X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איך זה יכול להיות שהם אטומים לסבלם של עולים אחרים? הם מגנים – ובצדק! – על קשישים ואימהות חד-הוריות דוברי רוסית. אז למה הם מתעלמים ממצוקתם של עולים מאתיופיה?
▪  ▪  ▪
השרה סופה לנדבר [צילום: פלאש 90]

איני עיתונאית מקצועית ובחיים לא כתבתי טור או מאמר. אני מקווה שיסלחו לי על הניסוח המסורבל, אבל הכאב שבליבי הוא אמיתי ואני חייבת לספר לך עליו.
לפני פחות משבועיים עשרות דיירים ממרכז הקליטה של הסוכנות במבשרת ציון הפגינו מול משכן הכנסת, במחאה על פינויו הצפוי של המרכז בעוד כחודשיים. היה חם, לאנשים המבוגרים היה קשה מאוד – אבל הם הפגינו, כי זורקים אותם מבתיהם, כמו רהיטים. מזה כמה שנים יש דיונים משפטיים על כך שיש בעיה עם ההחלטה של הסוכנות היהודית למכור את המבנים במרכז הקליטה כדי לכסות על גירעון קופות הפנסיה של עובדי הסוכנות. הדבר אף הגיע לבג"ץ ודיירי מרכז הקליטה ממתינים להחלטתו. 800 דיירים חוששים שייזרקו לרחוב או יגורשו לערים רחוקות כאילו שהיינו באיטליה של ימי הביניים. מרביתם זקנים, עניים, לא משכילים. יש לא מעט משפחות נזקקות, כולל משפחות חד-הוריות.
עד כה לא נראה שלשרת העלייה סופה לנדבר אכפת מהעולים. גם לשר הקודם זאב אלקין לא היה אכפת מהם. אולי כי הם אתיופים ולא עולים מרוסיה?
ראיתי בטלוויזיה החברתית את הדיונים מועדה לצדק חלוקתי בראשות מר מיקי זהר (ליכוד). חברי הכנסת זהר וחנין התרעמו ודרשו להשאיר את העולים במקומם. העולים סיפרו על מצוקתם. ואילו האיש שמאחורי הגירוש – שיקר במצח נחושה. קוראים לו חביב קצב והוא סמנכ"ל הדיור של משרד העלייה. למצלמה הוא הבטיח שאיש לא יגורש, אבל כאשר המצלמה כבתה הוא הורה לסגור את סניף הקופ"ח במרכז הקליטה ואת הסניף של עמותת אמונה. הוא חושב שאם הוא ייצור לעולים תנאים בלתי נסבלים אז הם יצטרכו לעזוב. הוא מתעלם לא רק מחברי הכנסת, הוא מתעלם מכך שגם אם יהיה אישור לבנות משהו במקום מרכז הקליטה, יעברו לפחות חמש שנים עד שהבניה תתחיל. מבחינתו האתיופים חייבים לעוף ויהי מה!
פניתי לחברי הכנסת ובמיוחד לאלו שדוברים רוסית. פניתי לתקשורת בשפה הרוסית, כתבתי בפייסבוק שלי וגם בקבוצות גדולות רבות. עצוב היה לגלות שכמעט לאיש לא אכפת. התקשורת מתעלמת ממני – ומה שחשוב מהנושא – לחלוטין. אני לא מאמינה שזה בגלל שהם גזענים או שמחים לאידם של העולים מאתיופיה. אני מניחה שהסיבה פשוטה – הם פוחדים מהשרה סופה לנדבר או פשוט לא רוצים להרגיז אותה.
זה עצוב מאוד. אני מתביישת בעיתונאים אלו ובתקשורת הרוסית בכלל. איך זה יכול להיות שהם אטומים לסבלם של עולים אחרים? הם מגנים – ובצדק! – על קשישים ואימהות חד-הוריות דוברי רוסית. אז למה הם מתעלמים ממצוקתם של עולים מאתיופיה?

תאריך:  11/07/2017   |   עודכן:  11/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
אז אולי צריך יהיה לחרוק שיניים ולהשלים עם רוע גזירת הגורל, אלא שפשוט אין מנוס, ועבור שחרור גופותיהם של אורון שאול והדר גולדין תצטרך ישראל לשלם כל מחיר
עמוס ידלין, אבנר גולוב
בשבוע שעבר שיגרה לראשונה קוריאה הצפונית טיל בין-יבשתי, שטס במשך כמעט 40 דקות ומסוגל להגיע למרחק של מעל 6,000 ק"מ    כך ביקשה קוריאה הצפונית להמחיש כי ביכולתה לאיים על טריטוריה של ארצות הברית – לא רק על כוחות אמריקנים הנמצאים בצפון-מזרח אסיה    השיגור בוצע ביום העצמאות האמריקני ומספר ימים לאחר הפגישה בין הנשיא האמריקני דונלנד טראמפ לראש הממשלה הנבחר של קוריאה הדרומית, מון ג’ה אין, המייצג תפיסה פייסנית מול הצפון
יצחק מאיר
נדמה כאילו המדינה החליטה כי זהותה מחייבת אותה לשמור על הקטלוג הדוחה של אשכנזים מול מזרחים, על מינוחים כגון 'השבט הלבן' בלי להגיד מה צבעו של השבט שמנגד    מה קרה לנו? הלנצח נחגוג את הקטלוג?
יוני בן-מנחם
ראש הממשלה נתניהו מינה בכיר בשב"כ לתפקיד ממלא-מקום ראש המל"ל. בשטח כבר מסתמנת תחילתו של קמפיין נגד המינוי, והמועמד החדש צריך לשקול היטב את קבלת התפקיד נוכח החקירות הפלילות נגד ראש הממשלה
רפי לאופרט
אופיה של מפלגת העבודה אינו נקבע על-ידי העומד בראשה, אלא על-ידי הרכב המרכז והמצע הפוליטי שלה    עבורי מפלגת העבודה הנוכחית, מפלגה מאובנת שאיבדה את ערכיה הלאומיים והציונים, איננה חלופת בחירות ריאלית    המלחמה העיקרית של הימין היא מול עצמו ודימויו הציבורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il