|
1 |
|
|
בג"צ מתערב לטעמי יותר מדי בחקיקה. נכון לאפשר התערבות של בג"צ בחקיקה, אבל מן הראוי היה לשמור זאת למקרים נדירים בלבד. עם זאת, יוסי שריד המנוח אמר פעם יפה - זה לא חשוב מה אנחנו רוצים, אלא מה אנחנו יכולים. השלטון הנוכחי והפרלמנט הנוכחי הם גם משולחי רסן וגם גזעניים, הרבה יותר מאשר בעבר, מה שבא לידי ביטוי גם ביחס לחברי הפרלמנט הפלסטינים כמי שאין לספור אותם בכלל כמי שנבחרו בבחירות למוסד המחוקק של המדינה והם מייצגים אזרחים ובוחרים. זו כמובן גם דעתו של הכותב, אותה הוא מביע כמה פעמים במאמר הקצר הזה. האפשרות הטובה של פרלמנט דמוקרטי והתערבות שיפוטית מינורית אינה עומדת על הפרק. על הפרק בחירה בין שתי חלופות לא טובות: התערבות יתר של בג"צ בחקיקה או חופש מלא לפרלמנט פרוע וגזעני, עם סימנים פשיסטיים. לי אין ספק, שהבחירה הנכונה היא באפשרות הראשונה, שהיא רעה הרבה פחות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אודה ולא אבוש, |
|
|
|
|
|
כשאתה מאשים בפשיזם, אני נזכר בימי בן-גוריון, בהם הפשיזטים נהגו לכנות בתואר זה את בגין וז'בוטינסקי. מסתבר שהיינו זקוקים לעשרות שנים כדי להכיר בעובדה שהקיבוצניקים שגדלו את ילדיהם מגיל שבועיים למען התנועה היו הפשיזם הגדולים ביותר בעולם ואילו בגין וז'בוטנסקי היו אנשי המוסר. אני לא חושש מפשיזם אלא מנוכלים בעלי כוח השפעה והון עצום (כגון: הקרן לישראל חדש שנוסדה ע"י משפחתו של הנאצי הנרי פורד ומנוהלת ע"י פשיסטים משאריות הקומוניסטים) ש"מחנכים" אותך לערכים מעוותים אנטי אנושיים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ב_שמואל |
|
|
|
|
|
שלא יעמוד בשמש. החברים הטובים שלך מהקקק ומהתנועה הניאו נאצית הפכו את הפרזיט מבלפור לאח, חבריכם הגרמנים גאים בשואה ואוהבים את היטלר, החברה הצרפתיה שלכם מורידה מהיהודים את הכיפות, החבר הונגרי שלכם מכחיש שואה, וככה כל החברים שלכם חוגגים עליכם. יש לך עוד טענות לשמאל? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שמוליק הקופץ בראש |
|
|
|
|
|
אתה נשארת אידיוט כמו אבותך הקומוניסטים. אתה זוכר כיצד מצצתם את דמו של מנחם בגין ה"פשיסט", ומסתבר היום שדווקא אתם הם הזבל האמיתי? אז בוא נעשה סדר: העובדה שאתה מכנה כל מי שאיננו שמאלני בשם "ימין" מאפשר לזבל שמאלני לקשר ביני לבין "הימני" מאירופה שהוא אח תאום של הזבל השמאלני (שניהם הגיעו מאותם עקרונות ובעלי אותן מטרות. ההבדל הוא ש"הימין" אומר את מטרותיו ומבצע, והשמאל משקר אך המעשים מלמדים על כוונתם האמיתית. אלו ואלו רוצחים נפשעים).אם ניקח לדוגמה את איש הימין - בני בגין, אזי ברור שמדובר באיש מר"ץ, ואם לקחנו כדוגמה את זהבה גלאון אזי ברור שלחנו בעלת תרבות של גרמניה (די לחכימא ברמיזא). ולכן, אין שום קשר בין אדם מתרבות יהודית ובין חיות האדם שיצרה התרבות האירופית עליה מתבססים שני האחים הסיאמים המכונים "ימין" ו"שמאל". |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ב_שמואל |
|
|
2 |
|
|
יש לך טענה יפה ותקפה בדבר סמכויות ואופן הבחירה והמינוי של שופטים.
למה סתם לשקר על תהליכי הבחירה של שופטים בישראל?
למה שלא תפרט בדיוק את אופן הבחירה, הרכב הוועדה, דרכי המינוי של הוועדה, דרכי המיון והסינון של שופטים ומשפטנים עד לכס בית המשפט העליון?
ברגע שאתה מגזים, מסלף ומשקר, כל דבריך שקדמו לכך מתבטלים מאליהם ומאבדים כל ערך ואמינות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הירונימוס |
|
|
|
|
|
אלא בדרך היעילה ביותר לנהל את המדינה באמצעות "המפלגות היהודיות". אודי שלנו הוא אמנם רק פטפטן מקלדת באתר נידח, אבל נדמה לי, שהוא מבטא קונסנזוס כמעט מקיר לקיר בקרב אזרחי ישראל (היהודים) והשלטון בישראל (ממרזל ועד גלאון), שרואה בישראל דמוקרטיה ליהודים בלבד (ללא "הזועביז", כפי שאמר בשעתו יהיר לה פיד), שהיא ודמוקרטיה הם שני קוים מקבילים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אתה לא בכוון |
|
|
|
|
|
אתה מתכוון לרפובליקה חוקתית. דמוקרטיה היא שלטון העם ומתבטאת בעקרון הכרעת הרוב בלבד. כל שינוי מזה מהווה פגיעה בשלטון העם. זכויות יסוד וחוקה הינם כלים שפוגעים בשלטון העם כי הם מגבילים את יכולת הרוב לחוקק ולהתוות מדיניות. בגלל זה זה נקרא רפובליקה חוקתית, לא דמוקרטיה.
