X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא חסרים לישראל נושאים הטעונים טיפול דחוף וממוקד. חרף התקדמות יפה שחלה בחלק מהם, אנו עדיין לוקים מאוד במאבק באלה שמנהלים חרמות ודה-לגיטימציה של ישראל; הגיע הזמן להכריז מלחמה על ארגונים אלה - ישראלים, יהודים וזרים, בסדר זה. זו אינה שאלה של דמוקרטיה אלא של ריבונות והזכות להגנה עצמית
▪  ▪  ▪
נתניהו. התקדמות ראויה לציון [צילום: מארק ישראל סלם/פלאש 90]

מספר החלטות טובות קיבל נתניהו בתקופה האחרונה, החלטות המעידות על שיקול דעת וכושר מנהיגות טובים. אם לוקחים בחשבון את העובדה שהוא נתון תחת מתקפות תקשורתיות בלתי-פוסקות, ותחת ניסיונות של יריבים פוליטיים להביא לנפילתו בעזרת: שקרים, מניפולציות, סיפורי-בדים, השחרה מכוונת הגובלת "ברצח אופי" ויצירת אוירה של כאוס במדינה, יכולתו להתנהל בתנופה ובשיקול דעת, מרשימה עוד יותר.
רשמתי לצורך הדברים דלהלן את המקרים הבאים: ההחלטה לפרסם את דבר ממדי והיקף הסיוע שישראל מעניקה לאזרחים סורים. ההחלטה על הצבת מגנטומטרים לבדיקות ביטחוניות בשערי הכניסה לרחבת הר-הבית, בעקבות רצח שני השוטרים הישראלים שנורו בה, ולקיים החלטה זו חרף איומים ערבים להתפרע.
ההחלטה להביא לכלל שת"פ קרוב ואינטנסיבי עם מדינות במזרח אירופה החברות בקהילייה האירופית, כמשקל נגדי למדיניות הפרו-פלשתינית של חברות אחרות בקהילייה (חלק ממדינות מערב אירופה). התייצבות ברורה מאחורי הביקורת שהשמיע נגד המדיניות העוינת לישראל מצד מדינות במערב אירופה. פגישת היכרות חשובה וטובה עם נשיאה החדש של צרפת - מקרון, החלטה למנוע מנשיא המדינה, ריבלין, לנהל מדיניות "עצמאית" מול נשיא טורקיה, ביוזמת האחרון ובניגוד לפרוטוקול הדיפלומטי. העמדה הברורה והפומבית שהביע נגד ההסדר שהתגבש בין רוסיה לארה"ב בדרום מערב סוריה - בגבולות ישראל וירדן - שאינה עונה על צרכי הביטחון של ישראל.
החלטות אלה באות על-רקע של מהלכים חשובים אחרים שמבצע נתניהו כראש ממשלה או כשר חוץ לקידום מעמדה ומצבה המדיני, הביטחוני והכלכלי של ישראל. בין מהלכים אלה בתקופה האחרונה ניתן למנות את פריצות הדרך המדיניות ביחסים עם מדינות מזרח אפריקה, חידוש החדירה למערב אפריקה, הביקור של ראש ממשלת הודו בישראל והסכמי השת"פ שנחתמו עם מדינת-ענק זו. הודו היא הסלע הגדול האחרון במהלך רב-צדדי לשחרר את ישראל מטלות רבה מדי באירופה, באמצעות פיתוח קשרים ענפים - כלכליים, ביטחוניים ומדיניים עם מדינות מרכזיות באסיה ובכללן סין, יפן, דרום-קוריה, תאילנד, וייטנאם וקמבודיה ושיפור הקשרים עם אוסטרליה. בו בזמן נערכה ישראל להסדר הגנה על נכסי אוצרות הטבע שלה בים התיכון, בשיתוף גובר עם קפריסין, יוון ומספר מדינות בלקניות נוספות. רוב המהלכים הללו הם פירות של מאמצים ויוזמות מדיניים שיצאו לפועל במהלך שנת 2017.
