X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רשות המיסים עוברת לשלב המעשי של כפיית חלוקת רווחים כלואים כדיבידנדים וגביית מס בגינם. מספר צעדים יאפשרו לחברות כאלו להימנע מאותה כפייה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

חברות רבות צברו במשך שנים רווחים גבוהים אשר לא חולקו כדיבידנדים לבעלי המניות ("הרווחים הכלואים"), כדי להימנע מתשלום מס דיבידנד העלול להגיע לשיעור של 33% מהדיבידנדים (כולל מס יסף). כעת הן צפויות לקבל שומות לתשלום מס בגין הרווחים הכלואים בכפייה. כדאי לעשות מעכשיו תכנוני מס להקלת רוע הגזרה.
במסגרת חוק ההסדרים לשנים 2017 ו-2018, תוקן סעיף 77 לפקודת מס הכנסה, כך שלפקיד השומה יש מעתה סמכות לכפות חלוקת דיבידנדים מחברות בתנאים שנקבעו. כפיית חלוקת הרווחים הכלואים היא בסמכות מנהל רשות המיסים, או מי מטעמו, לאחר התייעצות עם ועדה מייעצת זה, ולאחר מתן זכות שימוע לחברה עליה יש כוונה להטיל את חובת חלוקת הרווחים.
ב-10.7.2017 פורסמה רשימת חברי הוועדה מייעצת, מתוכה רשאי מנהל רשות המיסים לבחור חמישה, אשר לפחות שלושה מתוכם אינם עובדי מדינה. רשימת החברים כוללת שלושה חברי אקדמיה בתחומי המס ועוד ארבעה ממלאי תפקידים בכירים ברשות המיסים.
מינוי חברי הוועדה מעיד על כך, כי רשות המיסים נכנסת לשלב אופרטיבי של יישום כפיית חלוקת הרווחים הכלואים, כך שכדאי להיערך נכון ומראש בטרם תתקבל שומת מס כפויה. ההוראות קובעות, כי כפיית חלוקת הדיבידנדים תיעשה כאשר נצברו לפחות 5 מיליון שקל של רווחים כלואים בחברה, אך באופן רטרואקטיבי לחמש שנים לאחור. מכאן עולה, כי הסיכון הגדול והמיידי לחלוקה כפויה נמצא אצל חברות שצבר הרווחים הכלואים שלהן, מגיע ל-5 מיליון שקל נכון לתום שנת 2011 לגבי כפייה בשנת המס 2017, או נכון לתום שנת 2012 לגבי כפייה בשנת 2018 וכן הלאה.
במסגרת ההיערכות הנדרשת להתמודדות עם חלוקת רווחים כפויה, כדאי לשקול את השיקולים הבאים:
1. קביעת מסלולי השקעה של הרווחים הכלואים, לצורך קיומם ופיתוחם של עסקי החברה כך שהם לא ייחשבו כרווחים כלואים.
2. פיצול פעילויות החברה למספר חברות, כך שבכל אחת מהן לא יתקיימו התנאים המצטברים הנדרשים להפעלת סמכות החלוקה הכפויה, במיוחד בעניין הצבירה של 5 מיליון שקל, כך שלא יהיו בחברה אחת.
3. עריכת הדוחות הכספיים לפי כללים חשבונאים מקובלים, אשר עשויה לצמצם את הרווחים הצבורים, אף אם יש פער לפי דיני המס בינם לבין הרווחים לצורכי מס.
4. הרחבת השליטה על החברה, באופן שיהיו בה יותר מחמישה בעלי שליטה, שאינם קרובים או באי-כוחם, או שותפים בשותפות.
5. החזקת החברה באמצעות חברות-אם נפרדות.
6. חלוקת דיבידנד מוטב בשיעור של 25% מס בלבד עד 30.9.2017 בכפוף לתנאים שנקבעו בהוראת השעה.

תאריך:  26/07/2017   |   עודכן:  26/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משחררים את הכלואים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מס עשירים שיניב טריליון
אהרון שחר  |  26/07/17 21:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליעזר רפופורט
כל הכבוד לממשלת ישראל שלא העצימה את הפרובוקציה הפלשתינית ולא נתנה לו להיגרר לעניין מדיני, והשאירה את ההחלטה ואת דרך הפעולה לגורם הביטחוני האחראי על הגזרה, אפילו למורת רוחם של ה-רוני דניאלים למיניהם - והתוצאות מדברות בעד עצמן. גם היום אני רואה בהחלטה החלטה נכונה, אך לצערי, עקב השתלשלות העניינים בירדן, נאלצה ישראל "להתקפל"
עמי דור-און
משהו מוזר מאוד מתרחש בממלכת התקשורת של שלדון אדלסון. בינתיים עדיין לא נחשפו כל הקלפים וקשה לדעת אם שלדון אימץ לעצמו מלך חדש בתקווה שהוא יהיה זה שיחליף את נתניהו. השמועה אומרת שנסיך הכתר המיועד הוא נפתלי בנט, אך באותה מידה אפשר להעריך שאולי זה דווקא יאיר לפיד שגם הוא עומד בראש מפלגת ימין-מרכז
עמי דור-און
"מאז בר כוכבא לא קם לעם ישראל לוחם שכזה"; על-פי תפיסת עולמו הישות האלוהית הידועה בתואר הקב"ה, לא הייתה רק דבר מה רוחני אלא ידיד נפש אישי, מעין אב רחמן ומורה דרך שאליו הייתה תשוקתו כל חייו; בפעילותו בסיירת מטכ"ל היה עמנואל שותף למאות מבצעים עלומים שבהם הפגין גבורה, אומץ לב, קור רוח ותעוזה רבה
מרדכי ליפמן
דם רע חוצה כבר עשרות שנים בינינו לבין חלק מהערבים השוכנים בינינו. מי אשם? לא הקשיבו להסתה של המופתי, חאג' אמין אל חוסייני, לפני 88 שנים, ושילמנו מחיר כבד ויקר. האם מקשיבים להסתה דהיום... של "שייח אל-אקצה", הלא הוא ראאד סלאח?
איתן קלינסקי
בנימין נתניהו והקבינט הביטחוני, שבראשו הוא עומד, זרקו לאשפתות ערכים כמו קדושת החיים. החלטות התקבלו באבחת רגע מתלהם וחפוז על-ידי מנהיגים באמצע הלילה בהעדר מחשבה מעמיקה על תוצאות של חוסר תקשורת עם שכנינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il