לדוגמא- צרפת שלאחר המהפכה אינה דמוקרטיה- השלטון החדש מיסד חוקה, קבע דיקטטור והתחיל להגביל את כח העם החל מהרגע הראשון. כי מהפכות אלימות וראשים מתגלגלים הם זכות ואבן יסוד בדמוקרטיה. מהפכות אלימות וראשים מתגלגלים הם פשע חמור ברפובליקות חוקתיות- אז מה ישראל? רפובליקה או דמוקרטיה? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הג'וקר |
|
|
|
|
|
haaretz.co.il מה גם, שקיימים לא מעט מקרים בהם השלטון מייצג מיעוט של הבוחרים. השלטון של הנשיא טראמפ הוא אחד הבולטים שבהם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אתה טועה |
|
|
|
|
|
אם דמוקרטיה אינה שלטון אז איך הקביעה שלך נקבעה, ע"י המיעוט? אצל השמאלנים - העיוות נראה להם כדבר חוכמה. מי שטוען שדמוקרטיה אינה קביעת הרוב אומר שישנו אדם או ארגון ששולט במדינה כדיקטטור, וזה ברור שמנוגד ל"דמוקרטיה", ואם תאמר שהרוב קבע את ערכי ה"דמוקרטיה" (הגנה על זכויות המיעוט) אז ברור שהרוב יכול לבטל את קביעתו. שמאלנים היו תמיד מעוותים והם סכנה לאנושות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ב_שמואל |
|
|
|
|
|
ואחר כך את הכתבה של החמודי, ואולי תבין למה "הרוב" הזה שאתה והחמודי מדברים עליו הוא לא דמוקרטיה. מי שמסכן את האנושות זה הימין הגזעני והאנטישמי. גם בגרמניה.
ynet.co.il |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שמואל ידידי |
|
|
|
|
|
ידידי, הרוב שלי הוא "הדמוקרטיה". אינך אוהב זאת? זה לא מה שאתה רוצה? זה בסדר אך אל תגדיר את מאויויך כ"דמוקרטיה". "הדמוקרטיה" היא שיטה של הסכמה לבצע את רצון הרוב. ולכן - כל אדם רשאי לבחור את דרכו והדרך של כולם נקבעת ע"י הרוב ולא ע"י מי שיותר "חכם", "צודק" או בטוח בעצמו. אתה רוצה שהמיעוט יקבע את הדרך של המדינה - אז תקרא לזה בשם המתאים לדיקטטורה כזו, אך אל תשתמש במושג המיועד לתאר דרך ושיטה אחרת מזו שאתה מעונין. נכון שהדמוקרטיה עלולה לקבוע דרך שאתה חושב שהיא אינה טובה, אך כיוון שאינך טוב ממני (מבחינת אזרחות), אין לדעתך על "הטוב" יתרון על "הטוב" שלי. אתה פוחד מנאציזם ואני פוחד מסטאלניזם. כל מה שאני מבקש שתהיה אדם הגון וישר ולא תשתמש במושגים "חיוביים" כדי להטעות את הציבור ולטמון לו פח - שיתמוך בדבר שאינו לטובתו אלא לטובת נוכלים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ב_שמואל |
|
|
|
|
|
אני לא רוצה כלום מלבד, שתלמד ותבין, ואז תדבר פחות שטויות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לא קראת, |
|
|
|
|
|
חכמלוג, אינך יכול להסביר - אז שתוק. אתה זקוק שמישהו אחר יסביר לי, אז למה אתה מתערב, הרי אינך מספיק חכם כדי להבין את מה שנכתב? תזכור שאני לא עובד אצלך אז אל תשלח אותי "ללמוד". |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ב_שמואל |
|
|
|
|
|
היא רפובליקה חוקתית בעלת מבנה פדרטיבי. לקרוא לפדרציה הזו דמוקרטיה- הינו שקר והטעייה.
כל אחת מהמדינות המרכיבות אותה היא דמוקרטיה העומדת בפני עצמה- ולכן ארה"ב נקראת מעבדת הדמוקרטיה הגדולה בעולם- כי ישנן 50 צלוחיות פטרי הנבדקות האחת מול השניה כל העת.
אנגליה- יש להם פאקינג מלכה השולטת בכוחות השיטור והביטחון, מדובר במונרכיה קלאסית בעלת מנהל פרלמנטרי ואפס חוקה.
גרמניה- אכן הגרמנים בחרו בצורה הדמוקרטית ביותר להשמיד את היהודים. זוהי בחירתם. הקביעה שבפגיעה ביהודים גרמניה נהייתה פחות דמוקרטית למעשה נותנת הגנה מוסרית לגרמנים שהרי מדינה צריכה לקבל אחריות על הכרעה דמוקרטית- אם ההכרעה אינה דמוקרטית(כי יהודים) אז כיצד ניתן לשפוט את הגרמנים על פשעיהם? למעשה היהודים צריכים להתנצל בפני הגרמנים על השואה ולהחזיר את כל כספי השילומים כי הרי הגרמנים היו בעצמם קורבנות של שלטון לא דמוקרטי, נכון?!
הטיעונים של הארץ פרגמטיים מאוד, אך עדיין עומדים בניגוד מוחלט לעקרון היסוד של כל דמוקרטיה, לדרך שבה דמוקרטיות באות לעולם- הרג, רצח, ראשים מתגלגלים ברחובות, אלימות, שלטון קודם שנרדף עד חורמה ורוב עממי(מה נקרא המון זועם) אשר פועל כגוף אחד כנגד אויביו. המאמר שולל את זכות הרוב לשלול זכויות יסוד כגון הזכות לחיים מאויביי הרוב. אם הרוב לא יכול לפעול באלימות כנגד מיעוט(למשל רוב אזרחי צרפת אשר פועלים כנגד המיעוט של משפחת המלוכה בסוף המאה ה18) אין דמוקרטיה.
אבל כל זה פלפולים ושטויות. עד כמה שאנשים יטענו שזכויות יסוד והגנת הפרט הינן חלק מדמוקרטיה- זה פשוט לא הדבר. זה אכן חלק משמעותי מכל מה שאנחנו קוראים לו היום דמוקרטיה ליברלית מערבית מודרנית. אבל זה שאנחנו אומרים דמוקרטיה- לא אומר שזה המושג הנכון.
