X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: טרוריסטים באום אל-פחם. איפה הראש? רצח נשים - אישה היא אישיות עצמאית, לא חפץ דרושה הבראה למערכת הבריאות החולה ולקינוח מה השתנה
▪  ▪  ▪
אום אל-פאחם [צילום: משה שי/פלאש 90]

לגַנות? מה פתאום
ראש עיריית אום אל-פחם, שמעירו יצאו המפַגעים בהר-הבית, לא מיהר לגנות את הפיגוע הקטלני. גם כשגינה, עשה זאת בחצי פה בלבד, כשהוא נמנע מלכנות את המחבלים בשמם, והתעקש לקרוא להם 'בני אדם שנרצחו, הראויים לכבוד'. אתם שומעים טוב?
עם ראש עיר כזה, המכבד מחבלים, ורואה בהם קורבנות נרצחים, איך לא, על-ידי ישראל ה'רוצחת' האכזרית, לא פלא שהעיר מצמיחה טרוריסטים ממש מתחת לרדאר. כי אם בארזים מאתרגים את הטרור, והופכים אותו לקורבן, אין זה מפתיע שהאוכלוסייה בעיר הערבית הישראלית מתחלקת לשניים בעיקרה: המחבלים ותומכיהם (שלא למיקרופון).
רכוש הגבר?
בעקבות "הייתה פה פעם אישה",7 ימים, 14.7.17 7
אכן, כשם הכותרת, פעם הייתה פה אישה בעלת אישיות, רגשות, כישורים השקפות, טעם אישי ורצון לחיות. לכל אישה מאחורי הכותרת יש שם וסיפור חיים משֶלה. כמה סמלית היא תערוכת הבגדים של הנשים הנרצחות, שחוצות את כל המגזרים, המעמדות והעדות (ולא רק את השכבות החלשות, כפי שחשבו פעם), שהרי הבגד הוא האדם.
אלא שזאת בדיוק הבעיה. מעֵבר לסיבות הרצח הכלליות - זילוּת החיים, האלימות הגואה והענישה הקלה - אי-אפשר להתעלם מהתפיסה הרכושנית של האישה. למרבה הצער, גם בשנות האלפיים, עם כל הכבוד לפמיניזם, נשים ממשיכות להיתפס כרכוש הבעל או הגבר, ולא כאדם בעל ישות עצמאית.
כל עוד יוּחפץ גוף האישה בפרסומות ככלי מכירות, במדיה התקשורתית, ועל גבי המסך הגדול, כדי לספק את העולם הגברי המצ'ואיסטי - אישה תמשיך להיתפס כרכוש בן הזוג (ובחברה הערבית גם של האח או האב). אם נרצה או לא, התפיסה הפטריארכלית עדיין כאן, וּזרוֹעה נטויה לרצוח נשים.
הבראת מערכת הבריאות
דומה שאִם נתַמצת את הפתרונות הנחוצים להבראת המערכת הרפואית הציבורית, הרי מדובר בהתייעלות, בצד הגדלת תקציב (כן, כסף זו לא מילה גסה), והגדלת כוח אדם של הרופאים והאחיות בבתי החולים (ואז גם יצומצמו התורים לניתוחים), במרפאות (ואז גם לרופאים יהיה די זמן לכל מטופל, תוך צמצום זמני ההמתנה) ובחדרי המיון.
יתר על כן, דרוש שירות רפואי שוויוני לכל (ובכלל זה בפריפריה ובשירות הפסיכיאטרי) כמו גם קידום התפתחות והתאמת השירותים לעידן המודרני.
לא די בשינוי מיתוג, כמו שירותי בריאות, במקום קופת חולים, תחנות לבריאות הנפש, במקום מרפאות פסיכיאטריות, המחייב גם טיפול במסגרת הקהילה, ותחנות לבריאות המשפחה, במקום טיפות חלב, שעליהן להתמקד גם בבריאות היולדת והתפתחות התינוק לא רק מבחינה טכנית. על המיתוג, שמטרתו שינוי דימוי, להצדיק את עצמו בתוכן. וּבא לחולי ציון גואל.
מה השתנה? - הפוליטיקה
יצחק דרקסלר, כמו חיילים חרדים רבים אחרים, מוכיח כי בניגוד לסטיגמה, החרדים ממיתים את עצמם לא רק באוהלה של תורה, אלא לא פחות בשדה החזית, או נפצעים בה. כבר במלחמת השחרור נרתמו אברכים רבים למערכה הצבאית (ביניהם אביו של ח"כ אייכלר) ואף חרפו נפשם בה. גם אביו של ח"כ האגודאי לשעבר, יעקב מזרחי, נפל חלל בה. במלחמת יום הכיפורים נהרגו 12 חיילים חרדים.
אז מה קרה בין ההתגייסות החרדית במלחמות קודמות למצב היום? התשובה היא פוליטיקה. לא סוד הוא, שבשנים האחרונות, הרחק מזרקורי התקשורת, חל תהליך דינמי מבורך של חיוּל חרדים, שלא התאמו למסגרת הישיבה (וזו הייתה גם דעת הרב ש"ך), במסגרות מיוחדות בצבא. אלא שאז, לקראת הבחירות, התחרו ביניהם הפוליטיקאים על דעת הקהל, מי יעביר את חוק 'השוויון בנטל' כדי למשוך יותר מנדטים.
הזוכה בתואר המפוקפק, שרכב על הגל הזה, היה לא אחר מיאיר לפיד. והשאר היסטורייה. הכפייה האנטי חרדית והחקיקה (ובכלל זה הגבלת מספר תלמידי הישיבות ל-1800, המזכירה את הנומרוס קלאוזוס ברוסיה) השיגו את התוצאה ההפוכה. לפיד ירה לעצמו ברגל, ולא רק בגיוס החרדים שהצטמצם במידה ניכרת, ובקדנציה הנוכחית בוטלו כל גזירות האחיתופל שלו נגד הקהילה.

