X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לפי ההצעה, אדם המבקש לקבל קצבת נכות יפנה לרופאו האישי שיגבש את חוות הדעת הרפואית בעניינו, ולא יצטרך להסתמך עוד על הרופאים של הביטוח הלאומי. כמו-כן, המבקש לא יצטרך להתייצב בפני ועדה רפואית של המוסד כדי לקבוע אם הוא זכאי לקצבה ובאיזו דרגה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

לאחרונה, פורסם כי ועדת השרים ושר הרווחה תומכים ברפורמה המעבירה את אחריות האבחון בוועדות לקביעת אחוזי נכות וקצבאות ביטוח לאומי מרופא הביטוח הלאומי לרופא הפרטי של התובע.
לפי ההצעה, אדם המבקש לקבל קצבת נכות יפנה לרופאו האישי שיגבש את חוות הדעת הרפואית בעניינו, ולא יצטרך להסתמך עוד על הרופאים של הביטוח הלאומי. כמו-כן, המבקש לא יצטרך להתייצב בפני ועדה רפואית של המוסד כדי לקבוע אם הוא זכאי לקצבה ובאיזו דרגה. במקום זאת, הוא יעביר שורת מסמכים שיוגדרו מראש מהרופא שלו, וחברי הוועדה יוכלו לזמן את המבקש רק במקרים חריגים.
חקיקה כזו תהיה מבורכת ותתקבל בשמחה רבה לאור הסבל והקשיים שנתקלים בהם אנשים אשר מבקשים קצבאות מביטוח לאומי. במקרים רבים שהם טיפלתי, נתקלתי באירועים שדרשו את החלפתו של הרופא שהכריע בתיק מפני שהיה לא מקצועי ולא היה מומחה בתחום שעמד על הפרק. לדוגמה, אני מכיר תלונות רבות על פסיכיאטר מאזור המרכז שיושב בוועדה רפואית ולרוב דוחה תביעות באופן שיטתי ומגמתי אך כאשר מוגשים ערעורים על החלטותיו באותן תביעות, ועדת הערעורים מקבלת עמדה שונה משל הרופא, והופכת את ההחלטות לטובת התובעים.
מקרה נוסף שהגיע להכרעתו של הפסיכיאטר המדובר, היה מקרה של אישה שעברה טראומה קשה מאוד ובעקבותיה ניסתה להתאבד מספר פעמים. הבדיקה שביצע הייתה שטחית מאוד ובה נקבעו לאישה רק 10 אחוזי נכות, לאחר מכן, כשהוגש ערעור, ועדת הערעורים קבעה את אחוזי הנכות ל-30 אחוזים. לאחר מכן, התיק חזר לאותו רופא על-מנת לקבוע את יכולתה של האישה לעבוד ולתפקד, וכמובן שהוא דחה את טענותיה להעלאת אחוזי הנכות, דבר ששונה אף הוא בעקבות הערעור.
לא רק שאותו פסיכיאטר מועסק על-ידי המוסד לביטוח לאומי וקיבל מהמוסד מנדט לשבת בוועדות, הוא בודק חולים שסובלים מבעיות אורתופדיות או אורולוגיות ופוסק בעניינים שאינם בתחום ההתמחות או העיסוק שלו.
לצערי, קיימים מקרים רבים הדומים לזה. קיימת שורה ארוכה של רופאים שמנהלים את הוועדות תוך תוצאות בעייתיות וגוררים את הנכים לנסות את מזלם בערעור מפני שזו האופציה היחידה שעומדת בפניהם. רבים מהנכים כבר נדחו על-ידי חברת הביטוח ומקור ההכנסה היחיד שלהם מסתמך על קצבאות הנכות.
לדעתי, החוק המוצע הוא התחלה טובה לטפל בנושא, אך הוא אינו אופטימלי, מפני שהרופא האישי לא תמיד בקיא בחוקים ובספר הנכויות של ביטוח לאומי, מה שעלול לפגוע בהליך מימוש הזכויות של התובע. יתרה מכך, בתי החולים כבר עמוסים עד אין מקום והרופאים יצטרכו להתמודד עם עומס כבד אף יותר, מה שיכול לגרום לכך שההחלטות שיקבלו יהיו נמהרות מבלי לבדוק את כל הפרטים כפי שכבר נעשה בוועדות היום ושהצעת החוק הזו באה לשנות.
ההליך הנכון ביותר הוא לאפשר למגישי התביעות לבחור רופא מוסכם מתוך רשימת רופאים שייקבעו בחוק בדיוק כמו שאדם שרכבו נפגע יכול לבחור את שמאי הרכב שיבדוק את רכבו, באופציה זו יישמר ממד האוביקטיביות ושמירת האינטרסים של הציבור. רק ימים יגידו אם הכנסת תצליח להוציא את הליך הוועדות מהמוסד לביטוח לאומי ולהעבירם למוסד או גוף אחר שינהל את הוועדות באוביקטיביות ויספק לאזרחים הליך הוגן.

הכותב הוא עורך דין מייצג מול ביטוח לאומי וחברות ביטוח ומייסד האתר ביטוח לאומי עשה זאת בעצמך.
תאריך:  02/07/2017   |   עודכן:  02/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קצבאות נכות - האחריות עוברת לרפואה הפרטית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ההליך הנכון הוא
הליך נכון   |  2/07/17 13:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פכטר
מטרת שוברים שתיקה חרגה מזמן מהמטרה הצנועה שרצוי להשיג עם ההתארגנות הראשונית    אם בתחילת הדרך עדיין ניתן היה למצוא הצדקה לטענות שלהם, הגוף הלך וטפח והחל לייצר סיפורי גוועה כדי להצדיק את המעשים שלהם, ובדרך נוצרו גם מטרות ותפקידים כמו מנכ"ל, סמנכ"ל דובר, נסיעות לחו"ל, זרימת כסף מגופים לא מזוהים או מזוהים שמקורות כספיהם לא גלויים
עמי דור-און
אילו היה בנימין נתניהו בחייו האזרחיים בעל תכונות של אומץ לב, נחישות ודבקות במשימה, כמו אלה שאפיינו אותו בשרותו בסיירת מטכ"ל, אולי בדרך זו היה הופך למנהיג אמתי, וסביר מאוד להניח שלא היה מצטייר בעיני הציבור כמי שרק כדי לשרוד נכנע לכל איום מצד השותפים החרדים שלו
עמי דור-און
דוגמה לרגשות האנושיים הפועמים בליבו של נתניהו אפשר להביא משני סיפורים שהתרחשו בימי החקירות המשטרתיות ב"פרשת המתנות" אחרי שהובס בבחירות מול אהוד ברק. סיפר ביבי: בני יאיר בא אלי ובבכי תמרורים אמר לי: "הילדים קוראים לי גנב. הם צועקים לי כל הזמן שאבא ואימא שלי גנבים. אני לא מסכים ללכת לבית הספר"
יוני בן-מנחם
קטר דוחה את רשימת הדרישות של מדינות ערב ממנה ובראשן את הדרישה לסגור את הבסיס הצבאי הטורקי ואת ערוץ אלג'זירה. "הרביעיה הערבית" נערכת לסנקציות נוספות שיוטלו בקרוב על קטר אם לא יושג הסדר מדיני המסיים את המשבר
שלומי פרידמן
שמונה מועמדים, רובם אנונימיים, עומדים להתחרות ביום שני על תפקיד ראש האופוזיציה הבא    אז מי הם והאם מישהו מהם יכול להיות זה שיהיה הנסיך שיעיר את היפהפייה הנרדמת?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il