X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הצעת החוק הממשלתית החדשה לעידוד בנייה להשכרה לא תזיק לנושא, אבל גם כמעט ולא תועיל. מצד שני, היא עלולה גם לגרום נזק לנושא כולו
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

זה עשרות שנים שממשלות ישראל מנסות תרגילים שונים, כדי לעודד בנייה להשכרה. עדות לכישלון מאמצים אלו הוא בניין מגורים בדרך חיפה 102 תל אביב, שנבנה על-ידי יזם פרטי במסגרת ההטבות - והוא כמעט היחיד שנבנה באותן שנים. הצעת החוק הממשלתית החדשה ("יתנו הטבות מס נוספות לבנייה להשכרה" ) היא ניסיון נוסף ולא מוצלח ביותר.
החוק המוצע יאפשר ליזם לבחור בין ההטבות הנוכחיות לבין ההטבות החדשות. התועלת תהיה מעטה מאוד, אם בכלל.
הגירסה הנוכחית של ההטבות ליזמי בנייה להשכרה, הכלולה בחוק הנוכחי לעידוד השקעות הון, אומרת שמי שישכיר דירה ל-5 מתוך 7 שנים, יוכל למכור אותה בתום התקופה ולקבל הקלה במס שבח: אם המוכר הוא קבלן יחיד, ישלם 11% במקום 25%, כלומר הטבה של 14%. אם הוא חברה, ישלם מס של 20%, כלומר הטבה של 5%.
החוק המוצע קובע, שמי שישכיר דירה ל-5 שנים מתוך 6, ישלם מס שבח של 14%, במקום 11% לפי החוק הנוכחי. כלומר, עדיף לו להישאר במצב הקיים.
אם כן, למי יכול החוק להועיל? לחברה, שתקבל הטבת מס של 11% במקום 5% כיום. אבל חברה יכולה לתכנן את ההשקעה כך שתהיה של יזם יחיד.
ההטבה תעזור גם למי שישכיר את הדירה ל-10 עד 15 שנים, כי בחוק הנוכחי לא מדובר על תקופת זמן כה ארוכה. אבל הניסיון בשטח מלמד, כי גם במיזמים הנוכחיים של בנייה להשכרה (למשל ברעננה), חוזי ההשכרה הם למספר שנים ולא לטווח ארוך.
ההקלות יחולו גם על בניית דירות לפי תמ"א 38. אולם המציאות היא, שהקבלן מוכר את כל הדירות הללו כדי לממן את ההשקעה, ואיננו משכיר אותן.
הטבה שולית
החוק החדש מציע גם להפחית מס רכישה על הקרקע מ-6% ל-0.5%. זוהי הטבה חד-פעמית של 5.5% ששוויה לשנה הוא 1.1% עד 0.35%, ורק על מרכיב הקרקע, כלומר הטבה קטנה מאוד.
מצד שני, מי שיעדיף את המסלול החדש ייאלץ לגבות שכר דירה בפיקוח ממשלתי של רשות המיסים, ולא את מחירי השוק. וכך ייצא שכרו בהפסדו. כמו-כן יהיה עליו לדווח לרשויות על חוזי ההשכרה שלו.
אז אולי נגיד שאם לא יועיל לא יזיק, זה לא מדויק. מי שהגו את החוק ודאי יחשבו שיצאו ידי-חובתם, ואין צורך בצעדים אמיתיים לעידוד בנייה להשכרה.

תאריך:  25/06/2017   |   עודכן:  25/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא יזיק אבל גם לא יועיל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מס מעל 3 דירות ,ועידוד
יד אחת נגד השניה  |  25/06/17 23:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
זמן קצר לאחר תבוסתו של סדאם חוסיין חשף שליט לוב מועמר קדאפי את תפיסת עולמו האפוקליפטית לגבי "מלחמת האמונות" הצפויה לאנושות. בכנס בטריפולי השמיע קדאפי מעין דברי נבואה: "המערכה תפרוץ בראשית המאה ה-21 בין האיסלאם לבין תרבות המערב. מי שיוביל את האיסלאם למלחמה הבלתי נמנעת הזו יהיה מי שיחזיק בידיו פצצת אטום. כך יוחזר האיסלאם למעמדו הראוי שנגזל ממנו בכוח. ומה שנלקח בכוח יוחזר בכוח גדול יותר"
ארווין קליין
זאת ההצגה הכי גדולה של השטן בעצמו    שמענו אותו זועק מפיו של אב לילד שננטש על-ידי רופאיו    השטן חוגג במקום האהוב עליו: בית חולים    כל הארץ מפולגת בין אלו שרואים ברוטשטיין את השטן, לבין אלו שרואים דווקא ברופאים את אשמים
אהוד פרלסמן
בספרה "הגדת רות" מספרת רות בן-ישראל על אבות אבותיה, שעלו לארץ במאה התשע עשרה, ומכתירה אותם בתואר האבות המייסדים    ואילו עמוס עוז וטליה ששון מכתירים בתואר זה את בניהם של סטלין אבינו ורוסיה אימנו
יעקב שטרכר
יתכבדו ראשי הבית היהודי ויזמו גם שלילת רבנות מרבנים פושעים ועבריני מין נראה את מרום ערכי המוסר יוצאים מגרונם    מי ירצה להיות ב"בית יהודי" ללא כל מוסר? לא זה הבית היהודי שרצה בן-גוריון שבחזונו צפה שנהיה אור לגויים
יורם אטינגר
האם הנשיא טראמפ ילמד מלקחי העבר וימנע מלחץ על ישראל? האם ראש הממשלה נתניהו יאמץ את מורשת ראשי הממשלה שהדפו לחץ אמריקני, ולכן שדרגו את בטחונה הלאומי של ישראל ושתוף הפעולה עם ארה"ב?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il