X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: הרפורמים - שולטים בשלט רחוק? תרגיעו. ליברמן לא ממהר לפרוש ירושלים שיאנית הארנונה ולקינוח השבשבת הפוליטית של לפיד
▪  ▪  ▪
ארנונה גבוהה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

כניעה מיותרת
לא סוד הוא שהרפורמים, זרם החותר תחת יסודות היהדות, הם מיעוט דמוגרפי שולי ביותר באוכלוסייה היהודית בארץ, שהכותל מעניין אותם לא יותר מקליפת השום. במסגרת מאבקם ארוך השנים להכרה ממסדית רבנית, הם מנצלים כל פירצה אפשרית, למטרה זו, כשהם מגייסים, איך לא, את דעת הקהל החילונית - ובעיקר פוליטיקאים והתקשורת הרעשנית. מה הפלא אפוא שהם אינם מסתפקים ברחבה המיועדת להם בכותל הדרומי, שגם כמעט בלתי מאויישת.
יתר על כן, לא ייתכן שהרפורמים, בשלט רחוק מהתפוצות, יכתיבו לישראל מדיניוּת פְּנים, בזכות האתנן הכספי שהם מציעים לישראל, בחינת "בעל המְעָה הוא בעל הדעה". ואסור שישראל תמכור עקרונות מקודשים לעם היהודי, אתרים מקודשים, ובראשם הכותל -שריד בית מקדשנו - וּמסורת מקודשת זה דורות, בעבור בצע כסף. כוחם הוא באִיומים, אולם אל לממשלה להיכנע ולקנות את נשק הסרק הזה.
אִיום סרק
שר הביטחון, אביגדור ליברמן, מאיים בפרישה מהקואליציה בעקבות הקפאת מתווה הכותל וחוק הגיור. מעניין מי מדבר. אולי יו"ר 'ישראל ביתינו' חושב שלעם ישראל יש זיכרון קצר. אולם עם כל הכבוד לשר, ההיסטוריה הפוליטית מוכיחה שהוא מחליף דעות בערך כמו גרביים, הכל לפי אינטרסים פוליטיים אישיים.
זוכרים איך הוא הצטרף לקואליציה, אחרי שכמעט החרים אותה ואת ראש הממשלה, במסע הכפשות בלתי פוסק, בזכות מה? בזכות הכיסא הנחשק של שר הביטחון, שנתניהו העניק לו על מגש הכסף. ואחרי שהשיג את משרת המפתח המיוחלת לתפקיד ראש הממשלה, נראה לכם שכל כך בקלוּת הוא ינטוש אותה?
יתרה מכך, אחרי שנתיים בתפקיד הוא אפילו עוד לא הגשים את הבטחתו החוזרת ונשנית מול 'מחדלי' הביטחון של הממשלה, שהִרבה לתקוף, שהוא ורק הוא יגדע את זרוע הטרור עד היסוד. אז תסמכו עליו, אם איומיו מול החמאס אינם ממשיים, על אחת כמה וכמה שניפנופיו באצבע המאיימת על פרישה הם חסרי ערך. הכל דיבורים כבר אמרנו?
שיאנית הארנונה
ואיפה משלמים את הארנונה הגבוהה ביותר? לא ניחשתם? - איך לא, בירושלים בירת ישראל.
האם זה פרדוקסלית בגלל שירושלים היא העיר הענייה ביותר? האם זה בגלל שיעור הגבייה הנמוך בירושלים המזרחית, כי לאוכלוסייה הערבית במדינה, כמיטב המסורת, יש זכויות בלי חובות? האם זה חוסר ההתייעלות והבזבזנות מרקיעת השחקים בעידן ברקת, ומספר הבכירים שגדל בעירייה בתקופת כהונתו פי 3, כשגם בהגדלת תקציב הסיוע הממשלתי, שזינק פי 4 בתקופתו כנראה לא די?
האם אלה מופעי התרבות הראוותניים והיקרים, על חשבון שירותים לאזרח בתחומי התברואה, הדיור, החינוך והרווחה? ואולי למען הצחנה לתפארת הבירה בשביתה הבאה? לברקת הפתרונים.
שבשבת הלפיד
גבירותיי ורבותיי, תרגיעו. חשבתם באמת שלפיד ג'וניור מתחרד, אחרי הנחת התפילין בכותל, והשתתפות האישה שאיתו בטקס הפרשת חלה, כמו גם ריאינותיו מעל כל במה חרדית אפשרית? באה החלטת הממשלה, בהשפעת הח"כים החרדים, להקפאת מתווה הכותל והגיור, וטפחה על חששותיכם.
רק חשה שבשבת הלפיד ברוחות האנטי חרדיות (מה חדש?) המנשבות בציבור בעקבות ההחלטה, והבין שכדי להציל את כוחו האלקטורלי, ואת כסאו המתנדנד, צו השעה הפוליטי הוא לזרום עם הקָהל, ולהתנגד בכל תוקף להקפאת המִתווים. רק כך יחזיר לעצמו את כבודו האבוּד הסולל את דרכו, זה שנתיים, לכיסא ראש הממשלה הנחשק.
אז אחרי שניסה למשוך את החרדים, בקמפיינים מתוזמנים ומתוזמרים היטב, לתמוך בו, להאדרת כוחו הפוליטי, שוב קיבלנו אותו לפיד וותיק ומוּכר, שבונה את הקריירה הפוליטית שלו, איך לא, על שנאת חרדים.

תאריך:  27/06/2017   |   עודכן:  27/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
אני גורס שהאנרגיה האטומית איננה אשמה באסונות עבר ולא באלו שיקרו בעתיד, אם יקרו    ניצול היכולות הוא תלוי עקרונות המוסר המנחים את התנהגות בני-האדם    הכלל היהודי הבלתי רגיל בעומק התבונה שבו, לאמור: "הכל נקבע והרשות נתונה", אומר זאת במפורש ובאופן חד-משמעי
רון בריימן
תמצית הציונות היא ריכוז עם ישראל בארץ ישראל    תפקידו וחובתו של ראש ממשלת ישראל הם לעסוק בעידוד העלייה לארץ ובאופק מדיני ליהודים, במקום בהקמת מדינה לאויביהם    מסר ברור כזה טראמפ יכול להבין
יורם דורי
עמיר פרץ במפגש מרתק של בכירים לשעבר עם ח"כים מכהנים: אקים מועצה מייעצת ליד היו"ר של כל חברי הכנסת לשעבר
עמי דור-און
האם על ישראל לפדות בכול מחיר שבויים או גופות חיילים שנרצחו בידי חוטפיהם, או אולי הגיע הזמן לנקוט במדיניות נוקשה יותר, שבמסגרתה תשחרר ישראל אסירים ביטחוניים בודדים בלבד בתמורה לשבוי ישראלי אחד - חי או מת; נראה כי הגיעה העת להעדיף את האינטרס הציבורי על פני האינטרס של הפרט
צ'לו רוזנברג
לא מן הנמנע שעד פרסום שורות אלה נתניהו כבר ימצא איזה אויב העומד להחריב אותנו ממש בקרוב, או שהערבים בהמוניהם בדרך לכבוש את הכותל, לכן יבקש מן הציבור לא להתעסק בקטנות כמו מתווה הכותל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il