X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מתאם האינטרסים בין מובילי הדעה בתקשורת הישראלית לבין ארגוני שמאל אקטיביסטיים הפועלים גם בחו"ל, מעלה תהייה שמא מתקיימת מעורבות (פיננסית או אידיאולוגית) של גופים פסבדו-מדינתיים מערביים בקמפיין להפלת ממשלת הימין בישראל
▪  ▪  ▪
עיסוק מציצני אבססיבי [צילום: מוטי קימחי/פלאש 90]

מחוללי הקמפיין נגד ראש הממשלה מאמצים טקטיקה שקופה למדי המבוססת על תובנה עממית מוכרת, לפיה טפטוף קונסיסטנטי של מסרים מונחי מטרה יניב תוצאה מקווה. הללו אף השכילו לשכלל את השיטה ופעילותם מעלה חשד לקיומה של מעין "תוכנית שלבים" סדורה, מול קהלי יעד משתנים, כאשר המטרה האולטימטיבית היא להמאיס את בנימין נתניהו על ה"Base" האלקטורלי שלו.
זר לו היה נקלע למציאות הישראלית בקיץ 2017, היה מסיק כמו מטבע הדברים, כי ראש ממשלת ישראל הוא אדם מושחת מן היסוד, וסביבתו הקרובה מנסה בכל מאודה, לחפות עליו במטרה לסייע לו להאחז בקרנות השלטון. הצבר הדיווחים ותדירותם, סיפורים עתירי פרטים פיקנטיים כיד הדמיון, לצד עיסוק מציצני אובססיבי במתרחש בתוככי החדרים של הבית ברחוב בלפור, כל אלה פוערים סדקים בדימויו של בנימין נתניהו כמנהיג הפופולרי הבלתי מעורער של הימין הפוליטי הישראלי.
ה"פמפום" והנבירה הבלתי פוסקים בחשדות ובהדלפות "בלעדיות" כביכול מחדרי החקירות הפכו ללחם חוקנו עד כדי הקרנת סוג של התפעלות מהמעוף של מחולליהן, ולא פחות מכך, טיפוח רושם של נגישות איכותית לדרגים משפטיים עד כדי ייחוס אמינות בלתי מעורערת כמעט למידע "המפליל" כלפי ראש הממשלה ומקורביו.
קשה להשתחרר מן הרושם כי מתקיים מכנה משותף העובר כחוט השני בין מובילי דעה בתקשורת הישראלית, שבאצטלה של ביעור השחיתות, שמו להם למטרה ראשונה במעלה את החלפת השלטון, שנבחר כידוע, בדרכים דמוקרטיות למהדרין. דומה כי העויינות התהומית לעומד בראשות הממשלה וחוסר ההשלמה עם החלטת הרוב במדינה, מניעה גורמים אלה, הנמנים עם השמאל הליברלי, שלא לבחול באמצעים ובלבד שיגשימו את מאוויהם.
חיילים בריטים
דוגמה בולטת הראויה להפניית זרקור היא "הדלפת" המייל ששיגר היועץ המשפטי של מערכת הביטחון אל מנכ"ל המשרד (יולי 2014) ובו הוא מצוטט באומרו "חוץ מזה שקיבלתי פניית ראש מל"ל אליך, התקשר אלי עו"ד דוד שמרון המייצג את קונסורציום טיסנקרופ, וביקש לדעת אם אנחנו עוצרים את הליכי המכרז על-מנת לשאת ולתת עם לקוחותיו, כפי שנתבקשנו על-ידי ראש הממשלה". הפרשנות העיתונאית המגמתית, שניתנה לתוכן הדברים הצביעה על מעורבות של עו"ד שמרון בשליחותו של ראש הממשלה בעסקה ביטחונית. על-אף העובדה שהיועץ המשפטי של משרד הביטחון הבהיר שראש הממשלה נתניהו לא הוזכר בשיחה (ynet מ-4 דצמ' 2016), ממשיך המייל הנ"ל לשמש מעין "עוגן" לגורמים בעלי עניין בתקשורת, להשחרתו של נתניהו כמי שמעורב ישירות בשחיתות חמורה.
עניין זה מזכיר גם שימוש תדיר ומגמתי בסיפור עיתונאי מן העבר, הקשור בראש הממשלה נתניהו, ולפיו בראיון ל'7 ימים' ב-2006 צוטט כאילו ראה בילדותו חיילים בריטים מתאמנים, וזאת למרות שהוא נולד רק ב-1949, לאחר צאת הבריטים מהארץ. על-אף העובדה שידיעות אחרונות פרסם הודעת התנצלות לפיה "מבדיקה חוזרת של תמליל הראיון עולה כי בנימין נתניהו אכן דיבר על ’חיילים שהתאמנו במתקנים בריטיים’ - ולא אמר ’חיילים בריטים’ או ’שוטרים בריטים" (3 נוב' 2006), מתעקשים עיתונאים אינטרסנטיים לשוב ולהתבסס על הסיפור הבידיוני כאל עובדה מוצקה המוכיחה את חוסר אמינותו של נתניהו.
