X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: תספורת לעניים די לַצביעוּת הערבית שרה חלימי ז"ל קורבן לטרור ולקינוח מחזה פסול
▪  ▪  ▪
קורן. ברכות [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

תשובה לתשובה
ראוי לברך את ח"כ נורית קורן על הקמת השדולה להסדרי חוב גם לאזרחים הקטנים. האבסורד השערורייתי רב השנים, שדווקא אילי הון זוכים לתספורות בסך מיליוני, ואף מיליארדי שקלים, ולא אחת על חשבון כספי הציבור, לפחות מגיע לאיזון מה, בצעד שוויוני זה המֵחיל את התספורות על כלל האזרחים.
ואולי הרווח משדולה זו יהיה רחב יותר ברמת ה'חכָּה', ולא 'הדייג'. הבנקים יימנעו ממתן חריגות אשראי בלתי ריאליות ללקוחות, וכתוצאה מכך הצעת הלוואות מפתות לכיסויין, שהן רווחיות מאוד לבנקים, אך אינן מתאימות במקרים רבים לכיסו של הלקוח, שאינו עומד בפריעתן.
זאת משום שהתספורות יגרמו לבנקים הפסדים, לפעמים אפילו מהקרן (ולא שיש לדאוג, חלילה, לבנקים הטייקונים). והלקוח הזָהיר יתחיל אפוא לכלכל את תקציבו בתבונה ולא בבזבזנות. וּלוואי שהשדולה תהיה מוּבטלת וחסרת עבודה. וּבא לציון גואל.
בתיאטרון האבסורד
ח"כ אחמד טיבי, והמנהיגוּת הערבית, ברוב צביעותם טוענים להשפלה וּלהפרת הסטטוס-קוו בהר-הבית בגין השימוש במגנומטר. והרי נהפוך הוא. השימוש בגלאי המתכות נועד לשַׁמֵּר את המצב הקיים של תפילת מוסלמים בהר-הבית.
רק בתיאטרון האבסורד של מדינת ישראל, היו צריכים לחכות לפיגוע הקטלני, ולשני קורבנות ישראלים, כדי להפעיל את השימוש במכשיר הבטיחותי, בעוד השימוש בו נפוץ בארץ ובעולם למטרות ביטחוניות. זאת מתוך התחשבות יתר ברגישות הערבית בנושא. מי שהפרו את הסטטוס-קוו בהר הם המחבלים, שלראשונה הכניסו נשק להר כדי לפַגע בשוטרים, וניצלו התחשבות מוטעית זו מבחינה אסטרטגית, ורק אליהם על הערבים להפנות את כל טענותיהם.
אין ספק שהעוּבדה שיהודים לרוב אינם עולים להר, מסיבות הלכתיות, מנוצלת היטב על-ידי המוסלמים וּמנהיגיהם כדי לטעון לכתר הריבונות באתר היהודי הקדוש, אפילו במחיר של טירפוד הגנה ביטחונית ישראלית.
חלימי כמשל
הרצח בצרפת של הרופאה שרה חלימי ז"ל כמשל. הרי ברור שהרצח היה מתוכנן היטב, למן העובדה שהמנוֹחה גרה בגפה בבית ועד היותה דמות חרדית פעילה בקֶרֶב הקהילה היהודית. ולכן המחבל ידע את מי לתקוף, שיש לו טרף שמן ביד, ועוד באישון לילה, בשנתה של חלימי, עיתוי נוח בהחלט לתקיפה קטלנית.
יתר על כן, זהותו המוסלמית של המחבל, וצעקות ה"אללה אכבר" האופייניות מעידות אף הן על פיגוע טרור לאומני, על-רקע אנטישמיות המרימה את ראשה המכוער בצרפת בלי הפסקה.
אז מדוע, לעזאזל, התעקשו במשטרה שמדובר ברוצח מסומם (האם מגיע לו פרס על השימוש בסם?) בלתי שפוי, ומיהרו לאשפז אותו במוסד פסיכיאטרי, במקום שיימק בכלא עד יומו האחרון, ומה עוד שהמחבל הוא בעל עבר פלילי?
מעֵבר לכך, לא סוד הוא שהאבחון הפסיכיאטרי פעמים רבות הוא שגוי מיסודו (עיין ערך קן הקוקייה, ולהפך אי-אבחון מסוּכנותם של חולים).
העובדה שהמחבל לא נענש, לא רק שאינה משקפת את הפשע הקטלני החמור שהוא ביצע, אלא בהעדר כל הרתעה, היא עלולה לעודד מעשי טרור נוספים נגד הקהילה היהודית. וזאת דווקא בארץ אנטישמית מורעלת כצרפת.
טרוריסט, לא קורבן
חבל מאוד שפסטיבל התיאטרון אביניון, שהוא אחד מהנחשבים בעולם, מציג מחזה על חיי המחבל, שטָבח בבי"ס "אוצר התורה" בצרפת.
המחזה לא רק מציג את המחבל כגיבור, אלא הופך אותו מטרוריסט לקורבן, בטענה המפורסמת ש"הוא היה אדם לפני שהפך למפלצת". בכך המחזה מַפנה אצבע מאשימה לחֶברה, בעוד שמדובר באדם בוגר שנושא באחריות מלאה למעשיו.
דווקא בעידן, שבו האנטישמיות מרימה את ראשה המכוער, וּבמיוחד בצרפת, והטרור הלאומני משתולל בה ובעולם, דרושה זהירות רבה כדי להוקיע את הטרור, ולא להצדיק אותו, ולעודדו, בעצם הצגת מחבלים כקורבנות חברתיים.

תאריך:  19/07/2017   |   עודכן:  19/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תרצה הכטר
קראתי סיכומים רבים שתלמידים ו/או מורים מפיצים ברשת האינטרנט לקראת בגרויות בהיסטוריה, בדגש על מלחמת יום הכיפורים (1973)    לא התפלאתי שמלחמת יום הכיפורים נתפסת כאנכרוניסטית, ושהחומר למבחן הבגרות הוא "עוד חומר שצריך לשנן" כדי לקבל ציון טוב    לעניות דעתי, חשוב לתקן זאת ואין צורך להפוך עולמות לשם כך
עמי דור-און
על-פי הרחש-בחש המתפרץ בתקשורת בכל ערוץ אפשרי ב"פרשת הצוללות" נראה, כי מפולת השלגים דוהרת במהירות והיא עתידה לסחוף את העומדים בדרכה אל תהום האבדון. ולהותיר אחריה הרס נרחב
איתן קלינסקי
אין מקום בכנסת ישראל לאדם, שהופך את התנ"ך ככלי עזר להסתה גזענית נפשעת שלו, בה הוא מבטא כמיהתו לראות חברה מוסלמית החיה בישראל כהולכת שחוח ומשתחווה לכפות רגלינו, שלנו היהודים, בני הגזע העליון
רועי אורן
בימים אלו מתווכחים ראשי המשק בדבר איך לצמצם את שעות העבודה הרבות הנהוגות בישראל    לכל הצעה יש את היתרונות והחסרונות שלה    לכן, חשוב ללמוד את הנושא היטב כדי לקבל החלטה מושכלת אשר תיטיב עם ציבור העובדים במשק
מנחם רהט
מערכת החינוך הישראלית מייצרת אזרחים בורים ועמי ארצות בכל הנוגע לשורשיהם היהודיים    הצרה היא שכל מהלך, ולו גם מינימליסטי, לעקירת הבורות הזו, נתקל בזעקות אימה ושבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il