X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם אם לא ניתן להוכיח שנבות תל צור היה מודע בפועל לכך ששולה זקן הבינה שמצפים ממנה לתמורה - הנה באה חזקת היסוד הנפשי וקובעת שאם התוצאה הטבעית של הצעת הסיוע הכספי היא הבנתה של שולה זקן שמצפים ממנה לתמורה - אם זו התוצאה הטבעית כי אז קמה החזקה של יסוד נפשי פלילי אצל המציע
▪  ▪  ▪
עו"ד נבות תל צור [צילום: פלאש 90]

למקרא פסק הדין של בית המשפט העליון שאישר את סגירת התיק הפלילי נגד עו"ד נבות תל צור, אפשר להעריך שבית המשפט לא ממש מאוהב בפסק הדין הזה שיצא מתחת ידיו (בכל מקרה - ברכות לעו"ד תל צור על שנחלץ מן המיצר). בית המשפט מצא שלא להתערב בהערכת הפרקליטות שקיימת בעיה עם הוכחת היסוד הנפשי במעשיו של תל צור.
בית המשפט מביא את עמדת הפרקליטות בעניין זה ואומר כך:
"פרקליט המדינה סבר שקיים קושי בהוכחת היסוד הנפשי הנדרש כדי להוכיח את ביצוע העבירות שבהן נחשד תל-צור...אמנם בשלב מסוים הציע תל-צור לזקן, בשם אולמרט, כי האחרון יפעל לכך שישולם לה שכר עבודה מוגדל וכי יוענק לה סיוע כספי למימון סניגור פרטי, אולם מחומר הראיות עולה כי הצעת הסיוע הכספי לא הוצגה על-ידי תל-צור ככזו המותנית בתמורה מצדה של זקן, כלומר בכך שהאחרונה תחזור בה מעדותה, לא תעיד במשפט או תוותר על הסדר הטיעון שהוצע לה"
עד כאן הציטוט מפסק הדין.
בהנחה שזהו אכן המצב העובדתי, כלומר שהצעת הסיוע הכספי לא הוצגה ככזו המותנית בתמורה מצד שולה זקן וכו' וכו', נשאלת השאלה אם הפרקליטות לא הייתה אמורה, בנסיבות העניין, להיזקק לחזקת היסוד הנפשי.
אומר בעניין זה בית המשפט העליון במשפט אחר (ע"פ 10477/08):
"לצורך הוכחתו של היסוד הנפשי, רשאי בית המשפט לעשות שימוש בחזקות ראייתיות-עובדתיות המשקפות את ניסיון החיים והשכל הישר. יפה לענייננו חזקת המודעות לפיה חזקה כי אדם מודע לרכיבי היסוד העובדתי של העבירה שביצע וחזקה כי היה מודע לאפשרות התרחשותה של התוצאה הטבעית העשויה לנבוע מהתנהגותו"
ולענייננו, השאלה הרלוונטית היא מה התוצאה הטבעית העשויה לנבוע מכך שמציעים לשולה זקן סיוע כספי מצד אולמרט בנסיבות שהיא נמצאת בהן. הייתכן, מנקודת ראותה של שולה זקן, שאולמרט מציע לה סתם מתנה מבלי לצפות ממנה לתמורה כלשהי? האם העדר תמורה מצד שולה זקן היא התוצאה הטבעית בנסיבות העניין?
במילים אחרות, החזקה הנ"ל יונקת את מהותה מהתוצאה הטבעית העשויה לנבוע מהצעת הסיוע הכספי. אם התוצאה הטבעית, מנקודת ראותו והבנתו של המקבל, היא שהסיוע ניתן לו לשם שמים ללא צפייה לתמורה מצידו, כי אז החזקה הזו מנקה את היסוד הנפשי שבהתנהגותו של הנותן.
ולעומת זאת, אם התוצאה הטבעית היא שהמקבל מבין שמצפים ממנו לתמורה, ובמקרה של שולה זקן אם היא הבינה שבתמורה לסיוע הכספי מצפים ממנה שהיא "תחזור בה מעדותה, לא תעיד במשפט או תוותר על הסדר הטיעון שהוצע לה" - או אז החזקה הנ"ל מכתימה בפלילים את היסוד הנפשי שבהתנהגות המציע.
בשורה התחתונה - גם אם לא ניתן להוכיח שנבות תל צור היה מודע בפועל לכך ששולה זקן הבינה שמצפים ממנה לתמורה - הנה באה חזקת היסוד הנפשי וקובעת שאם התוצאה הטבעית של הצעת הסיוע הכספי היא הבנתה של שולה זקן שמצפים ממנה לתמורה - אם זו התוצאה הטבעית כי אז קמה החזקה של יסוד נפשי פלילי אצל המציע.

תאריך:  17/08/2017   |   עודכן:  17/08/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היסוד הנפשי של נבות תל צור
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הכל כנראה נכון,אבל נבות תל צור
בני בנקר  |  17/08/17 08:52
 
- על מנת לבטל צריך לעתור
אורי פ  |  17/08/17 12:28
 
- על הפס"ד של בית המשפט העליון
ישעיהו א 23  |  17/08/17 16:56
2
היסוד הנפשי נ במש"ע והפרקליטות
א.כ  |  17/08/17 15:26
3
בגלל זה כבר בזים לביהמ"ש
נער הייתי  |  9/09/17 12:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת אולמרט
חיים שטנגר
יש לגזור על אולמרט גזר-דין ציבורי וחברתי, שמשמעותו הינה אחת מחיקתו של אולמרט מן התודעה הציבורית, אחת ולתמיד ובאופן מוחלט. אין לראיין אולמרט - בתקופת היותו אסיר ברישיון וגם לאחר מכן - בכל עניין ונושא שהוא. אין לפנות אליו ולבקשו לחוות דעתו, אם בעניינים שעל הפרק ואם בעניינים אחרים. יש להתעלם באופן מוחלט וחד-משמעי - מהספר שעומד אהוד אולמרט להוציא לאור
איתמר לוין
החומר שפסלה הצנזורה בספרו של אולמרט אינו מרוכז בשני פרקים בלבד, כפי שסברה המדינה, אלא מפוזר במקומות רבים בספר
חיים שטנגר
אולמרט רחוק אלפי פרסאות מהגדרה של צדיק גמור. עם זאת, יש לו זכויות בסיס מינימאליות, דוגמת כל מי ששילם - וממשיך לשלם - חובו, לחברה. בואו נירגע קצת ונפסיק מתקפת העלייהום, שגורמים אינטרסים, מעוניינים והם מלבים האש נגד אולמרט, בהדלפות שיטתיות לכלי התקשורת נגדו
עמי דור-און
רק אולמרט יודע אם עשה כל מה שנדרש על-פי החוק כדי להוציא את ספרו לאור; אך דבר אחד חשוב לזכור. האיש הזה היה ראש הממשלה של כולנו. הוא עשה מה שעשה, נשפט ונכלא. אם ועדת השחרורים תנכה שליש מתקופת מאסרו אפשר יהיה לומר שהוא ריצה את עונשו; כך או כך הגיע הזמן להפסיק לרדוף אותו ולנהוג בו במידה האנושית של הסליחה
איתן קלינסקי
ראש הממשלה סבור, שכל מעשיו צחים כשלג    השלג מבקש, פשוט מתחנן לראש הממשלה לא להשחיר את הפרקליטות, לא להשחיר את המשטרה, לא להשחיר את היועץ המשפטי וגם לא את העיתונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il