X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מצב הדמוקרטיה לא טוב וללא ספק צריך להחליף את נתניהו! אך במשטר דמוקרטי אמיתי, הדרך להחלפה עוברת דרך שכנוע לגיטימי של המצביעים על שינוי דרך ומגמות בניהול המדינה
▪  ▪  ▪
הזוג נתניהו. תחת מרדף מתמיד של התקשורת [צילום: אבי אוחיון/פלאש 90]

שרה בואי הביתה יש לנו ציפור בננה להאכיל (המלצות איך להפיל את נתניהו ושלטון הליכוד). "שרה בואי הביתה" היא סיסמה שתפסה את הציבור הרחב והצר. המטרה הברורה של משפט זה להוציא את נתניהו מהחיים הציבוריים ועדיף שישב אחרי סורג ובריח.
נתניהו ושרה נמצאים תחת מרדף מתמיד של אמצעי התקשורת. אמצעי תקשורת שבמקורם נועדו לדווח על חדשות ולפרשן אותם, הפכו ליצרני חדשות ציניים המובילים מטרות פוליטיות מוגדרות. זכורה לרע החקירה משטרתית המתוקשרת על גניבת מתנות מבית ראש הממשלה, שבסופה נשאלה שרה נתניהו ע"י חוקרי המשטרה המהוללים, מה יש במעטפה שכתוב עליה "ציפור בננה" והיא ענתה שזה ציפוי בננה (השוטר לא ידע לקרוא) שקיבלו במסעדה שאכלו בה קינוח עם ציפוי בננה והתלהבו והטבח צייד אותם בציפוי. בזאת נגמרה החקירה על גניבת מתנות מבית ראש הממשלה. באותו יום לאה רבין מכרה במכירה פומבית חרב שבעלה קיבל מתנה במסגרת תפקידו כראש הממשלה ושום אמצעי תקשורת לא דיווח על כך. שום חקירה לא נפתחה!.
אף כתב או "עיתונאי" לא עשה עבודת רקע מינימאלית כדי להציג לציבור צרכני התקשורת, אבני הבניין של הדמוקרטיה, למשל כמה הוציא יצחק רבין על סיגרים ו-וויסקי, כמה מתנות מכר, שקיבל כראש ממשלת ישראל, למה לא נפתחה חקירה משטרתית כשבסופה העמדה לדין פלילי על חשבון הדולרים של רבין בהיותו שגריר במשרה מלאה בארה"ב, שלקח כסף עבור הרצאותיו, כמה הוציא אהוד, טפלון, ברק, שמעולם לא נראה כאחד שבוחל במנעמי החיים וכמה עלו הנשיאים: שמעון פרס על אירוח בהיותו נשיא, כמה דלק סילונים וכסף הוציא הרצוג "המעופף" בהיותו נשיא, איך יצחק נבון הנערץ, מכר את דירתו לפני התמנותו לנשיא כדי לקבל כנשיא לשעבר "חסר דיור" כסף לרכישת דירה חדשה ואיך עזר וויצמן שיפץ את דירתו הפרטית על חשבון תקציב בית הנשיא.
נכון נתניהו עוד לא נשיא אבל אנשי תקשורת, כדי לעשות את עבודתם כשירות לציבור, צריכים להסתכל בנוסף למקרה הפרטי, במקרים דומים ולעלות על תופעה, אם היא אכן קיימת.
המתקפה על נתניהו מכול כיוון אפשרי, פעולותיו, פעולות אשתו וילדיו וחבריו, בבחינת "נזרוק הרבה חיצים משהו בוודאי יפגע" מצביעה על מגמה מסוכנת בדמוקרטיה, שהיא שלטון העם. אם מדווחים לעם דיווחים מגמתיים, פוגעים בכושר ההחלטה של מרכיבי הדמוקרטיה. אם מציידים רופא במידע שקרי הוא יכול לגרום למות החולה. נראה שעד היום למרות מסע יקר ומושקע למוטט את בחירת נתניהו ע"י זריקת בוץ ללא כל הרשעות פליליות אמיתיות (ראו אולמרט וקצב), יצרני התקשורת לא הצליחו.