הטקטיקה שקופה למדי ומבוססת על אימוץ תובנות עממיות מוכרות, לפיהן טפטוף קונסיסטנטי של מסרים מונחי מטרה יניב תוצאה מקווה. מקובל לייחס לוינסטון צ'רצ'יל את המימרה "אין הטיפה חוצבת בסלע מכוח עוצמתה אלא מכוח התמדתה". למעשה הייתה זו פרפראזה מודרנית המבוססת על ציטוט של המשורר והוגה הדעות הרומאי "אוביד" (בשמו המלא Publius Ovidius Naso ) שכתב במאה הראשונה לספירה, " Dripping water hollows out stone, not through force but through persistence ". גרסה מקבילה מייוחסת במסורת היהודית לסביבתו של רבי עקיבא, אשר עמד על-פי הבאר ותהה "מי חקק אבן זו? אמרו לו: המים שתדיר נופלים עליו בכל יום".
מסתמן כי מחוללי הקמפיין נגד ראש הממשלה השכילו לשכלל את השיטה ופעילותם מעלה חשד לקיומה של מעין "תוכנית שלבים" סדורה, מול קהלי יעד משתנים, כאשר המטרה האולטימטיבית היא להמאיס את בנימין נתניהו על ה"Base" האלקטורלי שלו, עד שזה יפנים ויאמץ את הסיסמה המייוחלת "מושחתים נמאסתם". בדרך לשם הללו ימשיכו לזרות רפש, ברובו Fake news, הן כדי לנסות להוציא את מושא מאוויהם משווי משקל, והן בניסיון לחולל מדנים בין שרי הימין לבין ראש הממשלה ובכך לפורר את הקואליציה. באותה נשימה יכללו "בסל" תחמושת זה, גם מוטיבים מגמתיים, פלגניים בהוויתם, דוגמת "הדתה", צנזורה חשוכה ו-הרס הדמוקרטיה.
זיקה מעגלית
בעוד ש"תוכנית השלבים של אש"פ" מ-1974 התקבעה בתודעה ככזו המהווה חלק מאסטרטגיה כוללת שמטרתה הסופית היא השמדת מדינת ישראל, להבדיל, שואפים גורמי התקשורת מן השמאל הליברלי להפיל את ממשלת הימין בכל מחיר, כשלב שיוביל בסוף הדרך לאימוץ המתווה המדיני של השמאל מול הפלשתינים. כך אפוא, נוצרת זיקה מעגלית בין קמפיין ההכפשה האובססיבי כלפי ראש הממשלה בהיבט נקיון הכפיים שלו, לבין האסטרטגיה של השמאל הליברלי במישור המדיני. אליבא דגורמים אלה, מה שאינו בר-השגה בקלפי יושג אולי באמצעות בתי המשפט.
מעבר לכך, הללו מנסים בעקיפין לחבל במעמדה הבינ"ל של ישראל, מעצם יצירת הרושם שמדינת ישראל היא מושחתת והעומד בראשה חשוף לכתבי אישום, זאת דווקא בעיתוי שבו נהנית ישראל מסוג של "תקופת זוהר" ביחסי החוץ שלה, וראש הממשלה מתקבל במלוא ההדר אצל שועי עולם, מוכיחים אותם גורמים כי אין גבול לאובססיה ולמקיאווליזם!
מתאם האינטרסים בין מובילי הדעה בתקשורת הישראלית לבין ארגוני שמאל אקטיביסטיים הפועלים גם בחו"ל, מעלה תהייה שמא מתקיימת מעורבות (פיננסית או אידיאולוגית) של גופים פסבדו-מדינתיים מערביים בקמפיין להפלת ממשלת הימין בישראל.
השימוש המניפולטיבי בשיטות לוחמה פסיכולוגית וצריבת תודעה (שהיו במקורן בתחום המנדט המובהק של שירותי מודיעין וכוונו נגד אויבינו), כדי להשיג מטרות פוליטיות מוגדרות המשרתות אליטה מסוימת, מחייב תשומת לב של גורמים מקצועיים אצלנו, שכן פירצה זו עלולה להפוך לנוהג קבוע, שייצא משליטה. חיוני שתנקט הבחנה בין הכפשה עיתונאית במסווה של תחקיר, לבין חקירה מקצועית של גורמי אכיפת החוק.

