X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
[צילום: ז'ראר אלון]
ביקורת "קרום" בקאמרי
הקרום הדק של החיים
עד כמה בימאי רב יכולות יכול לעשות פלאות עם צוות שחקנים כה מוכשר, מוכיחה הפקתו החדשה של המחזה "קרום" בתיאטרון הקאמרי
[צילום: ז'ראר אלון]

יצירת השחקנים בהצגת "קרום" בבתיאטרון הקאמרי היא מלאכת מחשבת. הבימאי אילן רונן העניק כאן לשחקניו את מלוא האפשרות להצגת התיפקוד הטוב ביותר שלהם. כל אחד מהם זוכה להחצין את מלוא כשרונותיו וללבב את הצופים בטקסט הסרקסטי, שלא כל הקהל יודע לעכל. וחבל. כי הצחוק הרב שהפיקו המשפטים הקצרים ממי שהבחין בדקויות שבמשחק, היה הערך המוסף לבימוי הכה יצירתי של אילן רונן.
כמו בהצגת "הבכיינים" של חנוך לוין, שאף אותה ביים אילן רונן, והייתה המוצלחת מבין מחזותיו, גם כן הודות לבימוי של רונן, שולט ב"קרום" ההומור המאקברי. זהו סוג ההומור, הממזג בתוכו את אחד מפחדיו של המחבר, שכללו גם את תסכולו האישי בתחום יחסיו עם נשים, הקשר הסימביוטי לאמו ותחושת הבדידות. אבל לצחוק מהמוות - קשה ליהודים. אני זוכרת את עצמי היחידה כמעט באולם הקאמרי שכה נהנתה וצחקה מרגעים מאקבריים אלה ב"הבכיינים". וכשם שקרה גם בהצגת "קרום" המחודשת. וחבל, שהישראלים אינם יודעים לצחוק.
כי "קרום" אינה דרמה שייכספירית, בטח לא תיאטרון אבסורד של בקט, ואינה דרמה במובן הקלאסי. אבל היא כן בבחינת מתן במה לטובי שחקני הקאמרי וצעירים נוספים, להגיש לקהל משחק משובח בשיא יכולתם. הסיפור נסב אודות קרום (אודי רוטשילד) שחזר מנסיונות סרק להצליח באמריקה, דכאוני, מסוגר וקר לב כפי שהיה, וסביבו מכיריו הנגועים כל אחד בבעית משלו. אחת מהם הפכה לדוגמנית צמרת (צוויצי-ירדן ברכה הסקסית);,טרודה (דנה מיינרט הכה מרגשת תמיד) שמאוהבת בקרום טוטאלית, אך בהעדרו מנהלת רומן עם גבר יפה תואר אך רך לבב "תכטיך" (ערן מור שמשחקו כאן עולה על כל הישגיו המצוינים עד היום כשחקן שייכספירי דרמטי). כשחברו "תוגתי" עומד למות, נסדק המעטה שקרום עטה על עצמו, ואודי רוטשילד כקרום חוזר לשחק טבעי, ולא כפי שעטה על עצמו עד אז. החום והאנושיות חוזרים לדמותו בקרבת המוות שבפתח. כך גם מות אמו, ענת וקסמן הכה אנושית וחמה כלפיו (אימא פולניה טיפוסית), מה שיצר בקרבו אנטגוניזם כלפיה - מותה ניתק אותו מהמורכבות של יחסיהם.
קרום למעשה חושש להינשא בגלל התסביך שלו, ומשחק אותה כקר לב כלפי טרודה, כמו הייתה רק שעשוע ואמצעי לסיפוק מיני. בלית ברירה היא נישאת לתכטיך. טרודה משדכת בין חברתה דופה (כנרת לימוני הבלתי נשכחת כ"גרושינקה" באחים קרמזוב) לבין חברו ההיפוכונדר של קרום - תוגתי (אלון דהן, שהודות לאורכה של ההצגה ניתן לו כר נרחב לגרום לצופים להתפעל ממשחקו הכה אנושי ונוגע ללב). בשתי החתונות, מעורר התפעלות עיצוב שמלות הכלה של אולה שבצוב המחוננת. גיא מסיקה מקסים כברטודלו האיטלקי, וזוכה לתשומת לב הודות למשחקו הקומי הנפלא באיטלקית ובעצם עיצוב דמותו בצורה ובתנועה. צמד המבוגרים יותר המסמלים את הישראלים הנהנתנים, שרה פון שוורצה העסיסית וערן שראל (שניהם מרשימים מאד) מהווים גם הם חלק מהביקורת של לוין את חוליי החברה הנהנתית כיום. ולקהל הם עושים בית ספר למשחק בכל ג'סטה ותנועה שלהם.