זכויות יסוד, חוקה, הגנה מפני עריצות- כל אלה זמינים אך ורק ברפובליקה חוקתית. מדינות אשר מעניקות זכויות יסוד למיעוטים- הינן רפובליקות חוקתיות(אפילו ישראל היא רפובליקה חוקתית, אמנם בלי חוקה ועם חוקי יסוד אבל עדיין רפובליקה) דמוקרטיה תמיד הייתה ותמיד תהיה שלטון המון. העדר הגדול ביותר שמסוגל להפעיל אלימות- הוא הרוב הדמוקרטי. זה לא יפה במיוחד, אבל זו המציאות. ושוב- השלטון הראשון להעניק אמנסיפציה ליהודים באירופה המודרנית- הרפובליקה החוקתית שהוקמה על ידי הדיקטטור האוטוקרטי נפוליאון בונפרטה. האם צרפת של אחרי המהפכה הייתה דמוקרטיה? אם נקבל את הטיעון שהגנה על זכויות פרט היא חלק מהותי בדמוקרטיה- האם המהפכה הצרפתית הייתה דמוקרטית או לא? כי זכויותיהם של מספיק אנשים נדרסו בזמן שלהב הגליוטינה ירדה על צוואריהם.
די לשקר, די ליפות את המציאות, די להשתמש במונח שמרגיע את רוב הציבור(דמוקרטיה) כאשר המשמעות היא ההפך המוחלט. דמוקרטיה היא אך ורק הכרעת הרוב, כי בסוף היום- אם שניים מחליטים- אז השלישי הולך למות. השלישי יכול לבכות, השלישי יכול לזעוק, אבל השלישי ימות. כותב המאמר מוזמן לפנות לקב"ה ולבקש ממנו יקום חדש שבו חוקי הטבע הקיימים לא חלים. אולי אז יתפתח משהו אחר.
די לגדר ההפרדה בין שמאלנים למציאות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הג'וקר |
|
|
|
|
|
לא "הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון", אלא "הדמוקרטיה היחידה בעולם". שנה טובה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אתה צודק |
|
|
|
|
|
ואז "עונה" עליהם. זו דרך מאד נפסדת לקיים דיון. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
טיעון נפסד. |
|
|
|
|
|
קראתי את המאמר המצחיק של הנויברגר הזה, וראיתי שהוא לא פחות מפרופסור למדע המדינה. אז נכון שהוא לא אמיר חצרוני, אבל כמה שחצרוני הזה משוגע, ככה הנויברגר הזה טיפש. ממש מאמר ברמה של ילד בתיכון, אם לא ביסודי. בן אדם שבא בטענות לכל מיני חוקים שנחקקים כאן(!), ומנמק את התנגדותו בכך שיש מדינות שבהן הרוב לא תמך בשלטון בגלל שיטת בחירות אזורית, הוא פשוט מגוחך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן |
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
הייתי בטוח שכללתי בגוף הכתבה קישור למאמרו של ד"ר אביעד בקשי, ומסתבר שטעיתי. להלן הקישור: המאמר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן |
|
|
5 |
|
|
בניגוד למה שנטען במסמך מ-2011 שעליו נשען הפוסט שלך, דהיינו, "שיטת בחירת השופטים הנוהגת בישראל פוגעת בעקרון ריבונות העם ומנוגדת לאופייה הדמוקרטי של ישראל. פגיעה זו נטועה כבר ברמה התיאורטית של הדיון בהפרדת הרשויות, וניתן למצוא את תוצאותיה גם בפרקטיקה הנוהגת בזירה המשפטית בישראל."
במאמר שפרסמה עו"ד יעל כהן רימר באתר של המכון הישראלי לדמוקרטיה נטען ב-25 לאפריל 2012 כך,
"במהלך כהונתה של הכנסת השמונה עשרה עמדה הוועדה לבחירת שופטים (להלן: הוועדה) תחת מתקפת הצעות חוק שתכליתן שינוי הרכבה ודרך פעולתה. יוזמות חקיקה אלה, שלא הבשילו, מלמדות בעיקר על ניסיונם של המחוקקים לחזק את מעורבותם ואת כוחם בהליכי המינוי של שופטים בכוונה להשפיע על דיוקנה של מערכת השפיטה בכלל ובית המשפט העליון בפרט. יוזמות אלה הן חלק מניסיון כללי לשנות את כללי המשחק כדי לקדם אינטרסים פוליטיים צרים. הסכנה שבניסונות שינוי אלה היא הפרת האיזון בין הרשויות ופגיעה בעצמאות השפיטה בשל פוליטיזציה של הליך המינוי" |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
המכון |
|
|
|
|
|
כל מי שקורא את הכותרת של התגובה שלך משוכנע, בדיוק כמוני כשקראתי את כותרת התגובה, שהמכון הישראלי לדמוקרטיה הציג עובדות שלפיהן יש עוד מדינות במערב שבהן קים גוף המוסמך לפסול חוקים שחבריו נבחרים בדרך הדומה לזו שבה נבחרים שופטי בית המשפט העליון בישראל. ואז מסתבר שאתה מתיחס לדברים שבכלל לא כתבתי, ושנכתבים במסמך שאת העובדות המוצגות בו אינך סותר. אתה מטעה בזדון, וזו התנהגות שפלה ונבזית בדיוק כמו התנהגותו של מי שמשקר שקר גס. ***** וחוץ מזה, אני מכיר את המאמר של השמאלנית הקיצונית כהן רימר, שבו היא כתבה שבגרמניה למשל, הרוב הנדרש בפרלמנט "מצריך הסכמה בין הקואליציה לאופוזיציה, ומביא לידי בחירה של אנשי מקצוע מעולים מתוך מתן ביטוי מאוזן בהרכב בית המשפט להשקפות הפוליטיות של המפלגות". והדבילית בכלל לא שמה לב לכך שזה בדיוק מה שלא(!) קורה אצלנו, ושזה בדיוק מה שאנחנו, הימניים, רוצים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן |
|
|
|
|
|
אז מה נאמר על אביעד בקשי, חבר בפורום קהלת? שהוא ימני קיצוני? דתי הזוי? התחנך בישיבת ההסדר הר ברכה של הרב מלמד?
