X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה שקרה למפלגת העבודה בשנים האחרונות הוא ניתוק רגשי מעם ישראל, מהציונות ומפיתוח תפיסת הביטחון הלאומית עמר בר לב הוא המועמד ראוי לראשות העבודה כיום, שמסוגל להחזיר את האמון של העם למפלגה
▪  ▪  ▪
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

מדינת ישראל אינה נמצאת תחת איום קיומי, ומערכת הביטחון הישראלית היא החזקה ביותר במזרח התיכון. למרות זאת, עדיין לא מעט מאזרחיה הצביעו בבחירות האחרונות לכנסת לגוש. מדוע אם כך?! התשובה היא פשוטה, הביטחון הלאומי עבור מרבית אזרחי המדינה הינו בראש סדרי העדיפויות.
ראש הממשלה נתניהו מבין זאת היטב ובכל שלב בו הוא היה צריך להעמיד קמפיין לבחירה מחדש, הכובע הביטחוני הוא הראשון אם לא היחיד שמעטר את ראשו. מאז ומעולם, אולי חוץ מהמהפך בשנת 1977, שגם שם לא היה חסר למנחם בגין נופך ביטחוני, זו הדרך הדומיננטית ביותר בה מנצחים בחירות לשלטון במדינת ישראל.
בשתי מערכות בחירות ב-25 השנים האחרונות, הצליחה מפלגת העבודה להרכיב ממשלה ולחזור להנהגת המדינה. בשתי המערכות הללו, עמדו בראשות המפלגה אנשי ביטחון מהמעלה הראשונה. יצחק רבין ע"ה ואהוד ברק. שניהם כיהנו כרמטכ"לים מעוטרים עם ניסיון מבצעי עשיר.
את הבחירות בשנת 1992 ניצחה מפלגת העבודה בראשות יצחק רבין לאחר 15 שנים בהגמוניה של הליכוד, כאשר למרבית אזרחי ישראל היה ברור שרבין הוא ביטחוניסט למוד מלחמות ישראל שלא יתפשר במילימטר על ביטחונה של המדינה. "ישראל מחכה לרבין, ישראל רוצה ביטחון, שימו אמת בקלפי, רבין האיש הנכון"... אלו שזוכרים את קמפיין הבחירות ההוא מ-1992, מבינים שרק עם ביטחון מגיעים לשלטון.
תודעת הביטחון
גם בבחירות של שנת 1999, האיש הנכון עבור מפלגת העבודה היה האיש שהביא את הביטחון. אהוד ברק היה היחיד והאחרון עד כה, שהצליח לעשות מהפך שלטוני ולהחזיר את מפלגת העבודה לתודעה הלאומית.
גם את השלטון הפסידה מפלגת העבודה דרך תודעת הביטחון. אריאל שרון שנבחר לראשות הממשלה לאחר כהונתו הקצרה של ברק, נבחר על-רקע האינתיפאדה השנייה כאיש ביטחון נחוש שידע לטפל באויב הפלשתיני.
מאז ועד היום מפלגת העבודה עברה תהליך שקירב אותה מאוד להפוך למפלגת נישה חברתית עם מס' מנדטים מועט, והרחיק אותה מאוד משאיפתה הבסיסית והעיקרית להנהיג את מדינת ישראל כמפלגת שלטון. אחת הסיבות העיקריות אם לא העיקרית, הוא הזנחה והיעדרות החזון הלאומי של מדינת ישראל.
ההיצמדות לשיח זהויות שיוצר אנטגוניזם מובהק בתוך המפלגה ובכלל במחנה השמאל, חוסר הפשרות לקבע דרך ברורה שבה החזון הציוני הוא המרכיב העיקרי שמניע, ההתעקשות לא לעדכן את דרך החשיבה בנוגע לפתרון הסכסוך הישראלי-פלשתיני וקבלת ההנהגה הפלשתינית בכל מחיר כפרטנר לשלום, הצדקנות והטהרנות בשיח הכיבוש, השבטיות והמחנאות, הפוסט ציונות שהשתלטה על חלקים דומיננטיים במוסדות המפלגה, משבר המנהיגות. כל אלו גרמו לניתוק רגשי בין עם ישראל למפלגת העבודה.
דמות ביטחונית
זה לא שעם ישראל נוהרים בהמוניהם להצביע לליכוד, וגם נתניהו הוא לא בדיוק המנהיג המשובח ביותר מבחינתם. העניין הוא פשוט, כשיש משבר מנהיגותי והאלטרנטיבה הציונית שתדאג לעם ישראל ושהוא הרוב במדינה אינה קיימת באופן ברור, העדיפות היא לבחור במנהיג הקרוב ביותר לתפיסת הביטחון והנה קיבלתם את נתניהו פעם אחר פעם.
עם ישראל יכול להלין כל השנים על בעיות חברתיות-כלכליות ובסוף מה שהוא יצביע עליו, זה הביטחון.
לפני הבחירות בשנת 2013, כאשר בראשות מפלגת העבודה עמדה שלי יחימובי'ץ חיפשו במפלגה דמות ביטחונית שתצטרף ל"אוהל החברתי-כלכלי" שהודגש. עמר בר-לב החליט בסופו של דבר להתמודד לכנסת והצטרף להנהגה, אך החזות המדינית ביטחונית לא הוצגה ממש בקמפיין כמשנה סדורה ותוצאות הבחירות היו כדלקמן.
יגידו מה שיגידו על בר לב, שאין לו מספיק כריזמה, שהוא אינו מספיק מוכר, שחסר לו ניסיון מיניסטריאלי, ושהוא נחמד אך לא מספיק חזק מול נתניהו. עמר בר לב, הוא תמצית המנהיגות הציונית של תנועת העבודה. מנהיג ביטחוני שבמשך שירותו הצבאי לחם במלחמת יום הכיפורים במעוזים הקשים ביותר, פיקד על צוותים במספר רב של מבצעים כמו באנטבה ובסבוי, ופיקד על סיירת מטכ"ל במשך שלוש שנים יותר מכל מפקד סיירת אחר כאשר תחת פיקודו, קיבלה הסיירת את צל"ש הרמטכ"ל. היה מפקד חטיבת הבקעה ושימש כחבר בצוות המו"מ בשיחות השלום מול הירדנים והפלשתינים.
מבין ומנוסה
בר לב מציג קבלות מפוארות גם בתחום החברתי, כאשר הקים את תנועת "אחריי", מפעל חיים חברתי העוסק בצמצום פערים חברתיים, בקידום נוער, בהכנה לקראת גיוסם לצה"ל ולאחר שחרורם גם בפיתוח מנהיגות צעירה. בר לב עסק בתחומים חברתיים במשך 15 שנים, היה ממקימי תנועת שלום עכשיו, וחבר בתנועת דור שלום שקמה לאחר רצח רבין.
בר לב יודע לזהות, מבין ומנוסה בצרכי החברה הישראלית. הוא גם מבין ומנוסה בצרכי הכלכלה הישראלית. ממייסדי חברת איתוראן, ייסד את חברת פאיון מדיקל שעוסקת בהדמיה רפואית קרדיולוגית ושימש גם כמנהלה הכללי.
בר לב בעל השכלה של תואר ראשון בחקלאות ותואר שני ביחסים בינלאומיים ואסטרטגיה, אכן הוכיח שהוא מסוגל להנהיג, לנהל ולהוביל גם בביטחון, גם בחברה וגם בכלכלה. עמר בר-לב הולך בדרך המתאימה ביותר לאור חזונו של יצחק רבין ז"ל, בר לב יכול להחזיר את הביטחון לעבודה.

