמריקאים,לצערנו,
אבנר צפוני  |  25/06/17 12:41
 
- כוונות ותוצאות
מציאות  |  25/06/17 22:34
 
- כל שכתבת-שטויות.
אבנר צפוני  |  26/06/17 07:35
 
- אם אתה אומר
מציאות  |  29/06/17 17:08
 
- טוב שטרחת להוסיף "כנראה",אחרת
בני בנקר  |  26/06/17 08:38
2
חביבי, אתה משתין על העץ השגוי
אלטע קאקער  |  25/06/17 21:21
3
האמריקאים מתיישרים
בן הארץ  |  27/06/17 12:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - הסוואה, הונאה, לוחמת, מטוס מתקדם וחידושי לשון    שבוע טוב וחודש טוב
יוסי דר
יאיר לפיד מחושב ומתוכנת לפרטי פרטים. כמו מחשב על. דגל הלאום ברקע. שיער מאפיר במינון הנכון. וכמובן כושר ביטוי שמכסה בקלות על כל ערווה. בן-גוריון ובגין כחגבים לעומתו
יהודה טרואן
משרד הבריאות מתרכז בבעיה הניהולית שלשיטתו צפויה באותו רגע שרופאים יווכחו כי הם יכולים, כקבוצה, להתפטר ולעבור למחלקה מתחרה    פתיחת מחלקה בשערי-צדק חשובה להבטחת שירותי בריאות נאותים לא רק לילדי ירושלים, אלא לכלל תושבי ישראל
עמי דור-און
ההצלחה הגדולה של הסרט "וונדר וומן" לא הסתמכה רק על טיב המשחק או הפעלולים החזותיים. מיליוני נשים בעולם שיצפו בסרט יבקשו להזדהות עם האישה הגיבורה ולהיות כמותה; עם סיום השתתפותה בסדרת סרטי אשת-הפלא, עלולה גל גדות להיות מזוהה לעולם עם הדמות הבדיונית ולא תוכל לשחק בתפקידים אנושיים; ראוי לשחקנית הצעירה להתחיל כבר עכשיו לתכנן את עתידה במקצוע רחוק מאוד מעולם המשחק אך קיימים בו אלמנטים משחקיים, כמו: עריכת דין
רון בריימן
בתמונת החומה והמגדלים כלל לא נראית כיכר    המגדלים מכסים את הים, את השמיים ואת הכיכר    יותר משהיא מזכירה מראה של עיר חוף תוססת היא נראית כמו מיזם כושל אחר שנבנה בארץ הצבי, מיזם הולילנד בירושלים, הנראה כמפלצת ולא כשכיית חמדה בארץ הצבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il