inn.co.il
מצחיקים הימנים האלה עם הטיעונים שלהם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
טיעון מעניין |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אם הייתם רוצים ״אנשי מקצוע מעולים מתוך מתן ביטוי מאוזן בהרכב בית המשפט להשקפות הפוליטיות של המפלגות״ , אזי שרת המשפטים יתה פועלת אחרת. במציאות לוחצת למינוי שופטים, שהם אינם אנשי המקצוע המעולים ביותר שבנמצא, המשקפים רק את השקפת עולמה הימנית. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לדעתי, |
|
|
|
|
|
כשאנשי מקצוע בכירים טוענים כי: "יוזמות אלה הן חלק מניסיון כללי לשנות את כללי המשחק כדי לקדם אינטרסים פוליטיים צרים. הסכנה שבניסונות שינוי אלה היא הפרת האיזון בין הרשויות ופגיעה בעצמאות השפיטה בשל פוליטיזציה של הליך המינוי" כשברור לכולם שגם לשופטי הבג"ץ יש אג'נדה פוליטית מוגדרת ומאד צרה, זה מלמד על חבורת פשע ושקר. טענה זו היוצאת מ"המכון הישראלי לדמוקרטיה" מלמדת על מוסד של נוכלים שכוחם הרב יוצר מצב מסוכן לקיומה של החברה בישראל. יש להוקיע את הנוכלים האלו הפועלים בפומבי כאילו לשקר יש בסיס מוסרי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ב_שמואל |
|
|
6 |
|
|
כיצד מתמנים שופטים בעולם? בארצות הברית הנשיא בוחר את המועמדים ומציג אותם לאישור הסנט שכמו הנשיא נבחר באופן דמוקרטי ועל כן מייצג את הציבור. בסנט מתקיים שימוע ציבורי פתוח בו הסנטורים חוקרים את המועמדים לגבי כל נושא ראוי בעיניהם. בעקבות אותו שימוע הסנטורים מקיימים דיון גם הוא פתוח ובסיום הצבעה. הצבעה זו היא לצורך הבטחת קיום תפישה חוקתית ולא חתירה תחתיה היות ועל השופטים לקדם את ערכי האומה. רוב הדמוקרטיות בעולם אימצו שיטה בה על בית המשפט להיות קשוב לערכי האומה וזה יקרה אך ורק אם נציגי ציבור הם שיבחרו את השופטים.
במדינות אחרות בתי המחוקקים בוחרים את השופטים. כך בגרמניה שני בתי המחוקקים בוחרים, בשויץ. במדינות אחרות הרשות המבצעת בוחרת את השופטים: בשבדיה נורבגיה באוסטרליה קנדה בלגיה. ביפן הממשלה בוחרת את שופטי בית המשפט העליון והציבור מאשר או פוסל בבחירות הכלליות שלאחר המנוי. ישנו גם שילוב בין הרשות המחוקקת למבצעת: צרפת הסמכות מתחלקת בין הנשיא לשני בתי המחוקקים. באוסטריה ישנה גם כן חלוקה בין הממשלה לבית המחוקקים. כך גם בשאר דמוקרטיות ותיקות וגם חדשות ברחבי העולם, לנבחרי הציבור הסמכות למנות שופטים בכולן פועל העקרון שעל השופטים לעבור מבחן דמוקרטי. כל זאת כדי להבטיח שהמינויים משקפים את ערכי האומה.
ומה בישראל? לפי לחוק יסוד השפיטה שופטים של כל הערכאות מתמנים על ידי הועדה לבחירת שופטים. את הועדה מרכיבים: שלושה נציגי בית המשפט העליון - את הגוש מרכיבים לא רק שלושת השופטים אלא גם עוד שני נציגי לשכת עורכי הדין. נשיא בית המשפט העליון רק הוא מביא מועמדים. נשיא בית המשפט העליון וכמוהו גם שני שופטי בית משפט העליון נוספים מצביעים כאחד. ומי אמר שעורכי הדין מיצגים את הציבור? במקרים רבים הם אינם מיצגים את מרשיהם אלא מוכרים אותם לרצון בית המשפט. לכן כמו השופטים גם שני נציגי לשכת עורכי הדין. אלו עושים כמצוות השופטים פן יבולע להם. ביחד חמישה מתוך תשעת החברים בועדה. גם שר המשפטים שהוא בדרך כלל עורך דין ויש לו עניין לאחר שירתו לשמור על יחסים טובים, בדרך כלל מצביע לרצון נשיא בית המשפט העליון גם עליו "להתנהג יפה", שמא ימצא כתב אישום נגדו. כך שבדרך כלל מצביעים כגוש אחד ששה מתוך תשעת החברים בוועדה ובכך הם מפעילים קרטל, הלכה למעשה. לנשיא בית המשפט העליון ביחד איתו עצמו מובטחים חמישה נציגים. זה כמובן סותר את מה שבייניש בהתחסדות אמרה מה רוצים? הרי יש בועדה יותר פוליטיקאים מאשר שופטים... באותה מידה שהיא דיברה נגד בחירה מטעם מדינאים כדי שלא דעות פוליטיות תקבענה אך היא עצמה בחרה ואישרה מועמדים לפי התאמה פוליטית וכך להתאים לפסיקות הרצויות לה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שפרירית |
|
|
7 |
|
|
לעומת זאת הכנסת מורכבת ממפלגות רבות בעלות גוון מדיני שונה וחבריה אינם מצביעים כגוש אחד. המדינאים בועדה מייגים רצונות מתנגשים חבר כנסת אחד מהקואליציה ואחד מהאופוזציה. כך ישנם חמישה מובטחים המצביעים כרצון נשיא בית המשפט העליון. כמותם גם שר המשפטים. הדיונים בועדה הם חסויים אין הציבור יודע כלל מיהם המועמדים, ואין הוא יודע כלל על שום מה נדחו לזה יש הצדקה. גם לגבי השופטים הנבחרים לא נמסר מאילו שיקולים החליטו לבחור בהם. אין שום הצדקה שלא לפרסם על שום מה נבחרו. לו היה הסדר כזה בגוף ציבורי מגיע לפני השופטים הנכבדים בשבתם בדין, ניתן לנחש כי היה נפסל על-ידם"... שום גוף ציבורי אינו בוחר את עצמו שכן הוא אמור לשרת את הציבור ולא את עצמו כפי שהשופטת מרים נאור אמרה שהם אינם חיבים כלום לאף אחד. אכן זה משקף את כל ההתנהגות.