אין ספק שבתחום המדיני, הכלכלי, הביטחוני יוזם נתניהו ומבצע פעילות עתירת תנופה והישגים. אמנם, יש גם כאן מקום לשיפורים, אבל ההתקדמות ראויה לציון. כאשר אתה שומע על-רקע זה את "פטפוטי הסרק" של יריביו הפוליטיים - ישנים כחדשים - מצבו לגמרי לא רע. כך הם לא יפילו אותו גם בבחירות הבאות. הואיל ובמוקדם או במאוחר גם הם ויועציהם יגיעו לאותה מסקנה, אם טרם עשו זאת, ניתן לצפות להמשך מחול השדים התקשורתי ו"המישפטומני" נגדו ונגד ממשלתו.
התלהמויות אלה שואבות אנרגיות רעות מתחום החולשות בביצוע מדיניות פנים בעלת מעוף ותנופה, דומים לאלה שמבצע נתניהו בשאר מרכיבי הביטחון הלאומי. מוקדי החולשה הם: הביורוקרטיה, הזנחת הצפון בהשוואה לדרום, מצוקות קיומיות של השכבות החלשות ביותר באוכלוסייה - עניים, נכים, קשישים (במיוחד ערירים) וניצולי שואה. המיוחד בשכבות אלה הוא שקיימת חפיפה רחבה ביניהן ביותר מתחום מצוקה אחד, וחפיפה זו מחריפה את המצוקה כמה וכמה מונים. כמו-כן, לוקה ישראל במיוחד בחמש מהמערכות התשתיתיות העיקריות שלה: בריאות, משטרה - במגזר הערבי, חינוך, שוק ההון והמשפט. על ראש הממשלה להתארגן ליוזמות ממוקדות לטפל בהקדם בשתי קבוצות ליקויים אלה, ולהתניע תהליכים מתוקצבים וקצובים בזמן לשיפורן. לקידום מהיר של מטרה זו, לפחות מבחינת תקצוב השינויים הבסיסיים, ראוי להשתמש אפילו בסכומים מוגבלים (5-3 מיליארד דולר) מתוך רזרבות המט"ח של ישראל. הארכות נכונה תוכל: א. להאיץ את קצב הצמיחה, ב. להרחיב במהירות את קליטתו של כ"א נוסף מהארץ ומחו"ל בשוק העבודה.
תחום שהוזנח בישראל במשך שנים, נוגע למאבק בארגונים מקומיים וחיצוניים העוסקים בהשחרת דמותה של המדינה, פגיעה באינטרסים חיוניים שלה, כגון הפרעה לחיילי צה"ל בביצוע תפקידיהם, וביצוע דה-לגיטימציה שלב במרחב הבינלאומי. ריבוי המופעים מדהים. להערכתי, רוב הישראלים אינם מודעים להיקף הפעילות ולחריפות השפעתה לטווח הארוך.1
המטריד ביותר בתמונה המתקבלת מעיון קצר ובלתי מעמיק בתופעה היא שמקור הצרות, הוא עם ישראל עצמו, ומה שחמור אפילו יותר - מדינת ישראל, האקדמיה במדינת ישראל, החוגים האנטי-ציוניים המוצהרים, ערבים, וחוגי השמאל הקיצוני. במקום השני אחרי המסה הפנימית העוינת, עומדים ארגונים "מתקדמים בארה"ב, רובם מחוגי הרפורמים והקונסרבטיבים ומיסודות הבונדס האנטי-ציוני הידוע לשמצה מתחילת המאה ה-20. ברור שארגונים אלה נתמכים על-ידי ומסתייעים בארגונים מוסלמים קיצוניים ובמימון זר של גורמים עוינים או בעלי מדיניות הנוגדת את מדיניותה הרשמית של ממשלת ישראל הלגיטימית. משמע, בין היתר עוסקים ארגונים אלה - מבית ומבחוץ בערעור הריבונות של מדינת ישראל, כביכול על-ידי השמעת דעות לגיטימיות, אולם בפועל ע"י שימוש בכוח כלכלי ופוליטי חיצוני והרס הדמוקרטיה הישראלית בפועל. כל אלה אני אומר בלשון המעטה וזהירות. מאידך אני אומר בפה מלא שישראל חייבת להתגייס למאבק חסר-פשרות בתופעות אלה, עד כדי הצגתן כמעשי אלימות, התנהלות עוינת וניסיונות כפיה.

