X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הוצאת נשים לפנסיה בגיל 62 היא טירוף כלכלי, וגם חברתי מאות אלפי נשים משלמות וישלמו את השיגעון לדבר אחד של כמה חברות כנסת (שלא צריכות לפרוש בגיל 62)
▪  ▪  ▪
הנפגעות העיקריות [צילום: מארק לניניאן/AP]
לראשונה: תיפגע הפנסיה לגמלאים
אלעזר לוין
סגן המפקחת על הביטוח מזהיר לאחר שגיל הפרישה של הנשים נשאר 62 ולא הועלה: "אי העלאת גיל הפרישה תיצור 'חור' של 4.8 מיליארד שקל בקרנות, ויהיה עליהן להקטין את הפנסיה לגימלאים באפריל הקרוב" * ההסתדרות: לא נאפשר לפגוע בזכויות של מאות אלפי גימלאים
לרשימה המלאה

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת החליטה (יום ב', 18.9.17) להקפיא, לפחות לחודשים הקרובים, את גיל היציאה לפנסיה של נשים ל-62, לעומת 67 אצל הגברים. זוהי החלטה מטורפת מבחינה כלכלית וחברתית, היא פוגעת קודם כל בגברים, כפי שהתברר היום, אך גם ובעיקר בנשים.
העובדות האקטואריות ברורות: השארת גיל הפרישה על 62, במקום ההמלצה (המתונה מאוד) להעלותו ל-64, מקטינה את הרזרבות של הקרנות הוותיקות ב-4.8 מיליארד שקל. זה יחייב אותן, כנראה, להקטין בתוך כמה חודשים את הפנסיה השוטפת לגמלאים ב-1.5%. מי שמקבל היום 8,000 שקל, יקבל 7,880. גמלאים אינם בדרך כלל אנשים אמידים, וכל שקל חשוב להם. כמעט שאין מס הכנסה על הפנסיות, כך שהפגיעה תהיה נטו.
הנפגעות העיקריות, למרבה המוזרות, הן דווקא הנשים:
  • הפנסיות כיום בנויות על צבירת כספי המעביד והעובד, ורווחי השקעות. הנשים צוברות כספים שנתיים פחות, וממילא סכום הגמלה החודשית שלהן יהיה קטן משל הגברים.
  • תוחלת החיים של נשים היא 85 (לערך), לעומת 81 של גברים.
הפנסיה שלהן נמוכה ב-36.5%
  • הפנסיה המצומקת שהנשים מקבלות צריכה לכלכל אותן 22 שנים, לעומת 14 שנים אצל הגברים. לכן, הפנסיה שלהן נמוכה בממוצע (בהנחה שבתקופת העבודה קיבלו שכר שווה) ב-36.5% מזו של הגברים. אכן, כך המציאות כיום בשטח.
  • שכיר היוצא לגמלאות נפגע כמה פעמים: הקצבה החודשית כמעט לעולם אינה מגיעה לשכר החודשי שקיבל. הוא מפסיד משכורת 13, דמי הבראה, החזר הוצאות, אחזקת רכב וטלפון, בונוסים, מענקים ועוד. גבר מפסיד את כל אלו 14 שנים, ואישה מפסידה 22 שנים.
  • חיי הגמלאי אכן שקטים ושלווים. אבל אין לו לעתים קרובות בשביל מה לקום בבוקר. אין התרגשות והתלהבות של עבודה, אין שאיפה להישגים מקצועיים. חלק מהגמלאים מתגברים על כך ומוצאים פתרונות. חלקם לא. אישה תצטרך להיאבק בכל אלו 22 שנים, במקום 14 אצל הגברים.
יש נשים שההסכם הקיבוצי שלהן מאפשר להן להמשיך ולעבוד עד גיל 64, ואפילו 67, אם ירצו אבל סעיף מעולה זה חל רק על חלק קטן מהנשים.
נכון, יש נשים העובדות כיום בעבודה פיזית קשה, וקשה להן לעמוד בכך בגיל מבוגר, יותר מאשר לגברים. אבל הרוב המכריע של השכירים בישראל הם אנשי היי-טק, פקידים, רואי חשבון, אקדמאים ומקצועות רבים אחרים, שאין בהם דרישות פיזיות חמורות.
דוגמה אחת: גיל הפרישה במוסדות להשכלה גבוהה הוא 68, אחיד לגברים ולנשים. רבבות נשים אקדמאיות עובדות עד גיל זה, וכמובן נהנות מפנסיה גבוהה יחסית. האם ראיתם באחרונה הפגנה של נשים אקדמאיות, הדורשות להוריד את גיל הפרישה שלהן?
גיל פרישה 62 מיושן, ולא מתאים למציאות הכלכלית, החברתית והרפואית של ימינו. ברוב ארצות המערב העלו זה מכבר את גיל הפרישה להשים. אבל בישראל, יש לנו עסק עם כמה חברות כנסת, הצועקות ודופקות על השולחן נגד העלאת גיל הפרישה לעמיתותיהן. הן לא יודעות או בוחרות שלא לדעת את העובדות. אגב, נשים אלו יכולות להמשיך ולהיות ח"כיות עד גיל מבוגר ככל שירצו. גיל 62 ה"מקודש" לא חל עליהן. אז אולי יתנו דוגמה אישית?

תאריך:  18/09/2017   |   עודכן:  18/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנשים פוגעות בגברים, וגם בעצמן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא הכל כסף וישנן עבודות שחורות
אורי... .  |  19/09/17 03:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז שפירא
נשמע דמיוני? נשמע מתלהם? נשמע הזוי? לא נשמע כלל? הבלתי יאומן קורה לנגד עינינו, והשאלה היחידה שנותר לפתרה היא האם הדברים נעשים ברשלנות פושעת או שמא חלילה בזדון ומחמת אינטרסים זרים לצרכי הצבא כגוף לוחם    בכל מקרה מדובר בלא פחות מטירוף, טירוף אובדני יש לומר
עו"ד ורו"ח רמי אריה
הכרעת ביהמ"ש העליון לפיה יש לגבות היטל עובדים זרים גם בגין מסתננים מסודן ואריתריאה, עלולה להביא לקריסתן של חברות רבות - אלא אם רשות המיסים תקשיב להמלצת בית המשפט ותנהג בהגינות
מנחם רהט
חג ראש השנה מציין את ראשיתם של עשרת ימי תשובה, ששיאם ביום הכיפורים    אבל מהי בכלל אותה תשובה?    הרב הספרדי של קהילת זמלין בהונגריה, העניק לפני כ-150 שנה, משמעות מיוחדת למונח תשובה, והניח בכך את היסודות הראשונים לתנועה הציונית ולמדינת ישראל
יוני בן-מנחם
למרות האופטימיות ששודרה משיחות הפיוס בקהיר לא ברור אם חמאס ופתח מוכנות לשותפות פוליטית אמיתית. הרחוב הפלשתיני פסימי לגבי הצלחת הפיוס ומבחנן של פתח וחמאס יהיה מבחן הביצוע בשטח
ארווין קליין
את הצדק העליון שהנכים מחפשים אי-אפשר למצוא במציאות שלנו    הצדק לכל זה, האושר שכל בן אנוש זכאי לו, צריך להתאמץ עבורו    הוא יבוא רק מתוך סבל וקשיים שיתגברו עליהם    כלל הציבורים, של אזרחים טובי לב, שרוצים לתת לנכים את מבוקשם, לא מבין את זה    הם נתונים לשטיפת מוח של מאבק הנכים, המציגים מיצג שווא של המציאות בעולמנו, שלא קיים על באמת...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il