X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך-כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי או עניינו אותי והפעם - משא קל, רפיסות, הפשרה ותיקון לתודעה הציבורית
▪  ▪  ▪
הפקרה מתמשכת של הריבונות הישראלית [צילום: עודד בלילטי/AP]

אפוד קל

חיל הנחתים האמריקני עומד להנפיק לאנשיו אפוד קל, שמיוצר בשלל מידות, שיתאמו לכל נחת. האפוד החדש קל לעומת האפודים הנוכחיים, וכושרו לעצור כדורים ורסיסים גדול יותר.
במסגרת התוכנית להקלת המשא של הלוחמים, מפתח חיל הנחתים משטחי מיגון בליסטיים, שנועדו להחליף את לוחיות המיגון הנוכחיות. יתרונם הגדול של המשטחים החדישים בהיותם קלים יותר.
מאמצי הפיתוח של המארינס להקלת המשא כוללים תרמילי-גב קלים וקשיחים. בפריסה לתרגיל בנורווגיה ניסו יחידות נחתים את אבי-הטיפוס של התרמילים החדשים. כעת מסכמים בזרוע את לקחי התרגיל, כדי להחליט על גורל המיזם.
המארינס מנסים להקטין את משקל הציוד, שנושא נחת לקרב. חלק ניכר במאמץ מושקע בשנים האחרונות בשיפור הקסדות. המארינס הודיעו באחרונה, כי חברת ג'נטֶקס מסימפסון, פנסילווניה, זכתה במכרז לייצר משך חמש שנים קסדות משופרות לנחתים. אלו קסדות קלות יותר, שכושרן הבליסטי שופר. נמסר, כי בסוף השנה יימסרו יותר מ-35 אלף קסדות חדישות לזרוע, ועד אמצע שנת 2018 יצוידו בהן כל כוחות המשלוח של הנחתים ברחבי העולם.
בנחתים מעריכים, כי המאמצים הללו יסירו כ-10 ק"ג מהמשא, שלוקח עליו נחת לקרב, וישפרו את בריאותו ואת יכולתו הקרבית מבלי להפחית מכשירותו וממיגונו.

ליצנים

משחק הכסאות המוסיקליים הליצני סביב המגנטומטרים בכניסה להר-הבית, מלמד יותר מכל על קבלת ההחלטות המשובשת בענייני ביטחון. ההחלטה להציב את המגנטומטרים ואחר-כך להסירם, מלמדת על רפיסות מערכת ההחלטות ועוד נכונו לה עתידות - כלומר, פאשלות על ימין, ועל שמאל וגם ביניהן.
הר-הבית היה כמה שעות בידינו - עד שמשה דיין הפקירו בידי הוואקף ברוב זדונו. מאז הר-הבית מסמן הפקרה מתמשכת של הריבונות הישראלית באשר היא. לכן, לא התפלאתי שהמשטרה חזרה בה, בעידוד מערכת ביטחוננו המעולה והמדהימה במיוחד, מהחלטתה לתגבר את מערכות הבידוק בהר-הבית. נהרגו בגלל המחדל שני שוטרים, וכנראה (כמו בכבישי הדמים) ייהרגו עוד הרבה עד שהרשויות יתעשתו. ובינתיים, חוגגים הערבים את ניצחונם, ומרימים ראש.

חבלה

האחריות לחשיפת מידע, שפג תוקפו מארכיוני הממשלה, עוברת מארכיון המדינה למשרדי הממשלה - הודיע המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, בהתאם למה שקבע בזמנו מבקר המדינה.
כלומר, הפשרת מסמכים לפרסום תעבור עתה לידי אנשים בלתי-מיומנים במשרדי הממשלה, שבין כה וכה יש עליהם עול גדול, והם בקושי מבצעים את מטלותיהם. גם כך, די קשה לכתוב היסטוריה במדינתנו, שבין השאר מקפיאה את מסמכיה (לאו-דווקא מסווגים) ל-70 שנה. עתה תחבל ההוראה החדש באופן רציני באפשרות לעשות פה מחקר היסטורי.

