X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
נראה כי אין לישראל מנוס אלא להקדים את אויביה כפי שעשתה במלחמת ששת הימים ולתקוף בהפתעה וכדי שאיש לא יוכל להאשים אותה שהיא פתחה במלחמה, יצא נתניהו למסע אזהרה ברוסיה ושיגר משלחת רמת דרג לארה"ב רק כדי שלא יגידו ידידינו שאנחנו התחלנו בלי כל סיבה מכת-מנע נגד האירנים המתמקמים בסוריה ומהווים סכנה, נדרשת רק מחוסר ברירה
▪  ▪  ▪
מלחמה בסוריה[צילום: AP]

תופי הטם טם של מלחמה צפויה מתחילים להישמע בצפון המזרח התיכון. האיש המתריע נגד סכנת המלחמה הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו שטס לפגישה דחופה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין והבהיר לו חד וחלק כך: "נדאג להגן על עצמנו בכל אמצעי נגד האיום האירני בסוריה ונפעל היכן שצריך, לפי הקווים האדומים שלנו", והוסיף כי "יש סיכוי הרבה יותר טוב למנוע מלחמה עתידית, אם אירן לא תהיה בסוריה". צפירת אזהרה דומה העבירה ישראל גם לארה"ב והבהירה כי דרישתה היא ש"כל הכוחות הזרים, הפועלים בסוריה יעזבו את השטח".
פוטין שמע בסבלנות את אזהרות נתניהו אך לא השמיע הבטחות כלשהן שיכלו להנמיך את הלהבות המאיצות את הרתיחה. הפעם לא נשמעו כל רעשי רקע מתגרים מצד אירן. כנראה שהאירנים עושים את שלהם בחשאיות ובבטחה, תחת חסות רוסית, כשהם בונים את התשתית ליצירת רצף קרקעי מאירן דרך עירק וסוריה עד אל נמל טרטוס בים התיכון, כדי שישמש להם בסיס ימי גדול למערכה העתידית נגד ישראל. האזהרות שהשמיע נתניהו לא נועדו לחשוף כל תוכניות אופרטיביות אבל מי שעיניו בראשו יכול היה להבין מה משמעותן.
מה, בעצם, יכולה ישראל לעשות כאמצעי התגוננות כאשר היא נתונה במצב אסטרטגי חדש. מרצועת עזה מאיימים עליה אנשי החמאס שבידיהם מצויים טילים המסוגלים להגיע אל לב גוש-דן. בצפון אגר צבא חיזבאללה רבבות טילים המוכנים לשיגור כמעט לכל מטרה בישראל, וגם לבנון מסוגלת להצטרף ל"חגיגה" אם וכאשר תפרוץ.
אם נצא מתוך ההנחה הסבירה כי הנחיית הדרג המדיני לצה"ל היא לעשות כל מה שניתן כדי לא להיגרר למלחמה כוללת, מה בעצם תוכל ישראל לעשות אםאירוע נקודתי בגבול רמת הגולן עם סוריה יתפתח לתגובה מלחמתית. למשל: צה"ל יהרוג שני מחבלי חיזבאללה שפרצו את הגדר וחדרו עם מטעני נפץ לעבר אחד הקיבוצים והתגובה תהיה ירי מטח רקטות לעבר מגדלי עזריאלי ותחנת הכוח הגדולה בחדרה. כתוצאה מן הירי הממוקד הזה נהרגים מספר קציני צה"ל ששהו במגדלים וגם חמישה אזרחים. כ-20 אזרחים נפצעו. האם זו תהיה עילה למלחמה? בהסתמך על ההנחה שלפיה הבהיר ראש הממשלה שאיננו רוצה מלחמה, יהיה צורך לשאול את רשותו להגיב. ובאיזה אופן. סביר להניח שצה"ל לא יפעל בניגוד להנחיית ראש הממשלה. אז מה בכל זאת יוכל צה"ל לעשות? תלוי בנזק שיגרם ובכמות הנפגעים. ככל שיעלה המספר יגדלו הסיכויים לעבור לתגובה רחבת היקף.
ומה יקרה אם יחליטו כל אויבינו הצפוניים, כולל לוחמי החמאס, להנחית מכת פתע על רוב היעדים האסטרטגיים של ישראל? ניתוח הגיוני של אופציות התגובה הישראליות מעלה את אפשרויות הפעולה הבאות:
הראשונה: שיגור חיל-האוויר לעבר מאות יעדי חיזבאללה בלבנון כדי להעלות באש את המדינה הקטנה הזו ולהחריב את כל מערכות הקיום שלה. תקיפה מאסיבית כזו לא תמנע שיגור טילים לעבר ישראל מהדרום ומהצפון ולא תפתור את בעיית האיגוף האירני בסוריה.
השנייה: תקיפה אווירית מוגבלת של מטרות אירניות בסוריה. אפשרות זו בעייתית בגלל פיזור המטרות. את נמל טרטוס אי-אפשר לתקוף כי על-פי מה שמעריכים מקורות מודיעיניים הצופים בשטח ממערך לוויני, עוגנות בו, בסמוך לאניות של הצי הסורי, גם אניות של הצי הרוסי ובאלה ישראל בוודאי לא תרצה לפגוע.
השלישית: לתקוף מטרות אסטרטגיות בדמשק. גם בכך אין היגיון כיוון שצבא אסד נלחם היטב בדאעש ואין לישראל כל עניין להחליש את המאמץ המלחמתי המתמשך כבר כשש שנים וכנראה עומד להגיע לקיצו בעתיד הלא רחוק.
סביר מאוד להניח כי בארסנל התכנון ההתקפי של ישראל קימות אופציות נוספות, אך השאלה החשובה ביותר היא מה בעצם יכולה ישראל לעשות במקרה של מתקפת פתע שתנחת עליה מצד אויביה.
נראה כי אין לישראל מנוס אלא להקדים את אויביה כפי שעשתה במלחמת ששת הימים ולתקוף בהפתעה לרוחב כל החזית, בצפון ובדרום. וכדי שאיש לא יוכל להאשים אותה שהיא פתחה במלחמה, יצא נתניהו למסע אזהרה ברוסיה ושיגר משלחת רמת דרג לארה"ב. רק כדי שלא יגידו ידידינו שאנחנו התחלנו בלי כל סיבה.. פתחנו במכת-מנע נגד האירנים המתמקמים בסוריה ומהווים סכנה לישראל רק כי לא הייתה לנו ברירה.

