X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמעט כל אמצעי התקשורת המקוונים התעלמו מפסק הדין בו אישר בג"ץ את פעולותיה של הממשלה מול החטיבה להתיישבות. הדבר נובע או מחובבנות ועצלנות של העיתונאים, או מאג'נדה של כלי התקשורת
▪  ▪  ▪
רובינשטיין. כתב את שניהם [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

שני פסקי דין פרסם (יופ ד', 6.9.17) בית המשפט העליון בנושאים חשובים הנוגעים להחלטות שנויות במחלוקת שקיבלה ממשלת נתניהו. אבל משום מה, רוב אמצעי התקשורת - באתרי האינטרנט שלהם - בחרו לדווח רק על אחד מהם.
פסק הדין הראשון הכשיר האצלת סמכויות מן הממשלה לחטיבה להתיישבות בסוכנות היהודית. השופט אליקים רובינשטיין אומנם הדגיש שיהיה צורך לוודא שהממשלה מפקחת בצורה הדוקה על החטיבה, ושזו עומדת בהבטחתה שלא לקפח אזרחים ערבים - אבל בשורה התחתונה קבע שאין עילה להתערבות בג"ץ בהאצלת הסמכויות.
הצעד הזה היה משמעותי מאוד לבית היהודי ובמיוחד לשר אורי אריאל. הוא בא במפורש כדי לעקוף חוות דעת של המשנה ליועץ המשפטי, דינה זילבר, שקבעה שפעולות החטיבה מהוות סמכויות ליבה שהממשלה לא רשאית להאציל. אבל הממשלה מצאה פתרון משפטי חוקי, הכנסת אישרה אותו ובג"ץ לא מצא מקום לפסול אותו.
על פסק הדין הזה יכולתם לקרוא בהרחבה ב-News1 והיה גם דיווח ב-nrg המזוהה עם הימין. אפשר לא הייתה על זה מילה וחצי מילה? באתרים הבאים: ynet, הארץ, דה-מרקר, גלובס, כלכליסט וישראל היום.
כעת נעבור לפסק הדין השני - זה שקבע, כי לא ניתן יהיה בעתיד לאשר תקציב דו-שנתי באמצעות הוראת שעה שתעקוף את חוק יסוד משק המדינה. פסק דין חשוב, שניתן בהרכב של שבעה שופטים ונכתב גם הוא בעיקרו בידי רובינשטיין. בג"ץ קבע פה אחד, כי ממשלת נתניהו והקואליציה שלה בכנסת עשו שימוש לרעה בחוק יסוד, כאשר עקפו את זה הקיים באמצעות "חוק יסוד: תקציב המדינה (הוראת שעה)".
מדובר במכה משמעותית לממשלה ובמיוחד לעומד בראשה, שכן בנימין נתניהו המציא לפני שמונה שנים את התקציב הדו-שנתי במטרה להקשות על סיעות הקואליציה לסחוט אותו ובעיקר כדי להרחיק לפעם בשנתיים את הסכנה שממשלתו תיפול משום שהתקציב לא יאושר במועד. זהו צעד בעייתי מאוד מבחינה תחוקתית וטיפשי מאוד מבחינה כלכלית, וטוב שבג"ץ לכל הפחות מקשה עליו בעתיד.
איפה יכולתם לקרוא על פסק הדין הזה? ב-News1, ב-ynet, בגלובס, בכלכליסט, בדה-מרקר וב-nrg. מי לא פרסם דבר באינטרנט? הארץ (שכנראה הסתמך על דה-מרקר) וישראל היום (שהיום פרסם ידיעה בעמוד 31 של העיתון המודפס).
כעת נשאל את עצמנו מה קרה כאן. התשובה הראשונה תהיה, שיש לנו עסק עם "עיתונאי גרבר": כאלו שרוצים לקבל הכל טחון, מרוסק, ממותק ומוכן לאכילה בכפית. ל-78 עמודי פסק הדין בנושא התקציב התלווה תקציב מצוין שהוכן בלשכות השופטים, כך שלא היה צריך לקרוא את כולו. ל-47 עמודי פסק הדין בנושא החטיבה להתיישבות לא צורף תקציר, אז רוב כתבי המשפט לא טרחו לקרוא אותו.
התשובה השנייה היא, שבעוד פסק הדין בנושא התקציב נותן סטירת לחי לממשלת נתניהו, פסק הדין בנושא החטיבה להתיישבות נותן אישור למעשיה. משום מה יש לי תחושה, שאם גם כאן היה נפסק נגד הממשלה - הכתבים כן היו טורחים לקרוא והעורכים כן היו מוצאים מקום לידיעה עליו.
אז מה יש לנו כאן? חובבנות ועצלנות? אג'נדה שמשפיעה על ההחלטה מה תקראו ומה לא? שילוב של שניהם? איך שלא יהיה - התשובה מלמדת על המצב העגום של התקשורת הישראלית.

תאריך:  07/09/2017   |   עודכן:  07/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היה פסק דין שעליו לא סיפרו לכם
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הדרך לעקוף את בג"צ פשוטה
חשדנית  |  7/09/17 11:10
2
יפה. ראוי גם ל"עין השביעית" ל"ת
40דציבל  |  7/09/17 12:49
3
התקוה היא שביבי לא יעקוף את...
בומבמלה  |  8/09/17 00:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זוהר בן-אשר
הרדיקליזם הפשיסטי נובע גם מהשאיפה להרגיע את חוסר שביעות הרצון באמצעות היענות לדרישות עממיות מסוימות כל עוד הדרישות האלה עולות בקנה אחד עם סדר העדיפויות של המפלגה. הנאמנות העיוורת למנהיג היא, כמובן, יסוד מוּסָד בפשיזם - וזה בדיוק מה שקורה בליכוד בימים אלה, עת שרבים מבין חברי הליכוד אומרים בקול רם כי תמיכתם במנהיג, ראש המפלגה, היא בלתי-מסויגת - גם כאשר ראש המפלגה אומר כי הוא מקבל מתנות וכי - למרות שזה אסור על-פי חוק - מבחינתו זה בסדר
יוני בן-מנחם
ארגון דאעש עומד לנחול תבוסה צבאית בסוריה הוא יאבד את השטחים ששלט עליהם ויעבור לפעילות מחתרתית. למרות התבוסה, דאעש איננו עומד להיעלם והוא צפוי להגביר את פעילות הטרור שלו באירופה ובארה"ב
ציפי לידר
בשולי הכותרות: נדידת החולים    סטטיק לָנֶצַח?    דוספוביה - עם עוּבדות אי-אפשר להתווכח    וּלקינוח ביבי על ספת הפסיכולוג
אברהם הללי
הבסיס לקיום ארץ ישראל בידי עם ישראל מיוסד על "החוק והסדר" שמשה נתן לעמו בדברו אליו בפרשות כי תצא וכי תבוא שָׁם שַׂם יסודות השלטון. דברי משה בפרשות אלו מהווים התשתית לקיום ישות מדינית עצמאית של עם ישראל ועל-פי דין כולל ההתנהגות בין אדם לבוראו ולחברו ובין אדם לעובדו ובין אדם לשכנו ונקעו דיני נזיקין, ודין פלילי ודין אזרחי, וסדר דין וסדרי השלטון והמשפט, הדומים לחקיקה בת ימינו
ראובן לייב
לא בכדי הפך ה"סמול" לבולט שבין כינויי הגנאי הפוליטיים בארץ, ומסתבר שהוא גם השיג את יעדו הברור: להמאיס את עצמו בעיני הציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il