ביקורת נוספת, אולי הנוקבת מכולם, והכה צודקת. מביאה ההפקה החדשה על חוליי החברה כיום, בה כולם נגועים בקשר האובססיבי לכל הניידים, הטלוויזיות ושאר המכשירים הוירטואלים המהווים בהצגה חלק עיקרי מעיצוב הבמה של ניב מנור. כשלמעשה, חרף הרצון להיות מחובר לכולם - הקשר האנושי הולך ונעלם. ועל כך מיצר המחבר. כי גם זו הייתה מקור לבעיתו האישית, הבדידות, מלבד אלו שהוזכרו לעיל. כל בעיותיו האישיות של חנוך לוין חוזרות באופן קבוע בכל מחזותיו, עד כי הדבר הופך לשיגרה, שאף אם נכללת ברובליקה של קלאסיקה בממדים ישראלים הרי יש בה משום חוסר חידוש.
חלק חשוב ביותר בהצגה יש יחד עם המשחק הכה מרשים של כל השחקנים, הוא מרכיב התנועה. מירי לזר העניקה בעיצוב התנועה תוספת משמעותית של אכספרסיה, דווקא מול הדלילות שבטקסט. לזר אף יצרה בעיצוב המוזיקה גיוון באווירה, והקטע בו ההיפוכונדר אלון דהן מתחיל לרקוד - ממש מקפיץ - הן בגלל השיר שברקע והן מעצם ההפתעה שבריקודו.
וכך - זוהי הצגה ברמת משחק וביצוע מירבית של היוצרים והשחקנים.

תאריך:  09/07/2017   |   עודכן:  09/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: אונסקו - סניף של עזה    מצעד סמים ואלכוהול    כחולי המדים - נציגי החוק?    ולקינוח רענון המערכת
עמי דור-און
הנהלת חברת החשמל שיגרה מכתבים ל-9,400 ספקי שירות וציוד - כולל ספקי הדלק - שהם יקבלו רק 90% מהתשלום שמגיע להם. נראה שעל-פי הוראת העובדים נשדדים מיליוני המגיעים לספקים וגורמים נזק כבד למי שכלל אינו מעורב בסכסוך. למה? כי הם יכולים
אלברט שבות
רשת חברתית? פייסבוק? הצחקתנוני... אני חושב שחצי שעה לאחר הקמתה פייסבוק שכחה מהייעוד החברתי ומכל קשר חברתי    היא תאגיד פרסומאי ענק הסוחר בחומר האנושי שהרשת מייצרת
נאוה קורן
לדעתי, "המתעתעים בעם" הוא כינוי הולם וראוי יותר מכל למפלגה נטולת נשמה-יהודית הרחוקה שנת-אור מהיהדות וסמליה הקדושים של הארץ המובטחת, שהעזה להמר באוסלו על מדינת היהודים בנזיד עדשים
אפרים הלפרין
סכסוך העבודה ברשות המיסים בירושלים מגיע לפתחו של הבג"ץ, 7 מבכירי עובדי פשמ"ג {1} 73 מקריית יובל בראשות מישקה פויבולוביץ' שהתפטרו דורשים להקים של סניף של רשות המיסים ברחביה שבו הם יעבדו    מספר נישומים אשר אינם אוהבים את הנהלת הסניף ברחביה התאגדו לעמותה תחת השם "הנישומים של פויבולוביץ'" ועתרו לבג"ץ בעזרת יו"ר עמותת לתשישות השלטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il