X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
פרשנים בעולם הערבי מעריכים כי ההודעה הרשמית של דאעש כי מנהיגו אבו בכר אלבגדדי נהרג היא נכונה. מותו של אלבגדדי הינו מכה לארגון אך הוא יוכל להתגבר עליה, יש לו עדיין יכולת מבצעית גבוהה בעירק ובסוריה והוא ינסה לשקם את תדמיתו בכיבוש שטחים נוספים ובמתקפות טרור בעולם
▪  ▪  ▪
אבו בכר אל-בגדדי [צילום: AP]

לאחר חודש של שמועות אישר ארגון דאעש בהודעה קצרה שפרסם ב-11 ביולי בעירק כי מנהיגו אבו בכר אלבגדדי נהרג. ההודעה לא פירטה את נסיבות מותו אך נמסר בה כי בקרוב תימסר הודעה על יורשו החדש ולוחמי הארגון התבקשו לגלות נחישות במעוזיהם.
גל השמועות החל מהודעה של רוסיה אשר מסרה לפני כמה שבועות כי על-פי המידע שבידיה, אבו בכר אלבגדדי נהרג באחת מהפצצות חיל-האוויר שלה על מעוזי הארגון בסוריה. ארגון דאעש שמר על שתיקה ארוכה ולא התייחס להודעה הזו, לפני כשבוע הוא הוציא להורג את אחד ממקורביו של אבו בכר אלבגדדי המכונה "אבו קותאדה" לאחר שהוא החל לבכות בתפילת יום השישי במסגד ורמז כי אבו בכר אלבגדדי אכן נהרג. אח"כ הפיץ דאעש הורה לכל פעיליו שלא לדבר ולא לעסוק בנושא גורלו של אבו בכר אלבגדדי.
ההודאה של הארגון בהודעה רשמית כי מנהיגו נהרג נתפסת בעולם הערבי כאמינה למרות שהיא באה דווקא לאחר שארגון דאעש נחל תבוסה ולמעשה גורש מהעיר מוסול. נראה כי הנהגת הארגון החדשה מנסה בעצם פרסום ההודעה לשדר לפעיליה מסר של הרגעה ויציבות לאמור כי פעילות הארגון נמשכת כרגיל וכי אבו בכר אלבגדדי היה רק מנהיג שיש לו מחליפים אך רעיון הדאעשיות חי וקיים.
למרות התבוסה שלו במוסול הייתה לארגון דאעש הצלחה גדולה בצפון סיני בסוף השבוע שעבר כאשר כ-100 מלוחמיו הצליחו להפתיע את גדוד הכוחות המיוחדים מס' 103 של צבא מצרים באזור אלברת' דרומית לרפיח ולהרוג במתקפה מתוכננת היטב 12 חיילים ולפצוע עוד 14 חיילים נוספים.
סילוקו של דאעש מהעיר מוסול איננו אומר כי הארגון סולק מעירק, צבא עירק אומנם הצליח בשנתיים האחרונות לכבוש מידי דאעש 3 ערים ראשיות בעירק ומספר גדול של עירות וכפרים אך לארגון יש עדיין נוכחות גדולה בעירק שמאפשרת לו לבצע התקפות ופיגועי טרור. ניתן להעריך בסבירות גבוהה כי בגלל היכולות המבצעיות של ארגון דאעש בעירק הוא יגביר את הפעילות בה כדי להוכיח כי מותו של אבו בכר אלבגדדי הוא אירוע חולף ואיננו מהווה מכה קשה לארגון.
ארגון דאעש שולט באזור תלעפר בין מוסול לגבול עם סוריה, באזור אלחוויג'ה בצפון עירק ובאזורים לאורך נהר הפרת במחוז אנבאר במערב עירק הקרובים לגבול עם סוריה. בסוריה מנהל ארגון דאעש קרבות קשים בכמה אזורים כשתשומת הלב התקשורתית מופנית לעיר א-רקה הנחשבת לעיר הבירה של "המדינה האיסלאמית".
הקרב על א-רקה אמור להיות קשה לא פחות מהקרב על מוסול בעירק, ארגון דאעש מתמודד מול הצבא הסורי, מול חיל-האוויר הרוסי ומול כוחות הקואליציה הבינלאומית בראשות ארצות הברית, הוא כבר השלים עקרונית עם נפילתה הצפויה של א-רקה והכין את העיר דיר א-זור כבסיס היערכות חלופי. דאעש גם מסכן את ירדן וישראל, מעבר לאיום על ישראל מצפון סיני, יש לארגון חטיבה המצוידת בטנקים ותותחים בדרום סוריה, באזור נהר הירמוכ, במשולש הגבולות סוריה-ירדן ישראל הנקראת "צבא ח'אלד בן אלווליד".
