X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פוליטיקאים מאשימים את התקשורת בעיוות המציאות אך במקביל מפזרים פייק ניוז דרך הפייסבוק פייסבוק מעוניינת רק בהגדלת רווחיה הנגזרים מהגדלת זמן השהיה של גולשים במערכת
▪  ▪  ▪
הפצת מסרים [צילום: ג'ף צ'יו, AP]

האשמות רבות עולות מנבחרי העם על כך שהתקשורת מייצרת שקרים. הם מעלים את הטענות כלפי התקשורת ברשתות החברתיות במסווה של מסר נקי וישיר לעם, אך בואו לא נשלה עצמינו שהתקשורת דרך הפייסבוק היא חיובית.
נתניהו גילה את יכולת פייסבוק לעקוף את התקשורת המסורתית ולדבר למיליון אזרחי ישראל, כשהוא משתמש בפייסבוק כמגפון פרטי ומדווח ל-2 מיליון גולשים הרשומים בדף הפייסבוק שלו ולגולשים נוספים הנחשפים לשיתופים. מכיוון שפייסבוק מעוניינת רק בהגדלת רווחיה הנגזרים מהגדלת זמן השהיה של גולשים במערכת, היא אינה חוסמת תוכן ואף תורמות להפצת מסרים המפלגים את האוכלוסייה באופן תמידי. זאת האמת ואסור לנו להתכחש אליה, אם לא נשים לב למתרחש נתעורר יום אחד לפצעים חברתיים עמוקים יותר.
מנהיגים בכל העולם מנסים לנצל את הרשתות החברתיות על-מנת לעקוף את אמצעי התקשורת ולגעת באנשים ללא מתווך. כך מנהיגים כמו טראמפ הצליחו להשפיע על המונים תוך כדי עיוות המציאות וללא כל אחריות על טיב המידע שהם מפיצים. לא רק שפייסבוק אינה בודקות את המידע המועבר, היא נותנת רוח גבית לפייק ניוז ולא לחינם. היא מרוויחה המון כסף מהדיונים הקולחים והשיתופים שמאפשרים לה לגדיל את כמות המודעות במערכת.
בנוסף לתשתית הפצת התוכן הבעייתית, פייסבוק גם מתאמצת לבנות סביבה נעימה לגולש כדי שלא ימהר לעזוב וכך תוכל לחשוף אותו ליותר פרסום. לכן המערכת בוררת עבור כל אחד באופן אישי את התכנים שהוא נחשף אליהם וחש נוח איתם. האפקט הפרסונלי גרם לתדהמה אצל מחצית מאזרחי ארה"ב שנדהמו לגלות כי טראמפ נבחר לנשיא החדש. כיוון שפייסבוק הסתירה מהם את השיח הטראמפי שגעש ברשת בחודשים שלפני הבחירות. גם במהלך הבחירות האחרונות בישראל, המוני מצביעים (כולל כותב המאמר) נדהמו לגלות שחלק מחבריהם הטובים ביותר הצביעו לביבי, כי הם לא ראו על כך עידכונים בפייסבוק שזיהו את נטיותיהם הפוליטיות והציגו תמונה שקרית.
כלי התקשורת הם עסק שתכליתו היא לספר את האמת ולחשוף את הציבור להתרחשויות, אך מטרתו היא להרוויח כסף. כסף הוא הבונזו של כלב השמירה והפגיעה האנושה שפייסבוק וגוגל גורמות לכלי התקשורת יוצרת לפגיעה אנושה בהמשך הדמוקרטיה.

הכותב הוא מייסד ומנכ"ל Spot.IM
תאריך:  17/08/2017   |   עודכן:  17/08/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שקר ישיר לבוחר
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מתחיל מהעסקת פירסומאים וסוקרים
אף אחד  |  17/08/17 13:52
2
לא מסכים עם נדב שובל
ימני שפוי  |  17/08/17 23:51
3
כל מה שטענת
באום  |  18/08/17 03:20
4
אגב
באום  |  18/08/17 03:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון בריימן
נשאלת השאלה: איך בני-אדם רגילים, המתעבים את הרשתות האנטי-חברתיות, ו/או שכל חטאם הוא שאינם משחיתים את זמנם עליהן, יכולים להגיב ולהתייחס לנאמר בתוכניות השונות? באתר לא מפורסמות כתובות דוא"ל של התוכניות השונות, עובדה שהופכת אותן לבלתי נגישות לרבבות מאזינים אם לא למאות אלפים מהם    מדוע אין כתובת דוא"ל לכל תוכנית, כך שגם מי שאינו משתמש ב"פייסבוק" או ב"טוויטר" יוכל להגיב?
ראובן לייב
הוא לא היה מחובר, כנדרש, לבטונדות, אלא רק מונח עליהן ככה סתם, לתשומת- לב "נתיבי ישראל", המחפשת אשם לאסון שאירע
קובי קמין
לתפיסתי אין שום סיבה להניח שהפילוג כעקרון כולל, הוא דבר שלילי, אלא שהשאלה הנשאלת היא עד כמה אנו מפולגים, ולא אם ישנו פילוג או איננו. לטעמי, ה"פילוג" יהיה בעל מאפיינים שליליים רק בתנאי ומדובר בחילוקי דעות כה חמורים עד שהם יכולים או מביאים להתלקחות אלימה בה נדרסות זכויותיו היסודיות של הבודד
יוסי דר
גם אם לא ניתן להוכיח שנבות תל צור היה מודע בפועל לכך ששולה זקן הבינה שמצפים ממנה לתמורה - הנה באה חזקת היסוד הנפשי וקובעת שאם התוצאה הטבעית של הצעת הסיוע הכספי היא הבנתה של שולה זקן שמצפים ממנה לתמורה - אם זו התוצאה הטבעית כי אז קמה החזקה של יסוד נפשי פלילי אצל המציע
מנחם רהט
הליכוד ומנהיגו נתניהו חיזרו במרץ אחר קולות הסרוגים משום שהבינו שבלעדים ימצאו עצמם באופוזיציה, אך לאחר שנבחרו הפכו עצמם למייצגי אידיאולוגיית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il