גורם פוליטי ציין באזני השבוע כמשיח לפי תומו שכשנכח במסיבת העיתונאים שבה הציג שר האוצר,
משה כחלון, את תוכנית 'נטו משפחה' הרגיש מנוצל. הוא ציפה למסיבת עיתונאים מקצועית ומצא את עצמו כניצב בהצגה פוליטית. לדבריו, תחושה זו גאתה כשמנכ"ל משרד האוצר טרח לציין באזני הנוכחים את כל הישגי האוצר - גם אלו שכלל אינם קשורים לתוכנית שהוצגה אז.
לאחר שהנוכחים במסיבת העיתונאים ראו את הסרטון של הקמפיין - סרטון בצבעי
מפלגת כולנו ושהקריין שלו היה לא אחר מאשר שר האוצר בכבודו ובעצמו - כבר עלו תהיות האם מדובר בקמפיין בחירות סמוי. והנה, בשבוע האחרון צצו ברחבי הערים הגדולות שלטי חוצות ענקיים, במימון מפלגת כולנו, שבהם נראית דמותו רבת ההוד של שר האוצר כשלצידה - הו, כמה מפתיע - אותו סלוגן בדיוק. "נטו חיילים, נטו כחלון", "נטו צעירים, נטו כחלון" וכן על זאת הדרך. מדובר בקמפיין הבחירות הגלוי הראשון לקראת הבחירות לכנסת הבאה, שאמורות להתקיים לכל היותר בעוד כשנתיים.
אי-אפשר להתחמק מן השאלה האם מדובר בהמשך של קמפיין שתוכנן מראש - כשהשלב הראשון שלו היה מיצוב הסלוגן נטו כמקושר לשר האוצר משה כחלון תוך שימוש במשאבי משרד האוצר - במסיבות עיתונאים ובתוכניות ממשלתיות לצורך מימוש מטרה זו, והשלב השני הוא השימוש המפלגתי בסיסמה שהוטמעה היטב. העובדה שהסרטון של תוכנית 'נטו משפחה' הועלה לאתר יוטיוב באתר מפלגת כולנו, אך לא באתר משרד האוצר, רק מחזקת את התהייה הזאת.
אם התשובה לשאלה הזאת היא חיובית - אם אכן היה זה קמפיין אחד שהחל במסיבת העיתונאים של כחלון שר האוצר ונמשך עד לשלב הפוליטי הגלוי בהצגת שלטי החוצות המפלגתיים השבוע - הרי שמדובר, לכאורה, בעבירה על חוק הבחירות (דרכי תעמולה). סעיף 2א לחוק קובע כי לא ייעשה שימוש בנכסים שהועמדו על-ידי המדינה לרשותו של שר, סגן שר או חבר הכנסת, או שהועמדו על-ידי הרשות המקומית לרשותו של ראש הרשות בהקשר של בחירות.
אך גם אם לא ניתן יהיה להוכיח שמדובר במהלך מתוכנן ומתוזמן, אלא 'רק' בשימוש שעושה כחלון בסלוגן של משרד האוצר - הרי שמדובר בקמפיין פסול שמנצל את הקמפיין הממשלתי ואת ההישגים התקשורתיים-פרסומיים שלו להשגת הון פוליטי אישי. נטו לא ראוי, נטו כחלון.