אבל צריך להסתכל על התופעה ולא על המקרה הפרטי. כדי להתחיל ולהשתלט על תופעה חמורה זו של פגיעה בדמוקרטיה צריך לערוך דיון מעמיק על מה צריך להיות גורלו של איש תקשורת המונים, שנמצא דובר שקר ופגע בדמוקרטיה כלומר דיווח למרכיבי הדמוקרטיה (המצביעים הצורכים תקשורת) דיווח שקר. הדבר דומה לרופא המועל בתפקידו בזדון או ברשלנות ונשלל רישיונו לעסוק במקצוע זה.
צריך גם לדון דיון מעמיק במשטרת ישראל ויחסיה עם התקשורת ורמת המוסר והעבריינות של קציניה הבכירים והזוטרים. מאז תקופת בנימין זיגל, נראה שחקירה או אי-חקירה של אישי ציבור הפכה במשטרה למטרה פוליטית.
נשאלתי לפני מספר חודשים מה אני חושב על שלטונו הארוך של נתניהו. עניתי שהאשמה שנתניהו מחזיק מעמד כל כך הרבה שנים, דבר שלא מקובל במדינות דמוקרטיות, היא בשמאל. השמאל איבד לחלוטין את הכיוון ובמקום לדאוג "מה טוב ליהודים" דואג "מה טוב לערבים". השמאל לא הצליח כבר יותר מידי שנים להציב מערכת יציבה ובראשה מישהו שמגיע עד לברכיים של נתניהו עם כיוון ברור בנושאי שמאל קלאסיים, כמו פתרון בעיות השכלה, שכבות חלשות בחברה, שירות לאומי לכול ועוד.
לסיכום מצב הדמוקרטיה לא טוב וללא ספק צריך להחליף את נתניהו! אך במשטר דמוקרטי אמיתי, הדרך להחלפה עוברת דרך שכנוע לגיטימי של המצביעים על שינוי דרך ומגמות בניהול המדינה. כיווני השינוי שאני ממליץ לשמאל להתרכז בהם הם:
כיוון של התייחסות למשלמי המיסים כבעלי הבית במקום כגנבים פוטנציאלים, התייחסות ופתרון בעיות חלשים בחברה, פתרון לבעיית הדיור הזול (חלשים זה לא מוסלמים שבאים עם מרצדס לביטוח לאומי לקחת קצבה), פתרון בעיות חינוך והשכלה ועוד ולא דרך מתקפת חמגשיות.

תאריך:  14/09/2017   |   עודכן:  14/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פגיעה בדמוקרטיה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אורי-
אבנר צפוני  |  14/09/17 10:07
2
חתרנות והתנקלות
גדעון אמיר  |  19/09/17 10:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גלבוע
השאלה המהותית שלא נשאלה היא: מדוע בכלל צריך היה מתווך בעסקת רכש שהיא בין ממשלה לממשלה? מי ואיך ולמה מינו מתווך בשנות ה-90? שם שורשי השחיתות שגאתה ופשתה    ובהקשר לשחיתות כמה סיפורי היסטוריה אירופית
ראובן לייב
חזקה על תלמידי הישיבות שיילחמו על נפשם עד כלות, בנוסח "ייהרג ובל יעבור", ובלבד שלא לשרת בצבא. צה"ל יכול לוותר עליהם ולחסוך לעצמו בכך כאב-ראש מיותר
צ'לו רוזנברג
אין חוק המחייב את הבנות הדתיות לשרת שירות לאומי    ברצותן הן משרתות בצבא או בשירות לאומי, וברצותן לא לשרת, הפר ממתין בלשכות הגיוס    ורק הבנות החילוניות המטומטמות מחויבות על-פי חוק לשרת    זהו שוויון? זו לא אפליה בזויה בין דם לדם? ודאי שכן
ד"ר גד פניני
החוק צריך להיות פשוט מאוד ולקבוע שמעתה ואילך כל מי שמגיע לגיל 18 חייב בשירות למדינה אחרת לא יוכל לבחור. את אופי השירות תקבע הכנסת והוא יכול לכלול שירות צבאי או שירות לאומי
עמי דור-און
בתחילת שנות ה-90 נעשו ניסיונות אינטנסיביים מצד הממשל הצפון קוריאני לכונן קשרים כלכליים עם ישראל. הגישושים הראשונים נעשו באמצעות איש עסקים אמריקני, שיצר קשר עם מנכ"ל משרד החוץ איתן בנצור. בנצור יצא לפגישה בהולה עם שר החוץ דאז שמעון פרס, כדי לקבל ממנו הנחיות. איש הקשר הקוריאני הציג לישראל בקשה ישירה: סיוע בפיתוח מכרות זהב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il