X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הפגינו, בין השאר, אמירות נוגדות שכל ישר של שופטי בית המשפט העליון, ואנטישמיות קלאסית של יהודי שמאלני כלפי יהודי חרדי
▪  ▪  ▪
ההפגנות בפתח תקווה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

שני דברים משכו את תשומת ליבי עד כה בהפגנות בפ"ת נגד היועץ המשפטי. האחד, אמירה של שופט בית המשפט העליון שאינה עומדת במבחן השכל הישר ומשוללת הגיון. השני, מפגן אנטישמי קלאסי של אחד מהמפגינים, אברהם פורת שמו מקיבוץ מזרע, כנגד יהודי חרדי.
לנושא הראשון. כוונתי לדברים שאמר כבוד השופט דנציגר בעתירה בעניין ההפגנה בפ"ת. וכך הוא אמר: "הזכות של תושבי השכונה לשקט לא מתקרבת לזכות לחופש הביטוי וההפגנה". בציטוט אחר, הזהה בתוכנו אך שונה בניסוחו נאמר: "הזכות של תושבי השכונה ליהנות משקט נמצאת בדרגה שאפילו לא מתקרבת לזכות להפגין ולחופש הביטוי". אמירה זאת זכתה לשפע של כותרות, והתקבלה כדברי אלוהים חיים.
לפני שאנמק מדוע אמירה זאת מנוגדת לשכל הישר שני גילויים נאותים: האחד, היה לי בזמנו אמון מלא בטיב ההיגיון,החשיבה והיושרה של שופטי בית המשפט העליון. הוא נסדק משהו בפסק הדין שלו בערעור של שמחה דיניץ (שגריר ישראל בארה"ב, יו"ר הסוכנות היהודית). בית המשפט העליון זיכה אותו (1997) בעבירה של שחיתות שזעקה לשמיים, בנימוק שלדיניץ לא הייתה "מחשבה פלילית". זה היה פסק דין שנגד את השכל הישר של כל "אדם סביר".
השני, אין לי שום ידע משפטי, ולא בנו של שופט אני. אני בא לנמק בשם השכל הישר. ולנימוק הראשון. אם ננתח את האמירה נראה שיש בה אי-צדק מובהק. למה? כי זכות ההפגנה היא עקרונית. ניתן לקיים אותה בכל מקום. לא מוכרחים דווקא ליד ביתו של היועץ המשפטי. לא יגרע מהזכות המלאה להפגנה נגד היועץ אם תיערך במקום אחר. מאה מעלות חום שוות בכל מקום. אבל, השקט של תושבי השכונה הוא קונקרטי, מעשי. אם כל הזמן יקיימו את העיקרון של חופש ההפגנה באותה שכונה, הרי ברור שהשכונה תסבול. במילים אחרות: לתושבי השכונה אין אלטרנטיבה, אין שום חופש בחירה, היא לא יכולה להעתיק אותה ממקומה. למפגינים יש ויש חופש בחירה להפגין בכל מקום אחר.הם יכולים להעתיק את ההפגנה ממקום למקום
ולנימוק השני. מה היה אומר כבוד השופט אם בשל סחבת בעבודתו (וברוך השם הדברים נסחבים במדינה שלנו) הייתה קבוצת מפגינים מתייצבת מדי לילה, נאמר ב-03.00, בפתח ביתו, רק עם מגפון אחד, ומפגינה על-פי זכותה המקודשת? אני משער שכבודו היה אוסר את קיומה של ההפגנה בשעה זאת. ייתכן מאוד שאני טועה, ילמדוני חכמי המשפט!
לנושא השני: אני כותב רק מה שעיני ראו בסרטון. הן ראו יהודי חרדי עם חולצה לבנה וזקן לבן ארוך עומד ומתווכח עם מפגין גדל מידות. המפגין הוא התוקפני, החרדי מתגונן. החרדי שואל מדוע התחילו את ההפגנה לפני צאת השבת. המפגין, בן קיבוץ מזרע של השומר הצעיר מגדף בצעקות את החרדי: אומר לו ל"הוריד את השטיח מהראש" (כלומר, את הכיפה); אומר לו "לגזור את השערות" (להוריד את זקנו) וזורק קללה: "נתניהו הוא חרה".
האמת, ראיתי לנגד עיני את התמונה המפורסמת בה הנאצים גוזזים זקנו של יהודי. פתאום חזיתי בכמה שניות בשנאה האיומה, הלוהטת של החלק השמלאני קיצוני בתוכנו לכל מה שהוא יהודי ומסמל יהדות; ופתאום הבנתי באחת למה השמאל הפך לשנוא בקרב רבים בעם ישראל.

תאריך:  02/09/2017   |   עודכן:  02/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפגן אנטישמי בהפגנות בפ"ת
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שטויות מחורבנות
הירונימוס  |  3/09/17 12:28
2
גלבוע מכנה יהודי פ"ת אנטישמים.
הגוי..  |  3/09/17 15:50
3
מעניין
באום  |  3/09/17 18:46
4
האמון "נסדק משהו".
אהוד פרלסמן  |  4/09/17 06:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
ניתוח נתוני התפוצה של התקשורת המודפסת מגלה כי יותר מ-40% תומכים בימין אבל רצף אירועי התמיכה מעיד על כך שנתניהו נתון בלחץ    האם הוא חושש מהדחה בקלון
יוני בן-מנחם
מוחמד דחלאן ויחיא סינוואר מקדמים בשטח תהליך פיוס בין משפחות מתנועות פתח וחמאס כדי לנטרל את אפשרות "נקמת הדם" על-רקע אירועי הדמים ב-2007    עשרות משפחות גדולות ברצועה כבר הסכימו להשתתף בתהליך אשר אמור ליצור בסיס לפיוס לאומי בעתיד
נסים ישעיהו
וזו ההוראה מפרשת השבוע, לטפל בסימני סכנה מיד בהתחלה, בטרם יהפכו לסכנה ממשית
מתי דוד
באחד מנאומיו בשלהיי כהונתו כמנהיג מפלגת הלייבור וכראש ממשלת בריטניה, ניסח את דעתו על סגנון השיח הציבורי השולט בציבור ובתקשורת - "הכל רק בשחור לבן, הצבעים האפורים של החיים נעלמו, יש רק ניצחון או אסון..."
דרור אידר
לא רק הילדים, גם אנחנו מתחילים מחדש בכל שנה ללמוד אתם. כל שלב חדש, החיים שמים אותנו שוב בכיתה א' בסוד ההתחדשות האישית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il