סביר להניח כי צמרת ארגון דאעש עוסקת מאז מותו של אבו בכר אלבגדדי בקרב הירושה למנוי היורש החדש, אין לנו מידע על כך אך מדובר בתופעה טבעית בכל ארגון טרור, בשבועות האחרונים גם לא דלף שום מידע מתוך הארגון על יורשים פוטנציאלים לאבו בכר אלבגדדי והארגון הצליח לשמור על מידור הדוק. אם אכן אבו בכר אלבגדדי נהרג לפני כחודש בהפצצה של צבא סוריה, ניתן לשפוט מהפיגועים שהוא ביצע במהלך חודש רמאדאן כי הארגון המשיך בפעילותו החבלנית הרגילה מבלי שמות מנהיגו ישפיע עליה.
במהלך חודש רמאדאן הוא עשה פיגוע גדול באוטובוס של הנוצרים הקופטים דרומית לקהיר, פיגועים בלונדון ובמנילה, פיגוע ראשון גדול בבנין הפרלמנט ובמוזילאום של ח'ומייני בטהרן ועוד 4 פיגועי התאבדות בעירק. אבו בכר אלבגדדי יהפוך בעיני פעילי דאעש לשהיד ולסמל וייתן להם רק מוטיבציה נוספת לבצע התקפות טרור כדי לנקום את מותו, במיוחד נגד רוסיה אשר טוענת כי הוא נהרג מהפצצת מטוסיה.
מותו של אבו בכר אלבגדדי איננו מסמל את מות הארגון או מות האידיאולוגיה שלו, אלבגדדי יוחלף במנהיג אחר והארגון ימשיך באותן המטרות להקמת ח'ליפות איסלאמית בכל מקום אפשרי בעולם, מותו של אלבגדדי הינו מכה יוקרתית לארגון אך הוא יצמיח מנהיג אחר וינסה לשקם את יוקרתו באמצעות כיבוש שטחים נוספים במדינות ערב ובמתקפות טרור ברחבי העולם.

תאריך:  12/07/2017   |   עודכן:  12/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מותו של אבו בכר אלבגדדי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יום אבל השמאל, ידידו של אובמה
זוועה גלונסקי  |  12/07/17 18:39
2
הידד לרוסים !!
יהודה דרורי  |  13/07/17 08:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
מבלי לזלזל בהישגו הגדול של אבי גבאי - ארוכה וקשה עדיין הדרך להגשמת היעד הסופי שהציב לעצמו מנהיגה הטרי של מפלגת העבודה: הפלת שלטונו של בנימין נתניהו
רון בריימן
מה שלא נכלל בנאומו של גבאי, ומה שפרשני השמאל/תקשורת אפילו לא הרגישו בחסרונו, היה התנצלות על דרך אוסלו ועל תרבות השקר האורווליאנית שאפיינה אותה    כל עוד לא תתנצל המפלגה האחראית למחדל הנורא על ההרפתקה שלתוכה גררה את מדינת ישראל, לא תהיה לה תקומה    אבי גבאי יכול להחזיר את המפלגה הוותיקה לאמת הציונית רק אם יכיר תחילה באחריותה לכך
עידן יוסף
כמעט עשור אחרי שבמשרד התחבורה החלו לתכנן כיצד תיראה התחבורה שתוביל אלפי חיילים מדי יום לקריית ההדרכה בדרום, מתחוור גודל המחדל הממשלתי של תרבות הסמוך
אהוד פרלסמן
צופיה התמימים של התוכנית "תיק בחקירה" הובלו למסקנה שהשופטים שהרשיעו את הנאשמים ברצח דני כץ נפלו בפח שטמנו להם אנשי זדון    קריאת פסק הדין במשפט החוזר מעלה את האפשרות שזה בדיוק מה שקרה לצופים התמימים
יובל לובנשטיין
בדומה לנישואין, יש לבדוק היטב עם מי מתחתנים ולא פחות חשוב מזה לבדוק איך הדברים יתנהלו במצב של פרידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il