X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רשות מקרקעי ישראל נכשלה לפני כחודש במכרז ענק למכירת מגרשים ל-1603 דירות בקריית ביאליק, אף ש-30% מהדירות נועדו למכירה בשוק החופשי האוצר הסתיר -News1 חשף התוצאה: המכרז יצא מחדש, אך רק 50% מהדירות שיבנו מיועדות למחיר למשתכן - ו-50% לשוק
▪  ▪  ▪
כחלון. מסתיר את הכישלונות [צילום: איציק וולף]

רשות מקרקעי ישראל הוציאה מחדש (יום ה', 27.7.17) מכרז למכירת 5 מגרשים בשכונת אפק בקריית ביאליק, לבניית 1,603 דירות "מחיר למשתכן" אולם, לראשונה בתולדות מכרזים אלו, הודיעה רמ"י שלאמיתו של דבר רק 50% מהדירות ימכרו לזכאים במחירים מוזלים במסגרת מחיר למשתכן היזמים יוכלו למכור את 50% הדירות הנותרות בשוק החופשי ובמחיר מלא ללא הנחה.
החלטה תקדימית זו באה לאחר שרמ"י נכשלה לפני כחודש (יום ג', 4.7.17) במכרז זה: לא הוגשה אך הצעה לחמשת המגרשים - שלושה ל-308 דירות כל אחד, ועוד מגרשים ל-412 ו-267 דירות.
האוצר ניסה להעלים, נחשו מדוע
משרד האוצר, המפרסם בדרך כלל את ההצלחות של מכרזי מחיר למשתכן, לא פרסם הפעם - נחשו מדוע - את הכישלון, שהוא הגדול ביותר בתולדות מכרזי מחיר למשתכן. אולם News1 חשף את הכישלון ברבים (6.7.17 - "כישלון ענק במחיר למשתכן בקריית ביאליק") News1 אף הדגיש שהאוצר מסתיר את הכישלון, בכותרות "הכישלון - יוק".
הכישלון והניסיון שלא הצליח להסתיר אותו גרמו למבוכה באוצר ובצמרת רשות מקרקעי ישראל. בשלושת השבועות האחרונים נערכו דיונים בשאלה איך להציל את המצב. לבסוף הוחלט להקטין לראשונה בתולדות מכרזים אלו את מספר הדירות המוזלות במחיר למשתכן מ-70% ל-50%. במקביל, יוכלו היזמים למכור את יתר ה-50% כ-800 דירות, בשוק ובמחירים מליאים ללא הנחה.
הכישלון בולט במיוחד, כי במקרה זה לא מדובר על "מגרשים בפריפריה ובערי פיתוח", שבהן אולי אין ביקוש רב לדירות. כאן מדובר על מיזם לבניית 5 מגדלי מגורים מודרניים בקריית ביאליק, יש בשכונה חדשה, אפק, בישוב מרכזי ליד חיפה.
אין זו הפעם הראשונה שבה מסתיר האוצר תוצאות לא נעימות במכרזי מחיר למשתכן. בשבועות האחרונים קרה הדבר לפחות פעמיים, במכרזים באשקלון ובקרית גת. גם במקרים אלו חשף News1 את הכישלונות.
News1 פנה בכתב פעמיים בשבועות האחרונים, ב-11.7.17 וב-12.7.17 לדוברת האוצר לילך ויסמן, וביקש הסברים מדוע מסתיר האוצר את הכישלונות במכרזי מחיר למשתכן. תשובת הדוברת לא הגיעה עד היום.

תאריך:  02/08/2017   |   עודכן:  02/08/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאחר הכישלון: מחיר למשתכן מתכווץ ל-50%
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
איןדבר כזה=כשלונות במיזם שיווק
ע_הראל  |  2/08/17 12:44
 
- אם לא מחיר למשתכן>למשפרי דיור!
ע_הראל  |  2/08/17 20:25
2
למה כישלון ? השוק קובע וזה טוב
אורי... .  |  3/08/17 00:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
תעשיית ההבטחות מקיפה תחומים רחבים מאוד של חיינו וכבר לבשה צורה מובהקת של דרך להתחמק מעשייה. הכרזות מתורגמות תדיר לתהליכי "בישול" מסורבלים ועצלים, המכלים זמן יקר ומדרדרים פעולות רבות מדי מתחום התכנון והביצוע הטובים ל"תרגיל" בניהול משברי שגוי וכושל; די! אל תבטיחו - בצעו כראוי
עמי דור-און
אם וכאשר יגיעו כלי שייט אירניים לנמל לטקיה בסוריה ויקימו במקום בסיס ימי לפעילות בים התיכון, תהפוך תל אביב ליישוב ספר שניתן לפגוע בכינון ישיר מכיוון הים בעשרות מגדליו רבי הקומות העטופים בקירות זכוכית; לישראל יש שתי אופציות לבלום את המהלך האירני - יבשתי וימי וסביר להניח שהיא תפעל
יוני בן-מנחם
הנהגת פתח מסוכסכת ומפורדת, מצב בריאותו של מחמוד עבאס אינו ברור והוא מסרב למנות יורש. האפשרות לפרוץ מרחץ דמים בגדה לאחר ירידתו של מחמוד עבאס מהבמה הפוליטית הופכת לריאלית וישראל חייבת להיערך בהתאם
משה מכנס
איש השמאל, המציג עצמו כאן כמורה לתנ"ך, הציג ציטוט מסולף-במתכוון מהתנ"ך, במטרה להציג כגזען את שנוא-נפשו מהימין
מתי דוד
ישראל בהנהגתו של נתניהו הפכה למעצמה ביטחונית, כלכלית, טכנולוגית ומדעית. ישראל הפכה למדינה מחוברת ומחוזרת בעולם. זאת למרות תועמלני הכישלונות. למרות התחזיות השחורות של הפוליטיקאים שהתנפצו. למרות הנבואות המפחידות של הפרשנים שהתפוגגו.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il