X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המשך לרצף ההצלחות המדיניות והכלכליות של ישראל בשנים האחרונות בזירה הבינלאומית. שבע סיבות למה ישנם כאלו בתוכנו המקובעים באמירה שישראל "מבודדת"
▪  ▪  ▪
נתניהו. שנאה עיוורת [צילום: חיים צח/פלאש 90]

היום מסתיים ביקורו בארץ של ראש ממשלת הודו. זהו ביקור ראשון של ראש ממשלת הודו בישראל, היסטורי במלוא מובן המילה. הוא מהווה המשך לרצף ההצלחות המדיניות והכלכליות של ישראל בזירה הבינלאומית בשנים האחרונות. דומני שמעולם לא היה מצבה של ישראל טוב יותר בזירה העולמית, כאשר היחס אליה הוא כאל מיני מעצמה, לפחות טכנולוגית. כמובן שזה לא אומר שיש הסכמה בינלאומית רחבה למדיניותה של ישראל בסוגיה הפלשתינית. אונסקו והצבעותיה מעידות על כך. מאז הקמת המדינה, הרוב המוסלמי באו"מ ובגופים בינלאומיים הבטיח רוב בטוח לצד העוין לנו. אלא שתהליך ההצלחה המדינית של ישראל ורקימת קשרים עם מדינות שבעבר נודעו כעוינות לנו, מעיד ככל הנראה שמדינות רבות בתבל יודעות כיום לעשות הבדלה בין אי-הסכמה לעמדות ישראליות (בעיקר בסוגית ההתנחלויות) לבין רקימת יחסים מדיניים וכלכליים הדוקים עמה. הודו היא דוגמה מצוינת לכך.
ולמרות שכל בר דעת רואה ומבין את ההצלחות המדיניות והכלכליות של ישראל, יש בתוכנו כאלו שחוזרים וטוענים, יותר נכון מייללים, שישראל "מבודדת". המהדרים אפילו משתמשים במילה "מנודה", וגם מגדירים אותה כ"מצורעת". למה זה? למה אנשים, האמורים להיות חכמים ונבונים, אומרים דבר שפשוט אינו נכון, אינו אמת. מצאתי שבע סיבות לכך:
הראשונה, הם פשוט עיוורים, לא רואים. אולי שומעים, אך חיים בממלכת העיוורים. קשה להאמין, אך היו דברים מעולם.
השנייה, שהם לא עיוורים מבחינה פיזית, רפואית, אלא עיוורים משינאה קשה כשאול. שינאה לנתניהו, שינאה למתנחלים, שינאה לכל הצלחה. אין כמו השינאה לעוור, אפילו עיני צדיקים
השלישית, שמדובר בקושי ראיה הבא מהמוח, שהוא זה המכתיב לנו מה אנחנו רואים. עולם הערכים שלהם הוא זה שמכתיב למוח מה לחשוב ומה לראות. ועכשיו הערה חשובה: כל שלושת הסיבות הללו יפות גם, לדעתי, לאלו בתוכנו החוזרים ודורשים לספח את השטחים ולגאול כל דונם מ"ארץ האבות".
הרביעית, זאת משאת נפשם, הם משתוקקים שיהיה רע על-מנת שאזרחי ישראל, שחלקם חושב כבהמות (כנאמר במחוזותינו), יבינו שהנהגת המדינה צריכה להסתלק כדי להציל את המדינה ממצבה המבודד. לשון אחרת, הם מנסים ליצור מציאות מדומה על-מנת לקדם את מטרותיהם.
החמישית, יש להם סוג של מחלת עיניים. הם רואים אירועים מבודדים, קטנים, כמו חרם של אמן מסוים על ישראל, או קריאה לחרם של ארגון מרצים באוניברסיטה בארה"ב-כאילו זוהי התמונה המלאה, כאילו זה מעיד על הכלל. ובו בזמן אינם רואים את הדברים האחרים, המנוגדים. למשל, שטובי האמנים בעולם באים לישראל, שאליפות אירופה בשחיה לצעירים נערכת בישראל, ועוד מאות שכאלו.
השישית, שהם חיים בעבר, מתרפקים על "ישראל היפה" שבאמת הייתה אז, לפני 1967, מבודדת,תחת חרם ערבי כבד.
השביעית, שמדובר בזדון גרידא. האומרים יודעים ואפילו מבינים שאינם דוברי אמת, אך הם כבר מקובעים באמירותיהם.
ועכשיו שתי נקודות להדגשה. ראשית, שיהיה ברור, הרבה שונאים שלנו, ואצל הפלשתינים זאת האסטרטגיה מזה כמה שנים, רוצים לבודד את מדינת ישראל על-מנת להחליש אותה. מצבנו בעולם האקדמאי אינו מרנין, בלשון המעטה. שנית, אסור לנו לשבת על זרי הדפנה של ההצלחות המדיניות. אסור לנו לתת "תחמושת" לכל הרוצים באמת לבודד אותנו עד כדי חיסול המדינה היהודית.

תאריך:  06/07/2017   |   עודכן:  06/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מתנחלים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביקור ראש ממשלת הודו בישראל
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ושמינית:
שוחר-שלום  |  6/07/17 10:38
 
- גם הבן של טבנקין חשב כמוך
וגם נעמי שמר  |  6/07/17 16:51
2
כתבת בלשון המעטה,עמוס. ל"ת
זה 1984בתקשורת  |  6/07/17 11:35
3
כתבה מעולה, כמה מגמדים את
ביקור מודי ראש מ  |  6/07/17 13:25
4
הדגמה מפחידה להשחתת המדיה ל"ת
מי מושך בחוטיה?  |  6/07/17 18:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפורה בראבי
אנו מבקשים עצות ומקבלים רק את מה שנראה לנו הכי נכון, הכי מתאים לנו, ואם זה לא מתאים – אנו נשאל שוב עד שתתקבל "העצה" שאותה אנו מעוניינים לקבל ועל פיה לנהוג...    על כך נאמר: " בדרך שאדם רוצה לילך בה – מוליכין אותו"
ציפי לידר
בשולי הכותרות: האגף החורק בספריה העירונית    להפסיק את המסחרה בקשישים    פעוטות שכוחים ברכב היתכן?    ולקינוח מרינה כמשל
יוני בן-מנחם
חמאס ומוחמד דחלאן סיכמו על מודל חדש לניהול רצועת עזה וחלוקת העוגה השלטונית בה. גם במסגרת המודל החדש חמאס שומרת על כוחה הצבאי ותמשיך בחפירת מנהרות וייצור רקטות
יורם אטינגר
מנהיגים מערביים נוטים להקריב יעד ביטחוני, מורכב וארוך-טווח על מזבח הישג טקטי, קצר-טווח וקליט לאוזן הציבור
זוהר בן-אשר
מדינת ישראל חדלה מלהיות ביטוי לציונות והפכה להיות מה שהציונות הייתה מגדירה כחברה של עובדי-אלילים. הציניות של הפוליטיקאים, למשל ה"אם ירצה השם" שאימצו להם פוליטיקאים שברגיל הם אוכלי טריפות ובועלי נידות ורחוקים מכל הוויה דתית איננה אלא ביטוי לניתוקם הן מהציונות, הן מהיהדות - הן התרבות היהודית, הן הדתות היהודיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il