X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בתשע"ו, 2016, החל תהליך הפוך: מספר מהלכים ארוכים נשאו פרי, וצה"ל בראשות הרמטכ"ל -הבובה גדי אזנקוט, הופך מצבא עם ממלכתי, למיליציה בפיקוח והנחיית עמותות הקרן לישראל חדשה
▪  ▪  ▪
איזנקוט. נכנע [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

שנת תש"ח הייתה קשה ביותר בכל המובנים. צבא ההגנה לישראל, שזה עתה קם, היה נתון במלחמה בכל החזיתות, מוגבל באמברגו נשק, מלחמה שעתידה לכלות יותר מ 5,000 לוחמים, כאחוז מכלל היישוב כולו.
עם זאת, מצא לנכון בן-גוריון לעשות מספר שינויים ארגוניים עמוקים, תוך כדי הקרבות הקשים ביותר, כשלא היה ברור אם מלחמת השחרור תסתיים בניצחוננו: השינוי בנה צבא עם ממלכתי. מצד ימין הכפפת "ארגוני הפורשים" לצה"ל, ומצד שמאל ביטול מטה הפלמ"ח, והדחת ראש המטה הארצי של ההגנה, ישראל גלילי, שהכול סרו למרותו. התהליך לא עבר בשקט: הייתה אלטלנה, היו שתי "מרידות אלופים", אבל לבסוף התהליך ההכרחי הושלם. צה"ל הפך ממיליציה לצבא של מדינה.
בתשע"ו, 2016, החל תהליך הפוך: מספר מהלכים ארוכים נשאו פרי, וצה"ל בראשות הרמטכ"ל -הבובה גדי אזנקוט, הופך מצבא עם ממלכתי, למיליציה בפיקוח והנחיית עמותות הקרן לישראל חדשה.
למי שלא יודע, צה"ל חושב שזכר או נקבה זה עניין של בחירה, אבל סטיות זה דבר שנגזר וזהו. צה"ל חושב שבסרגל מאמצים של כמה חודשים אפשר לנצח את האבולוציה. צה"ל חושב שהאתוס של הפמיניסטיות קדוש יותר ממה שעם ישראל חושב. צה"ל חושב שדובר צה"ל הוא משרד יחצ"נות להנדסה חברתית. צה"ל חושב שמה שערוץ 2 והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה חושבים משמעותי יותר ממה שאומר נתניהו, ובוודאי ליברמן. צה"ל בז למחקרים שסותרים את ה"אג'נדה". צה"ל מתחנף לסוציולוגים ומזלזל ברבנים. צה"ל חושב שערך השוויון חשוב מערך הניצחון. ויש עוד הרבה. והכי משמעותי. האלוף יאיר גולן, הרואה בחברה הישראלית אופציה לחברה קדם נאצית, הוא עדיין מועמד לרמטכ"ל.
במקביל אתרי הסמול מתמוגגים מהנהגת צה"ל המפעילה את הצבא כסוכן שינוי של החברה הישראלית לערכי הסמול. זה האחרון כבר כבש את העיתונות, את בג"ץ, את הפרקליטות. עכשיו נוסף גם צה"ל.
חצי פוטש
משפחתי מוצאה מארגנטינה. כיוצאי ארגנטינה היו מעורים ומעורבים בנעשה במולדתם. בתור ילד הייתי מקשיב וצוחק כשהיו מנתחים האם חיל-האוויר יהיה עם הנשיא ארתורו איליה, או שמא החי"ר יגבה אותו. שנים אחר כך הייתי מספר זאת בהתנשאות מסוימת... איפה אנחנו ואיפה ארצות דרום אמריקה. אחרי גבי אשכנזי והחצי פוטש שלו, אחרי השת"פים עם השלטון האמריקני, אחרי ניצן אלון, אחרי המבצעים מול עזה כשראיתי איך הדרג המדיני מבקש תוקפנות וצה"ל מפנה גב, אחרי שראיתי את גדי אזנקוט משתחווה לפמיניסטיות, אני לא צוחק יותר על ארגנטינה.
קחו כמה שנים קדימה. בג"ץ מנפיץ החלטה שמשמעותה מרד במדינת ישראל. נשיא המדינה מפטר את נשיא העליון. גדוד 101 של חטיבת הצנחנים נקרא על-ידי היועמ"ש לממשלה לאבטח את העליון. דמיוני? כבר לא.
המון צה"ל הוא צבא העם. אבל הנהגתו, כמו פעם בדרום אמריקה, פוליטית לגמרי. ומה שמדהים, מיושרת עם דעות של מגזר המקיף 3% מהאוכלוסייה (אך מהווה רוב בין העמותות). כל העולם מקשיב למה שאומר טראמפ. צה"ל מקשיב למה שאמר אובמה.
לפני כמה שבועות הייתי בערב הוקרה למבצע מוקד של 1967, בו השמיד ח"א את כל חילות האוויר של האויב. אני בספק אם צה"ל היה מסכים לבצע משהו דומה היום. ויש יותר מהרבה רמזים על מה שהלך בנושא אירן. וזה לא שצה"ל מזלזל בראש הממשלה, צה"ל חושב שנתניהו הוא איש חביב וחשוב...
במלחמת לבנון השנייה מתארים אולמרט וחלוץ הנחיות ופקודות להסתער, ומפקדי אוגדות ממסמסים זאת.
בערבו של חג ה-70 למדינת ישראל, צה"ל שהפך בעת קרב ממיליציה לצבא, סוגר מעגל בצורה הנחותה ביותר, והופך מצבא למיליציה. גוף שדורש מסירות נפש, שיש לו גיוס חובה, מערכת פקודות השמורה לצבא חוקי, ו-60 מיליארד שקל. קצת יקר למיליציה. ובוודאי למיליציה לעומתית.

תאריך:  04/07/2017   |   עודכן:  04/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צה"ל: מצבא עם למיליציה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
גם
שמ   |  5/07/17 16:06
2
יפה אמרת
גד דרום  |  6/07/17 06:37
 
- פרש בבקשה..בהקשר למאמר ל"ת
בן הארץ  |  6/07/17 08:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי שרגיל
אל תתפעלו כשאתם נקלעים לזירת מאבק של נשים יהודיות הנלחמות בשצף וקצף ברבנים של רחבת הכותל על עטיפת תפילין וטלית    חלקת אלוהים היא קטנה ולאחרונה גם צפופה
הראלה ישי
היום כולם יודעים כי קיים קשר הדוק וחשוב מאוד בין הגוף לבין הנפש, ויחסי ההשפעה שלהם אחד על השני גדולים הרבה יותר ממה שחשבו פעם
אפרים הלפרין
כאשר עמד על הפרק קיצור שליש למשה קצב, היו שטענו שקצב מילא את עונשו, והעדר ההודאה שלו במעשיו, לא אמור למנוע ממנו את קיצור השליש והוא נותר בכלא, ומה עם אהוד אולמרט?
ציפי לידר
בשולי הכותרות: נגדים במשטרה - לא ההופעה קובעת, אלא המעשים    הרופאים בהדסה סימנו את המטרה    מה בין אולמרט לקצב?    ולקינוח הכיפה כסמל
עמנואל גרטל
בל תטעו, מאחורי הסירטון המשעשע מתנהל בשנה האחרונה מאבק ענקים בין דונלד טראמפ לבין ענקי התקשורת השמאלנית-קיצונית בארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il