חומר למחשבה

כותב לי רמי רום: "יש צורך בתיקון תודעתנו הלאומית בנושא חורבן ירושלים ותשעה באב. לדעתי, אנחנו צריכים להבין שהחורבן הלאומי, כיבוש ירושלים והרס המקדש, נעשו על-ידי צבאות אויב גדולים ועדיפים, צבאות בבל ואחר-כך יוון ורומא 'ולא הייתה מעורבות ישירה של כוחות על-אנושיים או ניסים, גם על-פי הכתובים.
לכן, לדעתי, הנושא אינו קשור לאמונה דתית, אלא להיסטוריה הצבאית של עם ישראל. מלחמות ישראל היו נגד צבאות של אימפריות גדולות ומאורגנות, שהיו בעלות עדיפות צבאית מוחלטת, ולא היה סיכוי לצבא הישראלי לנצח במלחמות ההן. התוצאות היו קשות מאוד, המחיר הלאומי היה עצום. בעצם רק ב-1948 ובמלחמה קשה, שנמשכת כל השנים הוחזרה הריבונות הישראלית בארץ.
האימפריות הגדולות בעולם העתיק הרסו מקדשים בערים שכבשו, והקימו על חורבותיהם מקדשים חדשים, שמסמלים את ניצחונן ואת ריבונותן. כך עשו היוונים והרומאים בערים שכבשו וגם ביהודה.
הנוצרים והמוסלמים המשיכו במנהג הזה במסעות כיבושיהם. הם עשו זאת בישראל ואפילו בהודו הרחוקה, שבה יש מקדש הינדי עתיק שהחריבו מוסלמים ועל שרידיו נבנה מסגד. גם שם קיימת עד היום מתיחות בין הינדים לבין מוסלמים סביב הבעלות על המקדש ההינדי / המסגד העתיק.
מה המסקנה?
זו הייתה דרכן של אימפריות עתיקות, והמאבק בירושלים, למרות שנראה לנו עכשיו כמאבק דתי בין האמונה היהודית לאיסלאם - מקדשנו או מסגדם - אינו שונה ממקומות אחרים בעולם, והוא מאבק של ריבונות מדינית עם היסטוריה ארוכה וקשה. כמו שרואים במקומות אחרים בעולם, המאבק יכול להימשך מאות שנים".

תאריך:  27/07/2017   |   עודכן:  27/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם הללי
הימים המתחילים ב-י"ז בתמוז ועד ט' באב "ימי בין המיצרים", הם שאז החל המצור על ירושלים ובסופו נפלה ירושלים ונחרב בית המקדש    ימים אלה לפי מסורות ישראל השונות הם ימים עצובים מאוד ומסוכנים וכולנו מוזהרים, שבימים אלה לא לעשות דברים שיש בצדם סכנה, כולל רחיצה בים וכולל עשית מעשים שיש חשש שיגרמו פגיעה או פציעה
אליהו קאופמן
אילו דויד פרידמן לא היה יהודי, ספק אם השמאל הישראלי היה מחרימו עקב עמדותיו הפוליטיות, כמו שאם אובמה לא היה שחור, הרי שהימין היהודי בארה"ב לא היה מפריע להרצאותיו
עו"ד ורו"ח רמי אריה, עו"ד חנן כהן
החלטת בית המשפט העליון בנוגע לשוויון בין גברים לנשים בתשלום מזונות לילדים, מעלה את השאלה מדוע רשות המיסים מתעקשת למנוע שוויון דומה בנוגע לנקודות הזיכוי בגין ילדים
עו"ד ורו"ח רמי אריה, עו"ד חנן כהן
רשות המיסים עוברת לשלב המעשי של כפיית חלוקת רווחים כלואים כדיבידנדים וגביית מס בגינם. מספר צעדים יאפשרו לחברות כאלו להימנע מאותה כפייה
אליעזר רפופורט
כל הכבוד לממשלת ישראל שלא העצימה את הפרובוקציה הפלשתינית ולא נתנה לו להיגרר לעניין מדיני, והשאירה את ההחלטה ואת דרך הפעולה לגורם הביטחוני האחראי על הגזרה, אפילו למורת רוחם של ה-רוני דניאלים למיניהם - והתוצאות מדברות בעד עצמן. גם היום אני רואה בהחלטה החלטה נכונה, אך לצערי, עקב השתלשלות העניינים בירדן, נאלצה ישראל "להתקפל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il