X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעקבות התפתחות הבינה המלאכותית בסקטורים מסוימים קיים חשש לאובדן מחצית מהמשרות וכי בהחלט ייתכן שממשלות ייאלצו לקבוע מכסות של משרות לבני אדם; אבל בני האדם לא יהיו מובטלים. הם רק יצרכו להחליף מקצוע ולעסוק בייצור חלקי חילוף מתכלים למכשירים החשמליים החכמים, או לגלות תחומים חדשים שבהם עדיין לא נמצאו נתיבי פעולה לבינה המלאכותית
▪  ▪  ▪
[צילום: ואדים גירדה/AP]

כאשר קראתי בעיתון ידיעה שהאו"ם יצא באזהרה שרובוטים בעלי בינה מלאכותית עלולים לערער את יציבות העולם וכי קיים חשש ממשי לאובדן אדיר של מקומות עבודה יחד עם שימוש מוגבר ברובוטים אוטונומיים מצד ארגוני פשע ומדינות תוקפניות, פשוט נדהמתי. בעולם כאוטי כמו שלנו זה בדיוק מה שחסר לנו. ולכן החלטתי לשאול בעצתו של ידידי החכם רובורט.
"סבבה" שידרתי לו בקולי.
האורות החשמליים נדלקו והבהבו בחזית מוחו המתוחכם ויחד עמם נשמע קול צחוק מהדהד.
"על מה אתה צוחק" תמהתי " המצב חמור מאוד".
"אני צוחק על מה שבעיניכם נחשב לחוכמה אנושית" הייתה תשובתו המלגלגת של ידידי. "במוחי נצנץ המידע הזה בעקבות האזהרה המוזרה שהשמיע בשנה שעברה פרופסור סטיבן הוקינג, החכם באדם לפי טענתכם, כי בינה מלאכותית עשויה להיות "הדבר הטוב ביותר, או הרע ביותר שקרה למין האנושי". זה כל מה שהמוח המופלא שלו מסוגל לייצר? כזה חכם גם אחרון המחשבים העתיקים שלנו מסוגל להפיק".
"בוא נחזור לבעיה העיקרית" החזרתי את שיחתנו לנתיב ענייני. מה אתה מסוגל לייעץ לאנושות נוכח ההערכה של חברת ייעוץ מכובדת שהודיעה כי "כ-30 אחוז מהמשרות בבריטניה נמצאות בסיכון בגלל פריצות-דרך בבינה המלאכותית, כי בסקטורים מסוימים קיים חשש לאובדן מחצית מהמשרות וכי בהחלט ייתכן שממשלות בעולם ייאלצו לקבוע מכסות של משרות לבני אדם".
"המעריכים האלה צודקים" הייתה תשובתו המלומדת של ידידי הטוב "אבל הסר דאגה מלבך. בני האדם לא יהיו מובטלים. הם רק יצרכו להחליף מקצוע ולעסוק בייצור חלקי חילוף מתכלים למכשירים החשמליים החכמים, או לגלות תחומים חדשים שבהם עדיין לא נמצאו נתיבי פעולה לבינה המלאכותית. בכל מקרה יוותרו על-כנם עבור בני האדם מקצועות עתירי מלאכת כפיים כמו: סנדלרים לנעלים ישנות, חייטים לתיקוני טלאים ולהפקת בגדים לפי מידה, או שענים לשעוני-יד קטנים אם יש עוד מישהו שבכלל משתמש בהם".
"הבנתי" השבתי "ונקווה שאתה צודק. אבל יש תחום אחד שלעולם לא תוכלו להחליף אותנו. אתם לא תוכלו לדעת מה זו אהבה, או מה זו שנאה. אצלכם, בעולם הרובוטי, הכל מבוסס על היגיון חסר רגש. אפילו אם נשמיד את בני מינכם - לא תחושו רגשות".
"אתה צודק אבל גם טועה" סיכם ידידי הנאור את שיחתנו, "אבל אנחנו נדע מתי בדיוק יהיה בכוונתכם להשמיד אותנו. ואז, כמו שנוהג לומר הנשיא המוזר טראמפ, כל האופציות לתגובה יהיו על השולחן. ומי לדעתך יהיה הראשון לפעול במהירות האור?. התשובה ברורה מאליה. סבבה ולילה טוב" מיהר רובורט לסיים את שיחתנו שבה הצלחתי להוכיח לו שידי על העליונה - ועצם את עיניו הכחולות.

תאריך:  01/10/2017   |   עודכן:  01/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שאול שי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רובוט לא יודע מהי אהבה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מחצית האנושות תהפוך לספקי
פועה  |  3/10/17 07:47
 
- בקוריאה הצפונית זה כבר
אהרון שחר  |  4/10/17 20:37
2
תסתכל ביחסי ימין שמאל בישראל
רפי לאופרט  |  5/10/17 09:33
3
רובוט לא יודע מאום.. ל"ת
הגוי..  |  7/10/17 10:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
לאופן בו תיפתר שאלת המשך עבודות הכרייה בשבתות ברכבת הקלה בבני-ברק עשויות להיות השלכות ארוכות טווח גם על נסיעות עתידיות מתחת לעיר התורה
אהוד פרלסמן
תוצאות הבחירות לכנסת מאז קום המדינה מראות מגמה מתמשכת של ירידת השמאל ועליית הימין    בעשור הראשון היו לשמאל בממוצע 66 מנדטים, ולימין 30, ואילו בעשור האחרון היו לשמאל בממוצע 44 מנדטים, ולימין 64
גד גזית
במאמרו תחת הכותרת "מכירת החיסול של הדמוקרטיה" (הארץ 29.9.17) טורח זאב שטרנהל לנתח את מהלכי השלטון הימני סביב חוק הלאום, ואת הסכנה שיש בחוק זה כדי למוטט את הדמוקרטיה השברירית בישראל    שטרנהל קובע שהמחלוקת מתמצית להלכה, בראיית מהות הדמוקרטיה, בין ראייתה כאמצעי שלטוני לראייתה כמטרה עליונה נעלה
רפי לאופרט
מעשה נשיאת בית המשפט חיזק באופן בלתי הפיך את הטענות שבית המשפט העליון הוא מוסד אליטיסטי, בלתי-מאוזן, כפוף לגחמות של חבריו ומתנהל לפי קונצפציה שהומצאה בו בכדי להגביר ולהאדיר את מעמדו. מה שעשתה השופטת נאור באמצעות גישתה לטכס, היה להפוך את צרכי החקיקה החוקתית שלנו ממצב של "יש ברירה" למצב של "אין ברירה"
יעקב שטרכר
סוד גלוי הוא שיוקר המחיה בישראל הוא מעל הממוצע ב-OECD    הדבר נובע מכך שבמשק קטן כשלנו קשה לפתח תחרות של שוק חופשי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il