תוצאות בחירות הועדה – מיהם הנבחרים, רוב הנבחרים הם מהתביעה. למשרת שופט בית משפט העליון נבחר לפעמיחם אדם משפטן מהאקדמיה. מעולם לא נבחר למשרת שופט מי מהסנגוריה הציבורית. לעיתים נדירות נבחר עורך דין מהשוק הפרטי. גם רבים מהנבחרים הם מהמחלקה האזרחית בפרקליטות – ממחלקת הבג"צים. כלומר פרקליטים האמורים להגן על עמדת הממשלה. בפועל פרקליטים אלו כלל אינם מיצגים את הממשלה לפי עמדתה ותכופות אף בנגוד לעמדתה. אופן יצוג הממשלה הוא לפי רצון הבג"צ כלומר לפי רצון שופטי בית המשפט העליון. והיה ואלו עושים כך לשביעות רצונו של בית המשפט, הם מתוגמלים בהבחרם לשופטים. השופטים בישראל אף טוענים להיות שיטה זו מסורת מפוארת.
בקום המדינה שר המשפטים הראשון פנחס רוזן הציע מועמדים ואלו אושרו על ידי הממשלה ועל ידי הכנסת. כנשיא בית המשפט העליון הציע את לא אחר מאשר את זמורה שותפו לשעבר במשרד עורכי הדין. שני אלו חיברו רשימה של מועמדים לעליון. מי שהיה היועץ המשפטי לממשלה בשנים 1968-1963, משה בן-זאב כתב ש"לא יתכן מינוי של אדם לכהונת שופט, ובודאי שלא לכהונת שופט בביהמ"ש העליון, אם המינוי נוגד עמדה מאוחדת של שלושת שופטי ביהמ"ש העליון המשתתפים בועדה, קיוויתי שזהו הנוהג הבלתי-כתוב, אך אם אין הדבר כך, יש לדעתי לעגנו בחוק".
שופטי בית המשפט העליון ביחד עם שר המשפטים פנחס רוזן פעלו להסרת הפיקוח של נבחרי הציבור על הרשות השופטת. בשנת 1951 הגיש השר רוזן הצעת חוק לבידוד הרשות השופטת מרשויות השלטון האחרות בשם "נחלת כל העמים הנאורים" כדי שכל שופט יהיה בלתי תלוי. בשנת 1953 נחקק חוק השופטים אשר שלל מהכנסת לאשר מינוי שופטים. בשנת 1978 השופט שמגר דרש להרחיב את מספר השופטים בועדה לחיזוק התדמית העצמאית של בית המשפט. בשנת 1996 הזהיר ברק מפני "פוליטיזציה" של בית המשפט. הוא התכון לאפשר לו להנהיג את הפוליטיזציה לפי השקפתו. עשרים שנה מאוחר יותר טען שלא ניתן לקבל מי שאיננו בן משפחה בסגנון דומה למשפחת המאפיה. כך בשיראל שופטים מתמנים ואף הדרך היחידה להרחיק מי מהם הוא על ידי הועדה הנשלטת בידי שופטים מכהנים. הדיונים הם חשאיים ולעם אין כל השפעה. הטענה הינה למנוע השפעה פוליטית כלומר אחרת מזו המקובלת בין השופטים. נחקק גם חוק החסינות המכליל ביותר לשופטים גם ההסכם על הזכאות לגימלאות מרגע ששופט מתחיל לכהן ללא קשר לכמה זמן כיהן, מונע את כדאיות הרחקתו. כך הפכו שופטים לבעלי מגננה בלתי חדירה.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שפרירית |
|
|
8 |
|
|
בית המשפט אינו מבין בדמוקרטיה
בית המשפט העליון לקח לעצמו גם את התפקיד לפרש עקרונות חוקתיים. שופטי ישראל הינם צרי השכלה במיוחד היות ושלא כבשאר הארצות לימודי משפטים נלמדים רק החל מתואר שני בארץ לימודי משפטים הם לתואר ראשון ולרוב השופטים בישראל כולל שופטי בית המשפט העליון תואר ראשון במשפטים בלבד. נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק קבע ששילוב בין היותה של ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית תעשה על פי מבחן "הציבור הנאור" לשיטתו כמובן! לא על פי ערכיו ושאיפותיו של רוב רובו של הציבור כפי שהוא מתבטא בתוצאות הבחירות אלא לפי שאיפותיו של מה שהוא מכנה "הציבור הנאור" המועדף ולזה הוא קורא דמוקרטיה. אין רוצים להבין שם שעל התערבותו התחיקתית להשען על הבנת רצון הכלל.זולת ידיעת החוק הישראלי אין לשופטים כל ידע אודות הגות דמוקרטית תאוריה הפוליטית הדמוקרטית או ערכים יהודים. כפי שאין לכלל המשפטנים ידע לא במדעי המדינה או בתאוריה דמוקרטית ולא ביהדות.
החוק אינו מתיר לבית המשפט לפסול חוקים. בדמוקרטיה לאזרחים מבחינה חוקית מותר לעשות ככל העולה על רוחם כל זמן שאינם עוברים על שום חוק. לעומת זאת לאנשי שלטון בתור שכאלה כלומר לא כאשר הם פועלים לעצמם באופן פרטי אסור לעשות כל מה שהחוק לא הסמיכם מפורשות לעשות כך. את זה בדיוק עושה בית המשפט כאשר הוא פוסל חוקים! את חוסר בסוס החלטותיו של בית המשפט על שאיפות וערכי האומה מצדיקים בטענה שתפקידו ללכת נגד הציבור "למנוע עריצות הרוב" – זה יכול להיות נכון במקרים יוצאים מהכלל כאשר ישנן קבוצות נרדפות ולא הן הרודפות המצב איננו כזה בישראל ברוב המקרים וכאשר ישנם קורבנות אמיתיים בית המשפט איננו מקור הישועה.
