X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: זה לא פרדוקס - ישיבה בהליכה, שמעתם? לא לשמנפוביה מי אמר שבריא זה לא טעים? וּלקינוח בריא וגם זול
▪  ▪  ▪
שינוי קולינרי [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

ישיבה בהליכה
ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, ידוע כאיש נועז, היודע לאמץ רעיונות חדשניים וּמקוריים בעירייה. אז אחרי שהמזון הבריא הולך ותופס תאוצה בצה"ל, בכנסת וּבמוסדות החינוך, כל הכבוד לברקת על המיזם החדש Walk and Talk"".
ישיבה סביב שולחן עגול עמוּס בבורקסים וּמאפים? מעתה אאוט. קיום ישיבות במסלול הליכה -אִין. הרווח כפול: גם הוצאת מזונות, המזיקים לבריאות, מהתפריט, וגם פעילוּת גופנית בהליכה - המתכון האולטימטיבי לבריאוּת. כן, ולא שכחנו את הרכיב העיקרי - מסגרת דיוני הישיבות לרווחת העיר.
ראוי שערים נוספות יצעדו בעקבות מודל הישיבות הירושלמי, כמו גם משרדים ומוסדות עבודה אחרים ראוי שיאמצו מודל בריא זה. כי העיקר הבריאות. וּבא לעובדי ציון גואל.
די לשמנפוביה
לאחרונה פורסם על חיילת ששוחררה מצה"ל בגלל עודף משקל. למרבה הצער, החיילת לא לבד. אפליה מקצועית על-רקע משקל גבוה, כמו גם השפלות אישיות בגלל תפיסה חברתית שגוייה בנושא, היא תופעה קיימת. יש איזה פחד קמאי מאנשים שמנים, שאינו פוסח על שום מגזר, אפילו, כמה מפתיע, על הרופאים, האֲמוּנים על האתיקה המקצועית ואמוּרים לפעול בגישה רפואית נטו. כדאי שיפנימו כי על-פי אמנת זכויות החולים, אין להשפיל חולה ולהעליבו ויש להתייחס אליו בכבוד.
ראוי שעל-פי החוק, תיאסר כל אפליה מקצועית והעלבה חברתית על-רקע משקל, בדיוק כפי שזו אסורה מטעמי דת, עדה, מִגדר או מין. יש לציין זאת מפורשות בכל מודעת 'דרוּשים' וחוזה עבודה. וּבאשר ללוֹקים בתסמונת זו, השמנפוביה (הפחד משמֵנים), כדין כל הפרעה אישית, עליהם לעבור טיפול נפשי להתמודדות עם התופעה. אחרת, יש לשלול מהם כל רישיון מקצועי ובא לציון גואל.
בריא וטעים
דומה שהעידן החדש בחיינו לא פסח גם על תחום התזונה. אם בעבר חשבו שאוכל בריא הוא לא טעים, ורק המזון עתיר השומן והקצפת עָרב לחיכֵּנו, הרי כיום התפיסה השתנתה. והמאפים והעוגות לא לבד. מגוון המוצרים הרחב המיובאים במיוחד מיפן, הסוייה הטופו וכד', כמו גם שפע הדגנים הפירות והירקות האקזוטיים, חוללו מהפכה קולינרית בריאה וטעימה במטבח הישראלי. לכך ניתן להוסיף את כל תחליפי הבשר של הסוייה בטעם זהה ועיבודי מזון בריאים אחרים.
אין לשכוח כמובן גם את הדגש הרב שניתן לעיצוב המזון הבריא, המגרה אף הוא את בלוטות החיך. מה הפלא שהשינוי הקולינרי התקבל באהבה בצה"ל, בכנסת ובמוסדות ציבור. וּבא לחֵך גואל.
בריא ובזול
דומה כי אחרי שהמזון הבריא הוכנס ליחידות צה"ל ולבתי הספר, ומעתה החיילים והתלמידים יצעדו על קיבתם הבריאה, הייתה זו רק שאלה של זמן עד שהוא יהפוך לעממי.
ראוי אפוא לברך את משרד הבריאות על היוזמה החדשה להכניס את המוצרים הבריאים לפיקוח, במקום את המזון המסחרי הלא בריא, ולהוזיל את מחיריהם. כך שיהיו בהישג יד של הציבור הרחב, במחיר שווה לכל כיס.
צעד חשוב זה יתרום לא רק לבריאות אזרחי ישראל, אלא לא פחות יחסוך לקופת המדינה כסף רב של העלויות הטיפוליות בהשמנה ובמגוון המחלות הנגזרות ממנה (לב, סוכרת, מחלות דם, סרטן ועוד). כל הכבוד!

תאריך:  21/08/2017   |   עודכן:  21/08/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ניר ברקת / Nir  Barkat
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליהו קאופמן
הפעם זה איננו רב זוטר שמראש היה חשש למעידו אלא מדובר בתפקיד ה"ראשון לציון" שעליו ישבו גאוני ישראל, ואילו הרב שמעד היה תציד מוערך והגר"ע יוסף פעל עבור בחירתו
בצלאל לביא
יגאל אלון, מפקד צבאי ושר בישראל, קבע כי עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל    במיוחד כאשר זה נוגע בדור הצעיר
בעז שפירא
אלימות משטרתית בקנה מידה רחב הייתה מורגשת בכל הפגנה - מכות, יס"מ, סוסים, מכת"זיות (מכונות להתזת מים מסריחים) ומה לא    כל אלה היו חלק מהתפאורה ומהאמצעים להלך אימים על ציבור גדול מאוד ולמנוע ממנו זכויות יסוד - למשל, הפגנה
יוני בן-מנחם
מצרים ירדן והרש"פ תיאמו עמדות לקראת ביקור המשלחת האמריקנית באזור אך הציפיות לפריצת דרך מדינית שואפות לאפס    ברש"פ כבר בוחנים חלופות לשבירת המבוי הסתום כולל חזרה לאסטרטגיית בינאום הסכסוך
דביר מור
האופוזיציה הישראלית איבדה את הדרך והיא נגררת אחר מצב של התנגחויות חסרות כריזמה בראש הממשלה ללא הצבת אלטרנטיבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il