תאריך:  03/07/2017   |   עודכן:  03/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רק עם ביטחון מגיעים לשלטון
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
"מאמר" בתשלום ?
ארי כספי  |  3/07/17 15:44
2
בר לב לא יודע מה הוא רוצה ל"ת
מעצמו  |  3/07/17 16:45
3
מור מזכיר לנו
באום  |  3/07/17 17:54
4
מסכימה עם הכותב: ברלב עדיף
רבקה שפק ליסק  |  3/07/17 17:57
 
- ממש "צודקת"
ארי כספי  |  3/07/17 20:41
5
אין ספק, כותב עם חוש הומור ל"ת
סב  |  3/07/17 18:55
6
דמוגרפיה היא גורל
אלטע קאקער  |  3/07/17 19:41
7
בר-לב שם מחריד. קו ישיר למוות
מדמוני אסף  |  3/07/17 21:13
8
עם ביטחון אפשר להגיע לשלטון, א
סב  |  3/07/17 22:28
9
רק עם עוד רמאות מגיעים לשלטון
זנוני את זנוני  |  3/07/17 23:04
10
לא מסכים, האיש טיפש ברמות
מגיב ותיק  |  4/07/17 01:05
11
מה שקרה זה שיזמה ונכשלה.
פועה  |  4/07/17 17:01
 
- זזים ימינה? ל"ת
באום  |  4/07/17 21:15
 
- במילים אחרות,האג'נדה הפוליטית
בני בנקר  |  6/07/17 10:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהוד פרלסמן
על צביעות וגזענות: קצב מול אולמרט, האחד התנהג למופת, והשני ביצע עבירות משמעת אם לא עבירות פליליות    אבל כל אלה שצרחו שאסור לשחרר את קצב, שתקו כשדנו בשחרורו של אולמרט
אפרים הלפרין
ממי אנו נצפה שיתנהג כמו מבוגר אחראי? מהילדים המטופלים במחלקות ההמטולוגיות/אונקולוגיות? מהוריהם המוטרפים מדאגה? מהרופאים שמעולם לא הוכשרו לקרבות כוחניים, אשר עצימת עיניים בריחה והדחקה הן אולי הדרך שלהם לפתור בעיות קשות שאינן בתחום התמחותם? והתשובה היא לא, לא, ולא, המבוגרים אחראים חייבים להיות מנהלי בתי החולים, ובראשם מחולל הפרשה
זכי הלר
לאור הזינוק בטמפרטורות ועומס החום הכבד הצפוי על-פי התחזיות לפקוד השבוע את ישראל, מד"א מפרסם הנחיות לציבור, על-מנת לצמצם נזקים אפשריים בגוף וקורא לציבור לנקוט אמצעי זהירות
אלברט שבות
יש מחלוקת בין הדתי שמצהיר בחוצות שהוא רואה את האור, לבין החילוני שמצהיר ונשבע שהוא חי ורואה את האור    מי הצודק מבין השניים? לאן נוטה ההגיון הטבעי? על מי מוטלת חובת ההוכחה?
עמוס שנער
הרפורמים אוהבים חידושים וקדמה, אז מה להם ולכותל הישן? שימצאו לעצמם מקום עם נוף ירוק ופורח, שיבחרו את האבנים היפות ביותר (כסף לא חסר להם כלל) ויבנו כותל צבעוני מלא בנצנצים שיתחרה בכותל המשעמם והישן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il