X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תוצאת הפריימריז של מפלגת העבודה אתמול, הינה שעת המבחן לחברה הישראלית: האם היא מוכנה לבחור במנהיגות מזרחית לראשות הממשלה?
▪  ▪  ▪
פרץ. נפל דבר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

אמש נפל דבר במפלגת העבודה, יש שיגידו אפילו סנסציה. שני מועמדים מזרחים עלו לסיבוב השני בבחירות לראשות המפלגה: ח"כ עמיר פרץ ואבי גבאי. הדבר קרה לא כרעם ביום בהיר ויש קשר ישיר בין התהליכים שעוברת החברה הישראלית המשפיעים על התהליכים הפנימיים שעוברת מפלגת העבודה.
כשהקמנו את החוג המזרחי במפלגה, הרבה ראו במהלך הזה משהו ציני ומיותר: "כולנו ישראלים ואין מקום לחוג כזה אצלנו" הם אמרו, בעוד שיש חוגים אחרים המייצגים אחוזים גבוהים, או לחלופין נמוכים בהרבה באוכלוסייה, שלגבהים איש לא הרים גבה או תהה על קיומם. אבל התעקשנו ולא ויתרתנו והחוג אושר בוועידת המפלגה. מאותו יום החל תהליך שאני ושותפים רבים התחלנו - פקדנו חברים חדשים מתוך תחושה של שייכות ורצון להשפיע על הבית פוליטי ולא ברטוריקה הישנה של "ארגזים" כפי שתמיד קראו לנו.
קיימנו מפגשים בקריית שמונה, בירוחם, בבאר שבע, בחולון, בנתיבות, בלוד ועוד. המפגשים עסקו בסוגיות חברתיות, בעוולות היסטוריות, בתרבות, במורשת, בייצוג ובמאבקים עכשוויים. למפגשים הגיעו מתעניינים רבים שבאו לשמוע "מה זה החוג הזה". גם ההנהגה וחברי הסיעה לא יכלו להישאר אדישים לרוח הנושבת ושיתופי הפעולה עם חברי כנסת כמו יוסי יונה, יצחק הרצוג, שלי יחימוביץ, עמיר פרץ, מרב מיכאלי ועוד היו חלק בלתי נפרד. הנושאים שהובלנו אתגרו את השיח המפלגתי וקראו קריאת תיגר על המבנה הישן, המשמר לעיתים את אותם עיוותים סוציולוגים חברתיים.
שיח על צדק חלוקתי בקרקעות וארנונה על שטחי שיפוט, תקצוב דיפרנציאלי, הכרה בחטיפות יהודי תימן, המזרח והבלקן, סיור בנתיבות להכרת תרבות קברי הצדיקים ומורשתם ועוד. אלו רק חלק מהתשובות שלנו למי שמנסה למחוק ולטשטש ואף לעשות דה-לגיטימציה להתעוררות המאבק המזרחי.
הדור השלישי של אקטיביסטיים מזרחיים לא יושב על הגדר אלא בוחר לקחת חלק בתהליכים הפנימיים האלו גם אם הוא משלם על זה מחיר פוליטי ושבירת מוסכמות ישנות במפלגה. אם ההורים שלנו הסתפקו בעלה תאנה, אנחנו כאן כדי לשנות את כל ההבניה הזאת.
לא יעזור כמה ינסו להכחיש ולהגיד שאין דיכוי עדתי, עדיין למרכיב הזהותי יש השפעה על דפוס הבחירה של בוחרים בישראל ועל מידת ההזדהות שלהם עם הפלטפורמות המפלגתיות השונות, שהרי זה דבר שלא ניתן להתעלם ממנו, כאשר באים לבנות מחנה פוליטי.
המהלך אמש הוא רק קצה הקרחון בכיוון שהמפלגה צריכה לנוע: החוג המזרחי, התא החרדי והמסורתי במפלגה, הם רק חלק קטן מניצני השינוי שצובעים את מקומם בחזון המפלגתי, בשינוי עצמו ובערכים, אך לא פחות בשינוי מבנה הכוח והאוחזים בו.
מפלגת העבודה היא בית עבור קהלים רבים, שלא הרגישו שהיא ביתם עד היום, היא קריאה לשותפות לשייכות ולחיבור אמיתי ואותנטי לאותם קהלים ולא רק חלק ממסע יח"צני לפני בחירות.
הרבה חובטים במפלגת העבודה, מקטלגים אותה כמועדון סגור לאשכנזים בלבד, אבל אותם מקטלגים בוחרים שלא לבחור, שלא לקבל אומץ ולהתערב בבריכה שנקראת "פוליטיקה". הבחירה בזירה הפוליטית ככלי לשינוי חברתי היא חלק מתפיסת טוב משותף שאנו מאמינים בה, שהבית הזה על כל יתרונותיו וחסרונותיו פתוח לכולם. הכי קל להגיד כמה רקובה מפלגת העבודה, מפא"י ולהתעלם מזה שכבר כמה עשורים, האלטרנטיבה הקיימת מרעה את מצבם של מזרחים בפרט והחברה הישראלית כולה. אבל יותר קשה זה הבחירה בשינוי. שינוי שהוא חריש של תלם ארוך, של שינוי שיח, שבסופו המטרה תושג. ואתמול ניצני המהפכה נראו.
עכשיו זו גם שעת מבחן לחברה הישראלית, האם היא מוכנה לבחור במנהיגות מזרחית לראשות הממשלה. האם לאחר תוצאות הבחירות אמש, נזכה לראשונה לראות לראשונה ראש ממשלה מזרחי בישראל.