תאריך:  24/08/2017   |   עודכן:  24/08/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצפון תפתח המלחמה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
רק זה חסר לנו
ארי כספי  |  24/08/17 16:09
2
הליכודניק החדש תפתח הרעה
א.כ  |  24/08/17 19:05
3
בשעה זו, כשנתניהו פועל
ב_שמואל  |  24/08/17 21:29
4
אם אנחנו נפתח - ששת
אהרון שחר  |  24/08/17 23:07
 
- במטרות אירן בסוריה אין אזרחים
יהודה דרורי  |  25/08/17 11:05
 
- יהודה דרורי, כששמאלני
ב_שמואל  |  27/08/17 07:50
5
עזבו את לבנון
ישראל עם רם  |  25/08/17 12:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
מנחם רהט
עוד תאריך "עגול": 70 שנה לפרוץ מלחמת השיחרור במיתקפה ערבית וטבח יהודים במועדון גן הוואי על גדות הירקון, באוגוסט 1947
איתמר לוין
ראש ממשלת בריטניה לשעבר קיבל לפחות 14 מיליון דולר מאיחוד האמירויות תמורת "ייעוץ" - כאשר אמור היה להיות מתווך הוגן בין ישראל לבין הרשות הפלשתינית
מרדכי ליפמן
את השנאה, הרצחנות, הרצון לטבוח ביהודים אויבינו לא זנחו, לא כאן ולא בחו"ל, לפחות לא במאת השנים האחרונות    האם באמת לא ניתן למנוע, או לקטוע, את ביצוע זממם הצפוי, את ביצוע הרציחות הללו, הצפויות, כולן או לפחות בחלקן?
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - קרב על הריבונות, משקרים, צבא העם ומגוחכים
אריאל י' לוין
עמאר שאהין, אימאם בקליפורניה, קרא לנקות את אל-אקצה מזוהמת היהודים וביקש מאללה להשמיד את כולם    אחד מבכירי פוקס ניוז דוחה את התירוצים שניתנו לדברים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il