בנובמבר 2017 יסתיים המועד למיון ההצעות לשירותי השגחה טכנולוגית מרחוק בביתם של זקנים סיעודיים עבור המוסד לביטוח לאומי ( מב"ל). עיון בפרטי המכרז מלמד שמדובר בהתקנת לחצני מצוקה, גלאים, מוקדים לטיפול באזעקות של קשישים. לפי מב"ל מותקנים כיום (נתוני 2016) 17374 לחצני מצוקה בבית הקשישים בעוד שזכאים להתקנה 166551 אנשים ללחצני מצוקה בישראל. למב"ל "אין יכולת להעריך את ההענות הצפויה לשרות בפועל" מכאן ברור שכדאיות המכרז למפעיל נתונה בסימן שאלה. התקנה לחצנים והפעלת מוקדים מאוישים בארבעה מקומות בארץ תצריך השקעה כספית כבדה ובמידה מסוימת מסוכנת, שכן לא ברור כמה מהזקנים הסיעודיים יצטרפו לשרות כדי שיהיה רווחי למפעיל. באתר הביטוח הלאומי, בפרק המכרז, ניתן לראות עשרות שאלות הנוגעות לסיכון הכלכלי ממנו חוששים היזמים בשל העדר מידע על מספר המצטרפים.
מב"ל מיישם מדיניות ממשלתית שמובילים משרדי האוצר, הבריאות, העבודה והרווחה, לפיה אין לממשלה כוונה לבנות בתי אבות פרטיים שמיועדים בחלקם לשימוש ציבורי חדש בהשקעות עתק, ולמרות העובדה שבתי האבות הקיימים אינם עונים על הצרכים והפניות הרבות של קשישים שידם אינה משגת לשלם לבית אבות פרטי איכותי. חלק מבתי האבות הציבוריים שהוקמו בעשורים האחרונים זוכים למימון חלקי ממשרדי הרווחה והבריאות. מדובר בבתי אבות שחלקם הגדול אינו עונה על תנאים של מחייה בכבוד ומקרים רבים כאלו נחשפו בתקשורת בשנים האחרונות - אלימות, הזנחה, צחנה, סיעוד לקוי, העדר טיפול גריאטרי הולם. יתרה מכך, משרד הבריאות סגר בשנים קודמות 24 מוסדות גריאטריים שפעלו ללא רישיון והייתה בהם סכנה לפגיעה בקשישים תמותה או תחלואה. דוח של האגף לגריאטריה במשרד הבריאות חשף כי 60 מוסדות סיעודיים לקשישים פועלים ללא רישיון ומאושפזים בהם קשישים במצב סיעודי קשה ומורכב. ברור לאור המצב שסיעוד ביתי עדיף במקרים רבים לזקנים סיעודיים, בהנחה שהם זוכים להשגחה של מטפלת ובני המשפחה, בצירוף לחצן מצוקה למקרה חרום.