X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הטרנספורמציה הדיגיטלית לא פוסחת על עולם האופנה, וגם בתעשיה זו מבינים את זה אנחנו נמצאים כיום בתקופה מעניינת, שבה היצרנים, הרשתות הקמעוניות והסטארט-אפים מתחילים להתקרב ולהכיר זה את זה
▪  ▪  ▪
מהפיכה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

כנס FashTech שנערך השבוע, בייזום ובהפקת אנשים ומחשבים, עסק בחיבור שבין טכנולוגיה לאופנה. במהלך הכנס עלו האתגרים שעומדים בפני תעשיית האופנה אל מול המהפכה הדיגיטלית שעובר ענף זה - בליבת הייצור שלו, באולמות העיצוב והתכנון ובעיקר בשטח עצמו.
למעשה, ענף האופנה אינו שונה מתעשיות אחרות שחוות חדשנות משבשת, או חדשנות משפרת, כפי שנהוג לקרוא למהפכה זו. יש בה את כל הסממנים שאנו מזהים כאשר מדברים על טרנספורמציה דיגיטלית.
המהפכה הזו מביאה למעבר של קוני הבגדים ושאר מוצרי האופנה מהחנויות הפיזיות לרשת. ביום שבו נערך הכנס פורסמו נתונים מעניינים על ירידה ניכרת במכירות של רשתות אופנה, בעיקר מותגים בינלאומיים, כשחלק ממנהלי הרשתות תולים את הירידה במכירות בגידול המואץ שחל בישראל בכל מה שקשור לקניות אופנה אונליין.
כמו-כן, רשתות האופנה והיצרנים חווים פיתוחים של חברות צעירות, בדרך כלל בוגרי בתי ספר לעיצוב, שפיתחו פתרונות תהליכיים לייצור ולעיצוב טובים יותר ואיכותיים יותר של מוצרי אופנה, שמתחרים במותגים הקיימים
נרדמו בשמירה?
אחד המסרים שעלו מהכנס הוא שתעשיית האופנה - על מנהליה, יזמיה ובעליה - נרדמה בשמירה והתעוררה בבהלה כאשר גילתה כי הדיגיטל מאיים לנגוס מהגופים המסורתיים בתעשיה זו נתחי שוק נכבדים. זאת, על-ידי החל מהאפליקציה בנייד ועד למערכות של עיבוד מידע תמונות ואנליטיקה. הדבר פגע גם בכל אותן חברות צעירות, שהתקשו למצוא בית חם שיהיה מוכן לבדוק ולנסות את הפיתוחים.
אנחנו נמצאים כיום בתקופה מעניינת, שבה היצרנים, הרשתות הקמעוניות והסטארט-אפים מתחילים להתקרב ולהכיר זה את זה. הם מבינים את הכלל שאם לא יהיו זה לצד זה ויעבדו ביחד, הם יהיו תלויים זה לצד זה.
במהלך הכנס הוצגו פתרונות ודרכים לנצל את החדשנות הטכנולוגית ולהפוך אותה לשובר שוויון בתחרות מול ה-"שיבוש" שבחדשנות. הכוונה היא ליישום טכנולוגיות IT, להעצמת השימוש במידע הרב שכבר קיים אצלם עלינו - וזה לא מעט, בעזרת מערכות BI, CRM, ERP ויתר המערכות התומכות בכך.
בעזרת מערכות אלה הם יכולים לתת פתרונות של חוויית משתמש, לנהל טוב יותר את מדיניות השיווק, להבין מה באמת הלקוח רוצה ומזה לגזור תהליכי ייצור ואספקה שיכולים לחסוך להם הוצאות. החיסכון שינבע מזה ינותב למתן מענה לאתגרי המחיר וחוויית הלקוח, שהוא הנושא המרכזי המציק להם. הלקוח הישראלי, כמו לקוחות בכל העולם, כבר מזמן הפסיק להיות נאמן למותג, לחנות מסוימת. הוא יהיה מוכן לשלם אפילו את אותו המחיר אם החוויה של קנייה ברשת תביא לו את התוצאה שהוא מצפה לה.
השורה התחתונה: תעשיית האופנה היא דוגמה מוחשית למהפכה שמייצרת הכלכלה הדיגיטלית, לטרנספורמציה הדיגיטלית ולחדשנות המשבשת. בתעשיה זו, כמו בתעשיות אחרות, הבינו מזמן שמשהו קורה מתחת לשטח, גם אם באופן טבעי גורמים רבים בה מעדיפים לשבת על הגדר ולראות כיצד הדברים מתקדמים. ארגוני אופנה רבים הם בסדרי גודל לא קטנים, גם במונחים של המשק הישראלי. הם מעסיקים מאות עובדים והמהלכים שנועדו להתאים אותם למציאות החדשה הם מהפכה של ממש, שהיא קודם כל ניהולית ופנים ארגונית - כשהטכנולוגיה, כרגיל, היא המלווה והמאפשרת.

תאריך:  10/09/2017   |   עודכן:  10/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
עדויות לא מעטות שעליהן מצביע המחקר מגלות שנתניהו ממש חסר אונים מול אשתו וכוחה ביחס אליו הולך ועולה. לפי עדויות של אישים שעבדו עם נתניהו ההתערבות של שרה בענייני מדינה (ובעיקר במינויים) רבה מאוד ו"מי ששרה לא רוצה, מסיים את תפקידו"; במחקר על התנהגותו של ביבי מסופר על עדויות ששרה משתתפת בקבלת החלטות ומינויים, בהתייעצויות סודיות שהיא לא אמורה לקחת בהן חלק, ומשתפת גם בקבלת החלטות בנושאים מדיניים חשובים ביותר
יואב יצחק
בניגוד לפרסומים בכלי התקשורת: היועמ"ש מנדלבליט טרם החליט להעמיד לדין את שרה נתניהו, אלא הודיע כי הוא החליט לשקול העמדתה לדין בכפוף לשימוע    ארוכה הדרך עד החלטתו הסופית    בניגוד לפרסומים הכוזבים בכלי התקשורת, אכן, על-פי כתב החשדות - עסקינן בעיקר בחמגשיות    מתוך 393,000 ש"ח הנטענים, רק 35,163 ש"ח הוצאו בגין ארוחות שהוכנו על-ידי שפים ממסעדות    אין עסקינן בארוחות שחיתות אלא לכל היותר בחריגה מנהלים
יוסי דר
היועמ"ש איננו אומר ששרה נתניהו יצרה מצג שווא אלא פעלה ליצירת מצג שווא, כלומר: על-פי הניסוח, אין מדובר במעשה (או מחדל) ישיר אלא בהתנהלות עקיפה כלשהי ומרוחקת יותר מגוף העבירה
עמי דור-און
סביר מאוד להניח כי גם בישראל שפיתחה "אופציה גרעינית" קיימים נהלים מבצעיים ברורים לגבי שאלות המתעוררות לגבי מימוש האופציה    למשל: מי בממשל מוסמך לקבוע מתי הגיע הרגע שבו אין מנוס מהכרה בעובדה שאיום כלשהו מהווה סכנה ברורה ומידית או אפילו "איום קיומי" ובאיזו תוכנית פעולה מוכנה מראש יש לנקוט במקרה כזה
נסים ישעיהו
כשנאמץ לעצמנו את המסר החינוכי שבמצווה הזאת, כמו באורח פלא ייעלמו מחיינו כל מיני תופעות מכוערות שיסודן באנוכיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il