X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מישהו צריך לחקור ואולי לאתר עד מדינה שיחשוף את הסיבות לכך שמערכת הביטחון ויתרה על המערכות שיכלו לתת תשובה מבצעית וכלכלית לאיום הרקטות והטילים שכ-200,000 מהם מכוונים לאתרים אסטרטגיים
▪  ▪  ▪
שערוריית מחדל מערכות הלייזר [צילום: AP]

לאחר שנחתם הסכם עד מדינה ב"פרשת הצוללות" עם מיקי גנור, הגיע הזמן למצוא עד מדינה נוסף שיחשוף אולי את "שערוריית מחדל מערכות הלייזר". אולי יימצא מי שיגלה לציבור מדוע נזרקו לפח מערכת הלייזר "נאוטילוס" שפותחה תוך שיתוף פעולה של ישראל עם ארה"ב, נוסתה בהצלחה של 100% ביירוט רקטות, טילים, פגזי תותח ופצמ"רים.
לא מדובר רק במערכת היירוט שפותחה להגנת קריית שמונה מקטיושות בעקבות הסכם בין קלינטון לפרס. מדובר גם בדגם המתקדם שלה, סקייגרד, דגם משופר, יותר עוצמתי ויותר קומפקטי, שתוכנן על בסיס ה"נאוטילוס".
חשובה לא פחות טכנולוגיית הלייזר ליירוט במהירות האור, שנזרקה גם היא בעקבות החלטת מערכת הביטחון להקפיא את הפרויקט בשנת 2,000 כשצה"ל יצא מלבנון ומישהו חשב שאולי הגיעו ימות המשיח, כך שטילי ורקטות החיזבאללה "יחלידו במחסנים".
מישהו צריך לחקור ואולי לאתר עד מדינה שיחשוף את הסיבות לכך שמערכת הביטחון ויתרה על המערכות שיכלו לתת תשובה מבצעית וכלכלית לאיום הרקטות והטילים שכ-200,000 מהם מכוונים לאתרים אסטרטגיים בים וביבשה.
לא ברורות הסיבות להחלטה לבחור בפיתוח "כיפת ברזל" על בסיס קינטי (רקטי) ולא לקומם את פרויקט הלייזר, כשהתעורר איום הקסאמים בעוטף עזה. האם התעשיות הוותיקות מבוססות טילים, דאגו מתחת לפני השטח "לשכנע" בעלי תפקידים והשפעה למנוע תחרות של טכנולוגיה חדשה שעלולה לפגוע בהן כלכלית.
אין ספק שפתרון לייזרי בעלות של 2,000 דולר ליירוט לעומת טיל מיירט של "כיפת ברזל" שעלותו 100,000 דולר הוא איום כלכלי משמעותי לוותיקות. אישיות ציבורית רצינית ובעלת רקע טכני שהבטיחה לבדוק את הסיבה, חזר עם תשובה ש"קיבל תשובות מאוד לא רציניות והבין גם כמה חזק הלובי של תעשיות הנשק".
בפגישה שנערכה בזמנו עם אבריאל בר יוסף בתפקידו כמנהל מקצועי של ועדת החוץ והביטחון הוא טען, ש"אם מערכת הלייזר הייתה תוצרת הארץ, היו, כנראה, בוחרים בה". ביחס לטענה שמדינת ישראל יכלה בשיתוף עם חברת נורארופ גרומאו" - מפתח ויוצר ה"נאוטילוס" למרכז עולמי בתחום מערכות הלייזר ליירוט, כפי שקרה בתחום המזל"טים, הוא הסביר ג"כ, שההבדל נעוץ בכך שהמזל"טים מיוצרים בארץ.
אלוף במיל' ומדען שכתב והילל בזמנו את מערכות הלייזר, הפך את עמדתו והצטרף לשוללים. עם מפתחי הלייזר בארץ איש לא התייעץ בנדון. כלי תקשורת דיווחו שפנחס בוכריס, בתפקידו כמנכ"ל משרד הביטחון, ביקר ב-2008 בחברת "נורטרופ גרומאן". בעת הביקור, הם טענו, שהוצגה לפניו מערכת ה"נאוטילוס" ובניסוי בו חזה יורטו על ידה רק שמונה מתוך 36 רקטות ששוגרו. רק בעקבות לחץ שהופעל, הודו המנכ"ל ודובר משרד הביטחון, שהניסוי כלל לא בוצע ובכלל לא היה מתוכנן. שניים ממפקדי חיל-האוויר לשעבר תמכו בהצטיידות במערכות הלייזר. האם לא הגיע הזמן שנושא כל-כך חשוב לביטחון ישראל ייבדק על-ידי מומחים בלתי תלויים במערכת הביטחון ובתעשיות הנשק? אולי עוד לפני שמדינת ישראל תשלם מחיר דמים כבד ואז בוודאי תקום ועדת חקירה.

תאריך:  29/07/2017   |   עודכן:  29/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מיקי גנור / Miki Ganor
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אם עד מדינה אז אולי יימצא עוד אחד
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
סתם דמגוגיה
ארי כספי  |  29/07/17 11:25
 
- תגובה לארי כספי
עמיקם  |  29/07/17 19:44
 
- לפני שתשמיץ סתם
ארי כספי  |  30/07/17 08:08
 
- להד"ם
עמיקם  |  30/07/17 23:59
2
שטויות!
אורי גנני  |  29/07/17 22:20
3
חובה להעמיד ל משפט צבאי
ישע   |  30/07/17 09:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפורה בראבי
הראשונה בספר "משנה תורה". משא הפרידה של משה מן העם ימים ספורים לפני מותו הצפוי
עמוס גלבוע
לפנינו עוד משבר בהר-הבית, שהוא המכנה המשותף הנמוך ביותר המלהיב ומתסיס מוסלמים, בעיקר פלשתינים    ובו בזמן העולם המוסלמי לא עלה אף פעם בהמוניו להגן על אל-אקצה, כקריאות ההסתה    הטיפול שלנו במשבר - כושל, לפחות עד עכשיו
יפעה סגל
לפני קצת יותר משנתיים הגיעה סוף-סוף הפסיקה המיוחלת של בג"ץ בנוגע לחוק החרם, בג"ץ קיבל את הטיעונים כמעט במלואם וקבע כי החוק חוקתי ויש להשאירו בספר החוקים
נסים ישעיהו
חששו מהקצנה ונקטו פעולות לדכא אותה. נגד יהודים בלבד כמובן. והנה זה הגיע, ובגדול. וכצפוי לכל מי שעיניו בראשו, ההקצנה לא באה מצד היהודים
ארי בוסל
אולי נמצא למדים פרק מהלכות אויבינו? הם מאוחדים, בעוד אנו רבים האם ירושלים שלנו, או דה-פקטו מחולקת, עיר בירה או עיר בינלאומית, עיר שניתן לחלקה או עיר שניתנה לנו למשמרת ואל לנו להעז להעלות על דל מחשבתנו את האפשרות לבתרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il