הערות

1.צרַפתי להלן רשימה חלקית מאוד של מקורות וקישורים לארגונים אלה ופעילויותיהם, בכדי לאפשר למי שאינם מצויים כלל בדבר התרשמות ראשונית מהיקף וחומרת הבעיה:
  • עשרת הארגונים האנטי-ישראלים הארסיים והמסוכנים ביותר בארה"ב
[קישור]
  • הארגונים הישראלים מאחורי דוח החקירה נגד ישראל, מבצע צוק איתן
[קישור]
  • החזית הקליפורנית באוניברסיטאות
[קישור]
  • המסע האנטי-ישראלי-יהודי, מיוצר בישראל
[קישור]
  • מי אחראי להסתה נגד ישראל בארה"ב
[קישור]
  • כנס שנאה לישראל בחסות ארגון יהודי
[קישור]
  • IAM – Israel Academia Monitor(Anti-Israel Activities of Israeli Academics)
[קישור]
  • הלובי האנטי-ישראלי בהולנד
[קישור]
  • קמפיין החרם נגד ישראל
[קישור]
  • דוח אנטישמיות לשנת 2014/ האנטישמיות החדשה
[קישור]
[קישור]
  • מתנגדי הציונות
[קישור]
  • אקדמאים ישראלים בשירות BDS
[קישור]
  • אפרטהייד והעיתונות הישראלית
[קישור]
  • השב"כ: מסע הכפשה שקרי נגדנו: אידיאולוגיה קיצונית:
[קישור]

תאריך:  25/07/2017   |   עודכן:  25/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו בדרך הנכונה, אבל...
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
להלן מקצת
אבנר צפוני  |  25/07/17 11:41
2
בעיקר כמובן יש לשבח את ההחלטה
הירונימוס  |  25/07/17 15:53
3
והלואי שתהיה לה אוזן קשבת
כתבה מצויינת   |  25/07/17 17:51
4
לאותם עוכרי ישראל: אבנר צפוני
הערה  |  25/07/17 18:03
5
אכן
באום  |  25/07/17 21:41
6
נוכל נתעב
הירונימוס  |  26/07/17 00:17
 
- גם בצוות
באום  |  26/07/17 02:57
 
- כמה שאתה טועה.
אבנר צפוני  |  26/07/17 09:34
 
- קשקשת ימנונית נאלחת
הירונימוס  |  26/07/17 10:36
7
תשובה לצפוני והרו- חסר-נימוס
רפי לאופרט  |  26/07/17 12:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
יפעת גדות
השרה לשוויון חברתי ח"כ גילה גמליאל: "הצעירים, בכל מדינה מתקדמת, הם הון אנושי ומנוע צמיחה עיקרי, ומשכך על הממשלה להכיר בכך שהם פלו באוכלוסייה עם צרכים ומאפיינים ייחודיים אשר מחייב מענה ממשלתי הולם"
אלעזר לוין
התאחדות החברות לכוח אדם דרשה להאריך שהות של 1000 עובדים, וקיבלה מחצית ממבוקשה    היא שבעת רצון מההישג החלקי
ראובן לייב
לפחות על-פי המפה הפוליטית מסתמן בבירור שאין שום סיכוי להפיל את ראש הממשלה ומנהיג הליכוד ממרום-מושבו. מכל מקום, הדרך לאלטרנטיבה שלטונית עדיין ארוכה וגדושה מהמורות
איציק וולף
ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק של השר בנט וח"כ מועלם-רפאלי המבקשת לקבוע כי כל מהלך לחלוקת ירושלים ידרוש אישור של לפחות 80 חברי כנסת
איתמר לוין
מבקר המדינה שוב יורה אמירות בומבסטיות נגד ראש הממשלה, והתקשורת כהרגלה מסתערת עליהן בחדווה. אלא שקריאת הדוח מלמדת, שלרטוריקה המתלהמת של שפירא אין בסיס עובדתי בממצאים הדלים והבלתי-משכנעים שמצאו אנשי משרדו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il