הכותב הוא אל"ם בדימוס, שירת בעבר באמ"ן.
תאריך:  17/07/2017   |   עודכן:  17/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוכנית השלבים של השמאל הליברלי
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
רפי-עלית על משהו !
אבנר צפוני  |  17/07/17 12:26
 
- תגובה אופיינית לשמאלן הזוי
מקס פאואר   |  22/07/17 12:46
2
צריך להביא מאמר זה לידיעת
מאמר חשוב  |  17/07/17 15:28
3
אז למה אתה משתף פעולה?
אלטע קאקער  |  17/07/17 16:50
 
- נתניהו פשוט
באום  |  17/07/17 21:11
4
להיזהר מהרגע של האכזבה
חסר ישע  |  17/07/17 21:17
5
אולי תוכנית השלבים של ביבי
אזרח-מודאג  |  17/07/17 21:34
 
- ההפגנות נגד
באום  |  18/07/17 00:18
6
פלא שהצבא נראה כמו ערימת זבל..
הירונימוס  |  17/07/17 21:51
 
- עונת הצייד בעיצומה(הסיזון2)
לתמימים:לעיונכם  |  18/07/17 00:31
 
- סביר מאד להניח
באום  |  18/07/17 02:11
7
שוחד הצוללות
נטע אורי  |  18/07/17 05:33
 
- זו המספנה היחידה בעולם ??? ל"ת
אחד העם  |  18/07/17 22:49
8
אני ישן הרבה יותר
בשקט-  |  18/07/17 06:16
9
רפאל בוכניק מאמר חשוב ובכל זאת
העם יותר חכם  |  18/07/17 08:05
 
- הבית היהודי רק מתחזה לימין
חסר ישע  |  18/07/17 10:20
10
הנזק באי רכישה במועד
יאיר4  |  18/07/17 09:16
11
תכנית השלבים של הימין הדיקטטור
אחד העם  |  18/07/17 18:10
 
- תיקון קטן
תיקונצ'יק  |  18/07/17 21:01
 
- לקילקול'ציק
אחד העם  |  18/07/17 23:42
 
- שיטה מקובלת להתחמק מהאמת
תיקונצ'יק  |  19/07/17 11:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
כואב לצפות בתוכנית, שמצד אחד ניצבים שני אחים נחושים - פלשתיני וישראלי - לומר לא לאתמול ולהיום המדממים וקוטלים ללא רחם חיים, ומצד שמי ניצב מראיין הסוגד לזקפה לאומנית ופניו גם למחר ולמחרתיים מדממים
עו"ד אברהם פכטר
הנקודה החשובה ביותר שנעדרה מן הוויכוח על שיטת הסניוריטי במינוי נשיא בית המשפט העליון    החלטת אונסקו על מערת המכפלה דווקא תעבוד לטובת ישראל    טיולים בארץ אינם עניין פוליטי
איציק וולף
הקבינט המדיני-ביטחוני החליט כבר לפני כשלוש שנים להציב גלאי מתכות בכל תשעת השערים המובילים להר-הבית    עד היום הוצב רק אחד - בשער המשמש לכניסת יהודים אל ההר
איציק וולף
בהודעת הבית הלבן נכתב שיש לגלות אפס סובלנות כלפי טרור    "ישראל הבטיחה לעולם שאין לה כוונה לשנות את הסטטוס-קוו באתר הקדוש"    מחר ייפתח הר-הבית בהדרגה    השר בנט: לא להחזיר גופות מחבלים למשפחותיהם
מירב ארד
בתיווכו של השליח ג'ייסון גרינבלט יצורפו הפלשתינים לפרויקט 'תעלת הימים'וימכרו להם מים במחיר מוזל
רשימות נוספות
תוכנית קלקיליה הוקפאה בקבינט   /  עידן יוסף
נחתם הסכם להגדלת החשמל לאזור ג'נין  /  מירב ארד
מו"מ לעסקה בין ישראל לחמאס  /  יואב יצחק
מי יהיה מנהיג דאעש הבא?  /  יוני בן-מנחם
רוסיה, פעם שלישית  /  אריאל י' לוין
מישהו ירד מהפסים!   /  בעז שפירא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il