X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היכן הכתבים הבכירים של העיתון? יש ביניהם מצויינים בתחומם היכן הם? האם מתוך החבורה הזו אין אחד שיקום?
▪  ▪  ▪
הפן השני של אותו מטבע

בעת כתיבת שורות אלו (יום ג' 4.7.17), אני מעלעל, על כוס קפה של בוקר, בעיתון (שהיה?) ה-עיתון של המדינה, הלא הוא ידיעות אחרונות. אני קורא נאמן של עיתון זה עוד מבית הורי. ועכשיו אני מוצא את עצמי מעלעל ושוב מעלעל, ולא מאמין. היום יגיע ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי לביקור בישראל. אין בחלק המרכזי בעיתון, קרי בכותרת ובקובץ הידיעות המצורף אליה באותה חוברת (שבה היום 36 עמודים), מילה, תקשיבו טוב: מילה, על ביקור ראש המדינה הגדולה (כמעט) בעולם, הודו.
משחר נעורי למדתי מאבי מורי להתייחס לעיתון, הנקנה כל יום, דבר יום ביומו, או מגיע לביתנו, בעודו נושא את ריח הדפוס, כמעט בחרדת קודש. גם בזמנים בהם הפרנסה לא הייתה מצויה בשפע, לשון המעטה, דאגו הורי, שילדיהם יבינו את העולם סביבם, יתנו דעתם על המתרחש בו, ולא יהיו כסומים בארובה.
לימים, למדתי שחופש הביטוי, לב לבה של דמוקרטיה, כל דמוקרטיה, הינו הפן האחר של מטבע יקר מאד, שיש לו ערך מיוחד. הפן השני של אותו מטבע. היכולת לאצור את הידע. להכיל אותו, לעבד אותו, לגבש תמונת מציאות נכונה. ידע המאפשר לנו להיות ברי אוריין, להבין את המתרחש, ובתמצית, להיות לקוח אמיתי של המשטר הדמוקרטי.
זכות הציבור לדעת. מהווה אותו מרכיב מרכזי בידע שהינו נכס שנרכש במכוון, והופך לזכות -תאומה, אחות ממש, לחופש הביטוי, לא אחות חורגת. אלא צידו השני ממש של אותו מטבע.
חשבון נפש
ולכן אני שואל היכן הכתבים הבכירים של העיתון? יש ביניהם מצויינים בתחומם. היכן הם? האם מתוך החבורה הזו אין אחד שיקום? ידיעות אחרונות, לא היה משך שנים רבות 'סתם' עיתון, עכשיו הופכים אותו, אלה השותקים, לכזה, בעל כורחם של קוראיו. אי-אפשר שלא לשאול את השאלה האם הרצון להתעלם מנתניהו כה חזק, עד כדי כך שהוא מוחק את רצונם הבסיסי של כותביו, ומונע מהם מלייצר את הדבר שהוא משאת נפשם: עיתון הוגן, עיתון ראוי על-פי ההגדרה של 'כתב עת', עיתון שקוראיו יבטחו בו?
אני מניח שבימים הבאים יעסוק בכ"ז ידיעות אחרונות בנושא זה, ולא ימשיך להתעלם ממנו, אבל האם באמת לא ניתן היה להעניק לו את המקום הראוי מלכתחילה? אי-אפשר שלא לומר לעורכי העיתון החשוב הזה: מעט חשבון נפש לא יזיק!
ואידך זיל וגמור...
ואי-אפשר לסיים פרק זה רק בסימני שאלה. הלכתי אל העיתון האחר, המתחרה. ישראל היום. אומר רק כי אותו חלק מקביל (חדשות, 46 עמ'), מתחיל בכותרת ראשית: "ישראל והודו: יד ביד לעבר עתיד משותף"... והלאה: העיתון עוסק בשלושת עמודיו הראשונים. בנושא הזה (ישראל והודו), שאין אקטואלי ממנו.
יש לי ויכוח עם האמירה הנשמעת לעיתים קרובות בישראל היום, השוללת בתוקף את האמירה שישראל מצויה בבידוד מדיני. לא אכנס לדיון זה עכשיו. אבל לנוכח ההתעלמות המשונה של ידיעות אחרונות, מהביקור החשוב מאוד של ראש ממשלת הודו בישראל (ובו-זמנית סירב האורח לבקר את הרשות הפלשתינית!), הרי שאת קרנה של העיתונות הישראלית, לפחות היום, הציל גם הציל ישראל היום.

תאריך:  05/07/2017   |   עודכן:  05/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם העיתונות ראויה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
זה לא עיתונות זה זנות פוליתי ל"ת
ישע   |  5/07/17 12:20
2
כשעתון, שהחשיב עצמו פעם
עתונות פגומה  |  5/07/17 13:47
 
- נכון.
שמ  |  6/07/17 11:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז שפירא
כאז גם היום "מחזירים את המדינה לעם" הוא הנושא    כיצד עושים זאת, והאם בכלל יש בעיה? בדברים שיובאו לקמן אנסה לבאר
חניאל פרבר
שבעה עשר בתמוז, נקבע יום תענית ואבל לדורות, יום מועד לפורענויות על חמישה אירועים שאירעו בו: שבירת לוחות הברית, ביטול קרבן התמיד, שריפת התורה על-ידי אפוסטומוס, העמדת צלם בהיכל והבקעת חומת העיר ירושלים על-ידי הרומאים
אפרים הלפרין
אינני יודע למי זכות הראשונים לשימוש בשיטת "גישור בחסות הבג"ץ" לדעתי עורכת הדין ארנה לין היא אלופה בהפעלתה של השיטה, ועד המקרה של רופאי הדסה, היא עשתה זאת בהצלחה לא מבוטלת
יגאל כנעני
בתשע"ו, 2016, החל תהליך הפוך: מספר מהלכים ארוכים נשאו פרי, וצה"ל בראשות הרמטכ"ל -הבובה גדי אזנקוט, הופך מצבא עם ממלכתי, למיליציה בפיקוח והנחיית עמותות הקרן לישראל חדשה
אורי שרגיל
אל תתפעלו כשאתם נקלעים לזירת מאבק של נשים יהודיות הנלחמות בשצף וקצף ברבנים של רחבת הכותל על עטיפת תפילין וטלית    חלקת אלוהים היא קטנה ולאחרונה גם צפופה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il