X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תגובת ישראל על המגמות הפוליטיות המסתמנות באירופה צריכה להיות בראש ובראשונה במישור הערכי: שלילת תופעת הירידה בכלל והירידה לאירופה בפרט, קל וחומר לגרמניה ולברלין בהקשר זה ראוי לזכור את מורשת רבין האמתית שהגדיר את היורדים כ"נפולת של נמושות" מנהיגות ציונית אמתית אסור לה להתייחס בהשלמה ובסלחנות עם תופעת הירידה ותופעות הנלוות אליה
▪  ▪  ▪
מגמה מסוכנת [צילום: מרטין מייסלר/AP]

הכותרת הראשית של ישראל היום (25.09.17) זעקה: "יהודי גרמניה: נחשוף את פני הקיצונים", ובהמשך: "בכירים בקהילה הביעו חשש מההישג של מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" הקיצונית". מדוע לחשוש? האם יש הצדקה לחשש, ואולי יש כאן דווקא אתגר והזדמנות?
בשנות השלושים של המאה העשרים עלה הימין הקיצוני לשלטון בגרמניה, אירוע שהוביל למלחמת העולם השנייה ולשואת יהודי אירופה. היהודים לא קראו את הכתובת שעל הקיר, סירבו לראות את הסכנה בגרמניה "הנאורה והתרבותית", ולא עזבו את גרמניה ואת אירופה כל עוד הדבר היה אפשרי. התוצאה: ששה מיליון קורבנות יהודיים בשואה. באותן שנים לא הייתה ליהודים מדינה, וארץ ישראל הייתה נתונה תחת הכיבוש הבריטי האטום והעוין, שמנע עלייה והצלה של יהודים.
שמונים שנה אחרי, המצב שונה לחלוטין: סכנת הימין/השמאל הקיצוני באירופה הולכת ועולה. השמאל הקיצוני איננו פחות אנטישמי מאשר הימין הקיצוני. ההבדל הוא ששערי אירופה (עדיין) פתוחים, הכיבוש הבריטי הסתיים וליהודים יש מדינה עצמאית וחזקה.
על כן, אל לה לממשלת ישראל - ראש הממשלה, שרת העלייה והקליטה וכל שאר השרים - להצטרף למקהלת החוששים, המזועזעים והמגנים לנוכח המגמות הפוליטיות הנחשפות באירופה. במקום לחשוש יש לקרוא בקול צלול וברור ליהודי גרמניה, צרפת וכו' לעלות לישראל, וכמובן לנקוט בכל הצעדים הדרושים לקליטתם. במקום להזדעזע יש להציע להם את ישראל, במקום להיות מופתעים אם יחליפו גולה בגולה, ובמקום לעלות ארצה ינדדו לארצות-הברית, קנדה ואוסטרליה.
תגובת ישראל צריכה להיות בראש ובראשונה במישור הערכי: שלילת תופעת הירידה בכלל והירידה לאירופה בפרט, קל וחומר לגרמניה ולברלין. בהקשר זה ראוי לזכור את מורשת רבין האמתית שהגדיר את היורדים כ"נפולת של נמושות". מנהיגות ציונית אמתית אסור לה להתייחס בהשלמה ובסלחנות עם תופעת הירידה, עם הרדיפה אחרי דרכונים אירופיים, עם השקעות בנדל"ן בבירת גרמניה, ועם נסיעותיהם של צעירים לבילויים בברלין. כל אלה הם היפוכה של הציונות. כל אלה מצביעים על כך שהיהודים טרם נטשו את מקל הנדודים, ושהגולה והגלותיות ממשיכות להיות טבועות עמוק בתוכם.
צעיר הנוסע לבילוי בברלין לא למד דבר מן הסיור במחנות ההשמדה. ישראלי היורד לגרמניה שכח את לקחי השואה. תיירות יהודית וישראלית בגרמניה צריכה לשים את הדגש על אתרי הזיכרון וההנצחה, ולא לראות בגרמניה עוד אתר של תיירות ובילוי.
ממשלת ישראל צריכה ויכולה, ובכך תיבחן, להוציא מתוק מעז, לנצל את המגמות הפוליטיות המתגברות באירופה - משמאל ומימין - ואת האנטישמיות שמתבטאת לא אחת הן בתקשורת והן במדיניות של רבות מממשלות אירופה, ולהפוך נטיות שליליות אלה למנוף לקידום הציונות: ריכוז עם ישראל בארץ ישראל.

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי.
תאריך:  29/09/2017   |   עודכן:  29/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להוציא מתוק מעז
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
רצוי לחשוב גם על יהדות
סניל  |  29/09/17 10:12
 
- למה התכוון המשורר?
סב  |  29/09/17 11:17
 
- טרוצקי היה יהודי. סטלין אמר לו ל"ת
סניל  |  2/10/17 20:09
2
אני דווקא זוכר ממורשת רבין את
נתין מדמנת ישראל  |  29/09/17 10:18
 
- בג"ץ/בצלם
סב  |  29/09/17 11:23
3
צדק רבין כשקרא להם "נפולת של
דניאלה בת-חוה  |  29/09/17 13:53
4
אכן, דרוש מסר ברור של מנהיגי
יהודי מפוכח  |  30/09/17 19:33
5
הימין הורס
כל חלקה  |  1/10/17 06:09
6
למשל האבא של ביבי ירד מהארץ
הירונימוס  |  1/10/17 10:29
 
- ושכחת להזכיר משהו
אחד שזוכר  |  1/10/17 14:31
 
- בארץ שלטון השמאל באוניברסיטה
יהודי מפוכח  |  1/10/17 20:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - איגוף אנכי, הדגל והסמל, גרמניה ותפיסות של מיעוט    גמר חתימה טובה
עמי דור-און
כיוון שמליאת האינטרפול טרם סיכמה את הדיון בשאלת קבלתה של הרש"פ לארגון החשוב הזה, עכשיו המועד שישראל צריכה לנצל כדי למנוע מצב אבסורדי שלפיו תתקבל לארגון האינטרפול החשוב רשות פוליטית שיש לה חלום להקים מדינה
אפרים הלפרין
בואו נחזור לרגע לעדות בתצהיר של מומחה רפואי מוביל שהוגשה בקשר למשפט הרצח של תאיר ראדה, עדות אשר פרקליטות המדינה ביקשה לשנותה על-מנת שהמדינה תדבר בקול אחד    שם קבע היועץ המשפטי לממשלה שאין להציג לבית המשפט עמדה של מיוצג אשר אינה עולה בקנה אחד עם עמדתו, ומה קרה בימים אלה בבית המשפט העליון? ולא ח"ו במשפט רצח!
יוסף גערליצקי
אני כותב מדם ליבי "אתם ניצחתם! החינוך הישראלי ניצח! הצלחתם לעשות את הלא-יאומן, לעקור ממיליוני יהודים את היום היהודי הקדוש ביותר"!
ציפי לידר
בשולי הכותרות: הסתדרות הנָכים בישראל    הפוליטיזציה של מרים נאור    דמגוגיה שמאלנית    קבלת האחר? לא חד סטרי    ולקינוח בקטנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il