X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: מלחמות אגו בהדסה הורדת השאלטר בעזה - לא שילמת, לא קיבלת פליטים פלשתינים עליך ישראל? ולקינוח מי הן נשות הכותל?
▪  ▪  ▪
[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

איפה שבועת הרופאים?
לא סוד הוא שפעילוּת פוליטית מוּנעת משיקולי אגו מובהקים, במסווה, איך לא, של שליחות ציבורית. התופעה, שכמעט הפכה לשקר לבן, חוצה מפלגות ומחנות (והקלטות מחדר הדיונים של מיקי זוהר, מהליכוד, ואיתן כבל מהעבודה, שֶמַּה שמעניין אותם זה את עצמם - כמשל).
אולם כשמדובר במלחמות אגו של רופאים, הדבר כבר גובל בפיקוח נפש. אז נכון, כמה לא מפתיע, שכל הצדדים בסכסוך במחלקה ההמטולוגית בהדסה מציגים אותו אך ורק מתוך דאגה עמוקה לציבור החולים, אך העוּבדות מצביעות אחרת.
ברור לכל, שהן רופאי המחלקה שהתפטרו, שמסרבים לחזור להדסה, ומבקשים לפתוח מחלקה ב'שערי צדק', והן מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, פועלים מתוך מאבק כוח אישי, מאבק של כבוד, שסופו מי ישורנו. והקורבן האמיתי, שחייו בסכנה, הוא לא אחר מהחולים (ומשפחותיהם), המשמשים כדור משחק בידי הצדדים. איפה שבועת הרופאים?
שבירת טאבו
דומה שהפסקת החשמל לעזה עֶרכה בראש ובראשונה הוא בשבירת הטאבו שהיה קיים משנת 67 - חשמל זורם מישראל לעזה בלי הפסקה. בכל פעם שדוּבר על עצירת החשמל כאִיום ביטחוני וכענישה מאתגרת להפסקת הירי כלפי ישראל, או השבת שבויים, הרעיון שב וירד מסדר היום.
אז כל הכבוד לישראל המפוכחת, שלראשונה עשתה היסטוריה וצמצמה את הזרם לרצועה. והפעם לא כענישה אלא משום העיקרון המסחרי הצודק והחכם - לא שילמת, לא קיבלת. החמאס לא משלם לרשות הפלשתינית, והרשות לא משלמת לישראל. ולכן הצעד המתבקש - הוא הורדת השאלטר. ונראה שאפילו האוכלוסייה בעזה מבינה את מה שמנהיגיה הפוליטיים היריבים מסרבים להבין.
ומצרים, אף היא הלכה בעקבות ישראל בנושא.
שיבה נפיצה
לא סוד הוא ששר הביטחון, אביגדור ליברמן, מפגין גישה ימנית, שמאחוריה מסתתרת לא אחת גישה שמאלית מובהקת. והפעם ההצעה שלו להשבת אלפי פליטים פלשתינים ליו"ש כמשל.
האם השר התבלבל, כשהוא מבקש למקם את זכות השיבה בחצר האחורית של ישראל, באזור יהודה ושומרון, שרבים מיישוביו הם במרחק פסיעה מהקו הירוק? האם הוא לא מודע לסכנת הפיכת האזור לחבית חומר נפץ של ישראל? -כאילו לא די בסיכון החבלני הקיים, שיש צורך בתגבורת נפיצה ומסוכנת זו?
צודק אפוא נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, שר החינוך וחבר הקבינט, שטוען שמקומם הטבעי של הפליטים בשטחי הענק של ארצות ערב רחבות הידיים, ולא באזורנו. וּבא לציון גואל.
נשות הכותל
נשות הכותל? מי ראוייה לתואר נכבד זה, להסתפח ולהיות חברה במועדון המקודש? אלה ללא ספק אלפי הנשים הצדקניות, המשכימות ומעריבות מדי יום לתפילה ולתחנונים במקום המקודש ביותר, שריד בית מקדשנו.
וגם ראויות לכרטיס כבוד זה הגברות הראשונות למשפחת הנשיא טראמפ - יעל, הבת הגיורת, והרעייה מלניה הלא יהודייה, שכיבדו את המסורת היהודית וקדושת המקום, בתפילה בעזרת הנשים, בנפרד מבעליהן שאיישו את עזרת הגברים. ולא פחות - ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם, שוויתרה על טקס ממלכתי, והתפללה בעזרת הנשים, עם עשרות מתפללות אחרות, כאחד האדם.
ואילו הנשים הרפורמיות וחברותיהן, שכל זיקה בינן לתפילה באתר המקודש הוא מקרי בהחלט, שעבורן המטרה למאבק פמיניסטי מופגן ומתוקשר, מקַדש את כל האמצעים - ובכלל זה חילול הכותל - הן בהחלט ראויות לתואר המפוקפק "נשות הפרובוקציה".

תאריך:  26/06/2017   |   עודכן:  26/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגילת הזכויות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הרופאים - בכלל לא מפתיע
ארי כספי  |  26/06/17 15:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
ניכר, שסופרים, משוררים ומחזאים נמנעים מלהטריד את מנוחת הקורא או הצופה, ומי שמנסה לאתגרו נידון למסע הכפשה    וכאן אני מבקש לייחד מספר מלים לתופעה חריגה לטובה - את האומנית עינת וויצמן
יוני בן-מנחם
מוחמד דחלאן הצליח לחזור לזירה הפוליטית הפלשתינית והעימות בינו לבין מחמוד עבאס גובר. ישראל צריכה לעשות הערכה מחדש לגבי כוחו הפוליטי של מוחמד דחלאן נוכח הצלחותיו האחרונות
פסח רויטמן
ישראל משמשת כיום כגיבוי לירדן, למיליציות סוריות מסוימות, לכורדים ובסמוי לסעודים. אם וכאשר יושלם המהלך בהצלחה ואירן תסולק מהמזרח התיכון יוכלו המדינות הסוניות ל"עטוף" את ישראל במעטפת ביטחון וידידות
רבקה שפק ליסק
מצורפים עיקרי דבריו על הכוונות הפלשתיניות לקראת המו"מ הכפוי מאת הנשיא טראמפ. המאמר פורסם לאחרונה בכתב העת גייטסטון אינסטיטיוט
עידן יוסף
מקור ראשון: מקורבים לראש הממשלה אומרים כי העילה להקפאת הבנייה החדשה, היא התחייבות שנתן שר הביטחון אביגדור ליברמן לממשל טראמפ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il