X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לרוטשטיין אין סיכוי [צילום: יונתן זינדל, AP]
הדסה: מבט מאוזן
התקשורת נוקטת עמדה מוקדמת במשבר סביב המחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה, ולא תצליחו לבלבל אותה עם העובדות. הנה כמה נקודות שמשום מה לא מספרים לכם

1.
כלל הוליוודי ידוע אומר: לעולם אל תופיע לצד ילדים וחיות, כי הם יגנבו את ההצגה. להבדיל אלף אלפי הבדלות - לפרופ' זאב רוטשטיין לא היה שמץ של סיכוי מול ילדים (!) חולי (!) סרטן(!). זה לא מצדיק את החד-צדדיות המוחלטת של התקשורת בנוגע למשבר במחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים הדסה.
2.
זה מובן מאליו, אבל נאמר זאת: הלב יוצא אל ההורים ועוד יותר אל הילדים. אין דבר נורא יותר מאשר ילד חולה סרטן. זה כנראה הסיוט הגדול ביותר של כל הורה באשר הוא הורה. ההורים זכאים וחייבים לעשות הכל כדי שילדיהם יקבלו הכל.
3.
הבעיה היא, שהצרכים מרובים והיכולות מועטות. גם הזכות לחיים איננה מוחלטת. המדינה נאלצת לקבל החלטות קשות: אלו תרופות ייכנסו לסל הבריאות ואלו לא, היכן יוקם בית חולים והיכן לא, כמה רופאים יועסקו. גם במקרה של הדסה הבעיה היא בחלקה כספית, לנוכח המשבר בו שרוי בית החולים. רוטשטיין והמשרד היו חייבים להחליט היכן מקצצים. בלי קיצוצים - לא יהיה בכלל בית חולים, וזו התוצאה הגרועה ביותר.
4.
בית הדין לעבודה קבע, שהרופאים התפטרו מתוך דאגה אמיתית לבריאות מטופליהם. מה שלא מספרים לכם הוא, שבאותו פסק נקבע שגם רוטשטיין פעל בתום לב ומתוך מחשבה שהחלטותיו הן הטובות ביותר לבית החולים. זה רק מוכיח, שבסיפור הזה אין טובים ורעים; כולם צודקים. אלא שלפי התקשורת, יש רשעים גמורים וצדיקים גמורים.
5.
עוד עובדה שלא מספרים לכם היא, שבית החולים ומשרד הבריאות קיבלו את כל הדרישות המקצועיות של הרופאים. אז למה המשבר נמשך? לא ממש ברור. ייתכן שהרופאים טיפסו על עץ גבוה מדי וכעת אינם מסוגלים לרדת ממנו. ייתכן שמה שהם רוצים באמת זה לעבור לשערי צדק.
6.
חלק נוסף של המשבר נוגע לתפקידו של משרד הבריאות כרגולטור. להורים ולרופאים היה פתרון: להקים מחלקה זהה בבית החולים שערי צדק. משרד הבריאות פסל את הרעיון. יכול להיות שהוא צדק, יכול להיות שלא - אבל זה בדיוק תפקידו. המשרד רואה את התמונה הכוללת, אין לו אינטרס לכאן או לכאן. את שיקול הדעת הזה צריך לכבד.
7.
אבל מה לעשות, ובראש משרד הבריאות עומד חרדי עם זקן ומגבעת. אולי אני סתם פרנואיד, אך יש לי תחושה שההתנפלות הזאת בתקשורת לא הייתה נעשית בממדים כאלו אם המשבר היה מתרחש בתקופתה של יעל גרמן. החטא של יעקב ליצמן גדול עוד יותר: הוא השר הפופולרי ביותר, ובכך מנתץ את הדעה הקדומה לפיה פוליטיקאים חרדים דואגים רק לחרדים. ואולי לא ניתן לנתק את העלייהום נגד המשרד מכך שהמשבר מגיע במקביל להחלטות הממשלה בנוגע למתווה הכותל ולגיור.
8.
מול ליצמן ורוטשטיין ניצב הפרחח אליעד שרגא, המייצג את ההורים שעתרו לבג"ץ. כבר הראיתי כאן שוב ושוב עד כמה האיש שלוח רסן. אתם יודעים מה הוא ביקש בעתירה לבג"ץ? להעמיד לדין את ליצמן ורוטשטיין. כך מתנהל מי שרוצה עימות בכל מחיר, לא מי שרוצה באמת להגיע לפתרון לטובת לקוחותיו. הוא זה שדחה את הצעת שופטי בית המשפט העליון לפנות לגישור. אין פלא: בגישור הוא לא יוכל לעשות את ההצגות התקשורתיות הרגילות שלו.
9.
"גישור בכפייה" - הכריזו אמצעי התקשורת. כאילו שיש להורים זכות מוקנית שבג"ץ יתן להם במקום את כל מה שהם רוצים, וכאילו שאין לשופטים זכות להחליט אחרת, וכאילו שמותר להם לכפות רק על הדסה ומשרד הבריאות. "אין לי זמן לגישור", נשלח אחד הילדים לומר לעיתונאים. שוב: אין לי זכות לפקפק לשנייה בכאבו. יש לי זכות לומר שהתקשורת לא חייבת לקנות הכל. הגישור מתחיל היום ועל אליקים רובינשטיין לדווח מחר על תוצאות הפגישות הראשונות. השופטים קבעו לו לוח זמנים מדויק והורו לתת לו אולם בבית המשפט העליון. שום דבר אחר לא היה נעשה בכזו מהירות. אפשר לחשוב שאת המחלקה החילופית בשערי צדק ניתן לפתוח היום בבוקר. אבל כאשר התקשורת קובעת אג'נדה, לא תצליחו לבלבל אותה עם העובדות.