תאריך:  18/07/2017   |   עודכן:  18/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדג מצחין מהראש
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הרב מזרחי
נסים ישעיהו  |  18/07/17 18:49
 
- תודה
ציפי לידר  |  19/07/17 14:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ורו"ח מוטי ארניה
תיקון לפקודת מס הכנסה מחייב כיום ישראלים היוצאים לעבודה ממושכת בחו"ל להגיש דוחות - דווקא בשנה בה הם הופכים לתושבי חוץ, ולמרות שכל חייהם היו שכירים הפטורים מדיווח
אפרים הלפרין
האם Deutschland ?ber alles? האם בעיני הגרמנים הם, מעל כולנו, ולכן הם יכולים לקנות בכסף את כל העולם?
ראובן לייב
לפחות על-פי המפה הפוליטית מסתמן בבירור שאין שום סיכוי להפיל את ראש הממשלה ומנהיג הליכוד ממרום-מושבו. מכל מקום, הדרך לאלטרנטיבה שלטונית עדיין ארוכה וגדושה מהמורות
עמי דור-און
פרופסור עמירם גולדבלום מהאוניברסיטה העברית הוא דו-פרצופי. מצד אחד הוא חתן פרס ישראל בכימיה ומצד שני הוא שמאלן מובהק ובוטה. אולם נראה כי הגיל עושה את שלו והפרופסור הכימאי הזה כנראה לוקה בחולשת הדעת ומשום כך מרשה לעצמו להשתלח בקללות גסות רוח במי שנמנה, בעיניו, עם "מחנה האויב"
גיא חזן
יותר מ–30 שנה עברו והיום המדד שלילי. המחירים פשוט לא עולים. יותר נכון להגיד שממוצע המחירים המרכיבים את המדד פשוט ירדו. מה שעלה לנו 10 שקלים לפני שנה – יעלה שוב כמעט 10 שקלים גם היום.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il