הכותב הוא בוגר תוכנית 120 של מכון שחרית לפוליטיקה של טוב משותף ופעיל במפלגת העבודה ויו"ר החוג המזרחי במפלגת העבודה.
תאריך:  06/07/2017   |   עודכן:  09/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא שחקני קיפוח, מנהיגים!
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
פרץ יזכר לדירעון עולם על
ישע   |  6/07/17 15:19
 
- {{{פרץ עבר בלי תקוה ועתיד. ל"ת
עסקן אפור מהעבר  |  8/07/17 08:19
 
- ישע יקר, לא נסלח ולא נשכח !!!
מבשרת   |  8/07/17 22:30
2
הליך מתוכנן מראש
אנונימי  |  6/07/17 23:08
 
- שטויות במיץ. ל"ת
דברי הבל  |  7/07/17 17:28
3
שינוי
בורק  |  7/07/17 13:35
4
לא פלא שהנושא
באום  |  7/07/17 13:50
 
- פרץ וגבאי לא נבחרו בשל
בחירה גרועה  |  7/07/17 17:11
5
מזרחיות זה לא איכות רק מגדר.
פועה  |  7/07/17 17:08
 
- הנך עושה כאן הכללה גסה. אתה
למגיב - "פועה"  |  8/07/17 10:33
6
כשיש שני מועמדים טובים כל כך
פנסיונר בזק  |  8/07/17 14:13
7
אבי גבאי מנהיג טבעי: חכם,אמיץ,
מעריכה את גבאי  |  8/07/17 14:23
 
- גם קצת דקרן ויש לו תספורת של ל"ת
כומר  |  10/07/17 15:22
8
גבאי ? מי זה
מפלגה פאטית  |  8/07/17 17:16
9
לעולם לא נבחר למפלגה
דגדג  |  8/07/17 18:15
10
"מזרחיים שימושיים" של השמאל מש
קורןנאוה טבריה   |  9/07/17 05:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תרצה הכטר
נבירה בזיכרונות אישיים כרוכה בהתרגשות, התמוגגות או חלילה, זעזוע    אולי משום כך נוטים לעשות זאת בדחילו ורחימו, ורק כאשר הנסיבות מחייבות זאת
עמי דור-און
איך קרה שמשה, שהיה כבד פה וכבד לשון, דווקא הוא נבחר להיות המנהיג של עם ישראל; משה היה אדם רוחני, שהציג את הדרך הנכונה בכוח מחשבתו המקורית והנועזת, אך לא היה בעל יכולת ליצור את הקשר הדרוש לחיבור בין הרוח למעשה; כדי לחלץ את עם ישראל מצרותיו לא היה די ביכולת רוחנית. על-מנת לתרגם את הגיגי הרוח לשפת המעשה היה משה זקוק לאהרון אחיו, שיהיה לו לפה, כדי שניתן יהיה להפוך את החזון למעשים
אלברט שבות
לא יאומן כי בשנת 2017 קיים עדיין ייצוג רשמי ומשמעותי לחושך ואני מתכוון לפייסבוק, כן לשולחן שאני אוכל עליו . שולחן מזוהם אבל זה המזון המצוי, תרצה תאכל לא תרצה אל תאכל, זה מה שאומרת לנו הציוויליזציה העכשווית
יוני בן-מנחם
"הרביעיה הערבית" תקיים מפגש נוסף בבחריין כדי לדון במשבר עם קטר אך נראה כי הוא מסלים וייתכן שיגיע גם לפעולה צבאית להדחת שליט קטר. הנשיא טראמפ תומך בעמדת "הרביעיה הערבית" אך אינו נותן בשלב הזה "אור ירוק" לפעולה צבאית
אברהם הללי
אין הכרח שכל בני עם ישראל יהיו מקשה אחת, יש מי שמקיים כל המצוות ויש מי שמקיים חלקם, ויש גם מי שלא מקיים כל מצוה, ברם בחירתם או בחירת הוריהם לעלות לארץ ישראל ולשבת בה, על כורחו עושה אותו מאמין בתורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il