תאריך:  28/06/2017   |   עודכן:  29/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדסה: מבט מאוזן
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
היכן מנהל שערי צדק והר"י בכל
ה.א  |  28/06/17 09:29
2
מבט מאוזן??? או דעתך, איתמר?
אחד העם  |  28/06/17 09:45
 
- ההורים מוסתים
ה.א  |  28/06/17 11:49
 
- מאין השטויות האלה! הדסה לא
נדה-בחמש יחידות!  |  28/06/17 14:12
 
- ומהו "טיפול הולם"? זו הבעיה...
אחד העם  |  28/06/17 14:27
 
- לא רציני
א.ה  |  30/06/17 06:24
 
- הפעם אני עם איתמר לוין
טודא  |  28/06/17 15:31
3
איתמר לוין בוש לך אני לא יודע
מנדל  |  28/06/17 09:47
4
מעניין מי ממן את הקמפיין הזה!
ד״ש  |  28/06/17 10:08
 
- א. ממתי מחאה המונית מול כת
אלוהי עגל הזהב!!!  |  28/06/17 13:02
 
- כמה מטומטם ושונא אפשר להיות??? ל"ת
א.ה.  |  28/06/17 15:10
5
אלעד שרגא והשתן
צאלה   |  28/06/17 13:37
6
רופאים מתל השומר
gertalex  |  28/06/17 14:14
7
כמה נקודות שאיתמר לוין לא מספר
troop  |  28/06/17 14:21
8
למה זה כן וזה לא?
arko  |  28/06/17 14:37
9
הרעים: מיקי ו ויהונתן הלוי
אחד שמבין  |  28/06/17 14:58
10
התעלמות מצדקת הרופאים במחלקה ל"ת
לא מאוזן כלל  |  28/06/17 15:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יפעת מנגל
ביקורות הניכויים שמבצע המוסד לביטוח לאומי מעוררות שאלות מעשיות קשות, ועוד יותר מכך - סוגיה מהותית על חוקיותן משום שמדובר בתקנות פנימיות
יעקב אחימאיר
חשיבות ביקור ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, ויותר מכך - יחסו הידידותי לישראל, חשובים פי כמה וכמה מתוצאות הצבעות בעצרת האו"ם    בין מודי לבין נתניהו שוררת קירבה שיסודה בראיה זהה, למשל בתחום המאבק בטרור ובאיסלאם הרדיקלי    נתניהו מקווה שמודי יחזיק ברסן השלטון עוד שנים רבות
יוני בן מנחם
"הרביעיה הערבית" חוששת כי אירן וטורקיה מקשיחות את עמדותיה של קטר ומרחיקות אותה מפתרון המשבר עם מדינות ערב    אירן וטורקיה שלחו כוחות צבא לקטר להגן על שליטה מפני הפיכה צבאית ויש להן השפעה גדולה על מערכת קבלת ההחלטות
מרדכי ליפמן
רוטשטיין החליט לאחד מחלקות    זו זכותו כמנהל    בהדסה ובבתי חולים אחרים ברחבי הארץ מבצעים פעולות כאלה על בסיס שגרתי
ציפי לידר
בשולי הכותרות: הרפורמים - שולטים בשלט רחוק?    תרגיעו. ליברמן לא ממהר לפרוש    ירושלים שיאנית הארנונה    ולקינוח השבשבת הפוליטית של לפיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il