X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הוגבלה זכותו של "תא משפחתי" למכור, בתקופת המעבר, עד שתי דירות מגורים מזכות לפי החישוב הלינארי המוטב. בנוסף, נקבע כי החישוב הלינארי המוטב לא יחול, בתקופת המעבר, לגבי מכירת דירת מגורים ל"קרוב", בין בתמורה ובין שלא בתמורה
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

כידוע, במסגרת תיקון 43 לחוק מיסוי מקרקעין (להלן 7 "החוק"), החל מתאריך 1.1.2014 בוטל הפטור העיקרי ממס שבח בנוגע למכירת דירות מגורים מזכות, לפי סעיף 49ב(1) לחוק (מכירה פטורה כל ארבע שנים), ובמקומו 'בא לעולם'- במטרה למנוע מיסוי רטרואקטיבי החישוב הלינארי המוטב, לפי סעיף 48א(ב2) לחוק (להלן "החישוב הליניארי המוטב"). על-פי החישוב הלינארי המוטב, כל השבח עד לסוף שנת 2013 . פטור ממס וממועד זה ואילך מחויב במס בשיעור של עד 25%.
עם זאת, על-מנת למנוע "הצפה" של מכירות דירות מגורים מזכות אשר בבעלות אותו "תא משפחתי" (מוכר ובן-זוגו וילדיהם שטרם מלאו להם 18), נקבעו בחוק 3 הגבלות, כתנאים מצברים להחלת החישוב הלינארי המוטב, במסגרת הוראות מעבר, שתחולתן למשך 4 שנים, מתאריך 1.1.2014 ועד לתאריך 31.12.2017 (להלן: "תקופת המעבר").
כך, הוגבלה זכותו של "תא משפחתי" למכור, בתקופת המעבר, עד שתי דירות מגורים מזכות לפי החישוב הלינארי המוטב. בנוסף, נקבע כי החישוב הלינארי המוטב לא יחול, בתקופת המעבר, לגבי מכירת דירת מגורים ל"קרוב", בין בתמורה ובין שלא בתמורה (למעט לגבי חלוקה ראשונה של עזבון בהתאם לסעיף 5(ג)(4) לחוק). זאת ועוד, לגבי דירת מגורים שהתקבלה במתנה לפני "יום המעבר" (1.1.2014), נקבע כי תחולנה תקופות הצינון הקבועות בסעיף 49ו' לחוק בנוסחו הישן.
כפי שצוין לעיל, 3 ההגבלות הנ"ל חלות לגבי מכירות של דירות מגורים מזכות שתבוצענה עד לתאריך 31.12.2014 כך שלאחר מועד זה תפקע תחולתן. עם זאת, רבים נתפסים לטעות ונוטים לסבור כי גם ההטבה המשמעותית 3 ולא כך היא. כלומר, החישוב הלינארי המוטב ימשיך לחול גם לגבי מכירות של דירות מגורים מזכות שתבוצענה מתאריך 1.1.2018 ואילך, בהתאם לעקרון לפיו השבח הריאלי שנצמח מ"יום הרכישה" ועד ל"יום המעבר" ( 1.1.2014) פטור ממס ואילו על יתרת השבח הריאלי לאחר יום המעבר יחול מס בשיעור של 25%.
ויודגש - החל מתאריך 1.1.2018 תא משפחתי אחד יוכל למכור, ללא הגבלה, את דירות המגורים המזכות - שבבעלותו וליהנות מהחישוב הלינארי המוטב (בכפוף לכך שפקיד השומה לא יראה במכירת מספר רב של דירותכפעילות "עסקית"). עם זאת, חשוב לזכור כי ככל שידחה "יום המכירה" של הדירה, ...כך יגדל שיעור מס השבח המשוקלל שיחול על-פי החישוב הלינארי המוטב.

הכותב הוא עורך דין במשרד ד"ר מ. דרוקר ושות, עורכי דין ונוטריונים.
תאריך:  20/07/2017   |   עודכן:  20/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חישוב לינארי מוטב המשך תחולה לאחר 31.12.2017
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפורה בראבי
איסור שבועת והלכות נדרים, הכעס משכיח החכמה, נקמת ישראל במדיין, חומרנות מול אהבת הארץ    עם סגולה
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס החלה בתהליך של פיוס עם משפחות של פעילי פתח ברצועה שנרצחו במהלך השתלטותה על הרצועה ב-2007. הפיוס נעשה באמצעות מנגנון תשלום פיצויים בשיתוף עם מוחמד דחלאן כדי למנוע נקמת דם ולאפשר שלטון משותף ברצועה
אברהם הללי
הדור העומד להכנס לארץ, הוא דור שלא היה במצרים ולא זוכר את הימים ההם ולכן גם אין הוא מבקש לשוב למצרים, פניו קדימה. ועוד גבולות הארץ מתוארים בפרוטרוט בפרק לד מפסוק ג' עד פסוק ל' זאת כשצאצאי ראובן וצאצאי גד וחצי שבט מנשה לקחו נחלתם מעבר הירדן מזרחה. זאת לאחר דין ודברים שנתקים בין משה לבין שנים וחצי שבטים אלה, כשבקשו להתנחל מחוץ לגבולות הארץ
יובל לובנשטיין
היום הלקוחות מחפשים בראש ובראשונה מוצרים טריים וזו למעשה הסיבה העיקרית שלהם לפקוד את רשת המזון, שכן מוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה ניתן לרכוש גם ברשתות הפארם, מוצרי חשמל וכלי בית - ברשתות עשה זאת בעצמך וברשתות החשמל וכדומה
איריס ברנד
היום רעשה הרשת החברתית והתקשורת זעקה: "גרושות ישלמו מזונות" הכצעקתה? האם באמת השתנה משהו לטובת הגברים או שמא עקרון העל במערכת המשפט הישראלית יקבע ברוב המקרים כי האם תהא הורה משמורן והאב יחויב במזונות כאשר השתכרות הצדדים זהה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il