עקרון הבלמים והאיזונים שבשמם פועל בית המשפט מיושם אצלו רק בכיון אחד. בית המשפט מתנגד לכל ביקורת פרלמנטרית עליו וטוען שהוא מפקח על עצמו. בית המשפט הינו הגוף המושחת ביותר במדינה העושה עולות נוראיות. בתפקידו כבית משפט הוא פועל כגוף טוטליטרי ברמה פאשיסטית. בדמוקרטיה על הגופים הנבחרים לפקח על בית המשפט ולא להפך!
בית המשפט החליט שחוקי יסוד הינם חוקה ובמיוחד בחוק יסוד כבוד האדם וחוק חופש העיסוק.
חוק יסוד כבוד האדם וחרותו וגם חוק חופש העיסוק אינם מהווה חוקה, חזור א י- נ- ם מהווה חוקה. אלו שני חוקים בודדים שאינם ממפורטים דים והם חסרים.
קיומה של חוקה איננו מחייב חזור א י נ נ ו מחייב התערבות בית המשפט העליון בפסילת חוקים.
קיומה של חוקה הינו תנאי הכרחי במידה וניתנת לבית המשפט העליון הזכות לבטל חוקים.
בישראל אין חוקה לא מתקיים התנאי ההכרחי.
לא קיים חוק המסמיך את בית המשפט להתערב בחקיקת חוקים.
בית המשפט לקח לעצמו בלא כל הסכמה זכות לבטל
בדמוקרטיה על השלטון להיות למען העם ואילו בית המשפט הינו תמיד לרעת עם ישראל ולמען מי שאינם עם ישראל גם אם הינם אויבים מרים כמו ערביי יהודה ושומרון וכם אם נעשות עולות נוראיות ליהודים תושבי השטחים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שפרירית |
|
|
9 |
|
|
יש לחוקק את חוק יסוד החקיקה! הקושי - הטרור המשפטי המשמש את בית המשפט. באמצעות תפירת התיקים בפרקליטות על פי צו בית המשפט (הפושע). תובעים ממלאים תפקיד מכונן בכוחם של שופטים. אישי ציבור ופוליטקאים הפועלים שלא כפי שדעתם של שופטים נוחה, "זוכים" לתפירת תיק במיוחד מטעם הפרקליטות. טרור משפטי זה הינו מקור כוחו של בית המשפט ומקור הענות הפוליטיקאים, ביניהם חברי כנסת האמורים ליצג את הציבור - לכל חפצו של בית המשפט. בשל כך ובשל עריצותו הכללית של בית המשפט שאיננו עושה צדק אלא עולות ואי צדק יש למצא שעת כושר ולפזר את בית המשפט! חייבים גם לדאוג להפרדה מוחלטת בין התביעה לבית המשפט. מי שבוחר בקריירה של תובע לעולם לעולם לא יוכל להיות שופט. הפרדה זו גם מצוינת למען ההתמצאות הכללית של השופטים לא כמרשיעים בלבד. (חוץ מהעובדה שיש לעבור לשיטת חבר המושבעים) |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שפרירית |
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
ברור לי שאתה צודק, רק חבל שדבריך מאד חכמים ומורכבים - עד כדי כך שרק אנשים חכמים כמוך מסוגלים להתעלות ולהבין את נשגבות רעיונותך. תמשיך בדרכך זו והיית טמבל גדול בישראל. אשרי אמך שילדה אותך לתפארת מדינת ישראל. אמן. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ב_שמואל |
|
|
11 |
|
אהוד |
|
אהרון שחר | 25/09/17 22:53 |
|
|
|
|
|
|
|
שמעתי את הכל, הסכמתי עם הרוב, והתפעלתי מקולו הערב של המרצה - כנראה אתה. לא נותרתי המום, כי הרי אני חושב כמוך על רוב הנושאים, אם כי אתה קצת קיצוני יותר ממני, ולא שיניתי את דעתי בעקבות דבריך. אלאור הוא לא גיבור. איזו גבורה הוא הראה? הערבים שרוצחים אותנו אינם נאצים, כי אנחנו איתם במלחמה, והנאצים פשוט השמידו מיליוני יהודים בגלל שהם דימו את היהודים לחידקים שפוגעים באנושות. אני ואתה לא(!) נשנה את העולם. לכל היותר נגרום קצת נחת לכמה אנשים שחושבים כמונו, וישמחו להיווכח שהם לא לבד. ***** שנה טובה, שנת בשורות טובות, ישועות ונחמות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן |
|
|
|
|
|
אף אחד לא יהיה חופשי, והשטויות של שחר יישטפו אל תעלות הביוב של הרשת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הפעם אתה צודק |
|
|
|
|
|
שאני קורא בעיקר את המאמרים שלך. מאוד מעריך אותך, במיוחד הקמפיין על קצב. כל הכבוד על הסבלנות להקשיב להכל. הפתעת אותי שלא חטפת שוק. כמה דברים. 1. אלאור לא גיבור, אני מסכים איתך, אבל זה חרוז, ומתאים לתחושת החיבוק כלפיו. 2. אתה מחפש את ההבדלים בין הנאצים לאסלאם הקיצוני, ואני מחפש את המשותף. נכון שלבגדדי אין שמפמם והוא לא אומר שנל. אבל ה"סחורה" אותה סחורה. אותו אספסוף שביצע את ליל הבדולח, הוא אותו אספסוף שביצע את פרעות חברון. הוא אותו אספסוף שמוסת לשחוט אותנו. הוא אותו אספסוף שישחט אותנו אם יוכל. ואולי יוכל, אם נופתע במלחמה הבאה... סבירות נמוכה, כמובן. 3. אבל מה שהכי חשוב ידידי, הוא שתרבות הנאורות היא עדר שרץ קדימה בלי לדעת לאן ולא מקדיש ולא ניתן לשכנע אותו להקדיש שום מחשבה לערכים ולקונספציות שלו. שוב: מרקל מאושרת מפליטים, שעוד כמה שנים ישחטו אותה ואת חבריה. לא קולטת שקונספציית הרב תרבותיות קרסה. גם לא ניתן לשים את השאלה על השולחן. וכמובן במלחמה הבאה צהל שוב יקריב את בנינו ויפקיר אותנו לטילים כי אסור להשמיד משגרים המוקפים באזרחים. ונמשיך לעודד את הטרור להשתמש באזרחים כמגן אנושי. האנושות אינה מסוגלת!!! אפילו לערוך חשבון נפש בנוגע לערכיה! את זה אתה קולט? מעבר לכל זה אנא דמיין שההרצאה הופכת לויראלית וכל המדינה מדברת עליה. מה דעתך? זה יהיה סבבה? השמאלנים לא יהיו בשוק? השופטים לא יזיעו? בנט ואייזנקוט לא יצטרכו להתמודד עם זעם הציבור על הקרבת הבנים עבור "מוסר" שהוא בעצם הפרשות שצריך להוריד בבית השימוש? אתה באמת חושב שאין כאן דברים מזעזעים את הדעת המודרנית? יש פילוסוף שיכול להצדיק את ההמנעות מחשבונפש של ערכים?
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהרון שחר |
|
|
|
|
|
חוץ מהסיפור הזה של הנאצים, שאני פשוט לא סובל שום אזכור שלהם בקשר לנושא העומד על סדר היום, אני מסכים עם כל מילה שכתבת. אבל זה שאני מסכים זה לא יעזור. אנחנו במיעוט. כמה אנשים מבינים כמונו שמדינת ישראל מקריבה את חיי חיליה כדי לשמור על תדמיתה בעולם? אני בכלל לא בטוח שיש אחוז אחד מהאוכלוסיה שבאמת מבין את זה, והפנים את זה. לא יעזור לנו כלום. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן |
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
השקרים כבר הוצגו. הגזענות זועקת ולא נדרש פירוט. נשארת הבעייה מהם ערכי מדינת ישראל. ברוב הדמוקרטיות ערכי המדינה כתובים בחוקה. לישראל אין למרות שזו הינה דרישה מפורשת בהכרזת העצמאות. ואילו ערכי הכרזת העצמאות פשוט מבוזים פעם אחר פעם. ולגבי ביטול חוקים או סעיפים (ברוב המיקרים), מדובר על כ-15 שבוטלו בעשרות השנים, רובם בגלל סתירה לחוק יסוד או תהליך חקיקה פגום.
לצערנו הציבור ניזון משקרים של ח"כים ושרים שנועדו להזין את ההסתה נגד בג"ץ. לדוגמה מתווה הגז לא בוטל וכלל לא נידון למעט סעיף אחד בו הממשלה הגבילה חקיקה עתידית, דבר שרק הכנסת יכולה לעשות. ולגבי שקר "גירוש מרצון", לא בג"ץ המציא זאת אלא ההסכמים שהממשלה חתמה עם מדינות קולטות באפריקה, ובג"ץ רק הדגיש סעיף זה. .... לצערנו לפי רוב התגובות למאמר רואים כי השקרים וההסתה מצליחים... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אחד העם |
|
|
14 |
|
|
מושג בדמוקרטיה. מוזר שהאיש הזה יושב בכיסא שופט בית משפט עליון.
מה שידע יווני לפני 2500 שנה הטיפש הזה לא יודע. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רון3 |
|
|
15 |
|
|
כרגיל מעניין לקרא, אם כי אני לא מקבל את כל המסקנות.
הליכוד בשלטון בעשר השנים האחרונות,בהן התחדד הפער מול מערכות המשפט,לכן בלי יללות מצידם, או שתממשו את היכולות שניתנו לכם על ידי הציבור ותשלטו,או לסתום את הפה, והאמירה הזו באה לחדד ולא להעליב.
משולש הכוחות יצא מאיזון וצריך להחזירו למסלול.זה אומר קביעת כללים וישומם,ולא חיסול מוסד הבגץ כמו שרוצים רוב המגיבים כאן, אחרת נישאר עם ביטן וחזן כמטאפורה.
הדרך היא לא בהתרסה דרך חוק עוקף בגץ אלא בתיקון שני חוקים: חוק יסוד השפיטה, עם קביעת פסקת התגברות מאוזנת, תבנית מתוקנת לבחירת שופטים תוך ביטול זכות הווטו שלהם, והבהרה שפרשנויות החוקים הן לא חוג פתוח עד כדי העדפת מחשבות השופט מעל רצון המחוקק. השני, חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, מה שנתן בסיס למהפכה המשפטית של ברק. החוק הזה נחקק במהלך של חצי מירמה, באצבעות חכי"ם משס באישון לילה ועם שר משפטים מהליכוד. צריך לזכור את הדברים לפני שצועקים. את התיקון כאן צריך לעשות דרך הבהרה שזכויות הפרט (שברק לקח עד מחוזות הדמיון שלו)לא עומדות תמיד מעל צרכי הכלל נניח בנושאי ביטחון והגירה. את זה עושים בכח הכנסת אבל צריך שיהיה שלטון שמבין ורוצה לתקן. אתה רואה את נתניהו מתעמת איתם, כשהוא עתיד להפגש איתם עוד מעט בענינים אחרים??
ומילה על כחלון. אני לא מצביע עבורו ולא רואה בו נציג של המשיח,אבל בכל זאת עומדת לו הזכות שהוא בא מתנועת החירות או ממשיכי דרכה לפני הירידה מהפסים, לכן לא נכון להפוך אותו לאוייב, אבוי לנו אם מי שיקבע את הטון והכוון הם מירי רגב וחזן, זוהר וביטן. עמדתו הנכונה היא איזון ראוי לכישרונות האלה,ואני לא שוכח לו את פרישתו מהליכוד ותוך יומיים התיצבות (יחד עם הליצן מעירית ירושליים) לצידו של נתניהו בתשדיר בחירות שקרי למרגלות החומה בממילא. מלאך הוא לא, אבל מול האלטרנטיבה, טוב שהוא קיים .... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יוסי מ. |
|
|
|
|
|
אבל לדעתי במצב של היום, אין טעם להכנס לפלפולים לגליסטיים בעניין ההסטוריה של חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. אם תסתכל בעיניים פקוחות על משוואת הכוחות: פרלמנט, ממשלה בית המשפט העליון, תוכל בנקל להבין, שאין מנוס מלאפשר לבית המשפט העליון לרסן את שני הסוסים המשתוללים האחרים. התערבות יתר של בג"צ בעבודת הפרלמנט כפי שיש היום היא לא רצויה, ואין שום ספק שכך לא צריכה להתנהל דמוקרטיה בריאה, אבל הדמוקרטיה הישראלית איננה בריאה, והמצב הנוכחי הוא הרע במיעוטו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יוסי ידידי |
|
|
|
|
|
ידידי היקר, אני לא חושב שמדובר בפילפולים חסרי טעם. יש בעיה קשה ויש קליינטים לא הכי נוחים אבל אי אפשר להמשיך כך. לאורך כל מה שכתבתי, אני קורא לעשיית סדר לא בסגנון ביטן/רגב, אלא במהלך מושכל, אם אפשר תוך הסכמות ולא בשיטת D9. אני מכיר בערכו של הבגץ,ובביקורת שיפוטית אבל גם מהצד הזה, נפרצו כל הגבולות ודווקא מהם ציפיתי לאחריות. אני מסכים לפסילת התקציב הדו שנתי (שבא לחבל בפיקוח פרלמנטרי נדרש) אבל לא מקבל את העדפת זכויות מהגרי העבודה הלא חוקיים על זכויות התושבים בדרום תל אביב. אנחנו לא במעבדה דמיונית ויש נזק ניכר ומצטבר אצל אוכלוסיה שלמה לטובת עבריינים וומשיגי גבול,ויש עוד פסיקות כאלה. לכן, אין מקום לתת למערכת המשפט להמשיך בחוג חפשי כי היא לא מאוזנת, גם בלי הכשרונות מרשימות הליכוד והבית היהודי.דמוקרטיה בריאה תהיה קודם כל כשמערכת המשפט תבין את הסביבה וכאמור זו לא מעבדה תיאורטית וכשאמון הציבור יחזור אליה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יוסי מ. |
|
|
|
|
|
והנצלנית. הפרלמנט אף הוא לא טוב בהרבה, ומורכב בעיקר מבורים, ריקים ופוחזים. אז אני כמובן לא קוראת להפיכה. זה מה יש, וכנראה שמגיע לעם בישראל לקבל את הזיבורית הזו, אבל נכון כתב מי שכתב, שכאשר השלטון והמחוקק הפכו למדמנה מצחינה כזו, יש לאפשר בלית ברירה לבית המשפט להיות משקל נגד, מעבר למה שהיה ראוי שיהיה במדינה, אם היא היתה מתוקנת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אמון הציבור, |
|
|
|
|
|
ידידו של יוסי, כתבת: "ואין שום ספק שכך לא צריכה להתנהל דמוקרטיה בריאה, אבל הדמוקרטיה הישראלית איננה בריאה, והמצב הנוכחי הוא הרע במיעוטו". כל השנים בהם הפושע אהרון ברק גזל מאזרחי המדינה את זכויותיהם, תמכו בו אנשי פשע בטענה כי הם חוששים מ"המדרון החלקלק" שתביא אותנו למצבה של גרמניה בימי היטלר. והנה, אתה במודע, מעודד את חבר הפושעים לקחת את שלטון העם לידיו משום שלדעתך - המדינה חייבת להתנהל כמו שאתה רוצה. ידידו, אתה - בידיעה ובמודעות - גוזל את המדינה מהאזרחים. מי יודע לאן אנשים כמוך עלולים להוליך את החברה במדינה. אתה סכנה לחברה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ב_שמואל |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מניין הסמכות לכנסת לחוקק חוקים? ובכן, אין לה. הכרזת העצמאות הטילה על האסיפה המכוננת לכתוב חוקה ולהביא לבחירות על בסיס החוקה, וכל זאת עד אוקטובר 1948. זה לא קרה והאסיפה המכוננת הכריזה על עצמה, בחוסר סמכות, כעל הכנסת הראשונה. באין חוקה אין דמוקרטיה, ואין כל הגבלה על השלטון לחוקק חוקים הפוגעים בזכויות האזרח והאדם. לכן המעצור היחיד שלא נתדרדר לדיקטטורה, הוא בג"ץ. עכשיו רוצים לחוקק את חוק יסוד החקיקה שיאפשר חוקים פוגעים שאינם דמוקרטיים, ללא מעצורים. ......... אז לפני שמדברים על הגבלת בג"ץ בפסילת חוקים, צריך לכתוב חוקה שתגדיר מותר ואסור בחקיקה, ואם וכאשר תהיה חוקה ראוייה, לא נזדקק עוד לבג"ץ לפסילת חוקים... ............... ולכל ההדיוטות שמאכילים אותם כי חוקי היסוד זאת החוקה, להד"מ. צאו ולימדו מהי חוקה ותיווכחו שאין חוקי היסוד מכסים את מכלול נושאי חוקה, הם נוצרים ומשתנים ברוב קואליציוני רגיל ובכך אין הם מגינים על זכויות האזרח. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אחד העם |
|
|
|
|
|
אחד העם, מניין הכישרון שלך להמציא דברי הבל ולכתוב אותם באופן כל-כך "הגיוני"? אחד העם, ממה נפשך, אם אין לכנסת מעמד חוקי לקבוע חוקים אז מאין לבג"ץ יש זכות חוקית לשפוט ולפסוק? אחד העם, הזכות של כל חברה לקבוע חוקים כי בלעדיהם "איש את רעהו - חיים בלעו". עד כדי כך הדבר חשוב שאפילו ב"בעל הזבוב" נקבעו חוקים. הרצון שלך ל"חוקה" מנוגד לרצון של השמאלנים שאינם מוכנים לקבע ב"חוקה" את מהותה היהודית של המדינה (כפי שנקבע במגילת העצמאות). זו הסיבה מדוע לא ניתן להתקדם בנושא הזה. אז מה אתה חושב, בגלל הקומוניסטים נפסיק להתקיים כחברה? בינתיים הכנסת תחוקק את החוקים ושופטי הבג"ץ יצטרכו להתכופף ולקבל את הסמכות של הריבון - הוא העם היהודי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ב_שמואל |
|